Port matching? wtf?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
kyselisin täs tuommosen perus "port matchauksen" periaatetta? (mitäs toi o suomeksi?),

Onko tuosta mitään hyötyä vaivaan nähden?eli hiotaan imu- ja pakosarjan "kanavat" samankokosiksi kummallakin puolella? (kuulemma vanhoissa autoissa karstaa, valuvirheitä ja tehdastoleranssit ollut niin persiistä että voi olla isojakin eroja?), vai onko jollain kokemusta = faktaa et onko mitsuissa kohillaaan vai ei? ???
 
Tosi hyvä linkki! Paljon hyvää tietoa ja vielä selkeänä!!
Antaa halua tehdä kansi ite ;D
Kiitti Butch1278

-Antte
 
Huomenia.
Mitenkään nyt en halua kenenkään intoa laannuttaa, mutta en suosittelis lähtemään itse tekemään mitään "fullportting"juttuja omin päin. Kyseinen homma vaatii pitkänajan kokemuksen/tietotaidon ja myös jos mahdollista virtauspenkin. On nimittäin lukuisia esimerkkejä "tein sen itse" kansista kuinka ne on käytännössä pilattu eli virtaukset on menneet huonompaan suuntaan taikka ruvenneet vuotamaan jostain. Toki tämmöinen pieni "pocketporttaus"(=seetialueen takana oleva alue kanavan loppuosassa) terävät kulmat/valupurseet siivoaminen ja imu/pakosarjojen kohdistaminen kanteen onnistuu jokaiselta kunhan vähän perehtyy asiaan, mutta siihen se kannattaa sit jättääkin.
Eli lyhyesti tossa nick:butch:in lähettämässä linkissä oli selkeästi "ammattimies" asialla ja "fullportting" menossa mikä sit ei ole joka "kesämiehen" hommia ;).
-Arska
 
Tere Arska!
Juu eli mitään unbelievable virtuksen muutoksi en ollut hakemassa. Kanavien kiillotos valuvirheist ja just terävien kulmien pyöristäminen on mihin mun osalta tää homma jää. Pelkästään tämä auttaa jo älyttömästi. Mitsun pojat on varmasti aikoinaan miettinyt noita virtauksia, ja luatan heidän osaamiseensa...korjailen vaan massa tuatannon virheitä ;D
 
e15mitsubishi sanoi
Toki tämmöinen pieni "pocketporttaus"(=seetialueen takana oleva alue kanavan loppuosassa) terävät kulmat/valupurseet siivoaminen ja imu/pakosarjojen kohdistaminen kanteen onnistuu jokaiselta kunhan vähän perehtyy asiaan, mutta siihen se kannattaa sit jättääkin.

tuommosta mä vähän suunnittelinkin, siis tuommoista pientä fiksausta vaan, pitäs vaan tietää onko siitä mitään hyötyä vaivaan nähden (joutuu tiivisteet vaihtaa yms.. toisaalta samallahan tuos voi vaihtaa venttiilit ohjurin kumit yms..)

toisaalta, liekkö nuo vanhat autot on niin ranttuja jos vaikka vähän "avartaakin" ja sieltä täältä "kiillottelee" epätasasia kohtia (järki kädessä)?

ja tuo jäähytyskanavienkin putsaus kuulostaa hyvältä idealta, vaikka sais lämpötilan laskee yhdenkin asteen sillä niin se on eteenpäin. ;D
 
Joops, pelkkä oikeanlainen pockettien porttaus/valupurseiden siivoaminen ja kanavien kohdistus niin helposti niin motissa kuin motissa n.10-15% virtauksien paraneminen on täysin realistista ;).
-Arska
 
Nostetaanpa vanha topikki ylös. Kohtapuoleen olen aloittelemassa 4g92 mosan kannen porttailua. Tarkoitus olisi harjoitus/opiskelu mielessä tehdä. Seetityöt ajattelin jättää ammattilaiselle => Mitä maksaa/minkälainen seeti? Ventuurista olen kuullut, että olis hyvä. Seetien takaa olis tarkoitus siloitella ja imu- ja pakosarjat portata kanteen. Näihin kaipaisin opastusta/vinkkejä. Olen huomannut,että täällä löytyy tietoa ja taitoa tällaiseen, niin joku asiaan perehtynyt voisi tehdä oppaan samaan tyyliin kuin korin entisöinnistä.
 
Takaisin
Ylös Bottom