Vs: 2. gen Pajeron rengaspaineet
Ei nyt liity paineisiin, mutta renkaisiin. Ootko tarkistanu, että onko varapyörä lukolla kiinni ja saako sen lukon auki.. ei tule yllätyksiä tienpäällä jos rengas hajoaa..
Rengaspaineista sen verran, että maantiellä kai suurin käyttö, eli ei tarvis maastoa ajatellen pitää paineita alhaalla. Mulla oli hetkellisesti jopa 2,8bar renkaissa tuossa vanhemmassa. Mielestäni maantiellä mukavempi, mitä enemmän painetta. Jos jostaki 2,5:stä lähtee kokeileen, et miltä tuntuu.
Muistaakseni ainakin pitkässä 2.Gen tais olla takarenkaissa kovempi paine ku eturenkaissa, valmistajan suosituksena. Eikö sulla ole siinä kuskin ovenkarmissa sitä rengaspainelätkää? Siittähän se selviäis. Tuo 31-10,5 on aika lähellä sittä Pajeron suurempaa orkkiskokoa, joka taitaa olla 265 tai 285 leveä. Ihan muisteluna, ei faktana, tais pitkässä olla 1,8 edessä ja 2,0 takana ja siihen talveksi 0,2 - 0,5 lisää. Tarkistan kunhan pääsen sen auton luo illemmalla.
Tuossa pitkässä 2.Gen oli viime kesänä pientä vaelteluongelmaa (oisttain johtu hirveistä urista Ivalon teissä), ja sitä piti kokoajan ajaa että pysy tiellä. Rengaspaineiden laskeminen helpotti tähän paljon. Eli jos on halvat tai muutenvain huonot renkaat niin paineiden laskeminen jonnekki 2bar tienoille auttaa pysymään tiellä jos tuntuu että vaeltelee..