Autot vahaan!

Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Toi HD on varmaan jo vähän parempi, mutta ei veli sitäkään kehunut ku töissä noita käyttää.

Jos veljes on se ketä luulen (autostasi ja sen väristä siis pääteltynä) niin siinä puljussa ei noita pohjia kovin erikoisesti tehä... itekki vast nykyisessä duuni paikassa huomannu et siitä jopa saattaa olla johonkin.. :peukku
 
Vs: Autot vahaan!

No on noita omiinkin kokeiltu(mä en ilman Claybaria tai cleaneria edes autoa vahaa), olen kokeillut tuotteita todellakin ITSE ja entisessä asuinpaikassa todella pitkään alalla olleen konkarin kanssa. Glymi ei vaan kestä, se on fakta jos verrataan moniin parempiin tuotteisiin. Kyllä glymikin monet halpisaineet pesee...
 
Vs: Autot vahaan!

Joo ei siis tottahan on että glymi lähes kaikissa muissakin tuotteissaan ratsastaa enää nimellään nykyään ja jäänyt pulkasta pahemman kerran.. tuo hd itselläkin ainoa mitä siltä puljulta käytän helppo työstää ja saa pitkän ja syvän kiillon aikaan.

EDIT: Ja en siis Pekelle tarkoittanut ettei veljes tietäis asioista mitään, vaan lähinnä se pulju missä luulen hänen työskentelevän ei anna myöten tehä niin hyvää tulosta kuin pystyisi.
 
Vs: Autot vahaan!

Blizzard^ sanoi
Joo ei siis tottahan on että glymi lähes kaikissa muissakin tuotteissaan ratsastaa enää nimellään nykyään ja jäänyt pulkasta pahemman kerran.. tuo hd itselläkin ainoa mitä siltä puljulta käytän helppo työstää ja saa pitkän ja syvän kiillon aikaan.

Ainakin kyseinen auto oli kesällä hyvässä vahassa. Ja ^ väitti ettei ollut juuri vahannut. Ainakin kallista se vaha. Kovin hyvää tulosta itse en kyseisellä aineella saanut mutta voi olla että työstin väärällä tavalla. Glymin punainen on sitten ihan ok yleisvaha. KYllä varmasti yksi asia on että se vahaajakin vaikuttaa siihen tulokseen. mutta sillä kultasella glymillä ei kyllä mitään pysyvää saa aikaa se on varmaa :)
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Ainakin kyseinen auto oli kesällä hyvässä vahassa. Ja ^ väitti ettei ollut juuri vahannut.

Niin siis seisonnan jälkeenhän se oli vahattu? ja nyt syksyl uudestaan ku otettiin testaukseen kumpi on parempaa, Glymin hd vai cartekin goldwax. Glymin punaista en ite osaa käyttää, tuntuu väkisinkin jäävän aukkoja vaha pintaan, kun taas glymin sininen nestemäinen k.vaha kuulemma helvetin hyvää tavaraa..
 
Vs: Autot vahaan!

Blizzard^ sanoi
Niin siis seisonnan jälkeenhän se oli vahattu? ja nyt syksyl uudestaan ku otettiin testaukseen kumpi on parempaa, Glymin hd vai cartekin goldwax. Glymin punaista en ite osaa käyttää, tuntuu väkisinkin jäävän aukkoja vaha pintaan, kun taas glymin sininen nestemäinen k.vaha kuulemma helvetin hyvää tavaraa..

Niin eli onko se nyt vahattu puolet ja puolet eri vahoilla?
 
Vs: Autot vahaan!

Blizzard^ sanoi
...vaan lähinnä se pulju missä luulen hänen työskentelevän ei anna myöten tehä niin hyvää tulosta kuin pystyisi.

Totta, tuntuvat panostavan vähän eri asioihin siinä firmassa.
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Niin eli onko se nyt vahattu puolet ja puolet eri vahoilla?

Eiku se on vahattu hd.llä. pomon anjovis vahattu cartekillä samaan aikaan et nähään kumpi kestää tosissaan pinnassa. seuraavaks myllytän ton ja vedän siihen ton titaani pinnoitteen riippuen toki paljonko sen hankinta hinta mulle on.. ;D
 
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Ainakin kuulostaa pirun hyvälle. :) Mitä käsittelyä tolla tarkotat?

VODAX käsittely... cartekin kautta ilmeisesti tulee.. ja kuulostaa paremmalle ku sille saa 5vuoden kirjallisen takuun käytettyyn ja uuteen autoon.. :peukku

Tosin en tiiä viel tässä vaiheessa tästä sen enempää kuin mitä oon paperista lukenut enkä googlettamallakaan löytänyt mitään...
 
Vs: Autot vahaan!

Meguairsin dc-setti tuli taas todettua hyväksi, tuli todella hyvä jälki! Ja ainakin edellisen auton pinnassa tuo megu pysyi hyvin!
 
Vs: Autot vahaan!

Jälleen on tämän vuoden vahaukset aloitettu.

Coltti sai tänään merguar'sit pintaan ja nyt kiiltää kun se kuuluisa juutalainen...
 
Vs: Autot vahaan!

Mä vasta suunnittelen. Tänään pesin galantin ja katselin että sen pinta ihan huutaa vahaa. Onhan siitä vahauksesta jo aikaa ihan liian paljon.
 
Vs: Autot vahaan!

Meguiarsin kolmivaiheista käsittelyy tullu ny tehtyä pariin autoon. Kiilto on kyllä ihan omaa luokkaansa mutta täytyy todeta että se carnaubavaha ei vakuuta. Muistelisinkin että mitenkään pitkäkestoista suojaa se ei tarjonnut. Pitää kokeilla NXT päälle ennemmin. Kliineri kannattaa tosiaan ajaa koneella. Itse ajoin ihan rälläkkämallisella. Nopeat ajot vaan yli.
 
Vs: Autot vahaan!

Hirvee vaiva tollasissa meguissa,kyllä glymilläkin saa kunnon jälkeä aikaan pienemmällä vaivalla..
 

Liitetiedostot

  • Smaalipinta02.jpg
    Smaalipinta02.jpg
    68.5 KB · Lukukerrat 548
Vs: Autot vahaan!

Nokitan: http://koti.mbnet.fi/hzakk/wax/evo1.jpg
Isompi kulkuväline ainakin.. ;D
 
Vs: Autot vahaan!

ST sanoi
Hirvee vaiva tollasissa meguissa,kyllä glymilläkin saa kunnon jälkeä aikaan pienemmällä vaivalla..
Eiköhän se oo aikalailla maalipinnan kunnosta kiinni. Kevyesti kiillottavilla aineilla ei ihmeellisiä eroja ole suuntaan tai toiseen. Olen vaan huomannut että autoglymin tuotteet tulevat aika kalliiksi. Uskoisitteko jos väittäisin että mulla on vieläkin sama pullo NXT meguiars vahaa minkä ostin yli vuos sitte. :eek:
 
Vs: Autot vahaan!

Saako claybaria jostain oikeasta kaupasta pääkaupunkiseudulta? Verkkokaupasta ei ehdi tilaamaan tähän hätään ja voisihan tuota ehkä kokeilla ennen vahausta.
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Uskoisitteko jos väittäisin että mulla on vieläkin sama pullo NXT meguiars vahaa minkä ostin yli vuos sitte. :eek:
Niin,on mullakin vielä tuo sama pullo glymin keltaista,minkä ostin ~vuosi sitten.
Ja pitäisi riittää vielä useaksi vuodeksi,kun +4l vielä jäljellä..
 
Vs: Autot vahaan!

Kyl pikkupullollaki glymin keltasta muutamia autoja saa tehtyä. On se riittosaa tavaraa. alkuus vähä menee sitä mut sitte ku on rätti kyllästettynä aineella ni on riittosaa.
 
Vs: Autot vahaan!

ast sanoi
Saako claybaria jostain oikeasta kaupasta pääkaupunkiseudulta? Verkkokaupasta ei ehdi tilaamaan tähän hätään ja voisihan tuota ehkä kokeilla ennen vahausta.

Noissa ad liikkeissä saattaa olla. Varmin paikka minkä minä tiiän on Espoon Fixus jossa tuota tavaraa on. Maksaa vaan ihan kivasti.
 
Vs: Autot vahaan!

ast sanoi
Saako claybaria jostain oikeasta kaupasta pääkaupunkiseudulta? Verkkokaupasta ei ehdi tilaamaan tähän hätään ja voisihan tuota ehkä kokeilla ennen vahausta.
Tuolta hain itse claybarit www.autonhoito.com nouto piste on kontulassa.
Koitin tuota vahalimppua eilen ekaa kertaa ja hyvin se toimi.
 
Vs: Autot vahaan!

No nyt tuli viimein myllytettyä tuo gallu! Pintaan tuli nyt laitettua viel glymin hd ja kyllä se nyt taas kiiltää pitkään. vituttaa vaan kun nuo ''parkki paikkojen sankareiden'' oven avaus harjoittelut oikein korostuu kyljistä. :p
 
Vs: Autot vahaan!

Blizzard^ sanoi
No nyt tuli viimein myllytettyä tuo gallu! Pintaan tuli nyt laitettua viel glymin hd ja kyllä se nyt taas kiiltää pitkään. vituttaa vaan kun nuo ''parkki paikkojen sankareiden'' oven avaus harjoittelut oikein korostuu kyljistä. :p

Hienosti oli onnistunut. HArvoin näkee että myllytetty auto oikeesti on suht naarmuton ja hologrammiton. Kuvissa ei nää oikeen mitään. Kyllä se pitää livenä nähdä. Ja kuten oli puhetta niin kaikki tietää sitten että mitsussa on aika kova lakka että se on pakko saada oikeesti lämpenemään jotta mitään tapahtuisi.
 
Vs: Autot vahaan!

Puunasin tuossa galanttia... Siis tuota uusinta, -01 GDI sport. Ensin pesin huolellisesti suht vahvan liuottimen kanssa ja huuhtelin hyväksi, annoin kuivua ja sitten...

Ensimmäistä kertaa testasin tuota Meguiarsin Quik Clayta. Suihkutin tököttiä konepellille ja rupesin hieromaan savipaukun kanssa. Ensin tuntui että perhana kun on raskasta hommaa vaikka miten kastelee... Sitten se rupesi kevenemään ja lopuksi liukui ihan itsestään. Kuivasin ja kiillotin sen pinnan mitä olin hinkannut ja vertasin toiselle (käsittelemättömälle) puolelle; aivan uskomaton ero! Konepellistä, katosta ja kontin luukusta sekä etuovien etureunoista sai hangata ihan tosissaan mutta kylläpä niistä lähtikin sitä sontaa mitä ei silmällä edes erottanut! Kyllä nyt siliää... :)

Sitten kun koko auto oli käsitelty, kiillotin sen ympäriinsä (käsin tietty) ja levitin pintaan Meguiarsin vahan. Tyyppiä en nyt muista, mutta eräs automaalari suositteli sitä lämpimästi ja kertoi että se käsittely kiiltää hyvin ja kestää parhaiten noista vahoista. Carnubavahaa siinä oli joka tapauksessa. Ja haisi banaanille.

Antaa sen nyt kuivua pari tuntia tuolla varjossa ennen kuin edes ajattelen kiilloittamista, pitää sit illemmalla postata kuva mimmoinen tuli :) Harmi kun tuo auto on vaan niin naarmuinen. Pitänee kesällä myllyttää se.
 
Vs: Autot vahaan!

Voin kertoa, vetäsin sen meguairs 3 step systeemin.. niin ai että tuli hyvä kaikki naarmut lähti veks. tosin sen eka aineen laitoin koneella, loput käsin ei oo tonnari kyllä ennen nuin kiiltäny. Nöyrimmät kiitokset tämän palstan kyseisen aineen kehuista ja käyttöohjeista/vinkeistä.
 
Vs: Autot vahaan!

Joo, kyllähän nuo on erinomaisia aineita. Pohjat vaan kannattaa vetää claybarilla, jos haluaa oikein hyvän. Ja Step3:sen voi korvata Megun NXT:llä, tulee ehkä vielä parempi... ::)
 
Vs: Autot vahaan!

Peke sanoi
Joo, kyllähän nuo on erinomaisia aineita. Pohjat vaan kannattaa vetää claybarilla, jos haluaa oikein hyvän. Ja Step3:sen voi korvata Megun NXT:llä, tulee ehkä vielä parempi... ::)

Juurikin samaa toitottanut....
 
Vs: Autot vahaan!

juu, eipä ollut kameraa mukana kun kiillotin tuon auton... Mut kiillotus oli helppoudeltaan täysi 10! Ei tarvinnut hangata kädet rakoilla. Kiiltokin on pohjaan nähden hiton hyvä, kaikki pyörteet hävisivät mutta harjapesujen jäljet jäi silti näkyviin (myllytys kesällä luvassa).

Mutta suurin yllätys oli tänään kun rupesin siitepölyjä pesemään. Eipä tarvinnut pesuainetta, kaikki törky lähti pelkällä vedellä :nykii nyt voi auton pestä vaikka parkkipaikalla, kantaa vaan sankolla vettä päälle... :D
 
Vs: Autot vahaan!

mitsu4.jpg


sai vanhankin kiiltämään taas. olikin aika huonosti vahaa pinnassa ja vielä nyt just tähän pahinpaan siitepölyaikaan huono homma. no nyt pitäs lähtee paskan helpommin irti. Glymin punainen ja kulta pinnassa. seuraavaks sama opeliin.
 
Vs: Autot vahaan!

Tuli laitettua Prestan Best Wax pintaan. Vaha pintaan jonka jälkeen 2 - 3 tunnin vaikutusaika ja sitten toinen kerros vahaa pintaan ja annetaan vaikuttaa yön yli. Seuraavana päivänä pyyhkäistään pois.

Tuommoisen neuvon sain autofiksarilta. Ei tietysti ole nopein tapa, mutta saa hyvän kestovahan tuolla tapaa.
 
Vs: Autot vahaan!

Prestat tuli laitettua tänään täälläkin pintaan. 8) :peukku
Noi pisteet mitä näkyy joissain kuvissa on sadepisaroita kun heti alko tihuuttaa vettä kun pääsi hallista pihalle. :seina

Erityiskiitokset Tuomotorsin Tumille! www.tuomotors.com :peukku

vahaus5.jpg

vahaus8.jpg

vahaus9.jpg

vahaus10.jpg

vahaus11.jpg

vahaus12.jpg
 
Vs: Autot vahaan!

Galantti abaut viikon vanhalla vahapinnalla ekan pesun jälkeen. Pinnassa Megun kliinerivaha ja kaksi kerrosta Glymin High Definition vahaa. Sitten kun on aikaa ja loputkin litkut niin pitää myllyttää ja käydä kokonaan läpi. Onneks on heleppo väri ;D

P5230057small.JPG


P5230058small.JPG
 
Vs: Autot vahaan!

C-Kadetin jo hieman kulahtanut maalipinta sai uuden elämän tuossa toissapäivänä.
Homma meni kutakuinkin näin:
Ensiksi pesin auton pinelinen liuotinpesuaineella,vahaa auton pinnassa ei juurikaan ollut.
Sitten myllytin auton läpi 3M fast cut hiomatahnalla(vihreä korkkisella)
Tasopinnat(katto,konepelti ja takaluukku) tuli vielä myllättyä lopuksi lampaanvilla laikalla ja wurthin erittäin hienolla tahnalla.
Listat ja peilit teippasin maalarinteipillä ennen myllytyksen aloittamista.
Sitten uusi pesu autosahamppoolla ja päälle Meguiars Gold Class vaha.
Aikaa meni kaikenkaikkiaan 5tuntia
Tuollanen siitä sitten tuli:
Kadett-76762010018.jpg


Kadett-76762010016.jpg


Kadett-76762010019.jpg


Kadett-76762010020.jpg


Kadett-76762010025.jpg
 
Vs: Autot vahaan!

Tuollainen kuva löytyi vapulta,ei se nyt aivan paha ollut lähtökohdiltaankaan.
OpelKadetC-76003-1.jpg
 
Vs: Autot vahaan!

Mä ostin piruuttani turtle waxia :)

Musta laatikko nimeltä black box, eli mustien autojen vahaa.

Sisältää pre wax-cleanerin, carnauba waxin ja detailerin.

Täytyy kyllä sanoa että yllätti positiivisesti.

testasin sitä omaani, ja siskon miehen autoon (subaru, joka pestään kolmasti vuodessa)

kiilto on todella hyvä tuon käsittelyn jälkeen (parempi ollakin, kun setti maksaa sen €50) :D
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
juu.

Mitäs konetta käytettiin mylllytykseen?
Joku kiinan paska(rälläkkä malli),ostettu minimanista 2~vuotta sitten,kahvassa digitaalinen näyttö ja napit kierrosten säätöä varten.
Näyttää sätivän jo siihenmalliin,että ei kauaa enään pelitä,tai ainakin hiilet menee vaihtoon.
Pitää varmaan seuraavaksi hommata joku vähän parempi laite.
 
Vs: Autot vahaan!

Tänään on evoa hierottu nelisen tuntia.
-Ensin pesu pinelinen liuotinpesulla
-Vanteet pesin Cartec.in vannepesuaineella,pitkävartinen pensseli apuna.
-Sitten Meguiars claybarilla auto läpi hinkaten.
-Viruttelu,kuivaus ja paineilmalla puhaltelin keikki kolot ja raot kuiviksi ettei sitten vahatessa jostain juokse vettä pinnalle.
-Vahaus Meguiars Gold Class vahalla
-Lopuksi autoglymin kumin/muovinhoitoaineella renkaankyljet,muovit,roiskeläpät yms.
Niin ja vielä venolilla putkenpää kiiltämään.
Hopea vaan ei oikein palkitse vahaajaa,ei pääse sillälailla näkemään kättensä jälkeä kuten jonkun tumman värin kanssa.
Oottekos muute kuivannut auton eka ja sitten käyttäneet claybaria puhdistusaineen kanssa vai kosteaan autoon viruttelun jälkeen,puhdistusaineen kera?
Pari kuvaa:
1062010007.jpg


1062010014.jpg


1062010013.jpg
 
Vs: Autot vahaan!

Tunari-82 sanoi
Tänään on evoa hierottu nelisen tuntia.
-Ensin pesu pinelinen liuotinpesulla
-Sitten Meguiars claybarilla auto läpi hinkaten.
-Viruttelu,kuivaus ja paineilmalla puhaltelin keikki kolot ja raot kuiviksi ettei sitten vahatessa jostain juokse vettä pinnalle.
-Vahaus Meguiars Gold Class vahalla
-Lopuksi autoglymin kumin/muovinhoitoaineella renkaankyljet,muovit,roiskeläpät yms.
Niin ja vielä venolilla putkenpää kiiltämään.
Hopea vaan ei oikein palkitse vahaajaa,ei pääse sillälailla näkemään kättensä jälkeä kuten jonkun tumman värin kanssa.
Oottekos muute kuivannut auton eka ja sitten käyttäneet claybaria puhdistusaineen kanssa vai kosteaan autoon viruttelun jälkeen,puhdistusaineen kera?

Se detaileri joka tulee mukana soveltuu kuivan pinnan kanssa työskentelyyn ja on mielestäni aika paskamainen käytettävä, sitä kuluu hirveesti ja joutuu varaamaan sen aineen poistamiseen hirveesti liinaa. Itse olen antanut kuivua jotenkuten suurimmaksi osaksi ja sitten sekoittanu suihkepulloon pesuaineliuosta, vaikka NXT pesuaine ja sitä liukastimena käyttäny. Se pitää vaan ihan heti huuhdella letkulla pois ettei jää rumia pesuainejäämiä. Toisaalta häviävät jollain kliinerillä. Tuo Gold Glass ei ole kuulemma yhtä hyvä kestoltaan ku NXT 2.0, mutta parempi kiilto. Harmaa on tosiaan hieman tylsä väri kun ei sitä hirveesti saada peilaamaan suorassa valossa.
 
Vs: Autot vahaan!

Ite sumutin sitä detaileria valmiiksi märän auton päälle ja sitten hinkkasin sillä savella ja menin näin aina ovi,lokasuoja tms. kerrallaan ja viruttelin letkulla heti perään.
Aika hyvin sillä kyllä vielä paskaa irtosi,etenkin ovien alareunoista.
Vähän kyllä epäilytti että kuinka turvallinen tuo on käyttää,että jättääkö kuinka naarmuja?
 
Vs: Autot vahaan!

Tunari-82 sanoi
Ite sumutin sitä detaileria valmiiksi märän auton päälle ja sitten hinkkasin sillä savella ja menin näin aina ovi,lokasuoja tms. kerrallaan ja viruttelin letkulla heti perään.
Aika hyvin sillä kyllä vielä p*skaa irtosi,etenkin ovien alareunoista.
Vähän kyllä epäilytti että kuinka turvallinen tuo on käyttää,että jättääkö kuinka naarmuja?

Niin sitä joskus miettiny kans että "mistä näitä naarmuja oikeen tulee". Et vaikka käytät kuinka hifipesutyyliä yms. Mut claybaarissahan on se idea et se menee sen liukkarin päällä. Sillon jos se tökkäsee maaliin niin sillon voi naarmuttaakin ja voisin kuvitella että jos ihan paskasella savella vetelee niin varmasti alkaa ottaa kiinni. Saven käytössäkin on monia eri tyylejä. Esim lentoruosteen ja pien irrotuskin onnistuu mut vaatii ihan julmetun hinkkauksen paikoittain. Mut semmonen yleistöhnä mitä tarttuu lähtee helposti kevyellä työllä, näin mun mielestä.
 
Vs: Autot vahaan!

Ei pitäs jättää kyl mitään naarmuja, ei ainakaan oo ittellä jättänyt...Mä oon kuivannu auton ennen claybar-käsittelyä ja sit reilusti vaan liukkaria. ;D
 
Vs: Autot vahaan!

Tunari-82 sanoi
C-Kadetin jo hieman kulahtanut maalipinta sai uuden elämän tuossa toissapäivänä.
Homma meni kutakuinkin näin: ....

Huh, kyllä tuli kadetista komea.
Erittäin asiallista.

Peke sanoi
ja sit reilusti vaan liukkaria. ;D

Selvästi rakkauden laji tämä Claybaarin kanssa puuhastelu..
 
Vs: Autot vahaan!

enpä oo kyl itekkään huomannu et jättäis savi naarmuja.. toki jos kännissä kuivalla vetää niin sit on kaikki mahollista. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom