Jäsenen mutteri uusimmat tuotokset

  1. mutteri

    L200 jakohihnan kiristinrulla irtosi.

    Joopa joo. Jo toisen kerran muutaman vuoden sisään irtosi kiristinrulla kesken hihnan vaihtovälin. Hihna oli kyllä aivan hyvä vielä. Olen ollu uskollinen Pajero/L200mies jo vuosia, mutta alkaa usko mennä. Vaikka rullanhan on valmistanut joku muu. Onko kukaan kuullut samanlaisista ongelmista??
  2. mutteri

    L 200:n pakoputken vaihto

    Vs: L 200:n pakoputken vaihto Mie vaihoin sen väliosan pari vuotta sitten. Muistaakseni otin etupätkän irti ja sitten sieltä etukautta mahtui palkkien päälle. Aikani pyörittelin miekii ennenkun sain sen sinne palkkien päälle.
  3. mutteri

    Öljytason varoitusvalo 3 Gen pajero.

    Vs: Öljytason varoitusvalo 3 Gen pajero. Ettei se ole se pa-suodattimen vedenerottimen valo? Keltainen kun on.
  4. mutteri

    Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

    Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88 Paikkasin vanhasta Pajerosta väliaikaisesti Mäntusuovalla. Väliaikaispaikkaus kesti ainakin sen pari vuotta, minkä se auto muutenkin oli enää ajossa. Siis todellakin vain väliaikaispaikkaus.
  5. mutteri

    L200-97 taka-akseli

    Moro. Onko l200-97 taka-akseli samanlainen kuin 1 gen Pajerossa lehtijousin? Ainakin laakerisarja näyttäs olevan sama Motonetissa.
  6. mutteri

    2.6 bensakone

    Vs: 2.6 bensakone Mitsun 4g54 oli Mazdassa 1986-88. Sit Mazdaan tuli oma g6- moottori.
  7. mutteri

    Pajeron vanteista kysymys

    Vs: Pajeron vanteista kysymys Vanteiden käymisestä sen verran, että 1.gen Pajeron vanteet menee just just L200 -97 navan ympärille ilman niitä koristehässäköitä, -88 pensapätkän alkuperäsissä on liian ahdas keskireikä L200:n etupyöriksi.
  8. mutteri

    4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

    Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste? No ainakin tässä 4d56-tapauksessa en saanut tiiviiksi kunnes luin korjausopasta ja siinä neuvottiin näin tekemään. En ole mekaanikko, olen muusikko ja opin vain monta kertaa kokeilemalla ja sitten korjausopasta tavaamalla.
  9. mutteri

    4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

    Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste? Ja ei liian tiukalle, 6 Nm kiristys. Ei pitäs vuotaa.
  10. mutteri

    4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

    Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste? Siihen puolipallotiivisteeseen ja noin sentti siitä molempiin suuntiin sekä etupuolelle siihen missä kansi ja laakeripukinkansi yhtyy tipat niihin kulmiin.
  11. mutteri

    4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste?

    Vs: 4D56 kone ja vuotava venttiilikopan tiiviste? Mie oon ainakii laittanu tiivisteliimaa siihen sekä siihen etupuolella oleviin kulmiin missä se tiiviste tekee sen puolipallomutkan. Jossain korjausoppaassakin vai korjaamokäsikirjassa neuvottiin niin tekemään.
  12. mutteri

    Kokemuksia 2,6 BensaPajerosta.

    Vs: Kokemuksia 2,6 BensaPajerosta. Miulta meni kansi 4g54:stä sinä 310 00km kohdalla. Tais maksaa 500 uus kansi. Nyt pätkäpajero vara-autona seisomassa. Meni maaliskuussa taas katsastuksesta läpi kun kaivoin lumihangesta esiin, ajelin pari päivää et jarrut ja muut toimi kunnolla. Ei oo vielä...
  13. mutteri

    auto/kulutus

    Vs: auto/kulutus Vanha -87 Pajero vei sekalaisessa ajossa sen vajaan kympin ja oli ajettu yli 600000 Ja öljyä ainakin litran, josta kylläkin ainakin osa valui alle. Tää -97 L200 tuntus menevän samalla kulutuksella. Paitsi öljyä ei kulu. En oo tarkkaan mitannut, mutta joka tapauksessa ei yli...
  14. mutteri

    Rengaspaineet 265/70r16 L200

    Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200 Taidampa kuitenkin kallistua uskomaan eri rengasvalmistajien ja rengasmyyjän antamin tietoihin. Eli paineet 2,5 ja elän uskossa, että alhainen paine kuluttaa renkaan reunaa, huonontaa ajo-ominaisuuksia ja lisää polttoaineen kulutusta.
  15. mutteri

    Rengaspaineet 265/70r16 L200

    Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200 En tiiä mutta kumikauppias on sanonut että mielummin ylä- kuin alakanttiin paineet. Goodyear ainakin ilmoittaa, että alhaisella paineella kuluu reunasta ja liian isolla keskeltä vielä nykyisinkin. Oon ite kyllä aina pitänyt näissä vehkeissä jotain 2.3 tai...
Takaisin
Ylös Bottom