-96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

pahjeero

Beef eaters are better lovers!!
Liittynyt
17 Maaliskuu 2010
Sijainti
soini
Oli koko talven 4 vedolla ja nyt otin sen pois päältä,tuntuu ettei vapauta kokonaan vaan jää jurisemaan,kyseessä on paje 2.8 tdic vm -96. Mistä alkais tutkimaan?

EDIT: otsikko sääntöjen mukaiseen kuntoon...
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Onko gls? Jos se vedonkatkaisu etuperässä ei pelaa niin voihan se ketju jäädä pyörimään ja hurisemaan ja pitämään ääntä.
Ja jos napalukoilla niin vapauttaako ne/onko varmasti avattu?

Ootko kattonu että vetääkö se etupäällä vai äänteleekö muuten vain?
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Pakitin n 300m reippaasti,sitten aukes.Eikä jurise enään :driver
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Napalukollinen on kysees...
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Eli sehän on toiminu melkeen niinku pitääki.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Mutta ei sinne mitään saa jäädä jurisemaan, eli kyllä sieltä vielä vika löytyy. Josset nyt viitsi etsiä, niin eiköhän ens talvena tule vika ulos ku ajat taas nelivedolla.

Vikahan löytyy siis vetonivelet-etuperä-kartaanin ristikot-jakolaatikon ketju tai laakerit osastolta hyvin todennäköisesti.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Minä kun vähän luulen että tuo "jurina" on ihan ne normaalit etupään voimansiirron äänet ja värinät,
jotka loppui kun jumittuneet napalukot aukesi.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Silläpä juuri, kun omassa ei kuulu mitään ääniä, eikä muissakaan ajamissani ole kuulunut.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

MVa~1 sanoi
Silläpä juuri, kun omassa ei kuulu mitään ääniä, eikä muissakaan ajamissani ole kuulunut.
Vahvistan tuon - ei kuulu "nelivedon ääniä" :). Valmistusvuosi on tosin 1988 :-\. Ainoa oire on se "nelivetovalo" ja tietysti vetää kaikista nurkista jos vain pitoa löytyy.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

lekaseppä sanoi
ja tietysti vetää kaikista nurkista jos vain pitoa löytyy.

;D
Melkeen pitäis päästä ajaan tämmöstä äänetöntä ja värinätöntä 100%-lukkoPajeroa.. ::)
Umpinapiksilla+neliveto päällä ero pelkkään takavetoon on ihan perseellä tunnettava
ainaki mulla, vaikka lootissa ja nivelissä hyvät öljyt ja rasvat ja väljää ei ole liialti missään.
Kuulostaa hondamiesten puheilta..
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Mut nyt kaikki pelittää,koitin nelikkoa ja otin pois (pakkia) ja kas kummaa nyt ei kiukutellu,taas saa eukko :driver tyytyväisenä!
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

JJ90 sanoi
;D
Melkeen pitäis päästä ajaan tämmöstä äänetöntä ja värinätöntä 100%-lukkoPajeroa.. ::)
Umpinapiksilla+neliveto päällä ero pelkkään takavetoon on ihan perseellä tunnettava
ainaki mulla, vaikka lootissa ja nivelissä hyvät öljyt ja rasvat ja väljää ei ole liialti missään.
Kuulostaa hondamiesten puheilta..
Kyllä tämä Cabriolet-mallinen pätkäpajero on ihan (melkein ;)) Mitsubishin tekemä. Auto on ns metsätalouskäytössä, jossa ei ole järkevää käyttääkään 100% lukitusta molemmilla akseleilla. Siirtoajoa työmaalle on lähe 400 km eikä siinä "kemppilukosta" ole hyötyä, vain värinöita. Eli autossa ei ole ollenkaan lukkoja ja ainoa osa vieraasta merkista on Weberi ja päällä oleva ilmanpuhdistin V6 Foordista. Kuitenkin mm kaverin matkailuauto (3500 kiloa) nousi vielä kevyesti suosta, koska pitoa oli juuri kaikkien pyörien alla. Eri asia on, jos "työnkuvaan" kuuluu auton upottelu suohon vaijerimitan välein, mutta se onkin jo toinen tarina :). Tämä ei ole vielä silti "citymaasturi" eikä minulla ole koskaan Hondaa ollut.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Siis kyllähän, jos neliveto päällä pitävällä alustalla ajaa, niin viimeistään jyrkkään kääntyessä alkaa löytymään ääniä, mutta nythän olikin kyseessä napalukot kiinni ja takaveto päällä- tilanne.

Ja ei noista kauheesti mitään erikoisia ääniä lähde neliveto päälläkään jos ei ole sulaa tietä alla.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Ja jurinat jatkuu,oli pakko käyttää nelikkoa,eikä taaskaan irrota.Kun ottaa nelivedon pois ja pakittaa,valo sammuu,siittä kun lähtee on äänetön niinkuin normaalisti,vajaan km kun ajaa alkaa hurinat,oikea etunen.Siittä kun pysähtyy niin hiukan ennen pysähdystä kuuluu "jysähdys" ja ääni häviää,taidan koht myydä sen....
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

noin 2 vuotta sitten :seina
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Toinen napalukko jää kiinni ja kun lähdet ajamaan, niin alkaa yrittämään toistakin lukkoa sitten kiinni. Sitten kun alat pysähtymään, niin pamaus kuuluu kun se toinenkin lukko menee kiinni.

Nyt sun pitäis käydä auton alla pyörittään vetoakseleita, että löydät viallisen napalukon. Peruutat napalukot auki ja käyt kokeileen, että kumpi ei auennut ja syyllinen on silloin selvä. Se ainakin huoltoon ja ehkäpä kannattaa toinenkin lukko huoltaa.

Rikkinäisestä lukosta on kitkalevystä lohennut se nasta pois ja sen voi tehdä hitsauskoneen ja hyvän vilan kanssa uuden ja kestää varovaista käyttöä pitkään.

Se nastahan lohkeaa, kun napalukot auki laittaa nelivedon päälle ja päästää sitten auton sutimaan kunnolla ennenkuin naplukot lukittuu. Sama tapahtuu helposti myös edestakaisin heijatessa nelivedolla jos olet kiinni. Hitsattu nasta hajoaa vielä herkemmin kuin kunnossa oleva.

Löytyis nyt ne Nettijussin kuvat napalukosta, niin olis vielä helpompi selittää..
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Onko isokin homma tehä takavetoinen??? Mitä kaikkee irrotettava??
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Sen napalukon kun purkaa ja kasaa uudelleen ne auki-asentoon ja jätää ne kitkalevyt pois niin ei mene enää lukot päälle. On vain sen verran aikaa ku oon sen tehnyt, että ei muista miten se onnistu. Eli jos saat toisen navan auki, sitten purat molemmat pois ja ihmettelet hetken, niin saat varmaan sen toisenkin auki. Se kitkalevypaketti on tosiaan se ihan ensimmäinen osa mikä näkyy lukon takapuolella kun saat sen irti.

Tuossa Nettijussin kuvasarjassa osat 2 ja 3 on se kitkalevypaketti. Osasta 2 menee tuo nasta poikki ja sen pystyy tosiaan migillä hitsaten ja hyvällä viilalla muotoillen tekemään uuden

Ja linkki noihin purkukuviin. Seuraava-napista enemmän kuvia
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/hub/1.htm
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Eikö se ois parempi kasata ne lukkoon? Saispahan ainakin nelivedon tarvittaessa päälle.
 
Vs: -96 Pajero, laatikko "jurisee" nelivedolta pois ottaessa

Ja nyt kun sanoit, niin paljon helpompaakin vielä. Eli neliveto päällä ajat sen että saat navat lukkoon ja sitten purat kitkalevyt pois niin on navat sen jälkeen päällä ja pysyy..
 
Takaisin
Ylös Bottom