venttiilien säätö

E

Erkka

Guest
Kertokaapa mulle pajeron 2,5l venttiilien säätäminen, ajoitusmerkkien paikat ym. Menin sekaisin jossain kohtaa.
 
Säätö on normaali 8-venttiilisen säätöjärjestys. Kuumana välykset muistaakseni 0.25mm (Lukee venttiilikopassakin). Ja normaali ruuvisäätö, 12mm mutterilla kiristys ja talttapäämeisselillä säätö.
 
Kertoisitko mulle sen normaalin 8- venttiilisen säätöjärjestyksen. En tarvitse mitään muuta
 
Kampiakseli asentoon 0º
Sitten katsotaan että joko 1,2,3,5 tai 4,6,7,8 venttiilit ovat KAIKKI painuneena , ja säädetään se "toinen sarja " joka on suljettuna eli jossa tuntuu välystä olevan.

Sitten kun yksi sarja on säädetty, käännetään kampiakselia YKSI kierros ja säädetään seuraava "sarja".

tälleen mulle asia neuvottiin, toivottavasti sain asian selostettua ymmärrettävästi ;D Kampiakselissahan on varmaan tuo 0-kohta merkitty

Toinen vaihtoehtoinen metodi on:
Venttiili auki Mittaa ja säädä venttiili
8 1
6 3
4 5
7 2
1 8
3 6
5 4
2 7
 
Jotta säätö olisi vielä vaikeampaa, niin kerronpa itse käyttämäni systeemin. Tässä seurataan sylinteriparien venttiileitä (1-4 ja 2-3).
Kun esim 2. sylinterin venttiilit vaihtaa ts. pako menee kiinni ja imu alkaa aukeamaan, niin säädetään 3.sylinterin kumpikin venttiili, 4.vaihtaa->säädetään 1.sylinterin venttiilit jne.
 
Takaisin
Ylös Bottom