Carisma -97 nykii.

Vs: Carisma -97 nykii.

No nyt vaihtelin sen maffin. Ehkä se pikkusen nätimmin käy kuin aikaisemmin, eikä pakokaasut haise niin pahalle, mutta mustaa vettä lentää putkesta edelleen ja vikavalo syttyy kunhan lämmöt nousee normaaliin...
 
Vs: Carisma -97 nykii.

Yhtä gdi:tä purkiessa tuli tälläinen vastaan, vaikka kaikki imukanavat NÄYTTI puhtailta kun isrj oli irti, vasta kun venttiilit otti irti niin näki karstakerrostuman.

Peitti 1/3 kanavasta, ja varmasti sekoittaa virtaukset.
 

Liitetiedostot

  • tmp_20808-2015-01-10 21.52.26-1360457944.jpg
    tmp_20808-2015-01-10 21.52.26-1360457944.jpg
    106.2 KB · Lukukerrat 595
Vs: Carisma -97 nykii.

tää on nyt mun murheena :mad:. tosin kun hain niin alkumatkassa lievää nyintää oli mutta mitä pidemmälle pääsin niin hävis oikeastaan kokonaan. 220km oli matkaa ja oikeastaan koko matka motaria/isoa tietä 80kmh rajotuksel

nyt kun tos yrittäny saada järkee ni 56 on koodi ja bensapaineisiin viittais,tosin tankis nyt ruiskun puhditus tököttiä ja tuntuu että mitä pidempään käyttää tyhjäkäynnil ni sitä harvemmin toi vikavalo killittää.

heti startin jälkeen on pahimmillaan ja seko,mutta n 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen tasaantuu ja valokin pysyypois.siis lämpimäl koneel.

nyt on kyl pihaan tulossa toinen samanlainen vekotin josta sit pikkuhiljaa kokeilemal otetaan varmuus vikakohtaan.eli pikku hiljaa vaihdetaan osa kerrallaan et mikä tota valoo hehkuttaa.
 
Vs: Carisma -97 nykii.

jukeli sanoi
Oliko purkamassasi Gdi:ssä päästöissä sanomista?
Kah, mennyt kokonaan ohi.

Ei ollut, mutta ihme nykimistä/satunnaista puutumista.
 
Vs: Carisma -97 nykii.

ja suuri epäilys noihin päästöihin täs vehkees on tuo tarvikekatti mikä näyttää olevan alla.
 
Vs: Carisma -97 nykii.

mikko412 sanoi
tää on nyt mun murheena :mad:. tosin kun hain niin alkumatkassa lievää nyintää oli mutta mitä pidemmälle pääsin niin hävis oikeastaan kokonaan. 220km oli matkaa ja oikeastaan koko matka motaria/isoa tietä 80kmh rajotuksel

nyt kun tos yrittäny saada järkee ni 56 on koodi ja bensapaineisiin viittais,tosin tankis nyt ruiskun puhditus tököttiä ja tuntuu että mitä pidempään käyttää tyhjäkäynnil ni sitä harvemmin toi vikavalo killittää.

heti startin jälkeen on pahimmillaan ja seko,mutta n 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen tasaantuu ja valokin pysyypois.siis lämpimäl koneel.

nyt on kyl pihaan tulossa toinen samanlainen vekotin josta sit pikkuhiljaa kokeilemal otetaan varmuus vikakohtaan.eli pikku hiljaa vaihdetaan osa kerrallaan et mikä tota valoo hehkuttaa.


Onnea yritykselle. :peukku
 
Vs: Carisma -97 nykii.

ST sanoi
Kah, mennyt kokonaan ohi.

Ei ollut, mutta ihme nykimistä/satunnaista puutumista.
mullakin on ollu koko ajan,eli noin neljä vuotta tuota puutumista/nykimistä.Kerosiinilla pysyy pari tankillista poissa,mutta eipä tuo haittaa suuremmin...
 
Vs: Carisma -97 nykii.

vikavalo sammui kun ecun vaihtoi,2 liitintä tosi tiukalla. no pistin "viallisen" ecun varaosa autoon niin ei palanu valo siinäkään. eli oisko vaan ollu huono kontakti ecun liittimis ja siksi poltellu tota vikavaloo tosta bensapaineista. ennen tätä koitettu vaihtaa pumppu tankista ja paine anturi autoista keskenään minkään asian muuttumatta. muutenkin tuntui olevan kyllä kiinni lämmöstä ja sähköpuolesta koska se korkeapainepumppuhan on mekaaninen.ja valo sammui sillä et joko kävi tyhjäkäyntiä ja ihan olematon kosketus polkimeen ilman että kierrokset nousi. vahvistaa tota vikaa tonne mistä nyt löyty. edelleen tyhjäkäynti heijaa,mutta se on tavallaan yhdistetty latausjännitteeseen,ei tyhjismosaan. kun hetken käy ni yht äkkiä tasaa kierrokset ja sillon latausjännite myös tasaantuu.

eli nyt vaihdetaan laturi ja katsotaan jos tuokin vielä rauhottus nopeemmin. päästöt varmasti ton katin vika ja se hoidetaan viimiseksi.kun saa muut typerät oikut pois.

kyl se tästä ;)

niin ja kun soitin entiseen merkkihuoltoon jolla vielä on tiedot koodeista näistäkin,niin tän ikäsestä ei edes pitäs kuulemma moista 56 koodia tulla /olla olemassa.vasta 99 ja uudemmis antais koodia bensapaineista. mene ja tiedä..
 
Vs: Carisma -97 nykii.

No minä sen koodin kävin luettamassa paikallisessa autokorjaamossa... jollain boschin vehkeellä se tuon vikakoodin antoi. Tuota... minulla kun se oli niin niiden kierrosten tasaannuttua kun löi kaasun pohjaan niin jossain 3000rpm kohdilla rötäsi. Loppuko se?
 
Vs: Carisma -97 nykii.

ja minäkin luin koodit itse ja sen 56 anto moottorin vikavalosta kun vilkutti ne ulos.eli en sitä koodia sinällään epäile. mutta ton ecun vaihdolla se nyt kuitenkin jäi pois ja kuten kerroin tän ikäsestä ei pitäs sitä antaa edes :mad:

no sen jälkeen ei oikeen ole tapahtunu muuta kuin ton katin saanu irti.ja nyt ollu selkä sen verta juntturas et ei oo pystyny tekee oikeen mitään ,edes töissä ole pystyny kunnol olee... enkä tota tos nyt ole paikallaan sillain polkenu et ennen katin irrootustakaan et tietäs rötääkö se kun runttaa täys kaasun. ihan alkuun ennemminkin niin et kävi tyhjäkäynnil aikansa sit rupes rökää ulos sitä kondessi vettä putkesta,pikkasen polkasuja ja loppu se mut ei sillonkaan kone sakannu/rötänny.

katotaan nyt kun tos rupee taipumaan tää rautakanki selkä ni pääsis tuonkin kimppuun taas :seina
 
Vs: Carisma -97 nykii.

nyt on orkkis katti putkes ,tarttis käydä nyt mittauttaa ja kattoo miltä arvot näyttää ;)
 
Vs: Carisma -97 nykii.

käytetyllä orkkis katilla meni testi läpi ihan helposti. enkä edes kerenny saamaan sitä kunnolla lämpimäks 1,5km matkalla ;D

eli paskoja ovat tarvikekattiset
 
Takaisin
Ylös Bottom