PajeroV6 3000 -90

P

PajeroV6

Guest
Taisin löytää hyvän palstan. Tervehdys kaikille :)
Eli olisi muutama kysymys ja aihe jotka askarruttaa mieltä.
-pajeron pohjaan lyöntikumit.Lyökö teillä aina kumeille saakka kun laitetaan takapenkki täyteen kavereita. Olisiko vika iskareissa. Jouset jo vaihdoin. Pohjaanlyönti kumeja ei ollut vaan kolahti jousitus aiemmin ikävästi pohjaa... Tässä ikäryhmässä kumien vaihto ei muuten onnistu muulla kun hitsausvehkeillä...
-V6 automaattilaatikkoon onko kukaan vaihtanut sisällä olevaa sihtiä/suodatinta. Täällä ei edes merkkiliike tietänyt asiasta
-auto oli 4kk seisonnassa jonka aikana lähes koko alusta ja runko piti käydä läpi. Mutta huomasin muutaman omituisuuden. Kuluttaako nuo isommat renkaat 31,5" pitkittäistukivarsien puslia? Kumit oli riekaleina yläosasta. Vääntäisikö isommat renkaat tukivarren "väärään" asentoon?
-lokasuojan kaaret piti hitsata uudet ja runkoa ehjätä, mutta en ole nähnyt ennen että bensatankin korkin alla oleva syöttökappale on aivan laho. Liekkö tyyppivika?? Laho ei pahemmin näyttäytynyt ennenkuin poistin pyöränkotelossa olevan muovisen levyn jonka alla löytyy syöttöputki ja letkut. Muuten laho ei antanut viitteitä itsestään mutta autoon pölähti armoton bensan haju kun ajaessa aukaisi ikkunat. Korjaantui vaihtamalla tuo syöttökappale. Ilmeisesti löpö vehkeessä samanlainen.
-venttiilit lätisivät armottomasti. Meinasin jo alkaa tehdä hydraulisäätimien remonttia, mutta moottorin sisäpesu aiheutti hiljaisuuden ja oli halpa.
-maastossa tuli rymisteltyä ja tappioitta ei selvitty. Kaikki roiskeläpät jäi sinne. Onko kellään hyvää konstia millä läpät saa pusymään menossa mukana? Jokin ketju viristys ilmeisesti?
-maastossa meni myös hetkessä poikki kallistuksen vakaajan pitkä"pultti" jolla vakaaja kiinnittyy koriin. Vaikuttaa aika heppoiselta eli onko kukaan laittanut tilalle jotakin jämerämpää?
Paljon oli asiaa, mutta kaikista vastauksista jo etukäteen kiitollinen. Ja kysyähän saa myös toisinpäin. Pajero alkaa olla jo muuten aika tuttua tavaraa.
 
Ei ne isot renkaat varsien asentoa muuta, ne vaan riuhtoo varsia enemmän, etenki maastossa jos on hiukka karkeemmat kumit.

Eipä nuohin roiskeläppiin oo juuri muuta ku kettinki viritys, jos niitä meinaa pitää ollenkaa. Tietysti voi tehä niinku meikällä takaläpät, niin lyhyet ettei jää väliin muttei juuri ole mitään merkitystäkään, vähän enimpiä roiskeita estää ettei lennä niin ylös. Edessä ei oo läppiä ollenkaa.

Ite en oo saanu kallistuksenvakaajaa pysymään millään kiinni, aina katkee pultti jostain kohti. Niinpä heitin kuikkaa koko härvelillä, katsastukseen tietty pitää laittaa paikolleen.

Nuista edessä olevilla ..hmmm.. voisko sanoo, ei pohjaan löynti vaan ylös lyöntikumeista(ne pienet kumitöllöset ylätukivarsissa), niin tein semmosen homman että leikkasin niistä puolet pois niin saatto nostaa etupäätä vielä vähä ylemmäs ilman että on koko ajan kumeja vasten.

Onko muuten minkälaiset renkaat autossas?
 
;D Tevetuloa joukkoon on mukavaa kun Pajerokansa on herännyt ja ottaa osaa keskusteluihin palstoilla.
Taas tullaan ensi kesänä Kuopioon,Rauhalahteen kesälomaa viettään.Ties vaikka nähtäis :)
 
No jos siinä on sama laatikko kuin 92 sigmassa, kuten on moottorityyppikin, niin vaihteistoöljyn suodatin tulisi vaihtaa n. 100tkm välein. Alkuperäisosa, maksaa yli 100 euroa, ja muista sitten käyttää AINOASTAAN mitsun automaattivaihteistoöljyä. DEXRON III tappaa laatikon!

Itse tilasin jenkeistä juuri hydrauliset venttiilienvälysten säätimet 6G72 moottoriin. 24kpl maksoi 300dollaria... Tuo rallatus on tyyppivika kaikissa mitsuissa jossa on hydraulinen säätö.
 
Kiitokset vastauksista. Joo taidan heittää myös kallistuksenvakaajan tallin nurkkaan...Niin pohjaanlyönti kumeilla tarkoitin takapään kumeja. Edessä ei ongelmia. Takapään kumithan on runkopalkissa kiinni.Niille kumeille jousitus pohjaa herkästi vaikkei paljon kuormaakaan. Liekkö normaalia?
Mikä siinä dexronIII tappaa laatikon? Paniikki sillä iskin nimittäin sellaiset öljyt juuri lootaan !! Ainakin tähän asti toiminut n.2000km ajettu. Laskenko öljyt pihalle?
 
Niin unohtu ne kumit Grapper AT 31/10.50R15. Ensimmäiset ja viimeiset tuollaiset gummit...en ole kovin tyytyväinen ollut. Kosla vaeltaa ja talvella ei tee mitään. Uutena pitää jotenkin, mutta ei paljon tarvitse kulua niin voi heittää vesilintua...
 
DEXRON III:ssa on erilainen viskositeetti, ja jos laatikossa on luistonsäätö, se ei osaa sopeutua tilanteeseen. Huomaat sen siitä että tuntuu kuin sinulla olisi 10 vaihdetta eteenpäin kun kiihdytät pintakaasulla. Kierrokset pomppii kun laatikko yrittää löytää sopivan luiston.
Se tekee niin siksi, että luistonsäätö on suunniteltu mitsun omalle ATF+3 nesteelle. DEXRON III:lla kun ajat, niin luistokytkin hirttää kiinni useita kertoja sekunnissa, ja huomaat tämän tärinänä kovissa kiihdytyksissä. Sanomattakin selvää, paikat kuluu mahdottomalla vauhdilla.

Mutta jos laatikko on eri kuin minulla, ja siihen saa laittaa DEXRON III:a, niin sinulla ei ole hätää. Kysy soveltuvuus valtuutetulta Mitsubishi merkkihuollolta, ja ole skeptinen. Minullekin myytiin Metro-autosta ensin AcDelcon halpisnestettä kun eivät tienneet...! ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom