Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Ei ainakaan käsikopelolla turbon letkuista vuotoja tuntunut, ei kehtaa purkaa kun turbon tuntemus olematon. Kaikki aiemmat autot olleet turbottomia bensa vehkeitä. Miten turbon tässä edes kuuluisi käyttäytyä, antaako mitään ääntä toimiessaan? Ei ainakaan sellaista turbo vislausta ole ikinä...
Nyt on vähän paremmin lähtenyt liikkeelle, kun on valoisaa pitänyt jo valmiiksi kieroksia päällä paikallaan olon ajan. Muutomia kertoja on vaan ottanut ja sammunut melkein heti kun on muutoman metrin päässyt liikkumaan ja kaasua intoutunut lisäämään. Pakittaessa ei oo ongelmaa vielä kertaakaan...
En osaa sanoa onko kaksoismassaa. Ajaessa kompuran käynnistymisen huomaa pienenä vastuksen lisäytymisenä, mutta ei vaikuta kierroksiin tai vauhtiin. Kulutusta ei ole tullut tarkkaan seurailtua, nyt 20km kaupunki ajoa keskikulutuksella 9,2l/100km. Viimeksi 200km yhdistettyä josta kaupunkia noin...
Syy olikin laturi, joka leikkasi kiinni ja nyt vaihdettu.
Jatkan tähän samaan muilla vioilla mitä olisi mukava saada kuntoon. Elikkä jarruttaessa koneesta alkaa kuulumaan kolinaa ja kierrokset lähtee huopaamaan, mistähän tämä voisi johtua? Sitten ilmastointi päällä liikennevaloista varsinkin...
Tuossa pajalla käytin kuulotestissä tätä ja tehostin luultavasti kyseessä. Onko hauska vaihdettava vai tarviiko viedä johonkin pajalle? Näyttää ettei monella voi kiinni olla, mutta liekkö tilaa irrotella ilman suurta purkamista
Siinä soundia. Kuuluu siis aivan sama liikkuuko auto vai ei. Jakopään remmi ollut nyt 6tkm paikoillaan ja laturin vapaakytkin+hihna 7tkm. Turbo vaihdettu 122tkm sitten
Tosiaan Grandis alkoi eilen kuulostamaan formulalta, kivahan tuo on kun päät kääntyy, mutta olisi hyvä silti saada vika kuntoon.
Aiemmin tähän tosiaan piti vaihtaa laturin vapaakytkin kun edellinen irtosi laakerin peitettyä. Hieman sen jälkeen jakohihnasta katosi hampaat ja uus remmi laitettiin...
Tarvitseeko muuta purkaa edestä kuin akku ja ilmanputsari, että sen pääsee vaihtamaan. Käsi just sinne ylsi purkamatta, mutta sokkona ei saanut tuntumaa millä se on kiinni.
Monellako ilmanputsari on kiinni? Kolme pulttia oli näkösällä, mutta olisi kiva tietää montako on piilossa ettei tarvii...
Missähän tuossa kiisseli koneisessa se on? Aikanaan tullut vaan yhteen bensa vectraan vaihdettua suodatin ja se oli auton alla tankin kupeessa.
Lämpimällä koneella käynnistyy heti ekalla
Nyt toista päivää ongelma päällä. Ekaa kertaa siis eilen ilmeni. Aamulla töihin lähtiessä koitin normaalisti käynnistää ja autojaan käynnistyi, mutta vain noin 0,5sekunnin ajaksi. Tätä jatkui kahden tunnin ajan vähintään 30kertaa, tänä aikana kyllä luin vikakoodit (ei koodeja), käytin akkua...
Elikkä tuollainen 97vuotinen 1.3koneella varustettu 224tkm ajettu CK Lancer on nyt oireillut muutomia viikkoja. Edellinen omistaja säädellyt tyhjäkäyntiä ja se oli säädetty vähän miten sattuu, nyt kuitenkin olen saanut sen säädettyä n.800rpm tuntumaan ja kierosten ailahtelu jota oli ennemmin...
Haualla löysin jo jotain juttuja, mutta en aivan tarpeeksi. Mietiskelin katsastuksen jälkeen päästöjä ja auton käyttäytymistä. Päästöt eivät kieroksilla meinanneet lävitse mennä ja auto varsinkin kakkosella ja kolmosella kiihdyttäessä nykii. Lisäksi tyhjäkäynti seilaa välillä 1000-1500rpm...
Vs: Lancer -97 Lämmityslaitteen moottori ei käynnisty
Ongelma poistunut osittain, vaihdoin 25A sulakkeen paikalleen(joku oli pistänyt 20A) johan lähti taas hyrisemään. No tänään kun autoa lähdin katsastaan ei puhallin taas inahtanutkaan, joten katselin ensin sulakkeen sehän oli osittain...