miikka
New Member
- Liittynyt
- 1 Joulukuu 2003
Laitoin tämän tänne uudempien alueelle, koska aihe voi koskea yhtälailla uudempiakin malleja eikä ole sidottu auton ikään.
Ongelma siis ilmeni 1.6 4G32:en jakopäätä kasatessa. Remmi ei kulje ihan linjassaan, vaikka kaikki on kasattu niin kuin alunperin olikin. Hihna lähtee tulemaan ulos kampiakselin hammaspyörältä ja palautuu takaisin kulkulinjalleen ennen nokka-akselia. Näyttää, että kampuran pyörä on ikään kuin liian sisässä.
Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että jäljistä päätellen hihna on kulkenut liian ulkona jo aiemmin, sillä kampiakselin apulaitehihnapyörässä on selvät jäljet sekä hammaspyörästä että hihnasta. Eli hihnapyörä on painanut hihnan oikeaan linjaan. Voiko tämä olla alunperinkin tarkoitettu niin, että hihnapyörä pakottaa remmin oikeaan asentoon, silläkin kustannuksella, että hihna hieroo pyörää vasten?
Tässä pari kuvaa. Ensin kuva remmistä ja toinen kuva hihnapyörän takapinnasta, jossa näkyy selvät jäljet.
Ongelma siis ilmeni 1.6 4G32:en jakopäätä kasatessa. Remmi ei kulje ihan linjassaan, vaikka kaikki on kasattu niin kuin alunperin olikin. Hihna lähtee tulemaan ulos kampiakselin hammaspyörältä ja palautuu takaisin kulkulinjalleen ennen nokka-akselia. Näyttää, että kampuran pyörä on ikään kuin liian sisässä.
Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että jäljistä päätellen hihna on kulkenut liian ulkona jo aiemmin, sillä kampiakselin apulaitehihnapyörässä on selvät jäljet sekä hammaspyörästä että hihnasta. Eli hihnapyörä on painanut hihnan oikeaan linjaan. Voiko tämä olla alunperinkin tarkoitettu niin, että hihnapyörä pakottaa remmin oikeaan asentoon, silläkin kustannuksella, että hihna hieroo pyörää vasten?
Tässä pari kuvaa. Ensin kuva remmistä ja toinen kuva hihnapyörän takapinnasta, jossa näkyy selvät jäljet.