Kansiviat on kaikkien alumiinikansilla varustettujen diiselkoneisten autojen ongelma... varsinkin, jos unohtaa kunnollisen lämmittelyn ennen liikkeellelähtöä varsinkin talvella (väh. 2-3 min reilulla tyhjäkäynnillä ~1500rpm) ja kunnollisen jäähdyttelyn kovan/pitkän ajon jälkeen, turbon yms jäähdyttämiseksi... muuten kannet halkeilee 200-300tkm kohdalla viimeistään.
Kaippa ne turbot kestää yleensä, ei siinä mitään, jollei auto ole seissyt vuotta tai kahta... ;D
Kyllä itsekin huolisin sellaisen vm. 96 -> pajeron 2.8 TD IC koneella, siinä sen verran on jo potkuakin konehessa että jaksaa vedellä isompaakin vaunua + muulla kuormalla... Siinä on ketju nokalla, mut ei kannata luulla että sille ei tarvi mitään tehdä, kiristellä tarvii vissiin yhtä usein ku hihnavehkeissäkin tarvii hihnat vaihtaa eli olisko ~90tkm välein.
Hehkujen kunto, startti, laturi ja akut, ota selvää niiden kunnosta.
Nappi ostos saattaisi olla semmonen 100-200tkm ajettu yksilö, ovat yleensä vielä ihan kohtuullisessa kunnossa, aina varmemmin mitä vähemmän omistajia on ollut. Ja ensimmäiseks kysyä että onko huollot tehty säännöllisesti jne ja jakopään hilut missä kunnossa ovat, tankin kunto ja alusta -> mahdolliset ruosteet ja onko mtn tarvinnu tehdä yms yms
Monet ostaa pajeron nykyään ihan normaaliajeluun, mutta monet reissaavat myöskin ties missä joten kannattanee ottaa selvää myöskin siltä osin...
Kertokoot joku muu lisää, emmäkeksi enempätä