2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

taistovainaa

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2010
vm.88.
laite toimii muuten mainiosti, mutta nesteet hukkuu.
eilennä lakkas lämmöt tulemasta kabiiniin, pienellä tukimuksella selvisi että syyläriin sai sopimaan 3l nestettä.

paisuntas. ei kupli, ulkoisia vuotoja en löytäny mistään, öljyt ei lisäänny, eikä väri muutu. käyntiin lähtee hyvin, vetoja on jne.

kellään ollu vastaavaa, voisiko olla jotain muutakin kuin kansi vikaa.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Itellä hukkas nesteitä takalämppärin putken juuresta kun oli klemmari ruostunut katki. Eikä näkynyt oikein maassa asti kun siinä on se suojapelti edessä ja täynnä hiekkaa yms niin imee aika tehokkaasti vuodon itteensä. Kannattaa tarkistaa. :peukku
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

taistovainaa sanoi
vm.88.
laite toimii muuten mainiosti, mutta nesteet hukkuu.
eilennä lakkas lämmöt tulemasta kabiiniin, pienellä tukimuksella selvisi että syyläriin sai sopimaan 3l nestettä.

paisuntas. ei kupli, ulkoisia vuotoja en löytäny mistään, öljyt ei lisäänny, eikä väri muutu. käyntiin lähtee hyvin, vetoja on jne.

kellään ollu vastaavaa, voisiko olla jotain muutakin kuin kansi vikaa.

oma 2.gen vuoti vesipumpun tiivisteestä. Ja lämmöt katoaa kabiinista välillä, kun hieman juonitteli se lämmityslaitteen kotelon levy joka ohjaa ilman kennon läpi tai sen ohi.

Eli oli kaksi erillistä vikaa, jotka ei liittyneet toisiinsa.

t: Ile
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kannattaa myös jäähdyttimen korkki uusia, jos siitä on tiiviste jo kovettunut, ja rapistunut. Maksaa Motonetissä 5€.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Mulla kans vesipumpun tiiviste vuoti ovelasti pohojapanssarin päälle eikä tallin lattialle tullu tippaakaan.Sitte kun lähti ajaan,niin panssarin päällys tyhyjeni eikä sitä tietenkään ite havainnu.Lähes päivittäin koitin töistä tullesa kahtella mistä sitä nestettä oikein tulee ,mutta kone oli lämmin eikä vuotua sillon ollut.Taas kun kone ehti illan ja yön aikana jäähtyä,se vuoti.Tätä kesti viikkoja kunnes sitten holautti nesteet kerralla kotipihalle.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

spark sanoi
Kannattaa myös jäähdyttimen korkki uusia, jos siitä on tiiviste jo kovettunut, ja rapistunut. Maksaa Motonetissä 5€.
mulla hävitti n.1-2l nestettä syyläristä koko syksyn ajan aina kun sen lisäs täyteen ni saman verran oli vajaa ku seuraavan kerran katto uudestaan... ajo päivän tai 3 viikkoa. syylärin korkki oli entinen. syyläri täyteen, kotia kohti, ahtoputkien virittelyä matkalla ni huomasin ku korkki ja syylärin päältä nousee vähän savua. silloin tajusin, et perk.leen korkki vuotaa.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Nesteitä on kadonnut ja syykin on selvä :seina
Korkista vuotaa silloin kun painetta on tarpeeksi. Pitäisi mennä paisariin, mutta tuleekin ulos.

Syylärin tiivistepinta on kiero ja siksihän se uusikaan korkki ei pidä. Eli on vääntynyt siitä mistä lähtee putki paisarille.
Vääntelemään en uskalla alkaa, joten mikähän tuossa olisi paras korjaus?

Muutto menossa parhaillaan, joten tulee ajoa paljon ja suurempia korjauksia ei kerkeä tekemään.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Tulisikko kenellekkään mieleen jotain patenttia minkä tuohon kehittelisi?
Joku pehmeä silikonitiiviste tms? sais kestää vielä kuukauden niin sitten voisi tarkemmin katsella..
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

miten tuo 3L nestevajaus tuntuu käsittämättömän suurelta ? tietysti jos auto on ollu jyrkästi keula alaspäin,ni silloha se vesivaaka toimii syylärin puolelle,mut ei nesteet niinpaljoa kyllä paisu mitenkään.
jos o vanha syyläri,ni voi olla sinkkikadon haurastama.joko oiot sen laipan pikku riskillä,tai kuumaan korkkiin kierrät ympyrän tiivistesilikonia,kyllä se silikoni kovettuu suht äkkiä,eihä siinä oo painettakaan juur mittään.
tarkasta vielä paisarille menevä letku,tukosten varalta.

tullu joskus mielee mazdan ja toyotan vedenpinnan korkeusanturit,oiskoha helppo homma juottaa semmonen syyläriin.ois joko automaatti tai manuaalisesti tarkistettava,mut väliäkö hällä,mittaristossakin ois turhia paikkoja valmiina :kuningas
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Ei kylläkään 2,5td vaan 3.0l v6 mutta pajero kuitenkin. Mulla hävitti nestettä mutta kaikinpuolin muuten oli auto kunnossa. reilu 1l meni aika lyhyessä ajassa jos isommilla kierroksilla ajeli. Ylävesiletku mulla oli ihan kaput, se näytti siltä että se räjähtää käsiin kun auto oli lämmennyt normi lämpöiseksi. Tilasin sitten raskoneelta uuden ylävesiletkun ja samalla sitten alkuperäisen syylärin korkin. Tämän jälkeen on tullut ajettua nyt jo toista tuhatta eikä ole tarvinnut nesteitä lisäillä. Ennen hävitti paisarista ensin nestettä ja sen jälkeen alkoi kuluun syyläristä. Nyt ei vaellu edes paisarista enään nesteet.
Eli jos korkkia alat uusimaan, suosittelen oikeasti alkuperäis korkin ostamista. maksaa 25eur eli 5x enempi kuin motonetin korkki mutta järjestelmä ainakin toimii täydellisesti eikä tartte olla koko ajan uusimassa uutta korkkia.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Taitaa olla syynä kansi.
Nyt nestettä häviää reilummin ja muitakin oireita tullut.

- Savuttaa kun polkee enemmän (valkoista) ja tietyllä kelillä on tyhjäkäynnilläkin hirveä usva.
- nestettä häviää 2l 100 - 150 km
- kylmäkäynnistys muuttunut ryskyttäväksi, eli ei käynnisty kaikilla sylintereillä = vettä sylinterissä?
- Syyläriin olen nyt kaatanut pelkkää vettä ja pinnalle nousee harmata höttöä? Jostain luin että tuokin viittaisi kansivikaan?
- Syylärin korkki päästää myös nestettä hieman ohi ja osa paisariin = painetta järjestelmässä (korkki on motonetistä joten ilmeisesti siksi ei toimi tuo paisarista takaisin päin kierrätys?)

Taitaa pitää soitella tänne:
http://www.kouvolanmoottorikoneistamo.fi

Mitsubishi
L200/300
Pajero,

2.5 D/TD/IC 4D56/T 4 syl. 86-
Paljas
600.-
Venttiileillä
770,-
Täydellinen
940,-

Mikäs noista on nyt kannattavin ottaa? ja mitä muuta tarvitsee huomioida?
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Paljas, jos saat uudet venttiilit halvalla jostain ja jaksat kasata ja kevyesti läpätä ne, JA keinut ja nokka on kunnossa.

Venttiileillä, jos et saa venttiileitä halvalla mistään ja/tai et jaksa kasata ja läppäillä ventiiileitä itse, JA keinut ja nokka on kunnossa.

Täydellinen, jos keinut ja nokka on sipulina (esim. kone, josta on mennyt joskus remmi poikki)

Vanhojen venttiilien laittaminen uuteen kanteen on jo kyllä tosi säästömiesten juttuja. En ainakaan itse ilkeäisi lähteä sellaiseen.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Eli tuo vaihtoehto 2 todennäköisesti.
Täytyy ensin kansi ottaa irti ja tarkistaa onko kyseessä uudempi vai vanhempi malli.
Kuulemma molempia on varastossa.

Miksihän aina tulee kallita remontteja kun talous muutenkin kuralla :seina
 
Vs: Re: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Jos talous on tiukalla, niin Englannista tulee täydellinen uusi kansi + tiivisteet+pultit noin 450-500e rahteineen .. kurkkaa Uk ebay..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Onkos nuo milnerin kannet käypäsiä? Noin niinku yleensäkin kyselen, näky olevan 300 paikkeilla täydellinen kansi ilman toimitusta.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Nykyään on sitten jonkin verran liikkeellä oikein punaisen Kiinan kansia -joihin kaikki eivät ole olleet tyytyväisiä. Veikkaisin, että tuo Kouvolan kansi on AMC:n tarvikekansi (kannattaa toki kysyä ja tarkistaa), joita ainakin aiemmin tehtiin Espanjassa (no, ei se nyt paljoa Kiinaa parempi paikka ole, mutta jos edes vähän).

Joidenkin vahvistamattomien huhujen mukaan AMC:n kannen valu on jopa paksumpaa kuin
Mitsun orggiskannen. En sano tähän väitteeseen mitään, mutta omaan Pajerooni tuli AMC:n kansi, eikä valittamista. Sillä on rullattu jo 80 tkm. Kiinan kansia en ole itse kokeillut, enkä sano niihin mitään. Sen kuitenkin tiedän, että AMC:n kantta ei saa ebaystakaan alle 600 punnan.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Laitoinpa vielä Kouvolaan tiedustelua että kenenkähän valmistamia kansia ovat?
Taitaa olla väärä paikka säästää, joten en ota halpaa ja "hyvää". Mieluummin vähän enemmänkin pulitan.

Pajero odottelee nyt pajalle pääsyä ja on ajokiellossa toistaiseksi, eli täytyy metsäreissut yrittää tehdä Vectralla ilman pohjakosketuskia :eek:
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Vastaus:

paljaat kannet AMC Espania
Täydelliset kannet Motive Englanti
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

No sentään euroopassa molemmat tehty. Katselin tuota omaa kannenvaihto tarinaa, niin -04 maksoi AE:n tarvikevenat 140e/sarja. Italialaisia olis silloinkin saanut puolet halvemmalla (joita en tosin ottanut.... italia...)
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Itellä puskee vedet paisarin ylivuotoletkusta mäelle kovassa ajossa. Korkki vaihdettu fixuksen myymään, ei auttanut asiaan.

Kylmänä käynnistynyt aina vajailla pytyillä hirveän ryskeen ja savupilven kanssa, eikö kaikki gen1 tee tuota? Joskus tietyillä syyskeleillä savuttaa myös ajossa, harmaata tosin eikä valkoista niinkään.
Jotain juttua näkyy syylärin nesteen pinnalla, lienee vaan ajan patinaa? Miten se voisi kansivikaan viitata? Pelkkää vettä kun laittaa, niin luulisi kohta ainakin ruostetta näkyvän.. Niin ja nesteet ei pulputa.

Mutta Machist, kerro sitten ihmeessä miltä kansi näyttää, kun saat sen auki. Tietää sitten tarviiko itsekin huolestua. :) (muutaman kymmenen tkm näillä oireilla jo ajeltu)
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Faidros sanoi
Itellä puskee vedet paisarin ylivuotoletkusta mäelle kovassa ajossa. Korkki vaihdettu fixuksen myymään, ei auttanut asiaan.

Kylmänä käynnistynyt aina vajailla pytyillä hirveän ryskeen ja savupilven kanssa, eikö kaikki gen1 tee tuota? Joskus tietyillä syyskeleillä savuttaa myös ajossa, harmaata tosin eikä valkoista niinkään.
Jotain juttua näkyy syylärin nesteen pinnalla, lienee vaan ajan patinaa? Miten se voisi kansivikaan viitata? Pelkkää vettä kun laittaa, niin luulisi kohta ainakin ruostetta näkyvän.. Niin ja nesteet ei pulputa.

Kun gen 1 Paje on ehjä, niin se ei tosiaan tee mitään luetelluista: ei puske vettä pihalle missään ajossa, käynnistyy hienosti ja käy ryskämättä ja savuttamatta. Ajossa ei tule kuin mustaa sen mukaan, miten pumppua on ruuvailtu. Toki kaikki ei mene kannen piikkiin, huonoa käyntiä voi tehdä suuttimet, pumppu, ajoitukset, koneen yleinen kunto....
Savutuksesta vielä: mitä tulee, kun sekoittaa mustaa (normaalia) ja valkoista (epänormaalia)..... harmaata....
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Suurimman osan ajasta putkesta ei näytä tulevan kuulemma savua ollenkaan, kun kone lämpöisenä, vaikka kuinka polkisi.. Eli ei se nyt varsinainen huolenaiheeni ole.
Juu ei kai noiden kuuluisi oireilla ikinä, tuppaavat vaan olemaan tuon ikäiset puoli miljoonaa ajettuja ja elämää nähneitä. Kylmäkäynnistyksen rykymisen olen pistänyt hehkutuksien (tai niiden puutteen) piikkiin.

Moottoreistahan en mitään tiedä, mutta eikös palotilassa oleva vesi käynnistyksessä aiheuttaisi lähinnä moottorivaurion, eikä rykimistä? Kun tuo vesi puristuu huonosti, varsinkin jos ei "pala" vielä polttoaineen mukana? Viisaammat korjatkoot.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kaiken ikäiset moottorit käy hienosti jos ne ovat ehjiä. Jos alkaa ryskyttämään tms. Niin se kertoo viasta, ei kilometreistä. Kilometrejä voi olla mitä tahansa väliltä 0-600000 etkä isommin huomaa käynnissä eroja jos moottorit on ehjiä. Omassa 300tkm ajetussa tulee myös vain mustaa, ja lähtee hehkutuksen jälkeen kylmänä kaikilla käyntiin alta puolen sekunnin starttauksella. Paineen kerääntyminen syylariin ja käyntihäiriöt ovat lähes poikkeuksetta kansipahvi vikoja ja sellaisella en uskaltaisi lähteä mihinkään.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kaiken ikäiset moottorit käy hienosti jos ne ovat ehjiä.

Hitto soikoon, ei kai täällä kukaan ole muuta väittänytkään? :)

Oma pajatso käynnistyy myös heti avainta kääntämällä, mutta ryskyttää ekat 10 sekkaa kylmänä. Ilman hehkutusta taas ei käynnisty kesälläkään. En tiiä, varmaan vanha ja väljistynyt moottori.. Jolla kuitenkin ajettu noilla oireilla kymmeniä tuhansia kilometrejä, eli onko järkeä availla käyttökuntoista varmuuden vuoksi?

Mutta kiinnostaisi tietää miten kyseinen ryske käynnistyksessä voi viitata kansipahvivikaan? Tai jäähdytinnesteen pinnalla oleva hile / roskat? Ellei tuolla hötöllä sitten viitattu veden seassa olevaan moottoriöljyyn.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

-Huono käynnistyminen viittaa esim. siihen että jossain mukissa on huonosti puristuspainetta.
-Osa paineesta siirtyy jäähdytysjärjestelmään vuotavan kansipahvin välistä tai kansi voi olla halki
-Ja tämä taas aiheuttaa "virtsankarkailua" korkin välistä paisariin, ja sieltä ulos.
-Vaalea / harmaa savu syys/kesäkelillä on lisääntynyttä vesihöyryä pakokaasussa kun sylinteriin päässyt jäähdytysneste höyrystyy.

Mutta jos olet tosiaan kymmeniä tuhansia näin ajanut, niin ei se kansipahvi voi olla. Noilla kun on tapana nopeasti pahentua sellaisiksi että ei voi enää ajaa. Tosin itsellä oli Galant 4G63:sta kansi halki, ja kulutti jäähdytysnestettä tasaisesti mutta ei muuten oireillut. Ajoin varmaan 10tkm silleen.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kiitos vastauksesta, tarkkailen tilanteen kehittymistä. Raportoin sitten tänne jos kansivikaa joskus ilmenee. :)
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Ei tämä niin yksinkertaista ollutkaan.
Syylärin korkin vaihtaminen alkuperäiseen lopetti nesteen katoamisen ja järjestelmä toimii oikein ensimmäistä kertaa vuoteen. Eli heitäkää ne tarvikekorkit lepikkoon.

Öljyt ei vaju tai lisäänny. Nesteet pysyy, mutta tarkkailen vielä tilannetta.
Mutta, käyntiin lähteminen on välillä rykivää (hehkut?)
Savuttaa niin mahdottomasti. Vaikka kone on lämmin ja heittää hetkeksi tyhjäkäynnille, niin on sellainen usva että ei autoa erota. Savutus näyttäisi vähenevän kun lähtee ajamaan.

Sinisen harmaata usvaa joka näkyy etenkin sadekelillä. Kuivalla säällä ei niinkään erotu.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Ei per.. :seina
Litra kadonnut nestettä, kun maantiellä ajoin reilun toistasataa kilsaa.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

et taitaa olla jostai muusta kyse ku suuttimesta..
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Itellä taas töitä ja kaikkea muuta niin ei kerkee tutkia kunnolla.. Auto lähtee jatkotutkimuksiin..
Vaikuttaa osaltaan siltä kansivialta, mutta kun ei tee painetta.
Muistelen kyllä että kaverin pajerossa oli ihan sama homma joskus ja kansi oli kuitenkin halki loppujenlopuksi.
Lie tuo motonetin korkki osasyyllinen kun taisi liikaa paineita nostaa?
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Oletkos nyt kokeillut käyttää sitä ilman syylärin korkkia?
Katsoo mitä tapahtuu. Jos siellä on kansi rikki vesitilan ja pytyn välistä nin kyllä niitä paineita tulee varmasti sinne syyläriinkin. Nopea testi.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kansi voi olla halki vesitilasta ulospäinkin. Itsellä oli galantin bensakoneessa niin että sylintereissä pysyi paineet, mutta vedet vuosi jostain ulos sotkematta öljyjä. Ei huomannut mistään muusta kuin että vettä kului litra/1000km.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Korkki irti ja käyntiin. Aavistuksen nousee nesteen pinta mutta ei puske pihalle.
Eilen ajettu nesteen lisäyksen jälkeen lenkki joten testaan vielä uudelleen.

Usvaa jää perään ajaessakin ja kuivalla kelillä, joten tuntuu savutus pahenevan.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Pinta nousee jo pumpun aiheuttaman nesteen liikkeen myötä, mutta kyllä sinne kuplia tulee sylinterinpaineesta mikäli se oikeasti siltä väliltä vuotaa.
Jos se vuotaa öljytilaan, pitäisi öljyntäyttökorkkiin ilmestyä sellaista harmaanruskeaa "vaahtoa". Silloin ei tule ylimääräistä painetta nestepuolelle yleensä juurikaan.
Huohotteleeko kone huomattavasti?
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että se tyypillinen esikammion alta löytyvä halkeama puskee painetta syylariin ainoastaan ajoittain, yleensä kuumana. Tyhjäkäynnillä, mutta käyntilämpöisenä ei aina ole vielä riittävän kuuma. Ajon aikana kannessa on lämpöä pistemäisesti enemmän kuin ympäröivässä nesteessä keskimäärin (ja sitä nesteen lämpöähän se mittari kertoo), jolloin painetta karkaakin vesitilaan halkeamasta.

Se onkin sitten vekkulia todeta. Yksi indikaattori on lämpömittarin näyttämän aaltoilu ajon aikana. Toinen jonka voi korkin aukaisua turvallisemmin todeta, on: kone kuumaksi, auto parkkiin, ja sitten heti katsomaan paisaria (eli korkkia ei avata, koska siinä voi polttaa itsensä).

Oma näkemykseni ja kokemukseni tuosta vanhemmasta 2.5 koneesta on, että jos kannella on takana yli 300 tkm, niin kannattaa ruveta pikku hiljaa säästemään rahaa siihen uuteen kanteen. Poikkeuksia on toki molempiin suuntiin, onhan se käytöstäkin kiinni, mutta hyvin, hyvin monta kantta on poksunut sen keskimäärin noin 300 tkm jälkeen.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

yks mikä myös voi höyryttää valkeaa niin putkistoon kertyvä kondenssivesi.se ei kyllä sitten selitä yhtään et jäähdyttimestä katoaa nesteet.eli jos nesteet pysyy konees ni sillon voi olla kyse tästäkin ilmiöstä.

toisaalta taas dynassa aikanaan aina sai lisätä nestettä syylariin, ei nostanu lämpöjä,ei keittäny purluttanu yms. 3 vuotta ajelin ennen ku huomasain missä vika. syylari vuoti ihan yläreunasta,mutta aina oli kierrossa riittävästi nestettä.vaan ei ollu ku korkista katto.

paljastu kun lisäsin tallis kerran renkaanvaihdon yhteydes.

mut kyllä pelotti vaihtaa canteriin tuo dyna,juuri noien kansivikojen takia 210tkm nyt tos 89 2,5 vapari canteris takana.ainakin viel pelaa todella hyvin lämpöjen ym muunkin suhteen. tosin kilsojakaan ei tuu suht mitään enää tolle kuljettimelle
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Öljykorkissa ei vaahtoa/vettä.. ainoastaan öljyä.
Kone ei mielestäni huohota normaalia enempää.

Eilen pesin koko koneen päällisin puolin ja yritin etsiä vuotoja, mutta ei mitään ylimääräistä löytynyt.
Onpahan puhtaammat paikat kun kantta alkaa irroitella.

Lasken hieman budjettia remontille.
Uutta osaa:
- Kansi
- Venttiilit
- nokka yms (jos vanha kulunut)
- kannenpultit
- kannentiiviste
- öljyt + suodatin
- nesteet

Mitähän muuta?
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kansiremppa sis. kuvan jakopään ajoitusmerkeistä

Jakohihna, sis. toisen kuvan jakopään ajoitusmerkeistä

Tuosta omia kokemuksiani kansi- ja hihnaprojekteista. Omasta tiivistesarjastani puuttui aikanaan se venakopan puolikuu. Se taitaa puuttua noista sarjoista voittopuoleisesti, ja sen joutuu hommaamaan erikseen. Tiivisteliimaa tietty. Itse liimaan myös kampuran pultin keskikovalla lukitteella (tippa, ei lotrausta), vaikka tehtaan ohjeet ei niin käske, eikä merkkikorjaamot niin tee. Stefan vaihtoihin kannattaa varautua (jos jakopää on märkä), nehän menis nyt samalla, kun jakopää on auki. Muutaman erikoistyökalun ostin itselle (ainakin se pitkä ohut putkihylsy) kansirempan yhteydessä, kun ei ollut valmiina.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Onko reinzin tiivisteet vieläkin pommeja?

- Kansi venttiileillä + Tiivistesarja + kannenpultit VANHA KANSI PALAUTETTAVA
Pikkusen vajaa 900, kun eri puljuista kysellyt.
Kansi AMC ja kannentiiviste REINZ
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Näyttää veikkaukset osuneen oikeaan.. vettä nelospytyssä :seina
Huomenna täytyy varmaan se uus kansi + venat + tiivisteet tilata.

Yläkerta on muuten ok, joten vanhat nokat ja hilppeet pitäs mennä..
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Tarjousta kun pyysin, niin jäi satasen ero täydelliseen kanteen, joten otin täydellisen.
Mukaan tulee alkuperäinen kansipahvi ja tiivistesarja, sisältäen venakopan tiivisteen, sekäkansipultit. Nyt odottelen milloin matkahuolto paketin kiikuttaa perille.

Täytyy kyllä sanoa, että olen todella tyytyväinen Kouvolan moottorikoneistamon palveluun.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Kansi paikoillaan ja nyt kovaa ajoa.
Tartteeko uutta kantta ajaa sisään vai ajellaanko ihan normaalisti? :driver
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Ajele normaalisti vähän aikaa, mutta jälkikiristä kansi sen jälkeen. Sitä ei kai virallisesti vaadita kaikille pahveille, mutta kyllä minä ainakin sain pultteja vielä vähän kääntää, hetken ajeltuani. Tuskinpa siitä haittaa on.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Ehdottomasti kannattaa jälkikiristää! Normaalissa kiristysjärjestyksessä pultti kerrallaan auki ja takaisin momenttiin. Pultit pitää olla öljytty kierteistä ja kannan alta.

Paljonko maksoi täydellinen kansi kouvolan moottorikoneistamossa?
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Team 1000 sanoi
Ehdottomasti kannattaa jälkikiristää! Normaalissa kiristysjärjestyksessä pultti kerrallaan auki ja takaisin momenttiin. Pultit pitää olla öljytty kierteistä ja kannan alta.

Paljonko maksoi täydellinen kansi kouvolan moottorikoneistamossa?

1150e rahteineen (sis täydellinen kansi, tiivistesarja yläpää, kannentiiviste ja kannenpultit).

Täytyy jälkikiristys tehdä jonkun ajan päästä ja kuulemma venttiilit kannattaa myös säätää.
Öljytikun tuki tms ei ollut käynyt uuteen kanteen, joten siihen pitäisi joku patentti keksiä.

EDIT: Tuolla kouvolan koneistamolla sanoi että vain ja ainoastaan kannattaa alkuperäistä kannentiivistettä käyttää ja muuta eivät taida myydäkkään.
Termostaatti uusittu myös ja huomenna uudet öljyt koneeseen vielä.
 
Vs: 2.5td hukkaa jäähdytin nesteitä??

Täytyy näköjään purkaa hilut vanhasta koneesta ja palauttaa ne moottorikoneistamolle.
Kannen jätän itselle, jos joskus vaikka sen koeponnistaa.

Muutamia kuvia:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0288.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0289.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0291.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0292.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0296.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0297.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0299.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33659813/Pajeron%20kansi/DSC_0301.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom