2014 ASX 1.6 laatu - normaalia vaiko ei?

Liittynyt
27 Maaliskuu 2015
Tykkäykset
0
#1
Pari kysymystä tästä kopperosta, jotka on ilmennyt kun sillä olen (joutunut, ei ole mikään ajonautinto) ajanut. Kaipaisin vertaistukea muilta ASX:ien ja erityisesti tuon mopokoneen 1.6 omistajilta. Joo, ja ei olla mainittu missään huoltojen yhteydessä, Delta Auto Tampereella on muutenkin, noh, sysip...a palvelu, niin että ei varmaan kiinnostaisikaan. Eivät viitsineet edes koodata peilejä olemaan kääntymättä lukittaessa. "Eeei niitä varmaan saa, se on ominaisuus." Ei sitten. :)

1) Rämiseekö about joka toinen muovista tehty osa sisällä, kun ajat vähänkin epätasaisella tiellä? Tässä yksilössä rämisee ainakin panoraamakaton listat, ratin takana oleva muovi, keskikonsoli ja mitkähän muut... Paineltu on, muttei auta mitään, aina vaan pitää v*ttumaista ääntä. o_O

2) Nakuttavatko venttiilit kylmänä ainakin noin parin kolmen minuutin verran? Kone kuulostaa lähinnä joltain dieseliltä kylmäkäynnistyksen jälkeen ainakin sisälle sekä tyhjäkäynnillä että kiihdyttäessä. :oops:

3) Ottaako kytkin todella ylhäältä? Onko vaihteiden päälle menevyydessä (1/R) joskus ongelmia? Nimittäin täällä on ainakin, ja tuolla autolla on ehkä eniten kaikista ajamillani autoilla persiistä ryömittää, tarvii kierroksia (ns. pappalähtöjä), ettei sammu varsinkin ilmastointi päällä. :rolleyes:

4) Resonoiko moottori n. 2 000-3 000 -kierrosluvuilla niin, että koko auto tärisee? Kohtuu hienoa, kun tällä autolla nuo kierrokset on arkipäivää, että pitää hirveää mekkalaa juuri noissa kierroksissa?
 
Liittynyt
30 Heinäkuu 2019
Tykkäykset
0
Sijainti
Kouvola
#2
Moi,

Itse hankin ASX:n vähän aikaa sitten (2013 1.6 bensa) ja vähän samansuuntaisia havaintoja itselläkin.

1) Muovit paikoitellen rämisee jos oikein kuoppainen tie. Pahin oli mittariston ”lasi” tai se muovi TAI sen edessä oleva muovi (ne kolot mittareille). Se nitisi vidumaisesti koko ajan. Ratkaisuna mustaa eristysnauhaa taiteltuna ”tyynyksi” ja sen työnsin kierroslukumittarin oikeaan alakulmaan. Loppui nitinä sieltä. Sitä ei huomaa, ellei yläkulmasta katsele kun autoon istahtaa.

2) Moottorin käyntiäänessä en ole huomannut nakutusta; tässähän kait pitää venttiilit säätää aika ajoin eikä hydraulista säätöä ole?

3) Kytkin ottaa aika alhaalla ja minusta normaalisti. Välillä on ykkösen ja pakin kanssa ”hakemista” että menevät päälle. Vaatii määrätietoisen otteen. Kaasua pitää painaa / antaa jenkaa koneelle. Muuten sammuu liikkeellelähdössä tai peruuttaessa. Tässä on ollut iso opettelu, edellinen auto MK4 diesel Mondeo ei sammunut ikinä. Tänään viimeksi sammui peruutettaessa; helposti tulee ”wanhan papan peruutus” kun sitten painaa liikaa kaasua.

4) Moottori resonoi kun kiihdyttää / vedättää ja samalla sitten jokin muovi myös vähän resonoi. Eli samat tuntemukset täällä.

Edit: laadullisesti mielestäni on ok / hyväksyttävä auton hintaluokkaan nähden. Edelliseen autoon (juuri tuo MK4 eli 2008 Mondeo) hankala verrata kun ihan eri luokan auto. Sanotaanko nyt näin, että äänekkyydeltään ja sisätilan viimeistely on selkeästi halvemman luokan autoa (laadullisesti siis huonompi). Aika tulee näyttämään, mitenkä muuten auto sitten tulee kestämään. Tuosta Mondeosta sen verran, etten IKINÄ ole niin paskaa autoa omistanut. Vikojen yms suhteen; sitä edeltävä Fiat Stilo oli huomattavasti parempi!
 
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Tykkäykset
6
Sijainti
Kuopio
#3
Osioihin 2 viitaten, kuppisäätöiset venttiilit joita ei ole tarvinnut säädellä. Pysyvät hyvin säädöissään. Kerran on tullut vastaa tuollainen kylmänä dieselin kuuloinen josta löytyi endoskoopilla 2. Sytytystulpan aukon kautta katsomalla sylinterin kiinnileikkautuminen/sen aiheuttamat pahat jäljet sylinteriputkessa.
 
Liittynyt
27 Maaliskuu 2015
Tykkäykset
0
#4
Kiitoksia vastauksista, ja vieläpä asiallisista sellaisista! Tuossa rämisee muovit sekä hiekka- että asvalttitiellä - pitänee keksiä jokin samanlainen patentti räminän ehkäisyyn. Toivottavasti ei ole tuollaisesta kyse tuossa venttiilinnakutusjutussa, kai tuossa olisi jo muitakin oireita? :D Vielä ei ole tuota huoltoa ollut, jostain katsoin, että venttiilien tarkastus tmv. on jossain huollossa, olisko jopa seuraavassa (tarvetta näemmä olisi). 103 tkm ajettu. Ei kuule, kun laittaa puhallinta kovemmalle tai kuuntelee radiota mutta kuulee kuitenkin "tiksahduksia" epäsäännöllisin välein kylmänä.

Kytkin on jotenkin outo juu, ei ole tuollaista tullut missään vastaan ja esim. Grandiksessa oli helpompi, joskin siinäkin noita mystisiä päälle menemättömyyksiä havaitsin. Joskus saanut ASX:llä aikaan oikein sellaisen "ei tässä ole mitään vaihdetta" -äänen, kun selvästi laitoin pakkia päälle (niin, sellaisen, mitä kuulee myös pappojen laittaessa vaihteita päälle ysäriautoissaan)... On muuten v....mainen vekslata parkkiksella tolla. o_O

Joo, kaikissa autoissa omat vikansa, Mitsut ovat olleet luotettavia autoja tekniikkansa ja sähköjensä suhteen. Ikinä en ostaisi Volkkaria (tai Mondeota, nyt kun sanoit).
 
Liittynyt
27 Maaliskuu 2015
Tykkäykset
0
#5
Kiitoksia vastauksista, ja vieläpä asiallisista sellaisista! Tuossa rämisee muovit sekä hiekka- että asvalttitiellä - pitänee keksiä jokin samanlainen patentti räminän ehkäisyyn. Toivottavasti ei ole tuollaisesta kyse tuossa venttiilinnakutusjutussa, kai tuossa olisi jo muitakin oireita? :D Vielä ei ole tuota huoltoa ollut, jostain katsoin, että venttiilien tarkastus tmv. on jossain huollossa, olisko jopa seuraavassa (tarvetta näemmä olisi). 103 tkm ajettu. Ei kuule, kun laittaa puhallinta kovemmalle tai kuuntelee radiota mutta kuulee kuitenkin "tiksahduksia" epäsäännöllisin välein kylmänä.

Kytkin on jotenkin outo juu, ei ole tuollaista tullut missään vastaan ja esim. Grandiksessa oli helpompi, joskin siinäkin noita mystisiä päälle menemättömyyksiä havaitsin. Joskus saanut ASX:llä aikaan oikein sellaisen "ei tässä ole mitään vaihdetta" -äänen, kun selvästi laitoin pakkia päälle (niin, sellaisen, mitä kuulee myös pappojen laittaessa vaihteita päälle ysäriautoissaan)... On muuten v....mainen vekslata parkkiksella tolla. o_O

Joo, kaikissa autoissa omat vikansa, Mitsut ovat olleet luotettavia autoja tekniikkansa ja sähköjensä suhteen. Ikinä en ostaisi Volkkaria (tai Mondeota, nyt kun sanoit).
Ai niin, paitsi jotkut noista takaisinkutsukampanjoista ovat aika käsittämättömiä. "Pyyhkijän vivustot", "takaluukun kaasujousien kiinnitys".. Mitäköhän noilla on maailmalla oikeen tapahtunut, kun tällaiset ovat korjauslistalla, vissiin noissakin halvalla tehty hyvää :oops:
 
Ylös Bottom