Suurtehopuola, hyödyt/haitat

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Mulla on tuossa hyundaissa aina semmosta pientä häikkää kun sytytyksen kanssa ettei tahdo mennä pakokaasuista läpi, sen kuulee kun se välillä "paukkuu" ja tyhjäkäynti on vähän levotonta.

ajattelin että oiskohan tuosta suurtehopuolasta apua siihen että vaikka sytytys "hyppäisi" niin sanotusti yhden kipinän niin sen vaikutus ei korostuisi tuossa pakokaasutestissä niin paljon ja myös kiinnostaa onko noista oikeasti mitään hyötyä?

vastahan tuli jossain puskuri tms ohjelma jossa todettiin että tuo yhden kipinän hyppäys sotkee arvoja paljonkin..
 
Onkos sulla originaali öljyjäähdytteinen/etuvastuksella?Mua taas kiinnostais mahdollisuus jättää se esivastus pois(mulla kuiva puola),mut oiskos sillä haittaa?Ku starttauksen aikanahan se ohittaa sen etuvastuksen,mut mitä se sillä ajossakaan tekee?Onkos sulla muuten kaikki piuhat OK?Ne&tulpanpiuhat kannattais kattoo ettei ne lyö läpi..
 
ST sanoi
Onkos sulla muuten kaikki piuhat OK?Ne&tulpanpiuhat kannattais kattoo ettei ne lyö läpi..

noihin aikaisempiin kysymyksiisi en osaa vastata muuta kun että siellä on vakio sytytysjärjestelmä. kaikki nuo on uusittu tulpanjohdot, pyörijä, kopan kansi yms mutta ei tunnu auttavan tuohon ongelmaan.. :(
 
Thegr8one sanoi
siellä on vakio sytytysjärjestelmä
Eli onko sulla se sytkä pyöree&iso "mötkylä"?Jos on,niin sillon se on öljyjäähdytteinen ja veikkaisin et vika ois siinä jos oot muut piuhat tarkastanu..
 
juu, näin ilmeisesti, onkohan siinä sisässä sitten jotain komponentteja mitä voisi vaihtaa vai pitääkö ostaa kokonaan uusi?
 
Mun tietääkseni sen sisuskaluja ei voi (eikä kannata) vaihtaa,ja jos vaihdat niin hanki kuivapuola.Tost etuvastuksest en sano mitään ku en tiä,saakoot viisaammat valasta..Mut sitä ennen kannattais käyttää autoos oskilloskoopil,niin näkisit onko vika siin vai ei..Esim useimmilla ammattikouluil on käytös yleensä aina "skooppi",ja tuskinpa ottavat mitään ku käyt tarkistuttaan..Eikä kestä kauaa,piuha vaan tulpanjohtoon ja näkee suoraan siit.
 
Tuosta etuvastuksen ohittamisesta olen kuullut sellaisia mormotuksia että alkaa polttamaan katkojan kärkiä... Tiijä sitten...
 
Tuskinpa tos hyundaissakaan enää on katkojaa,ohan nää sen verran "uusia" vehkeitä jo..
 
No eikös siinä sun huntaissas ole se sama systeemi kun lanserissakin? Elikkä puola on jakajan sisässä? Ei sitä sieltä ihan vähällä vaihdeta...ei ainakaan toisen tyyppiseen..

Millos mittaillaan? Alkaa toi mun mittaläppärikin varmaan lähiaikoina kasaantumaan käyttökuntoon....
 
kuhan taalatilanne sallii myöten niin voidaan alkaa mittailemaan... viimeistään tossa 2-3vkon päästä varmaankin sun apu tulee olemaan tarpeen kun saadaan virallinen pakokaasutesteri.. sitten säädöt kohdalleen ja leimalle 8)

ps. Hyundai = Lancer ;D
 
mitenhän muuten on, voiko tuon puolan joka on tuossa imusarjan päällä korvata esim. suurteho puolalla ja jättää pois tuon alkuperäisen? mulla meinaan kävi niin että tuosta originaalipuolasta ei saa mitattua mitään ohmeja eikä kähmejä joten se taitaa olla tullut tiensä päähän.. aattelin kun noi suurtehopuolat on asteen halvempia jos semmosella sais sitä kipinää tohon autoon... ::)
 
Käyt AD:sta hakeen "tarvikepuolan",joka on saman valmistajan kun alkuperäinenkin ja samoilla arvoilla,eikä maksa mansikoita ja varmasti parempi ku "biltemalaiset"..
http://st42.1g.fi/kuvat/Gallu/S%E4hk%F6/uuspuola.jpg/medium
 
cool :D täytyy huomen kipaista, kiitos neuvosta :D

EDIT

Niin sitähän mietin että ei vakiokaan ollu kallis (esim motonetissä alle 20e) oisko sulla ST antaa mitään hintahaarukkaa kun on vähän tiukkaa taaloista.. :(

ja sitähän mulla oli vielä että voiko sen mitata jollakin virtamittarilla tai muulla siitä liittimestä mikää tulee siihen puolaan että tuleeko siihen virtaa vai paukkuuko mittari tai autosta sulakkeet, onnistuisiko mittaus niin että mittari kiinni, toinen vahtimaan ja sitten kääntäis virta-avaimesta?

eli suomeksi olis tarkotus varmistaa että virta tulee puolalle asti...
 
Unohda Motonet..Sieltä saa halvalla,ja sen näkee/usein vielä suttakin..Omani sain aika alennuksella,mutta uskoisin ovh:n olevan 20-30e,joka ei oo paha tässä tapauksessa koska on LAADUKAS puola,ja vaihdon jälkeen kyllä huomas eron,ei ihan ku yö ja päivä,mut sinnepäin..Voit mitata mittaril,kuhan et mittaa jakajalle menevää "kipinää",siinä kyllä mittari palaa..Niihin napoihin pitäis tulla 12v jos siellä on kaikki kunnos.Ja kyllä siitä puolast pitäis ees jotain arvoja saada mittaril jos se on vähääkään kunnos.Mulla noi sähköt menee noin,ja uskoisin että sama on sullakin(vanha puola,mut uudes sama juttu).
http://st42.1g.fi/kuvat/Gallu/S%E4hk%F6/sytkanpiuhotukset.jpg/medium
 
ehei.. mulla ei mee noin.. :) mulla tulee sinne imusarjan alle vaa kaks johtoa liittimessä toinen miinust (mistä kierroslukumittarille otetaan ja sitte joku toinen, ilmeinen plus) maan se ottaa suoraan imusarjasta ja siitä lähtee vaan sitten puolanjohto jakajalle.
 
ja tänää hommasin tommosen mallia yleinen á 30e.. kytketty on muttei silti ole kipinää havaittavissa.. :mad: oliko sulla ruisku vai kaasutin tuo kuvan auto? mietin vaan tota jatkuva virta ja jatkuva maa yms systeemejä. miten toiminee mulla kun ECUhan vissii hoitaa noita.. tai jotain.. ???
 
Mulla on kaasari.Ecuhan niitä kai osittain hoitaa,mut eikös tossakin suurin ohjaus oo sillä "reikälevyllä" ja sit kipinänvahvistusmodulilla?Ku kuulemma jossei kipinää anna ollenkaan niin yleisin syy sulakkeitten jälkeen on toi trankku..Ja johtuu mitsuis siitä et ei suorita huoltoja ajois,näin kerrottiin..
 
mulla oli hyvät keskustelut tuossa J.Korpelan kanssa, ilmeinen varaosamyyjän virhe ettei tule kipinää kun kehoitti maadoittamaan tuon puolan vielä ERIKSEEN.. huomenna katsotaan jos se kipinä sieltä tulisi :)

muut mitattu ohmi/kähmi mittarilla että arvot tulee, joten niistä tuskin vika johtuu.
 
Olin juurikin antamassa "apuja",jos on hyötyä vielä niin hyvä,mut noin se pitää kytkee..
http://st42.1g.fi/kuvat/Gallu/S%E4hk%F6/uudenpuolanjohdotukset.jpg/medium
http://st42.1g.fi/kuvat/Gallu/S%E4hk%F6/uudenpuolanjohdotukset02.jpg/medium
 
Hyvät apukuvat, Kiitos ST :D toivottavasti topicci säilyy niin pysyy muutkin saman ongelman kanssa painiskelevat mukana :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom