Tunkkasin pohjasta, runkopalkki vääntyi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lagant
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lagant

New Member
Liittynyt
8 Heinäkuu 2024
Nostin '97 Galanttia tunkilla ensimmäistä kertaa. Lähdin nostamaan pohjasta semmoisen tukevan näköisen runkopalkin? kohdalta. Muistaakseni toisissa autoissa olen siitä nostanut.
Kuului ritinää ja lopussa huomasin että nostokohta oli mennyt kuopalle. Sitten tajusin että koko runkopalkki on täynnä kuoppia ja lommoja jotka on edellisten omistajien nostoista tulleita.
Huhtikuussa katsuri totesi pohjan ehjäksi joten ei se ihan läpimätäkään voi olla?
Onko tarkempaa tietoa mistä tätä automallia saa nostaa? Johtuuko taipuminen korroosiosta vai enkö vain olisi saanut nostaa siitä? Lähinnä mietin mistä tätä uskaltaa enää nostaa.
 

Liitetiedostot

  • tunkkaus.jpg
    tunkkaus.jpg
    294.2 KB · Lukukerrat 49
Itte oon aina käyttäny kakkosnelosen pätkää nostokohdan ja hallitunkin välissä, jakaa paremmin painon nostokohdasta eikä mee paikat ruttuun
 
Itse tunkkaan -93 lanceria taka-akselin keskilinjalta, eli työnnän hallitunkin pidemmälle.
Vetokoukkuhan olis hyvä, jos sellainen olisi.
 
Helmassa on nostokohdat mutta usein jo mädät, kannattaa nostaa varoen ja omalla vastuulla.
 
Kokeilin kakkosnelosen pätkän avulla.. meni silti ruttuun. Niin ja meni ruttuun myös helman nostokohta.. alkoi repsottaan
o_O
 
Kokeile apurungon kiinnityspultin päästä nostaa, tai alatukivarren kiinnityskohdan alta. Jotain palikkaa väliin.

Jos pukin päälle haluaa, niin alapallonivelen alta nostaa ja pukki johonkin yllä mainituista paikoista.

Vähän autosta riippuen tuolleen on tullut tehtyä jos ei ole varma että kestääkö runkopalkki tai virallinen nostokohta.
 
No itse olen sekä vm.91 ja 2000 Galanttia nostanut tallin saksinosturilla niistä tunkkaus pisteistä, mistä käyttöohjekirjassakin opastetaan sammakkotunkilla nostaminen. Laitoin vain ne kämmenen kokoiset kumiset nostopalikat nosturin ja auton väliin. Hyvin kesti nostaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom