Eli mikä on vikana kun kesällä ja syksyn nollakeleissä auto on ja pysyy lämpimänä, (mitsun mukavuutta johon tottuin galantissa ja lancerissa mutta tämä carisman prkle!), mutta kun pakkanen painuu alle -10 niin auto ei lämpeä.
Autotallissa lämmöt saadaan normaalille tasolle kun vain jaksaa tarpeeksi kauan odottaa, mutta kun lähtee ajoon niin viisari tippuu alarajalle jo kaupunki ajossa siis. Ja maantiellä yli -15 asteessa tulee enää hyvin-hyvin haaleaa ilmaa lämmittimestä. Lähes kylmää siis.
Termostaatti: vaihdettu 2 kertaa. Ei apua. Joten testasin kaikki kolme. Aukeavat siinä lämpötilassa missä pitäisikin. Ja otin yhden jossa hieman korkeampi aukeamispiste kuin mitä ohjeissa sanotaan (kun en muutakaan keksinyt).
Jäähdytysnesteet: lisätty sekä vaihdettu. (viime talvena lisätty tänä talvena vaihdettiin) Ja pakkaskestävyys on sopivat noin -30 astetta.
Syyläri peitetty: jep vanhankansan keino estää viimaa syyläriin on testattu. pahvista/kovalevystä jne Ei siis myöskään apua.
Ideoita mikä vikana? Ominaisuus vai Ongelma? Korjausehdoituksia ja Ohjeita?
(niin ja auto on 1.8 carisma automaatti vuosimallia 98)
Autotallissa lämmöt saadaan normaalille tasolle kun vain jaksaa tarpeeksi kauan odottaa, mutta kun lähtee ajoon niin viisari tippuu alarajalle jo kaupunki ajossa siis. Ja maantiellä yli -15 asteessa tulee enää hyvin-hyvin haaleaa ilmaa lämmittimestä. Lähes kylmää siis.
Termostaatti: vaihdettu 2 kertaa. Ei apua. Joten testasin kaikki kolme. Aukeavat siinä lämpötilassa missä pitäisikin. Ja otin yhden jossa hieman korkeampi aukeamispiste kuin mitä ohjeissa sanotaan (kun en muutakaan keksinyt).
Jäähdytysnesteet: lisätty sekä vaihdettu. (viime talvena lisätty tänä talvena vaihdettiin) Ja pakkaskestävyys on sopivat noin -30 astetta.
Syyläri peitetty: jep vanhankansan keino estää viimaa syyläriin on testattu. pahvista/kovalevystä jne Ei siis myöskään apua.
Ideoita mikä vikana? Ominaisuus vai Ongelma? Korjausehdoituksia ja Ohjeita?
(niin ja auto on 1.8 carisma automaatti vuosimallia 98)