Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua (Evo 8, Evo 9)

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
evoluutio sanoi
Tossa yhdessä kuvassa näytti keltaisessa Evo 8:ssa olevan OZ:n tummanpuhuvat vanteet. Näytti mielestäni siltä, että ne ei ole 17" isompia. Näinkö oikein? Ja jos näin, niin menevätkö tollaiset suoraan Evo 9:iin? Kun etsin itelleni talvirenkaisiin vanteita niin juuri mikään ei istunut alle, vaikka mitat ja offsetit oli täysin oikein. Oli siis pakko ostaa vakio Enkeit. Osaako kukaan valaista?

Oz Ultraleggerat sopii ysiin 17" ihan suoraan. Olisiko et35 mulla vai 38? hmm... Eihän siinä satulan ja vanteen välissä hirveästi tilaa ole, mutta ei ne ole monissa muissakaan autoissa.
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

-JP- sanoi
Hyvin kesti Evon tekniikka ton miitin... Kuski oli vähän huonossa hapessa Su aamuna... :)

Samaa oli liikkeellä viereisessä huoneessa. Vähän arvelutti lähteä tuuttaamaan Tamperetta kohti puoliltapäivin.
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

Cirrus sanoi
Oz Ultraleggerat sopii ysiin 17" ihan suoraan. Olisiko et35 mulla vai 38? hmm... Eihän siinä satulan ja vanteen välissä hirveästi tilaa ole, mutta ei ne ole monissa muissakaan autoissa.
Muistaakseni se on se 38. Outo juttu, meinaan muistaakseni mulle aikoinaan rengasliikkeessä sovitettiin juuri tota vannetta alle ja se otti kiinni sinne satulaan... Vannemyyjä suositteli jotain adapteria/sovitinta sinne väliin, mutta se ajatus ei minua miellyttänyt.
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

evoluutio sanoi
Muistaakseni se on se 38. Outo juttu, meinaan muistaakseni mulle aikoinaan rengasliikkeessä sovitettiin juuri tota vannetta alle ja se otti kiinni sinne satulaan... Vannemyyjä suositteli jotain adapteria/sovitinta sinne väliin, mutta se ajatus ei minua miellyttänyt.

Toi vanne on juuri tehty evo 8 ja ysiin, ei käy mihinkään muuhun autoon. Tai näin ainakin vannekauppias väitti. Jopa alkuperäiset pultitkin käy. Aika lähellä satula on, mutta kiinni ei ota. Ja mitään sovitteita ei ole. ET noissa vanteissa on 37.
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

Kyllä ne ois mullekin Ultraleggerat Evoon myyny ja ET tais olla just toi 37...
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

Heppara sanoi
Toi vanne on juuri tehty evo 8 ja ysiin, ei käy mihinkään muuhun autoon. Tai näin ainakin vannekauppias väitti. Jopa alkuperäiset pultitkin käy. Aika lähellä satula on, mutta kiinni ei ota. Ja mitään sovitteita ei ole. ET noissa vanteissa on 37.
Just. Muistaakseni Evo 9:n manuaalissa lukee 38. Onko se sitten samantekevää jos vanteen ET poikkeaa manuaalissa olevasta? Onko muuten tietoa ton vanteen tarkasta painosta?
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

evoluutio sanoi
Just. Muistaakseni Evo 9:n manuaalissa lukee 38. Onko se sitten samantekevää jos vanteen ET poikkeaa manuaalissa olevasta? Onko muuten tietoa ton vanteen tarkasta painosta?

vanteen ET:hän tarkoittaa vanteen keskiön etäisyyttä koko vanteen kehän keskipisteen suhteen olevaa mittaa millimetreissä.
Eli 1 numeron ero ET luvussa meinaa +/-1 milliä eli ei muuta.

http://www.nettivanne.fi/content.php?page=100
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

evoluutio sanoi
Just. Muistaakseni Evo 9:n manuaalissa lukee 38. Onko se sitten samantekevää jos vanteen ET poikkeaa manuaalissa olevasta? Onko muuten tietoa ton vanteen tarkasta painosta?



Paino on 7,74 Kg.

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/racing/ultraleggera/en
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

Heppara sanoi
Paino on 7,74 Kg.

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/racing/ultraleggera/en
Ok, Thanks. Entä onko kellään tarkkaa tietoa tuon Ultimatessa käytetyn BBS:n vanteen painosta? Ihan näin vertailun vuoksi...
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

evoluutio sanoi
Entä onko kellään tarkkaa tietoa tuon Ultimatessa käytetyn BBS:n vanteen painosta? Ihan näin vertailun vuoksi...

8,3 Kg
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

Cirrus sanoi
Ultimaten BBS:sät on taotut ja OZ 17" on valetut vielä näin eroista.
Just. Onko nuo taotut yleensä kestävämmät kuin valetut vai mitenpäin se oli? Saakohan noita samoja BBS:iä muualta kuin Veholta ja saako toisen värisenä? Jos joku vielä osaisi kertoa tuon GSR:n Enkein painon...
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

evoluutio sanoi
Just. Onko nuo taotut yleensä kestävämmät kuin valetut vai mitenpäin se oli? Saakohan noita samoja BBS:iä muualta kuin Veholta ja saako toisen värisenä? Jos joku vielä osaisi kertoa tuon GSR:n Enkein painon...

Nuo tuota joo. Joskus joku on väittänyt, että takomalla saataisiin noin 300% kestävämpää alumiiniä aikaiseksi. Mutta koska OZ:in prosessi jauhaa kaikki vanteensa ultra-äänitutkan läpi ja hylkää virheelliset, niin ei mulla ole kyllä syytä epäillä etteikö tuo OZ kestäisi. Minullakin vanteet on niin päin että kesällä on käytössä OZ ja talvella BBS, vaikka periaatteessa kesäajolla vanne varmasti joutuu kovemmalle.

BBS:nkään kaikki vanteet ei ole taottuja vaan, ilmeisesti se racing-sarja vain. Selvittelin ihan vain netin ja googlen avulla tuota BBS:ää, että löytyykö sitä normaalivalikoimien kautta, mutta ilmeisesti ei. Ja sellaisen tarinan olen kuullut että BBS maksaa veholla 700eur kpl. Itse en ole kysynyt. Ei varmasti kannata maksaa sitä!
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

Cirrus sanoi
Nuo tuota joo. Joskus joku on väittänyt, että takomalla saataisiin noin 300% kestävämpää alumiiniä aikaiseksi. Mutta koska OZ:in prosessi jauhaa kaikki vanteensa ultra-äänitutkan läpi ja hylkää virheelliset, niin ei mulla ole kyllä syytä epäillä etteikö tuo OZ kestäisi. Minullakin vanteet on niin päin että kesällä on käytössä OZ ja talvella BBS, vaikka periaatteessa kesäajolla vanne varmasti joutuu kovemmalle.

BBS:nkään kaikki vanteet ei ole taottuja vaan, ilmeisesti se racing-sarja vain. Selvittelin ihan vain netin ja googlen avulla tuota BBS:ää, että löytyykö sitä normaalivalikoimien kautta, mutta ilmeisesti ei. Ja sellaisen tarinan olen kuullut että BBS maksaa veholla 700eur kpl. Itse en ole kysynyt. Ei varmasti kannata maksaa sitä!
Luoja mikä hinta! Itse sain "käyttämättömät" orkkis Enkeit 800€/koko 4kpl sarja. Paljonkohan sellaisesta OZ Ultraleggera-sarjasta joutuu pulittamaan..?
 
Vs: Evolution miitin jälkeistä vannekeskustelua

evoluutio sanoi
Luoja mikä hinta! Itse sain "käyttämättömät" orkkis Enkeit 800€/koko 4kpl sarja. Paljonkohan sellaisesta OZ Ultraleggera-sarjasta joutuu pulittamaan..?

Englannista orkkis Enkeit 500 € / sarja, sis. rahdin. Veholla pyysivät muuten aikanaan kasin vakiovanteista 800 euroa / nurkka.
 
Mulle tarjottiin viime kesänä 17" O.Z.in Ultraleggeroita 900€/sarja, mut ei taida enää lähtee sillä hinnalla...
 
Peke sanoi
Mulle tarjottiin viime kesänä 17" O.Z.in Ultraleggeroita 900€/sarja, mut ei taida enää lähtee sillä hinnalla...
Vuosi sitten maksoin Tampereella 2000€ paketista, jossa 18" Ultraleggerat (grafiitti musta) ja Bridgestone RE050A kumit - ei murheita vaikka tosiaan vain muutama milli vanteen ja satulan välissä (evo 9).
 
Peke sanoi
Mulle tarjottiin viime kesänä 17" O.Z.in Ultraleggeroita 900€/sarja, mut ei taida enää lähtee sillä hinnalla...

Helmikuussa ostin 17" Ultraleggerat(grafitin mustat)970€/sarja,tekno-rengas suomenoja.
 
Pelkkä ET ei oikeastaan kerro koko totuutta, vain myös puolien muoto vaikuttaa asiaan.

allaolevissa vanteissa ET 25, ja siltikin otti satulaan edessä kiinni. no, 3mm spacerit ajoi asian ja sain vanteet alle.
 
Takaisin
Ylös Bottom