Autot vahaan!

Vs: Autot vahaan!

Harri tarttui syöttiin ;) Sitä on aika harvassa mut mun käsittääkseni tosta läntiseltä uudeltamaalta voi saada, jos sen saa suostumaan. Tiedä sitten miten erittää sitä vanteille mut ???

mikko6 tossa vertailuvideo noista:
https://www.youtube.com/watch?v=hrhb-UQ3Jtw

Mun näkemyksen mukaan Kärcher/Nilfisk lanceilla voi heittää vesilintua. Sama asia levitellä pumppullosta, pysyy niin vähän aikaa pinnalla. Videosta poiketen, seos tulisi aina tehdä lancen säätöruuvilla, ei pulloon (eli vettä ei kuulu lisätä tohon lancen pulloon, vaikka toi tossa niin tekee)

timppa voi tuota käyttää mutta muista että on aika ärtsyä kamaa -> varo muoviosia ja pidä vaikutusajat minimissä! Lisäksi mineraalitärpättikin on tod. näk. tehokkaampaa pienpoistoon. Ja muista pikiä poistellessa.. ÄLÄ HANKAA! Mielummin useampi vaikutusaika kun hankausta -> naarmuja.

Ja ulkomailta tilaaminen riippuu täysin tuotteesta mutta jos pitää yleistää niin mun mielikuva on että valtaosan kamasta saa ainakin 30% halvemmalla, vaikka laskee postit mukaan. Plus tietenkin ei tarvii nostaa persettään ja kipitellä pitkin suomea :D
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
mikko6 tossa vertailuvideo noista:
https://www.youtube.com/watch?v=hrhb-UQ3Jtw

Mun näkemyksen mukaan Kärcher/Nilfisk lanceilla voi heittää vesilintua. Sama asia levitellä pumppullosta, pysyy niin vähän aikaa pinnalla. Videosta poiketen, seos tulisi aina tehdä lancen säätöruuvilla, ei pulloon (eli vettä ei kuulu lisätä tohon lancen pulloon, vaikka toi tossa niin tekee)

Heh, näkyishän noilla olevan melkonen ero :eek: Laitoinkin tuonne Projectechille aamupäivällä kyselyä mutta ovat varmaan lähteneet jo pääsiäisen viettoon kun ei o tullu vastausta.
 
Vs: Autot vahaan!

mikko6 sanoi
Heh, näkyishän noilla olevan melkonen ero :eek: Laitoinkin tuonne Projectechille aamupäivällä kyselyä mutta ovat varmaan lähteneet jo pääsiäisen viettoon kun ei o tullu vastausta.
Olen täysin vakuuttunut, että tulet saamaan vastauksesi vielä tämän vuorokauden puolella. Ja Jannen tuntien jos tilaat kamat niin saat ne ennen tiistaita. En tiiä miten se onnistuu mut jotenkin se hoitaa :D
 
Vs: Autot vahaan!

mikko6 sanoi
Heh, näkyishän noilla olevan melkonen ero :eek: Laitoinkin tuonne Projectechille aamupäivällä kyselyä mutta ovat varmaan lähteneet jo pääsiäisen viettoon kun ei o tullu vastausta.
Eiköhän sieltä vastaus tule illalla jos pitää merkit paikkansa :) Minä ainakin sain eilen asiakaspalvelua kl23 aikoihin :) Janne tekee tota siis sivutyönä kait eikä päivisin pysty vastaamaan välttämättä
 
Vs: Autot vahaan!

mikko6 sanoi
Heh, näkyishän noilla olevan melkonen ero :eek: Laitoinkin tuonne Projectechille aamupäivällä kyselyä mutta ovat varmaan lähteneet jo pääsiäisen viettoon kun ei o tullu vastausta.

Tuossa syksyllä kun tilattiin Juhanille lance ja muutama pönikkä Autofoamia, oli huomattavasti edullisempaa tilata briteistä. Olisko ollut Clean your car, mistä tilaus tehtiin, tai sitten Shinearama, en enää muista... Kuitenkin, postit samaa luokkaa kuin Projectechiltä, joten kotimaisuudesta ei siinäkään säästä, jos ei satu noutoetäisyydellä asumaan.
 
Vs: Autot vahaan!

Sigu pesaistu itsepesulassa jossa 2min maksoi 2€ (ts. vettä / pesunestettä tuli sen 2min ajan). Yllättävän puhdas siitä tuli ottaen huomioon että paine ei ollut kovin hyvä niissä letkuissa ja normaalisti saan käytännössä koko päivän kulumaan auton pesuun ja vahaukseen. Nyt se on taas helmenvalkoinen, ainakin hetken aikaa... :-\
 
Vs: Autot vahaan!

Jouni_K sanoi
Tuossa syksyllä kun tilattiin Juhanille lance ja muutama pönikkä Autofoamia, oli huomattavasti edullisempaa tilata briteistä. Olisko ollut Clean your car, mistä tilaus tehtiin, tai sitten Shinearama, en enää muista... Kuitenkin, postit samaa luokkaa kuin Projectechiltä, joten kotimaisuudesta ei siinäkään säästä, jos ei satu noutoetäisyydellä asumaan.
Kyllä. Näinhän se valitettavasti on. Itselläkin Shinearaman Lance, mikä ei suinkaan ole aito PA:n valmistama italiasta, mutta kopio siitä ja toimii käytännössä ihan yhtä hyvin. Lisäksi se on Hondamiehelle hyvä kun se on Typerä malli, kun siinä on punanen säätönupikka :D

Mut toi Jannen asiakaspalvelu on jotain, mitä ei nykypäivänä enää tahdo löytää. Se kyllä jaksaa ihan juurta jaksaen neuvoa ja selvitellä.
 
Vs: Autot vahaan!

Ulkopesukausi avattu, naapurit piti taas vähän hulluna kun lumikasassa veti autoa puhtaaksi painepesurilla :)
 
Vs: Autot vahaan!

JaniB sanoi
Ulkopesukausi avattu, naapurit piti taas vähän hulluna kun lumikasassa veti autoa puhtaaksi painepesurilla :)

Sama täällä! Tosin jo viikko sitten.. mut naapurilta tuli hyvät katseet. ;D
 
Vs: Autot vahaan!

JaniB sanoi
Ulkopesukausi avattu, naapurit piti taas vähän hulluna kun lumikasassa veti autoa puhtaaksi painepesurilla :)
Mitähän hittoa. Mä oon pessy läpi talven eikä mun naapurit oo ihmetelly sen enempää kun normaalisti ::)
 
Vs: Autot vahaan!

Oli kyllä paras ostos hetkeen tuo Foam Lance, äsken testasin ekan kerran;

Tuli ihan riittävän kiiltäväksi vaikka en ole autoa koskaan edes vahannut. Kesällä koittaa sitten senkin aika :)
 
Vs: Autot vahaan!

mikko6 sanoi
Oli kyllä paras ostos hetkeen tuo Foam Lance, äsken testasin ekan kerran;

Tuli ihan riittävän kiiltäväksi vaikka en ole autoa koskaan edes vahannut. Kesällä koittaa sitten senkin aika :)

Jep kuten sanoin niin paras tuote koko alalla pitkään aikaan. Kaiken näköstä pinnotetta yms on tullut mutta ei ne meinaa oikeen pärjätä suolapaskalle ja toimia noissa vanhoissa romuissa mutta foamit pelaa kyllä aina :peukku Hellävaraista pesutehoa.
 
Vs: Autot vahaan!

Laitan tilaukseen tuolta http://www.cleanyourcar.co.uk/ tollasen paljon hehkutetun foam lancen mutta parit kyssärit ennen tilausta.

1. Eli onko tuo http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php?_a=viewProd&productId=500 hyvä vaahto aine siis jota on hyllyssä ettei tarvi ruveta odottelemaan.
2. Sit ajattelin samalla ostaa jotain kunnon suolapaskan yms. skeidan auton kyljistä irrotus ainetta mutta en nyt taas muista mitä piti ostaa eli onko joku yhdistetty Iron ja Tar Remover vai kummatkin mössöt erikseen?
 
Vs: Autot vahaan!

evo6 sanoi
Laitan tilaukseen tuolta http://www.cleanyourcar.co.uk/ tollasen paljon hehkutetun foam lancen mutta parit kyssärit ennen tilausta.

1. Eli onko tuo http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php?_a=viewProd&productId=500 hyvä vaahto aine siis jota on hyllyssä ettei tarvi ruveta odottelemaan.
2. Sit ajattelin samalla ostaa jotain kunnon suolapaskan yms. skeidan auton kyljistä irrotus ainetta mutta en nyt taas muista mitä piti ostaa eli onko joku yhdistetty Iron ja Tar Remover vai kummatkin mössöt erikseen?
Valitettavasti usein Foam Lancen teho ei oo niin ällistyttävä just siks että sattuu tilaamaan jonkun ei niin hyvän snowfoam -pesuaineen. Toi Bilt-Hamber Auto-Foam on toistaseks kukkulan kuningas, jota kukaan ei oo vielä onnistunut tuuppimaan alas. Mä suosittelisin että harkitset muualta tilaamista että saat sen. Noin 80-90% noista Snowfoameista on valitettavasti vaan partavaahtoa, joka ei juuri muuta tee kuin pehmittää itikat. Eli varsinaista likaa ei poista juuri enempää kun painepesurihuuhtelu. Mä en oo tota kyseistä Snowfoamia kokeillut mutta jos muistikuvani osuu oikeaan niin Wolfie on, eikä teho ollut lähellekkään sama kuin AF:llä.

Omien kokemusten mukaan myös ValetPro Advanced Neutral Snowfoam on _melkein_ yhtä tehokasta kun verrataan pesutehoa siten että lancen säätö on tapissa.

Suolapaskaksi nyt ei sinällään DeIron aineiden vaikutus tehoa, mutta saattaa hämmästyä miten paljon sitä kamaa lähtee, etenkin kun mä oon käsittänyt että sä asut suhteellisen lähellä junarataa (mikä muuten tekee aika paljon rautapölyä ilmaan). Se että onko aine erikseen vai yhdessä en osaa kommentoida koska mä käytän noita vaan erikseen. Mutta mä suosin ennemmin Wolf's Chemicalsin Deironizer Decon Geliä, kun IronX:ää. Syy on yksinkertainen: IronX on ohuempaa -> valuu nopeammin pois -> kuivuu nopeammin. IronX:n ei saa antaa kuivua pinnalle -> Deironizerin saa. Eli voit suihkia DI:n pintaan ja mennä kattomaan vaikka tunniks telkkaria :D Ja koska geelimäistä yhdistelmätuotetta en ole löytänyt niin CarPro TRIX on vielä kokeilematta. Tuohon pienpoistoon mä suosittelen taasen ValetPron Citrus Tar & Glue Removeria.
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
Valitettavasti usein Foam Lancen teho ei oo niin ällistyttävä just siks että sattuu tilaamaan jonkun ei niin hyvän snowfoam -pesuaineen. Toi Bilt-Hamber Auto-Foam on toistaseks kukkulan kuningas, jota kukaan ei oo vielä onnistunut tuuppimaan alas. Mä suosittelisin että harkitset muualta tilaamista että saat sen. Noin 80-90% noista Snowfoameista on valitettavasti vaan partavaahtoa, joka ei juuri muuta tee kuin pehmittää itikat. Eli varsinaista likaa ei poista juuri enempää kun painepesurihuuhtelu. Mä en oo tota kyseistä Snowfoamia kokeillut mutta jos muistikuvani osuu oikeaan niin Wolfie on, eikä teho ollut lähellekkään sama kuin AF:llä.

Omien kokemusten mukaan myös ValetPro Advanced Neutral Snowfoam on _melkein_ yhtä tehokasta kun verrataan pesutehoa siten että lancen säätö on tapissa.

Suolapaskaksi nyt ei sinällään DeIron aineiden vaikutus tehoa, mutta saattaa hämmästyä miten paljon sitä kamaa lähtee, etenkin kun mä oon käsittänyt että sä asut suhteellisen lähellä junarataa (mikä muuten tekee aika paljon rautapölyä ilmaan). Se että onko aine erikseen vai yhdessä en osaa kommentoida koska mä käytän noita vaan erikseen. Mutta mä suosin ennemmin Wolf's Chemicalsin Deironizer Decon Geliä, kun IronX:ää. Syy on yksinkertainen: IronX on ohuempaa -> valuu nopeammin pois -> kuivuu nopeammin. IronX:n ei saa antaa kuivua pinnalle -> Deironizerin saa. Eli voit suihkia DI:n pintaan ja mennä kattomaan vaikka tunniks telkkaria :D Ja koska geelimäistä yhdistelmätuotetta en ole löytänyt niin CarPro TRIX on vielä kokeilematta. Tuohon pienpoistoon mä suosittelen taasen ValetPron Citrus Tar & Glue Removeria.

Mulla on just CYC:stä ostoskorissa WC Deironizeriä litra ja Valet Pron _ADVANCED_ fomia litra. Ei mitään käryä onko litra nyt sitten paljon vai vähän. Ilmeisen vähän kun isompiakin purkkeja on myynnissä.

Samalla laitoin hyväksi todettua pesuainetta taas listalle, eli Dodo juicen Born to be mildia. Alkaa 100 euroa lähestyä ostoskorin arvo, onneks on noita loyalty pointseja aika paljon :)
 
Vs: Autot vahaan!

Riippuu siitä miten rankalla seoksella sitä käyttää. Kesäpesuissa pärjää tosi laimeellakin seoksella joten kulutus on varmasti alle desin pesu, mutta esim. talvella mä saan tohon farkkuun menemään sen puoltoista - pari desiä/pesu. Tosin siinä on jo vanteet, pyöränkaaret ja vähän alustaakin. Lisäksi jos esipesee ennen kinnaspesua niin riittää yleensä vähän laimeempi.

Jos ei oo kovin innokas pesijä niin 5L kannulla voi selvitä koko vuoden ja jos taasen on vähän innokkaampi niin sitten kannattaa varata ainakin kymmenen :D

BTBM on kyllä hieno pesuaine :peukku
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
Valitettavasti usein Foam Lancen teho ei oo niin ällistyttävä just siks että sattuu tilaamaan jonkun ei niin hyvän snowfoam -pesuaineen. Toi Bilt-Hamber Auto-Foam on toistaseks kukkulan kuningas, jota kukaan ei oo vielä onnistunut tuuppimaan alas. Mä suosittelisin että harkitset muualta tilaamista että saat sen. Noin 80-90% noista Snowfoameista on valitettavasti vaan partavaahtoa, joka ei juuri muuta tee kuin pehmittää itikat. Eli varsinaista likaa ei poista juuri enempää kun painepesurihuuhtelu. Mä en oo tota kyseistä Snowfoamia kokeillut mutta jos muistikuvani osuu oikeaan niin Wolfie on, eikä teho ollut lähellekkään sama kuin AF:llä.

Omien kokemusten mukaan myös ValetPro Advanced Neutral Snowfoam on _melkein_ yhtä tehokasta kun verrataan pesutehoa siten että lancen säätö on tapissa.

Suolapaskaksi nyt ei sinällään DeIron aineiden vaikutus tehoa, mutta saattaa hämmästyä miten paljon sitä kamaa lähtee, etenkin kun mä oon käsittänyt että sä asut suhteellisen lähellä junarataa (mikä muuten tekee aika paljon rautapölyä ilmaan). Se että onko aine erikseen vai yhdessä en osaa kommentoida koska mä käytän noita vaan erikseen. Mutta mä suosin ennemmin Wolf's Chemicalsin Deironizer Decon Geliä, kun IronX:ää. Syy on yksinkertainen: IronX on ohuempaa -> valuu nopeammin pois -> kuivuu nopeammin. IronX:n ei saa antaa kuivua pinnalle -> Deironizerin saa. Eli voit suihkia DI:n pintaan ja mennä kattomaan vaikka tunniks telkkaria :D Ja koska geelimäistä yhdistelmätuotetta en ole löytänyt niin CarPro TRIX on vielä kokeilematta. Tuohon pienpoistoon mä suosittelen taasen ValetPron Citrus Tar & Glue Removeria.

No niin, tuo biltti kun on jokapaikasta loppu niin ajattelin jos korvaava löytyisi. Mites onko jollain pk seudulla asustelevalla tuota bilttiä joku perhepakkaus josta vois vaikka osan ostaa?
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
Riippuu siitä miten rankalla seoksella sitä käyttää. Kesäpesuissa pärjää tosi laimeellakin seoksella joten kulutus on varmasti alle desin pesu, mutta esim. talvella mä saan tohon farkkuun menemään sen puoltoista - pari desiä/pesu. Tosin siinä on jo vanteet, pyöränkaaret ja vähän alustaakin. Lisäksi jos esipesee ennen kinnaspesua niin riittää yleensä vähän laimeempi.

Jos ei oo kovin innokas pesijä niin 5L kannulla voi selvitä koko vuoden ja jos taasen on vähän innokkaampi niin sitten kannattaa varata ainakin kymmenen :D

BTBM on kyllä hieno pesuaine :peukku

Kyllä mulla on poikkeuksetta mennyt se 2dl pesuun, sillä noin 4% mitatulla seoksella. Tuntuu että pesuteho heikkenee kyllä selkeästi kun mennään poispäin oikeasta määrästä.
 
Vs: Autot vahaan!

Late mut esim. jos harrasteauto puheessa ja pölyt huuhtasee niin ei siihen kyl tarvii 4% seosta..

Edit niin ja evo6 kyselyyn mul on itseasiassa omat varastot liki loppu. Mut olis tarkotus tilata sitä tuossa lisää ensi tilauksen yhteydessä. Tilaa nyt esim. Litra jotain vapaamuotosta ja otat sitten kimpassa mun kanssa?
 
Vs: Autot vahaan!

Mulla on pilttiä edelliseen pesuun avattu 5 l pönikkä, sekä toinen avaamaton. Kovin mielellläni en siitä kamasta luovu, mutta kai jonkinnäköiseen sopimukseen pääseminen on mahdollista...
 
Vs: Autot vahaan!

On. Eihän varteenotettavia pesurivalmistajia ole kuin yksi :peukku

Lähtökohtaisesti valmistajien omat foam lancet on ihan p*skoja. Tossa on muutama postaus ylempänä mun linkki testiin. Mutta tota kuvaa kattoessa voisin olla aika sata varma että tuo on PA kopio, tai PA:n valmistama. PA on siis SE ALKUPERÄINEN foam lance valmistaja, jota esim. Projectech myy :) Eli jos tilaat Projectechiltä niin on 100% varma että saat laatupelin.
 
Vs: Autot vahaan!

Tuleeko ongelmia jos haluaisi käyttää samaa PA Foam Lancea kahdessa pesurissa:

Nilfisk C100.5 (mallia 40 euroa tarjouksessa), speksit 5.3-7.3 l/min 100 bar
Kränzle 1151, speksit 10 l/min 130 bar

Eli molempiin ilmeisesti käy Foam Lancen perusmalli, mutta onko sovittimen lisäksi jotain muutakin vaihdettava, suuttimia tms?
 
Vs: Autot vahaan!

evo6 sanoi
No niin, tuo biltti kun on jokapaikasta loppu niin ajattelin jos korvaava löytyisi. Mites onko jollain pk seudulla asustelevalla tuota bilttiä joku perhepakkaus josta vois vaikka osan ostaa?

Projectechillä on Bilt-Hamber Auto-Foamia hyllyssä, ainakin oli kun tilasin tässä illalla.

Ja mitä tuohon edelliseen pesurikysymykseen tulee niin pitäisi kuulemma toimia sama molemmissa kunhan sovittimen vaihtaa.
 
Vs: Autot vahaan!

ast on toi ehkä henan työlästä. Sovitin on kierteellä kiinni lancessa ja kun puhutaan aika kovien paineiden putkista niin sehän pitää käytännössä tiivistää teflon tapella joka kerta. Lisäksi tossa on toinen potentiaalinen ongelma (riippuu miten Kränzle käyttäytyy vakiosuuttimella). Mun Kränzlessä missä ei oo kun 9L/min tuotto piti vaihtaa isompi, 1.4mm suutin lanceen (vakiona tais olla 1.25mm) johtuen siitä että pesuri välillä pätki kun luuli että "kahva on kiinni" kun oli liian paljon vastusta lancessa (käytännössähän pesuri työntää pesuainetta ja saippuaa törkeen tiiviin metalliverkon läpi). Eihän suutin maksa kun muutaman euron, mutta en tiiä miten se toimii tuon Nilfiskin kanssa, jos siis suuttimen joutuu vaihtamaan isompaan.
 
Vs: Autot vahaan!

Oli näköjään tuota pilttiä tullu tuonne CYC:hen :peukku

Rupeisko alla olevalla setillä lika irtoamaan ja auto pysymään puhtaana?

Snow Foam Lance Connection Type Karcher fitting...£45.00
Bilt Hamber - Auto Foam 5L.................................£16.95
Wolf's Chemicals - Deironizer v3 (5 Litre)...............£38.95
Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover 5L............£27.95
2x Chemical Resistant Sprayer.............................£1.95 x 2 noille kahdelle litkulle
2x Handi-Hold Bottle (947ml)...............................£1.45 x 2
 
Vs: Autot vahaan!

Muuten joo mut sulla puuttuu tosta hyvä pesukinnas (tai kaks), shampoo ja Keravan Muovin ja lelun kautta pari 20L ämpäriä :D

Ja jos haluut helpottaa työtä vielä niin osta yks ylimääränen 947ml pullo shampoota varten tohon Lanceen (sama kierre). Voit ampuu shampoon pinnalle ja kinnasta perään :peukku
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
Muuten joo mut sulla puuttuu tosta hyvä pesukinnas (tai kaks), shampoo ja Keravan Muovin ja lelun kautta pari 20L ämpäriä :D

Ja jos haluut helpottaa työtä vielä niin osta yks ylimääränen 947ml pullo shampoota varten tohon Lanceen (sama kierre). Voit ampuu shampoon pinnalle ja kinnasta perään :peukku

Oonhan mä nyt ennenkin autoa pessyt eli kyllähän nämä perus tervikkeet löytyy :)

Niin joo, että normi pesuaineen siuhkis tuolla lancella.
 
Vs: Autot vahaan!

No hyvä. Mut kun laitoit sen tolleen "Rupeisko alla olevalla setillä lika irtoamaan" niin siitä puuttui auttamatta Shampoosetit :D Muistaakseni sun auto taidettiin detailata tässä viime vuosina joten tokkopa claylle vielä mitään käyttöä on, ellei uudestaan myllytetä.

Joo siis jos lasket lancen laimennuksen (laita pulloon x-dl vettä, en tiiä miten viskositeetti vaikuttaa, ja ammut esim. 10L ämpäriin niin kauan että se x-dl on mennyt läpi -> paljon ämpäreitä tuli/paljon saippuapullosta meni -> laimennus. Tää on meinaan joka pesurissa 'bout eri. Niin tosta sitten lasket sun shampoon suositellulle laimennukselle sopivan ja ammut sen vaahtona pintaan -> kintaalla päälle. Sit ei tarvii kun yhden ämpärillisen kintaan huuhtelua varten :)
 
Vs: Autot vahaan!

Noni, parin kaverin kanssa pistettiin CYC:stä tilaus vetämään, kevyet 440 euroa ;D
 
Vs: Autot vahaan!

Tossahan on vasta murto-osa yhden ihmisen tarpeista ;D Kyllä siihen heti alkuunsakkin saa sen touhutonnin menemään poikineen :D
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
Tossahan on vasta murto-osa yhden ihmisen tarpeista ;D Kyllä siihen heti alkuunsakkin saa sen touhutonnin menemään poikineen :D

No joo, mutta harvemmin niitä tulee kerralla ostettua :) Varaston täydennystä ja uusien tuotteiden kokeilua lähinnä. Kaipa noissa mömmöissä jokunen penni on kiinni kokonaisuudessaan, mutta mitäpä sitä laskeskelemaan. Sama homma kuvausvehkeiden kanssa, kyllä jo nyt sijoitetulla rahalla sais jonkun 2000-luvun kinnerin ostettua :driver
 
Vs: Autot vahaan!

evo6 sanoi
Oli näköjään tuota pilttiä tullu tuonne CYC:hen :peukku

Rupeisko alla olevalla setillä lika irtoamaan ja auto pysymään puhtaana?

Snow Foam Lance Connection Type Karcher fitting...£45.00
Bilt Hamber - Auto Foam 5L.................................£16.95
Wolf's Chemicals - Deironizer v3 (5 Litre)...............£38.95
Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover 5L............£27.95
2x Chemical Resistant Sprayer.............................£1.95 x 2 noille kahdelle litkulle
2x Handi-Hold Bottle (947ml)...............................£1.45 x 2

Tänään DPD:n ulkomaanvahvistus toi paketin kotiin mutta nyt tarvis vähän opastusta lancen ja noiden muiden mössöjen käytössä. Eli jos lähetään pesemään TODELLA paskasta autoa niin millä seos suhteilla ja missä järjestyksessä ruvetaan litkuja ruiskimaan.
 
Vs: Autot vahaan!

Autofoam ensin 4% seossuhteella lancesta. Tämän jälkeen kinnaspesu jollain "normaalilla" pesuaineella mitä ei tuossa listassa ollutkaan. Sitten jos kyseessä ei ole pelkkä ylläpitopesu niin seuraavaksi joko raudanpoisto tai pienpoisto. Urranilla varmaan on joku pätevä syy miksi jompikumpi tulisi ensin. Itse en oikein osaa sanoa. Nehän vaan annetaan valua hetken.
 
Vs: Autot vahaan!

Jos tollasen lancen + - säädön laittaa niin paljon plussalle kuin voi niin onko seos silloin lähelläkään 4%? Että onko tuo säätö 0-100% vai lähempänä 0-10% tms.

Entäs kauanko tollasen vaahtomössön voi antaa vaikuttaa eli onko sillä jotain maksimi aikaa vai onko se niin, että tietyn ajan jälkeen sen pitäminen auton pinnassa on turhaa?
 
Vs: Autot vahaan!

evo6 sanoi
Entäs kauanko tollasen vaahtomössön voi antaa vaikuttaa eli onko sillä jotain maksimi aikaa vai onko se niin, että tietyn ajan jälkeen sen pitäminen auton pinnassa on turhaa?

Mulle annettiin semmonen vinkki, että annetaan tupakin verran annetaan vaikuttaa ja sitten huuhellaan pois.
 
Vs: Autot vahaan!

No niin vähän omia kokemuksia noista uusista ostetuista aineista eilisen tastauksen perusteella.

1. Homma alkoi lancen testauksella enkä sitten saanut mielestäni tarpeeksi paksua mössöä ulos lancesta.
Säädin sen ensin niin paljon plussalle kuin se vain meni ja ihan litkua pukkas ulos. Sitten säädin sitä
miinuksen suuntaan aika paljon mutta ei se nyt paljon paksummaksi muuttunut... no tällä sitten ruiskin
koko auton mutta ei se mössö siinä pinnassa pitkään pysynyt. Paljon sitä voi ruuvata miinukselle ettei
se koko säädin jää käteen?
Huuhtelun jälkeen irtolika oli ihan hyvin irronnut mitä nyt ei yllätyksenä tullut kuten ei sekään, että
auton pinta oli vieläkin ihan pinttyneen paskan peitossa. En nyt tosin tässä vaiheessa mitään puhdasta
autoa vielä odottanutkaan.

2. Pesin auton normaalisti big orangella ja siinä pesun lomassa koitin myös suihkia pahimpiin kohtiin
arikas liuotinta (http://www.arikas.fi/index.php?id=1340) raakana ja se ainakin jeesas jonkun verran.
Huuhtelun jälkeen oli edelleen pinttunyttä p*skaa ihan hirveesti.

3. No sitten ruiskin sinne tänne Wolf's Chemicals Deironizeria jonka annoin vaikuttaa jonkun aikaa ja
paine pesuria perään.... eikä mitään tapahtunut ja pinttynyt p*ska pysy pinnassa

4. No tässä vaiheessa p**k**e pimeekin rupee tulemaan ja auto ei vaan puhdistu :mad:

5. Viimeisenä suihkin likaisiin kohtiin Valet Pro - Citrus Tar and Glue Removeria ja pesusienellä vähän
hinkkasin ja no ni nyt rupes pinttynyt skeida irtoamaan :peukku


Eli kyllä se loppujen lopuksi puhtaaksi tuli.

Urran jos oot jossain vaiheessa tilaamassa jotain noita mössöjä niin ilmoitatko niin voisin siinä samalla
mahdollisesti jotain myös ostaa.
 
Vs: Autot vahaan!

Kai laitoit Autofoamia ihan sellaisenaan laimentamatta lanceen? Ihan vaan varmistukseksi. Ja kokeile myös sitä säätöä kääntämällä päässä olevaa osaa, joka muokkaa suihkun muotoa. Ettei olisi liian auki?

Itse joudun myös pitämään lancen säädön jotakuinkin tapissa, että tulee paksua vaahtoa. Siis siten, että vettä tulee hyvin vähän. Käytössä Nilfiskin pesuri, tarkkaa mallia en muista, mutta perus kuluttajatuote kuitenkin, alta 200 € se kustansi viime vuonna.
 
Vs: Autot vahaan!

Jouni_K sanoi
Kai laitoit Autofoamia ihan sellaisenaan laimentamatta lanceen? Ihan vaan varmistukseksi. Ja kokeile myös sitä säätöä kääntämällä päässä olevaa osaa, joka muokkaa suihkun muotoa. Ettei olisi liian auki?

Juu laimentamattomana laitoin. Päässäoleva säätö vissin vaikuttaa vain suihkun muotoon ja sen säätöjä kyllä myös kokeilin.

Jouni_K sanoi
Itse joudun myös pitämään lancen säädön jotakuinkin tapissa, että tulee paksua vaahtoa. Siis siten, että vettä tulee hyvin vähän. Käytössä Nilfiskin pesuri, tarkkaa mallia en muista, mutta perus kuluttajatuote kuitenkin, alta 200 € se kustansi viime vuonna.

Tarkoittaako säätö tapissa että säätönuppi on käännetty täysin + vai - suuntaan?
 
Vs: Autot vahaan!

Se nuppi on mun mielestä jossain noissa uusissa versioissa väärinpäin eli täysteho on tappiin myötäpäivään, tosiaan nilfiskissä noin 1/4-1/2 pois on optimaalinen 4% tehoalue ja tulee jo paksua vaahtoa. Sitä ainetta pitäis kulua ihan suht ilosesti kuitenkin.
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Se nuppi on mun mielestä jossain noissa uusissa versioissa väärinpäin eli täysteho on tappiin myötäpäivään, tosiaan nilfiskissä noin 1/4-1/2 pois on optimaalinen 4% tehoalue ja tulee jo paksua vaahtoa. Sitä ainetta pitäis kulua ihan suht ilosesti kuitenkin.

Vastapäivään eli plussaa kohti kun kääntää niin se ihan selvästi pysähtyy kun sitä kääntää mutta myötäpäivään se pyörii ja säätönuppi löystyy ja reilun koko kierroksen pyörittämisen jälkeen ei oikein uskalla pyörittää lisää ettei säätönuppi irtoa siis en tiedä irtoaako se mutta siltä tuntuu.

Tällästä vaahtoa lähdin hakemaan http://www.youtube.com/watch?v=-UKKRGSFa9U mutta tällästä sain http://www.youtube.com/watch?v=byJrlPifSBM
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
pesuri työntää pesuainetta ja saippuaa törkeen tiiviin metalliverkon läpi). Eihän suutin maksa kun muutaman euron, mutta en tiiä miten se toimii tuon Nilfiskin kanssa, jos siis suuttimen joutuu vaihtamaan isompaan.

Ainakin vakiona toimi Nilfiskissä ihan ok. Tai minä en mitään asiasta tiedä, mutta mestari itse oli sitä mieltä :)

Kränzlessä ei jaksettu kokeilla vielä, oli muutakin tekemistä.
 
Vs: Autot vahaan!

Rupeshan sitä paksumpaa vaahtoakin tulemaan kun väänsin säädön monta kierrosta miinukselle :peukku
 
Vs: Autot vahaan!

evo6 se nuppi voi tosiaan vaihdella. Molemmat ääripäät kannattaa tsekata :D

Jos jaksaa niin tollahan pystyy testaamaan seossuhteen aika helpostikkin kun laittaa vaikka desin ainetta lancen säiliöön (siis vettä, tai voihan siihen foamiakin tuhlata) ja ampuu sen ämpäriin niin kauan kunnes sitä on vielä jälellä (tai letku haukkaa ilmaa pullossa). Sitten kuinka monta ämpäriä meni/paljon vettä tuli (litramitta käyttöön) -> laskee laimennussuhteen. Aika nopeekin tsekata. Mitä isommalla määrällä nestettä testaat sitä eksaktimpi luonnollisesti.

Yleensä esim. Kränzlen pesureissa ½ jengaa täysiltä poispäin (eli ilmeisesti sun käytössä - päästä, se nuppi EI lähde irti vaikka ruuvaisit ihan ylös) on ~4% ja täysillä on ~8%. Eli säätö on lähempänä 0-8%. 4% on melko optimaalinan AF:n kanssa kun pestään vahattua autoa niin puhdistuvuuden ja vahaturvallisuduen rajoissa. Ilmeisesti kuitenkin sulla oli joku pinnote pinnassa niin silloin voit halutessa/tarpeen vaatiessa vetää vaikka nupit kaakossa kamat pinnalle.

Jatkoa varten muutama vinkki:
-Pienpoisto ensin, ne on yleensä maaöljyyn kuten ksyleeniin perustuvia liuotinaineita mistä jää pintaan rasvainen kalvo -> Deironizer poistaa myös rasvaa jonkun verran (turha seikka IronX:n kanssa leikkiessä)
-Anna Deironizerin vaikuttaa väh 30min. Saa vaikka kuivua pintaan, ei haittaa mitään.
-Foamin annetaan olla pinnassa niin kauan kunnes ikkunankarmien yläosista näyttää siltä että alkaa kuivua. Mitä kauemmin dwellaa niin sitä paremmin irrottaa likaa. Kesäkuumalla tupakin ajassa voi palaa jo kiinni ja se ei saa kuivua pintaan. Voi jäädä semmoset jäljet ettei lähde kun clayaamalla/myllyttämällä.
-Hommaa tolle BO:lle joku parempi korvaaja :D
-Älä tuijota vaahtoa. Partavaahto ei puhdista vaan foamin kuuluu valua. Se edesauttaa puhdistusta. Paras olisi jos mittaisit sen 4% seoksen ja säätäsit sitä aina sen jälkeen 'bout samanlaiseen vaahtoon.
-Ns. pistoolin päästä tosiaan säädetään viuhkan leveyttä. Se pitää säätää tapauskohtaisesti, mutta ei se "liian leveellä" voi olla. Tällöin sitä menee vaan leveemmälle, ei sen silti pitäis mitenkään erikoisesti toimia.. Mä monesti vaahdotan esim. kyljen niin että seison auton etuosassa ja vaahdotan kohti takaosaa siten että kavennan (ns. ampuu kauemmas) perää kohden. Sit kierrän perään vaan toista puolta.

ast taisin tarkoittaa että Kränzlessä saattaa vaatia isomman suuttimen koska siitä tulee enemmän litroja minuutissa läpi kun Nilfiskissä, vai oliko näin päin? Meinaan mulla tosiaan pätki Kränzlen konetta kun "vastus" oli liian iso (9L/min tai 540L/h). Eiks sul ollu 10/120 tai 1151 tai joku semmonen se Kränzle? Niis on 10L/min joten _voi_ olla ongelmia.
 
Vs: Autot vahaan!

Tuli galantti vahattua

Valmistelut: pesu ämpäristä sienellä ja vedellä
Kiillotus: käsin tahkottu löytyneet Sonax Nano ja Cartec perfect polish purkkienpohjat

P4240541.JPG


mikro (naarmu) miehille terveisiä ;D
 
Vs: Autot vahaan!

offtopic: OSP-821 rekkaril oleva kierti mun kautta syksyl (voimansiirto on mulla ja muu auto meni eteepäin)
 
Vs: Autot vahaan!

Urran sanoi
Jos jaksaa niin tollahan pystyy testaamaan seossuhteen aika helpostikkin kun laittaa vaikka desin ainetta lancen säiliöön (siis vettä, tai voihan siihen foamiakin tuhlata) ja ampuu sen ämpäriin niin kauan kunnes sitä on vielä jälellä (tai letku haukkaa ilmaa pullossa). Sitten kuinka monta ämpäriä meni/paljon vettä tuli (litramitta käyttöön) -> laskee laimennussuhteen. Aika nopeekin tsekata. Mitä isommalla määrällä nestettä testaat sitä eksaktimpi luonnollisesti.
Kai sen vois jossain vaiheessa koittaa säätää tuon seossuhteen.

Urran sanoi
Yleensä esim. Kränzlen pesureissa ½ jengaa täysiltä poispäin (eli ilmeisesti sun käytössä - päästä, se nuppi EI lähde irti vaikka ruuvaisit ihan ylös) on ~4% ja täysillä on ~8%. Eli säätö on lähempänä 0-8%. 4% on melko optimaalinan AF:n kanssa kun pestään vahattua autoa niin puhdistuvuuden ja vahaturvallisuduen rajoissa. Ilmeisesti kuitenkin sulla oli joku pinnote pinnassa niin silloin voit halutessa/tarpeen vaatiessa vetää vaikka nupit kaakossa kamat pinnalle.
Opticoat on tosiaan pinnassa mutta silläkin alkaa jo olemaan jonkin verran ikää.

Urran sanoi
Jatkoa varten muutama vinkki:
-Pienpoisto ensin, ne on yleensä maaöljyyn kuten ksyleeniin perustuvia liuotinaineita mistä jää pintaan rasvainen kalvo -> Deironizer poistaa myös rasvaa jonkun verran (turha seikka IronX:n kanssa leikkiessä)
-Anna Deironizerin vaikuttaa väh 30min. Saa vaikka kuivua pintaan, ei haittaa mitään.
-Foamin annetaan olla pinnassa niin kauan kunnes ikkunankarmien yläosista näyttää siltä että alkaa kuivua. Mitä kauemmin dwellaa niin sitä paremmin irrottaa likaa. Kesäkuumalla tupakin ajassa voi palaa jo kiinni ja se ei saa kuivua pintaan. Voi jäädä semmoset jäljet ettei lähde kun clayaamalla/myllyttämällä.
-Hommaa tolle BO:lle joku parempi korvaaja :D
-Älä tuijota vaahtoa. Partavaahto ei puhdista vaan foamin kuuluu valua. Se edesauttaa puhdistusta. Paras olisi jos mittaisit sen 4% seoksen ja säätäsit sitä aina sen jälkeen 'bout samanlaiseen vaahtoon.
Näillä ohjeilla seuraavan kerran sitten tosin eipä auto onneksi tosi likaiseksi kesällä pääsekkään.
Mitäs vikaa BO:ssa on? Eikös sillä nyt perus lika lähde ihan hyvin?

Ajattelin koittaa lancella ruiskia jossain vaiheessa tuota arikasin liuotinta kun teen sellaisen huuhtasu pesuun.
 
Vs: Autot vahaan!

Kokeilin tänään myös tuota foameria. Säätönä nuppi täysin myötäpäivään ja ehkä 1/4 kierros takaisin päin. Lisäksi se suuttimen säätö ehkä millin raolle. Ei ole vaahdotuksesta kokemusta, mutta vaikutti melko oikealta. Vaahto jämähtää alkuun kiinni kuin partavaahto ja alkaa parissa minuutissa valumaan ehkä n. sivuikkunoiden alareunalle asti.

Yllätyin siitä, miten iso vaikutus ruiskutusetäisyydellä on. Puolen metrin päästä tulee tosi vetistä roinaa ja jo metrin päästä alkaa tulemaan hyvin kiinteää vaahtoa.

Ainoa harmi tuossa duunin Alton pesurissa, eli pätkii syöttöä. Ei sinällään ole suureksi harmiksi, kun vaahto tulee kuitenkin nätisti. Olishan tuo tietysti kiva jos toimisi niin kuin oppikirjoissa mutta hommansa hoitaa. Puhdasta tuli, kieltämättä. Ei jäänyt mitään harmaita kura/pölyjäämiä tms. Tosin auto on melko hyvässä vahassa, ilmeisen suuri vaikutus asiaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom