ABS anturien herkkyys!

mitsumisi

Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2006
Elikkäs lancia ajoiltani muistan että antura on aikas naseva kestäen hammaskehään hakkaamista pidemmänkin aikaa, tämä liittyen siihen että purin olka-akselin veks kun oli vähän nitkahtanut. ABSi anturia koitin naputella irti jonkin aikaa ('sivurautaan' luonnollisesti tuli klommoja) luovutettuani ja purkaen piuhan.. muttamutta senhän tietää miten kävi elikkäs tänään viimein kun pääsin uljaan mitsun kyyditettäväksi ABSi valo särähtää palamaan juuri kun alkutarkistuksessa sen pitäisi sammahtaa :seina jonka jälkeen kilsan päästä lähtee pukkaamaan myös 4ws valoa :seina liittyy ilmeisesti ABSiin. Naputellessani anturaa pois kärki meni hieman lyttyyn joka on toinen mahdollisuus särkymisen sijasta. Mikähän marginaali on tuossa kärjen matkassa hammaskehään ja paljon kiusaamista tuo anturi kestää ottaa selkäänsä kiitos?! kyseessä 93-96 galant.
 
Minkä valmistajan antureita tämä ja ilmeisestikin muutkin mitsun ABS anturit on? Elikkäs symbolihan on pieni suihkulähde. E: Samalla kun anturivika tuli huomasin mielenkiintoisen seikan, elikkäs aina liikkeellelähdostä kilsan päästä syttyy myös 4ws varoitustuikku. Pakko uskoa että tuo on yhteydessä ABSiin, mistähän mahtaa johtua? onko täällä ketään joka tietää 4ws aivoituksia?
 
Tarkastappa ohjaustehostimen oljyn määrä, ilmeisesti vähänä se, atf öljy.
 
Sen verran offtopicia että onko sun Galant tuo 2.5 V6 4WD 4WS? :eek: Olis kiva nähdä kuvia... ;D
 
Taisipa kyse tosiaan olla öljyn vähyydestä! en itse tuota vielä ollut tarkistanut sillä valo alkoi palamaan remontin jälkeen joten aattelin kyseessä olevan mekaanisen vian, joten kiitokset tästä. Auton ulkomuodossa ei eroa normaaliin kalaan näy, paitsi tietty sen hillityn korisarjan osalta sekä 15" tehdasalujen, lukuunottamatta n.270mm jäähdytettyjä jarrulevyjä takana. ;)
 
mitsumisi sanoi
Taisipa kyse tosiaan olla öljyn vähyydestä! en itse tuota vielä ollut tarkistanut sillä valo alkoi palamaan remontin jälkeen joten aattelin kyseessä olevan mekaanisen vian, joten kiitokset tästä. Auton ulkomuodossa ei eroa normaaliin kalaan näy, paitsi tietty sen hillityn korisarjan osalta sekä 15" tehdasalujen, lukuunottamatta n.270mm jäähdytettyjä jarrulevyjä takana. ;)
E: Vika ei ollutkaan öljyn vähyydessä.
 
Tuo 4WS merkkivalon palaminen varmaan johtuu siitä anturista. Eikös se nelipyöräohjaus toimi erilailla eri nopeuksissa? Jos ABS on vikatilassa ja 4WS ei saa nopeustietoa kaikilta pyöriltä, menee sekin vikatilaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom