Pajeron ohjaus

Napero

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tuntuis olevan Pajeron rattiakselin alapäässä oleva laakeri vaihto kunnossa. mitehän tuon laakerin saisi vaihdettua?
Ratissa tuntuu/kuuluu terävä räminä tien pikku epätasaisuuksissa ja klappia tuntuu olevan kun nykii konehuoneen puolelta ohjausakselista.
Ei tunnu oleva nivelessä valjää, vaan ohjaus pylvään ala päässä.
Kai se on purettava ohjaamon puolelta?
Ohjaus pylväässä taitaa olla jotain spesiaali pultteja joita ei saa auki tavallisilla työ kaluilla. Onko kukaan joutunut koskaan purkamaan ko. ohjauspylvästä?
Pajero on -89 tdic pätkä.
 
Ei ole mikään vaikea tehtävä, muovit pois, jos ei halua ottaa monitoimikytkintä pois niin liittimet auki. Itse rattipylväs on neljällä pultilla ylä päästä kiinni ja yksi pulteista on torx T40 jossa on tappi keskellä (itse olen katkassut tapin pois niin käy tavallinen torx) rattipylväässä on käsikaasu kiinni pitää myös irrottaa. Alapää on myös neljällä pultilla kiinni, konehuoneen puolelta nivel auki, niin pitäisi näillä eväillä lähteä irti, jos on yhtää samallainen kuin -86 mallissa :peukku
 
No joo, tulihan tuo jo purettua. Tuo torx tosiaan hidasti, mutta biltemastahan tuokin meisselin kärki löytyi.Vika oli alapään murroksen kiinnityksessä akseliin, oli vain löysä.Pieni kiristys ja siinähän se oli. Harmitti vain kun olisi sen voinut tehdä konehuoneen puoleltakin ilman mitään purkamista!
Sen tosiaan voi kiristää "käsikopelolla" jarrutehostimen alta.
Murros on boorissa puriste liitoksella kiinni.
 
Takaisin
Ylös Bottom