Pajeron turbon ylipainekello

T

Tom

Guest
Moro

Tietääkö kukaan mistä saisi "pumpputyökalun" jossa mittari jolla voisi kokeilla aukeaako läppä vai ei kun painetta 0,9 bar? Olen etsinyt motonetin, bilteman ja varaosakaupat jonne olen eksynyt pääkaupunkiseudulla.

Epäilen että ei aukea koska jos tulee tehon tarvetta ylämäessä tai vaunua vedettäessä ja painaa kaasun pohjaan 5. vaihteella paineet tulee ulos kannen ylipaineventtiilistä joka on uusi joten siinä ei ole vikaa.

Turbon kello näyttää alle 0,5 mutta luulen että siinä vikaa, ehkä vaihdan senkin.

Tompa
 
eikö kaveri / tuttava piiristä löydy ihan tavallista paineilmakompuraa missä on paineensäätö ? Jos tarviit tarkempaa niin sitten vaan tarkempaa mittaria siihen 0-1bar
 
Apteekista isoin kertakäyttöruisku ja erillinen mittari. Ahtopainemittaria testatessani sain reilusti yli 1 bar aikaan tuolla patentilla.
 
Kompura, paineensäädin sekä renkaiden täyttöön tarkoitettu pistooli saattaisivat olla sopivia tuohon hommaan. Mutta aika varmasti toimii, jollei se ylipainekellon kalvo ole rikki (niinkuin yleensä on), letku tukossa tai hukkaportin läppä jumissa.

(Itselläni on tuo kalvo ollut rikki jo pari vuotta, ylämäessä kun raskaasti poljeksii niin kuuluu aikas ikävä sirinä kun tuo "varoventtiili" puskee ylimääräiset ulos...)
 
Ast toi on hyvä, iso ruisku tai muu pumppu ja haarottimesta toinen pää ahtopainemittariin ja toinen hukkaportin kalvoon. Joku kattoo kuskin paikalla ja huutaa paljonko painetta...


ostin uuden Equussin mittarin ja näyttää vain 0,4 bar ja ylämäessä alkaa varoventtiili pössyttää ilmoja pihalle..

Jos mittari näyttää 0,4 niin miten vois olla yli 1 bar varoventtiilillä?
Mittarin letku tukossa ?

Testaillaan, Tomppa
 
itse oon huomannu kun noita mittareita oon seuraillut että tyyliin halpa esim. equus,biltema... ja jne, niin niissä on ihan törkeitä eroja siinä mitä ne näyttää...
mutta ei tarvi mennä kun 10€ kalliinpaan päin niin laatu paranee ihan älyttömästi...

kannattaa silti nähdä se vaiva että yrittää kalibroida sen mittarin että se näyttäis edes sinne päin.

mulla näyttää mittari 1.2 baria kun se ylipaineventtiili alkaa päästämään.....
 
Takaisin
Ylös Bottom