Hakutulokset

  1. T

    naperon mittareista

    Vs: naperon mittareista Kallistusmittari on hankala saada tiiviiksi. Mulla toi korjaus kesti vuodenpäivät. Mittarin takaseinä oli liian kiinteä eikä kestänyt nesteen tilavuuden vaihtelua. Tein uuden läpinäkyvästä kertakäyttömukin pohjasta ja laitoin ohuen huohotusputken mittarin täyttöaukkoon...
  2. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Vs: Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat Jaahas, nyt on venttiili taas auton alla. Vastajousen vetämänä sen vipuvarsi asettui liikeratansa puoleenväliin ilman kuormaa ja se tosiaan liikkuu jarrua polkemalla sitä rajoitinpulttia vasten. Lumisella tiellä en saanut takajarruja millään...
  3. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Vs: Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat Kyllä se venttiili on siellä tainnut oikein olla. Ruosteenpoiston jälkeen loytyi venttiilin rungosta nuolimerkinnät joista laidimmaiset osoittavat sisäänpäin ja keskimmäinen ulos. Vena on nyt purettu. Paineenrajoitusmäntä sen ison kierretulpan...
  4. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Vs: Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat Hieman hämää nuo venttiilin rungossa olevat merkinnät. Kahdessa lähempänä toisiaan olevassa jarruputken yhteessä on kirjain R (rear) ja siinä lähempänä päätytulpaa olevassa kirjain F (front). Hajoituskuvissa ne on kuitenkin piirretty siten että F...
  5. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Vs: Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat Lähtihän se venttiili sieltä kärsivällisen liotuksen jälkeen :) Ison päätytulpan sain auki mutta toisessa päässä oleva vipuvarsi ei taida lähteä edellä kuvaamallani tavalla. Vipuvarren rajoitinpultti piti sahata poikki. Nyt varsi kääntyy enemmän...
  6. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Vs: Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat No niin, nyt on suojapelti irti ja venttiili paremmin näkyvillä. Venttiiliä kiinnipitävistä pulteista on kannat ruostuneet ja niiden aukaisu on hankalaa. Lähteekö tuo venttiilinvarsi, missä se vastajousi on kiinni toisessa päässä, jotenkin...
  7. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Vs: Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat Joo, ei siinä purkamisessa mitään ihmeellistä varmaan ole. Meinasin vaan ihan henkiseksi tueksi kattella niitä ;) Juuri tulin auton alta ja vaimo paineli jarrua kun mä samaan aikaan vääntelin venttiilin vartta. Venan sisältä kuuluu nakse ja se...
  8. T

    Pajeron takajarrujen paineensäätimen kuvat

    Onko jollakin kuvia tuosta takajarrujen ALB-venttillistä purettuna. Muistelin että joku oli sen kuvannut mutta haulla ei enää löytynyt. Tai löytyi mutta kuvat ovat kadonneet bittiavaruuteen http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/L200/jarrupaineensaadin/27082008390.jpg
  9. T

    V6-Pajeron käyntihäiriöt ?

    Vs: V6-Pajeron käyntihäiriöt ? Pikaisen tiedustelun perusteella modulia ei taida löytyä suomesta. JA-tools-JA Electro lupasi selvittää josko saisi jostain tilaamalla. On kuulemma hankala vuosimalli tämä -89. Muuten tuo linkittämäsi jakaja ei käy -89 maliin. Näkee jo liittimestä.
  10. T

    V6-Pajeron käyntihäiriöt ?

    Vs: V6-Pajeron käyntihäiriöt ? Pitääpä ottaa selvää noista kotimaisista. Kokonaisia jakajia mäkin olen kattonut ja löytänyt. Myös ko. osan. Ei oikein himota noi tilaukset euroopan ulkopuolelta juuri nyt kun juuri maksoin Jenkeistä tulleesta tuotteesta verot. Oli vähän painavampi tuote joten...
  11. T

    V6-Pajeron käyntihäiriöt ?

    Vs: V6-Pajeron käyntihäiriöt ? Lainataanpas vähän tätä juttua. Mistähän saisi edullisesti tuohon virranjakajaan uuden sielun (Crank Angle Sensor)...
  12. T

    V6-Pajeron käyntihäiriöt ?

    Vs: V6-Pajeron käyntihäiriöt ? Virranjakaja sulla siellä temppuilee. Se on optinen ja saattaa olla sähköisesti "väsähtänyt" tai vaan täynnä pölyä estäen optisten anturien toiminnan. Mikä noissa ECU:issa hajoaa? Elkot kusevat alleen ja hapettavat painokytkennän vai mikä?
  13. T

    Bensa Pajeron bensiinipumpun vaihto ?

    Vs: Bensa Pajeron bensiinipumpun vaihto ? Huoltoluukku löytyy tavaratilan lattian etuosasta. Varaudu sitten vaihtamaan koko putkisto jos et ole jo vaihtanut. Ovat yleensä aika masentavan ruosteisia! Kokeile kuitenkin ekaksi putsata ne sähköiset liittimet siitä pumpun laipasta. Pumppu ei muuten...
  14. T

    Poltteaineet 95e ja 98e Kumpi ja kampi?

    Vs: Poltteaineet 95e ja 98e Kumpi ja kampi? Pelaa kyllä 95:llä mutta epäilen että sen suurempi etanolipitoisuus kuivattaa imupuolen ohjurinkumit. En tiedä pääseekö polttoaine venttiilinvartta pitkin ohjurinkumille asti mutta mulla ne kuivahti 95:llä ajelun jälkeen. Sattumaa tai ei mutta...
  15. T

    Pajero Sport 6G72 tyhjäkäynti lämpimänä

    Vs: Pajero Sport 6G72 tyhjäkäynti lämpimänä Ausseista mäkin tilasin aikoinaan ;)
  16. T

    Vettä gen 2 Pajeron lattialla!

    Vs: Vettä gen 2 Pajeron lattialla! Katoppa jarrutehostimen takaa rintapellin kunto. Sisältä polkimien yläpuolelta saattaa näyttää ehjältä mutta kannattaa kokeilla painella jollain temmillä niitä peltejä saumakittien kohdalta. Mulla oli kussut sieltä sisään monta vuotta kunnes tajusin.
  17. T

    L200 -91 4WD vaihteisto takkuaa

    Vs: L200 -91 4WD vaihteisto takkuaa Kytkinlevy voi liikkua huonosti kytkinakselin spooreilla. Silloin se jää "nojaamaan" vauhtipyörää vasten vaikka asetelma irroittaa. Mulla kävi näin moottorin lämmettyä. Liikkeelle lähdettäessä ei meinannut saada vaihdetta päälle. Auto pyrki hieman eteenpäin...
  18. T

    Pajero Sport 6G72 tyhjäkäynti lämpimänä

    Vs: Pajero Sport 6G72 tyhjäkäynti lämpimänä Tuosta käämien mittauksesta vielä. Mulla tuon lisäilmaluistin käämeistä yksi oli poikki vain ajoittain. Vika tuli esiin juurikin vain kuumana.
  19. T

    Pajero Sport 6G72 tyhjäkäynti lämpimänä

    Vs: Pajero Sport 6G72 tyhjäkäynti lämpimänä Ohjaako tuo askelmoottori suoraan kaasuläppää näissä uudemmissa padoissa :nykii ? Vanhemmissahan se (lisäilmaluisti) avaa lisäilmakanavaa kaasuläpän ohi. Näyttävät käyttävän lyhennettä IAC-valve (Idle Air Control Valve)...
  20. T

    Pajero gen1 vuotaa sadevettä sisään

    Vs: Pajero gen1 vuotaa sadevettä sisään Tuulilasi ja ne pikkuiset tuuletusikkunat kannattaa tarkistaa. Mulla vuoti lisäksi kuskin jalkatilaan rintapeltiin ruostuneesta aukosta jarrutehostimen alapuolelta. Sen sain hitsattua auton sisältä polkimien yläpuolelta. Huom! sisältä katsottuna kaikki...
Takaisin
Ylös Bottom