Moi Pajero- harrastajat!
Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua pajeron kytkinpolkimen alussa olevan "tyhjävaran" häviäminen kun kytkintä painaa pohjaan useita kertoja?
Siis kun auto on seissyt paikoillan jokin aikaa ja sillä lähtee liikenteeseen niin kytkin ottaa kiinni noin 5 cm ennen kuin poljin on yläasennossa. Vaihteiden vaihdon yhteydessä tuo 5 cm tyhjävara pinenee pikkuhiljaa ja jossakin vaiheessa kytkin rupeaa kantamaan eli ylämäkeä ajettaessa kierrokset nousevat mutta vauhti hiljennee. Kun auton antaa seistä muutaman tunnin niin 5 cm:n tyhjävara palautuu.
Ongelma rupesi vaivaamaan parisen viikkoa sitten. Itse ajattelin kytkinnesteen joukkoon joutuneen ilmaa joka kuisaisi, mutta kytkin on ilmattu useaan eri kertaan ja ilmauksilla ei ole ollut vaikutuksia.
Onko teillä hyviä neuvoja ongelmaan?
Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua pajeron kytkinpolkimen alussa olevan "tyhjävaran" häviäminen kun kytkintä painaa pohjaan useita kertoja?
Siis kun auto on seissyt paikoillan jokin aikaa ja sillä lähtee liikenteeseen niin kytkin ottaa kiinni noin 5 cm ennen kuin poljin on yläasennossa. Vaihteiden vaihdon yhteydessä tuo 5 cm tyhjävara pinenee pikkuhiljaa ja jossakin vaiheessa kytkin rupeaa kantamaan eli ylämäkeä ajettaessa kierrokset nousevat mutta vauhti hiljennee. Kun auton antaa seistä muutaman tunnin niin 5 cm:n tyhjävara palautuu.
Ongelma rupesi vaivaamaan parisen viikkoa sitten. Itse ajattelin kytkinnesteen joukkoon joutuneen ilmaa joka kuisaisi, mutta kytkin on ilmattu useaan eri kertaan ja ilmauksilla ei ole ollut vaikutuksia.
Onko teillä hyviä neuvoja ongelmaan?