Vilkkurele Galant GTi-89 Dynamic-4

J

juh@

Guest
Vilkut lakkasivat toimimasta. Hätävilkut toimii ja sen rele löytyi. Kysymys kuuluu mistä löytyy vilkkurele. Nyt kun vilkut eivät toimi, niin relettä ei äänen perusteella havaitse.

Sulake on ehjä ja sinne tulee myös jännite. Releitä löytyi sulakearasian vierestä 3 kpl, 2 lieriönmuotoista ja yksi kantikas, joka on hätävilkkurele. Ratin vasemmalta puolelta löytyvän säilytyslokeron takaa löytyy kaksi noita lieriön muotoisia ja kaksi kantikasta moninapaista josta ei ota selvää ovatko ne releitä.
 
hätävikku rele ja vilkkurele taitavat olla samoissa kuorissa....
että oliskohan sarvipaketissa jtn vikaa tai johdoissa...

siel "ylempänä" on sit keskulukon rele ja öö siit toisesta en oo varma (ne moni napaset)

voisin viel varmistaa ku käväsen talilla asian  ;D
 
Se on sama rele. Viaksi veikkaisin kanssa viikseä.
 
Kerronpa miten vika ilmaantui. Akku osoitti hiipumisen merkkejä, päästin akun kaapelin irti ja kiinnitin sen tukevammin. Kiinnittäessä huomasin kipinöintiä eli virtaa kului jonnekin, mietin vain minne. Päätin irrottaa sulakkeet yksitellen ja mittasin jokaisen virran. Kulutuslähdettä ei löytynyt ja vihdoin muistin jotain. Kun käyttää akun kenkää irti, niin kontissa olevan CD-boksin muisti tyhjenee. Virtojen palatessa boksi käy levyt läpi jolloin virtaa kuluu jonkin aikaa. :seina

Lähdin ajelemaan ja prkl vilkut ei toimineet. Ajattelin ensin sulakkeen palaneen mutta ei.

Mietin vai tuota hätä/vilkkureleen toimintaa kun on vain kolme napaa...siinä täytyy olla ilmeisesti jonkin sortin elektronista ohjausta. Outoa olisi myös se, että vilkkuviiksen toiminnat olisivat menneet rikki yhtäaikaa tai miksei viikselle sisääntulevassa virrassa olisi katkos. Kun saisi ensin testattua tuon releen ja sitten vaikka purkaisi tuon viiksikytkimen.

Ne viikset tosiaan muistuttaa minimopojen sarvia, omistin itsekin aikoinaan pari ko. laitetta. :D

Kiitoksia vastauksista, hyviä ideoita vastaanotetaan edelleen.
 
ei siel hienoo elektroniika oo, ihan se yks rele
ja puhtaat katkasijat...

mutta syöttö tulee eripaikasta hätävilkku katkasijalle ja
viikselle... muistaakseni ne on viel eri sulakkeiden takana...

mulla oli joskus kans vilkut pimeenä mut en kuolemakseni muista oliko joku liitin jääny irti vai sulake menny, kumminkin sillon esiinty kun hälyn asensin... :seina
 
Jotenkin viiiksi ja hätävilkku katkaisija liittyy toisiinsa, koska jos ottaa hätävilkku kytkimen pois niin vilkut ei toimi.
Muistan vaan kun hälyä kanssa asentelin niin jätin kerran hätävilkku kytkimen pois paikoiltaan, ja sain huomata että vilkut ei toimi.

Ei vaan enää muista miten ne toimii. :-\
 
Vika löytyi, aiemmin sulakkeita irroitellessa sulakkeen kanta on jotenkin menettänyt kosketuksensa. Kun sulakkeen painaa aivan pohjaan, ei kosketusta. Kun vetää sulaketta hiukan, niin kosketus syntyy. Pääasia, että vilkut toimivat eikä tarvitse ajaa aina vain suoraan ;D. Täytyy sitten myöhemmin kurkkia sinne sulakerasian sisälle kunhan kerkiää.

Tällä kertaa halpa remontti.
 
Halpa tosiaan,muistaakseni se rele(pyöreä)maksaa joku 40€ originaalina,et ovat aika tyyriitä..
 
Takaisin
Ylös Bottom