Sytytyksen säädöstä, Galant 2.0 GLX -82

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
** EDIT WANHAA, jaoin tuon vanhan jutun, jossa on tuota vikaselostusta **

mulla on tuohon -82 takavetoon tuo arvo tyhjäkäynnillä.. pitääkö siinä ku sytkät paikallaan olla kiinni vai irti tuo letku?
 
Du menar alipaineletku? Juu jos perusennakkoa säädät tulee alip. letku olla pois..
 
khyl.. hmm.. se alipaineltku on varmaankin SE joka menee siihen jakajan alipainesäätimeen.. ;D

tuolla vaan menee joku miljoona letkua (ainakin tuntuu)
mut sit.. jos arvo on 13 BTDC @ 800 RPM, niin paljonkohan toi ois niinku @ 1000 RPM ku itellä tyhjäkäynti tuossa..
 
Ei kaasarikoneessa mitään väliä.. tukkimisella ;D no okei pikkusen..

Juu mut jos sulla välyksiä jakajassa.. niin ei kannata laittaa perusennakkoon... esim, celessä ei toimi vanha moottorisillä hyvin../(ei ole muuten enää sellainen jakajakaan kuin kuuluisi celessä..)/ Pistät ennakkoa reilusti enemmän koska alipaine myähästää sitä liikaa muuten.. JA rupiaa paukuttamaan putkeen kuin dx:t konsanaan..
Vinkki
Viilaa muute´n niitä keskipakoluisteja samalla, ja pistä kireämmät jouset.. niin alkaa pirssi hyökkiinn ;)
kaasarivehkeen viritys kannattaa aina aloittaa sytkästä, helpot hepat irti ensin ;)


EDIT:
Niin ja jäi kertomatta että tunteella ja korvakuulolla ja koeajolla ennakkoa niin paljon kunnes ajossa nakuttaa ja sit pikkusen takas.. ja heivaa sitten se alipaineletku vallan pois käytöstä.. (tämä sen jälkeen kun olet viilannut niitä luisteja ja on kireämmät jouset...)
 
tuntu ainakin jouset hieman "väsyneiltä" ku tuos kokeilin niitä.. ja jos en aivan väärin veikkais.. niin "nakutus" alkaa täyskiihtyksessä (esim motarille) jossain 2800 rpm tienoilla.. ja muutenkin on nyt muuttunut tuo meno "nuhasemmaksi".. joteknin tuntuu että ois tehoja hukassa.. ja bensa o ruvennu maistuu..

siis kyl se kulkee, mut ei niinku mun mielestä 105hp pitäs.. mut ajattelin viedä tuon säätöön..
 
no SIIS, huhhuijaa :D, emhm.. jooh.. no mulla on nyt nuo static ignition setting jne.. ja sit @ 1000 rpm ja @ 6000 rpm, mut mä kyl luulen että en uskalla kierrättää ees 6k ;D, vaihtoin sytkän kannen ja pyörijän, ja nyt pitäs varmaan säätää jotain..

offtopicciahan tämä tältä osin o et mul on eri auto, mut joka tapauksessa, MIKÄ on vialla? kaiken pitäs pelata..

eli ryypyt jne menee pois päältä, tyhjäkäyntiseokset on ok, bensansuodatin pitää vaihtaa, mut ei näytä likaselta. Oireita mitä täs on ollu:

- Auto nykii tasakaasulla "pienissä nopeuksissa / kierroksilla", mut ei enää -> 2.5k rpm

- Tehoja tuntuu puuttuva, joko auto on oikeesti nuhainen 105hp, tuntuu vaan ehkä, mut lähtee ykkösellä, mut kakkosen ja kolmosen meno on melko bleeh.. sama myös downshiftattessa.. ja kiihdyttäessä 3k rpm jälkeen alkaa kuulumaan semmonen "kasimainen" ääni, voi johtua myös pakoputkesta, mut semmonen roklatus.
rrrrrrrrrrrrrr...

- bensaa menee liikaa mun mielestä, kaupunki ajossa 20 litraa / 100km, maantie ajossa kuitenkin vois olla lähempänä 10l.. (ja ajo on sievää) ja matka-ajossa ei nyi jne..

eli mitäs sitä tälle vois tehdä??, ajattelin tuossa säätää nuo sytkät tuon ajotuspyssyn kanssa, mut ei mulla oo mitään hajua nuista jousista jne.. ja jos kaasarin putsais, puran ja kattelen onko siellä mitään paskoo..

sit tuossa yks päivä teki melko oudot, tai oikeastaan kaksikin kertaa on tehny oudot.. ensimmäisell kerralla menin piitkää loivaa mutkaa (motarin ramppi) ylös ja aloin kiihyttämään ja pääsin motari nopeuteen ja kun laitoin kolmosen päälle niin kierrokset vaan tippu ja kaasunpainaminen ei vaikuttanut mihinkään.. painoin kytkintä ja pumppasin kaasua ja homma palasi entiselleen..

toinen kerta oli tuossa kun kiihdytin myöskin.. niin teki vielä oudommat, kiihdytin ns. "täys-kiihdytyksen" ja sit piti ruveta jarruttelemaan niin löin kytkimen pohjaan niin lähes saman tien sytty öljynpaine/virta/jne valot, eli auto sammu.. ja nostin kytkimen niin starttas uusiksi (vauhdin vaikutuksesta luultavammin), ja uudestaan polkasin kytkintä niin sammu, sit polkasin kaasua ja taas ei ollu mitään hätää..

outoa? tosin kummallakaan kerralla tankissa ei ole ollut bensaa kuin ehkä 5 - 10 litraa.. mut liekkö tuo syy?
 
Kyllä tuo kuullostaa bensan saanti ongelmalta..

Mulla nyt celeztessä eilen ilmeni päinvastainen.. kaasuttimet lämpösenä tulvii.. siis tukehtuu kun alkaa saamaan niin pirusti benssaa.. miksi??
 
Molmis sanoi
Kyllä tuo kuullostaa bensan saanti ongelmalta..

Mulla nyt celeztessä eilen ilmeni päinvastainen.. kaasuttimet lämpösenä tulvii.. siis tukehtuu kun alkaa saamaan niin pirusti benssaa.. miksi??

heitän vaan geneerisen jutun, et kohokammiossa ei pelaa se hässäkkä.. itellä kans "tulvi" kun asensin sen venttiilin väärinpäin sinne ;D mut en tiedä miten celessä, mut coltissa oli aivan UBER se pikkuikkuna siinä kaasarissa, siitä näki millä tasolla löpö kammiossa oli.. ja näki myös senkin että se oli täynnä bensaa kun auto sammu.. 8)
 
lue myös:
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=3561 ;D

en yhdistää viittiny (vielä ainakaan)..
 
Takaisin
Ylös Bottom