Pajero starttauttaa 3-4 sekunttia lämpimänäkin, käynnistyy sittten kuin moottori, vaihteisto ja pakoputki olisi irrallaa.. Sitten käy hirveän sievästi, kulkee hyvin, joskus kun painaa reilusti pienessä vauhdissa kaasun pohjaan, niin syttyy moottorin vian merkkilamppu palamaan, sammuu kun löysää kaasun. Lähtee käyntiin -25 pakkasestakin ilman lämmitystä eka kerralla käyntiin. Jokin aika sitten vielä käynnisty hyvin lyhyellä starttauksella. Palstalla on ollut juttua EGR ja turbon letkujen/putken klemmarin löyhästä kiristyksestä. Kerran käytin huollosssa moottorin merkkilampun vilkkumista silloin tällöin, vika oli ollut joku turbon liitoksen löyhyydessä....
Osaako joku kertoa turbopuolen letkujen/putkien kiristyksestä, mistä/miltäpuolen löytyy ja miten on korjannut edellämaittu vikaa. Käynnitysvaiheessa tuntuu että kone kaatuu ja moottorin merkkilamppuu syttyy, kun kiihdyttää reilusti. Auto on 2002 Pajero 3.2 DID.
Olisko jossain letkuissa tukosta. Ajoin eilen monta kilometriä 3500-4000 kierroksilla, joten karstat pitäisi olla maantiellä.
Osaako joku kertoa turbopuolen letkujen/putkien kiristyksestä, mistä/miltäpuolen löytyy ja miten on korjannut edellämaittu vikaa. Käynnitysvaiheessa tuntuu että kone kaatuu ja moottorin merkkilamppuu syttyy, kun kiihdyttää reilusti. Auto on 2002 Pajero 3.2 DID.
Olisko jossain letkuissa tukosta. Ajoin eilen monta kilometriä 3500-4000 kierroksilla, joten karstat pitäisi olla maantiellä.