Hakutulokset

  1. A

    Kesärenkaat Grandikseen

    Terve, ajattelin kääntyä arvon raadin puoleen ja kysyä, että onko teillä kokemuksia erilaisista kesärenkaista Grandiksen alla. Meidän auton käyttöprofiiliin kuuluu myös asuntovaunun vetoa muutama tuhat km kesässä eli ei haittaa, jos kokemuksia olisi karttunut tästäkin. Käsittääkseni Grandiksen...
  2. A

    ---

    ---
  3. A

    Vetokoukun asennus Grandikseen

    Moro! Onko kukaan foorumilainen asentanut/asennuttanut vetokoukun Grandikseen? Itselle koukku ei ole ihan välttämätön, mutta jonkin verran kuitenkin helpottaisi elämää eli siksi sitä vakavasti harkitsen. Jos teillä on vinkkejä hyvistä koukkumerkeistä, niin mielelläni otan ne vastaan. Etenkin...
  4. A

    Grandis purkaa akun

    Minulla olisi arvon raadille seuraavanlainen pähkinä. Grandis DiD vm06 purkaa akun näin kesäkeleilläkin niin, että jos autolla ei ajeta, niin muutaman ajamattoman päivän jälkeen on autoa turha yrittää saada käyntiin. Autoon on vaihdettu laturi 11/2011 sekä akku 11/2012. Asennutin autoon...
  5. A

    Grandiksen tavaratilan peite

    Eilen lähti Grandiksen tavaratilan peiteverhosta toisen pään "muovimotukka" irti. Eli siis motukka, joka tulee takakontin sivuseinässä olevaan hahloon kiinni. Motukan sisällä olleet jousi sekä muoviläpyskä ovat myös irrallaan. Onko kenellekään käynyt vastaavaa ja saanut vielä jousen asenneltua...
  6. A

    Grandiksen talvivarustelu

    Tarkoitus on tuoda 7-paikkainen Intense-varusteltu DiD Saksasta perhekäyttöön. Kyseisessä yksilössä ei ole penkinlämmittimiä, mutta kaikkien Intense-varusteltujen Grandisten tavoin autossa on takimmalle riville oma lämmitin/suuttimet. Onko arvon foorumilaisilla kokemusta Webaston/Eberin...
  7. A

    Talvirenkaat Grandikseen

    Nyt näyttää vahvasti siltä, että perheen "perhekulkineeksi" tulee hommattua Grandis DiD vm2006. Haen auton Saksasta, joten autoon pitää hommata kunnon nastarenkaat talveksi. Autossa tulee mukana 16-tuuman peltivanteet talvirenkaille, joille tulee talvirenkaat laitettua. Luin jostain, että...
  8. A

    Galant STW -97 takakaaret

    Moro! Galantini takakaaret alkavat olla sen verran rapeassa kunnossa, että tilalle pitäisi hitsata uudet. Onko asiantuntijaraadilla tietoa, saako kyseiseen katiskaan tarvikekaaria? Jos saa niin mistä? Jos taas ei saa, niin onko kenelläkään tietoa, mistä voisi takakaarihässäkkää ruveta...
  9. A

    Galant -97 ABSit tärrää

    Meidän vuoden 1997 Galantissa ABSit tärräävät, kun jarruja painaa hellästi. Tämä tapahtuu kuivalla asfaltilla eikä rengas siis todellakaan ole menossa lukkoon. Vetoakseleiden päät ovat ruosteessa eli voiko se aiheuttaa antureille vääriä arvoja vai kannattaisiko vikaa alkaa haarukoimaan jostain...
  10. A

    Grandiksen venttiilien säätö ja takapyörien laakerit

    Moi! Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut, että Grandiksen 2.4i moottorissa on säädettävät venttiilit eli ei siis hydraulisia venttiilivälyksentasaajia. Koska venttiilien säätö on huolto-ohjelmassa ja paljonko kustantaa? Lisäksi luin myös, että takapyörien laakerit on auton "heikko kohta" ja...
  11. A

    Grandiksen takapenkin lisälämmitin

    Olen harkinnut 2.4i Grandiksen hankintaa seuraavaksi autoksi, kun nykyään kilsoja tulee niin vähän, ettei ole mitään järkeä pitää dieseliä enää. Olen kolunnut suomalaisia, ruotsalaisia ja saksalaisia myynti-ilmoituksia. Ilmeisesti Suomessa ja Ruotissa myydyissä Intense-varustetason Grandikseissa...
  12. A

    Akku vm-97 Galantiin

    Uskollisen palvelijamme eli vuoden 1997 farkku Galantin akku taisi sanoa sopimuksen irti eli etsinnässä on uusi akku autoon. Onko kenellekään suositella hyvää akkua ja mahdollisesti liikettä Kuopion alueella? Kiitokset jo etukäteen.
  13. A

    Vm97 Galanti farmarin käsijarru

    Viime viikolla meni alkoi jäsijarru laahata ja paikallisella korjaamolla saivat nuijittua käkkärin niin, ettei se laahaa enää. Tosin ilmeisestikin sisuskalut on ihan tuusana eli uusiminen on edessä. Oletteko vaihdelleet noita osia? Onko minkähintaisesta paketista kysymys, mistä ne kannattaa...
  14. A

    Galant -97 STW:n peruutusvalot

    Huomasin aamulla, että meidän vm97 Galant farkussa on molemmat peruutusvalot pimeänä. Olen töissä eri autolla eli en voi ohjekirjasta tarkistaa, minkälaiset lamput siellä on. Onko kenellekään tietoa, minkälaiset lamput peruutusvaloihin on hankittava? Onko itse vaihto helppo juttu? On aika...
  15. A

    Vanteiden sopivuus -97 Galantiin

    Galantissa olevat talvirenkaat eivät ole kovinkaan hyvät, joten olen harkinnut uusien renkaiden hommaamista. Koska alla olevat 14-tuuman vanteet näyttävät tosi pieniltä auton alla, olen harkinnut talvirenkaiden hommaamista 15-tuumaisina. Käsittääkseni tuossa Galantissa jako on 4*114,3...
  16. A

    Ajovalon pesimen ja iskareiden kiinnityslaakereiden vaihto

    Edellisen omistajan aikana oli pelkääjän puolen ajovalon pesin saanut kipeää eli se pitäisi vaihtaa. Vanhasta ei ole jäljellä kuin ruuvit ja pala letkua puskurin sisässä. Olen uuden pesimen hankkinut ja eilen pintapuolisesti tutkimme miten sen saisi vaihdettua. Saako sen vaihdettu mitenkään...
  17. A

    STW Galantia -97 -> hankkimassa

    Moi! Olen uusi jäsen foorumillanne ja olen miettimässä Galant STW:n vm 1997-> hankkimista perheen kakkosautoksi, kun farmarille on tilausta. Olen ajatellut hakea auton ulkomailta, mutta sitä ennen ajattelin hankkia perustietämystä kyseisestä automallista. Moottoriksi olen harkinnut 2.0-litran...
Takaisin
Ylös Bottom