E7: Paljon vikakoodeja kerralla-auto toimii ajolleen normaalisti [SELVINNYT]

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Evo VII GT-A.
Aamulla syttyi moottorin vikavalo, joten kaarsin läheisen Deltan pihaan josko kympillä lukisivat vikakoodit. Hinta 50e. Puolusteli että Fiatille maksaa 83e. Ok, pitäkää tunkkinne ja ajoin kotiin jossa evoscannilla koodeja ihmettelemään. ::)

Oxygen sensor (vuosi sitten vaihdettu, mutta näyttää ajossa 0.0x V lukemia eikä seilaa :-\) <- tämä oli loppupelissä ainut syyllinen
Intake Air flow sensor
Throttle position sensor
ISC (eli idle) motor position sensor (2v sisään vaihdettu, tyhjäkäynti täysin normaali myös D:llä jarrua vasten)
Engine coolant temperature sensor (evoscannin mukaan näyttää aivan järkeviä)
Knock sensor (ajossa vaikuttaa toimivan ok, suurin lukema 2. Yleensä 0.)
Injector circuit
Fuel pump relay
EGR sensor
Ignition coil (keväällä vaihdettu molemmat uusiin)
Ignition circuit

Nollasin koodit, mutta silti suurin osa näistä jäi näkösälle. -27C pakkanen toki voi osan tehdä, mutta on tässä nyt muutakin takana. Ideoita?
Ohessa evoscannilogia pieneltä ajomatkalta. Ensin kokorajana on 750kb, kun pienennän login 650kb niin tiedoston kokoraja onkin nyt 250kb. Joopajoo.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Ecu-vika?

Porsiihan ne näistä uudemmistakin,vaikka harvinaisempaa onkin.


Tai sitten kosteuden aiheuttamaa (liittimissä yms),eikös sulla ennenkin ole ollut mystisiä ongelmia tuon kanssa?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Biim menee nyt ottaa uuutta logia koska se vanha oli logattu jotain 100 asiaa ja ihan yhttä puuroa. Katotaan tulisko paremmin .
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Kosketushäiriöö tai vastaava joka sekottaa veikkaisin näin lonkalta. Mulla aikoinaan yks ooppeli pelotteli vastaavasti :D toivotaan, että on sitä. Siis jos ei ajossa aiheuta mitään ongelmia mutta koodia pukkaa pirusti.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Jos esim asentotunnistin kettuilee nin siitäkin tulee iso lista vikoja vaikka syyllinen on se itse tunnistin eikä muut.

Epäilen, että tässäkin tapauksessa on yksi vika (jos sitäkään) joka laukaisee tuon hirveen litanian.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

cubeqtio sanoi
Epäilen, että tässäkin tapauksessa on yksi vika (jos sitäkään) joka laukaisee tuon hirveen litanian.

Näin on, lambda näyttää nollaa logeissa eli joko se on paskana tai sitten bensanpaine laskee. Mun teoria on tämä.

Jos sytkässä olis vikaa niin se kävis jotenkin oudosti. LAmbda näytti nollaa ihan rajummassakin kiihdytyksessä vaikka IDC nousi 80%. Noh tämä vissiin käy tänään päästötestissä niin selviää enemmän.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti


Savut mittailtu, autossa katti toki kiinni. Tässä tuloksia:

Tyhjäkäynti:
CO 1.83
CO2 14.5
O2 0.37
HC 183
Lambda 0.960

Kierroksilla:
CO 2.92
CO2 14.0
O2 0.14
HC 162
Lambda 0.923


Tyhjäkäynti ilmamäärämittarin piuha irti:
CO 2.75
CO2 14.2
O2 0.20
HC 96
Lambda 0.932


Kierroksilla ilmamäärämittarin piuha irti:
CO 6.44
CO2 11.7
O2 0.07
HC 75
Lambda 0.835

Nollasin vikakoodit ja vikavalon sytyttyä uudestaan oli jäljellä tällaisia:

Oxygen sensor
Intake air flow sensor
Throttle position sensor
ISC motor position sensor
ENgine coolat temp sensor
Knock sensor
Injector circuit
Fule pump relay
EGR sensor

Lambdahan tuossa selvästi takkuilee, mutta heräsi epäilys olisiko maffissakin sanomista?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Yhdestä ysistä on lueskeltu vikakoodeja kun sytyttää vikavalon,niin evoscan antoi noita lähes samoja koodeja ja kuinka sattuu.
Koitin lukea koodit sitten sillä evoscan.in OBDII EFI puolella,niin sain vain yhden koodin
P0125 Excessive Time to Enter Closed Loop Fuel Control.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Joo vissiin Biimillä oli niin paska piuha ettei onnistu tuo OBD koodien haku (mielestäni seiskan pitäisi antaa).

Tuo excessive time to enter closed loop on joo varmasti tuossakin se mitä tapahtuu, se vaan on seuraus eikä syy. Ei pääse closed looppiin kun lambda näyttää laihaa vaikka vetää rikkaalle. Olisko tuo 13.3 AFR millä tuo nyt kävi...

Eli koska lambda näyttää nollaa niin noinhan tuossa käy. Kyllä se nyt pitäisi uskaltaa vaihtaa. Tietysti voisi karttoja muokata siten että jää openlooppiin ja sitten haistella päästöautomaatissa mitä seokset silloin on.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

mulla ei evoscanin vikakoodit toimi sitten mitenkään tulee vaikka mitä koodeja...

evoscan toimii muutoin oikein, mutta vikakoodit on arpajaiset.

scantech ohjelma antaa oikeat koodit jos niitä on.

ecu on siis evo8 JDM
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Mistä saa ladattua toimivan scantechin?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Juu OBDII-vikakoodin luku ei onnistu ollenkaan. Myös MUTII ottaa yleensä 10-15 yritystä ennenkuin listan antaa. Näissäkin on tosiaan vaihdelua ollut hieman.
Laitoin läppäriin tuon scantechin ja kokeilen sitä aamulla kun ajelen auton lämpiämään päiväksi.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

mulla anto evoscan laturin vikakoodista ties mitä ihmeellisiä kaasuläppää, lamdaa, yms yms...
scan tech sitten anto vain laturin vikakoodin... ja sen takia kun ei ole laturia jossa olis ohjaukset eculle :)
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti


Tuota Scantechiä en saanut ollenkaan kommunikoimaan autoni kanssa. Eivät vaan löydä toisiaan. :(
Vein auton nyt hetkeksi lämpimään sulamaan.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Biim sanoi
Tuota Scantechiä en saanut ollenkaan kommunikoimaan autoni kanssa. Eivät vaan löydä toisiaan. :(
Vein auton nyt hetkeksi lämpimään sulamaan.

mikä kaapeli sulla on? on tarkka että asetuksista on kaapeli oikea
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Mr mmc sanoi
mikä kaapeli sulla on? on tarkka että asetuksista on kaapeli oikea

Ehkä tämä. Ainakin näyttää suunnilleen samalta. On jo monta vuotta vanha ostos niin ei muista.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=25&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Biim sanoi
Ehkä tämä. Ainakin näyttää suunnilleen samalta. On jo monta vuotta vanha ostos niin ei muista.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=25&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29

hmmm... kokeiles kaapeli valinnaksi JEFF PROTOCOL CONVERTER ainakin mulla toimii 1.3u kaapeli sillä

ja auto kohdassa rasti, com portti sama kuin tietokone antaa com portin kaapelille
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti


Sain Scantechin nyt viimein toimimaan. Se näyttää neljää vikakoodia. Näkyvät oheisessa kuvassa. Eli tuntuisi, että ainakin lambda on valmis ja ehkä myös ilmamäärämittari näyttää perunoita. Voisiko joku varmistaa onko VII GSR:n ja GT-A:n ilmamäärämittarit samanlaiset? Venäjän Akadian sivut ei vieläkään tunnu mitsua löytävän.
 

Liitetiedostot

  • dtc.jpg
    dtc.jpg
    216.9 KB · Lukukerrat 567
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

uskoisin evo 7-9 imm olevan samanlaisia kaikissa ???
ja vaikka olisikin vähän erilainen niin säätää kohdalleen ;)
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

CT9A ja CT9W kaikissa on sama, katsottu vielä erikseen tuo evo 7 gt-a....loggaile vähän niitä hertsejä vs loadia ja sitte sitä imuilman lämpötilaa. :)
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Ihan kuin koko IMM olisi irti, aika jännä jos kaikki mittaukset sieltä kypsyneet samaan aikaan. Jos olet käyttänyt sen piuhaa irti, nollasitko koodit sen jälkeen?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Kyllä sieltä pakko on signaalia tulla jos auto toimii suht normaalisti ja ainakin sytkäennakko vaikutti ihan järkevältä (logissa ei tietenkään ollut loadia vaikka siitä sanoinkin :D ) Mites tuon gt-a ecun flashaus menee kun se on samassa boksissa tcu:n kanssa, onhan ne rommit silti erilliset ?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Jos signaalimaadoitus (ecun pinni 92) ei ole kunnossa, saattaa näköjään pimentyä ainakin lambda(t), tps, ect, iat ja baro. Ainakin noissa ect ja iat lämpötilamittauksissahan on sellainen toiminto että avoin piiri pakottaa ne muistaakseni 82 ja 25 asteen lämpöihin (MUT 10 ja 11) ja ne jämähtävät noihin lukuihin niin kauaksi aikaa kun virrat ovat päällä vaikka kontakti palautuisikin eli tuon tilanteen saa kiinni kattomalla noiden näyttämää autoa sammuttamatta. Ja siis nimenomaan 10 ja 11, ei 7 tai 3A jotka ovat analogiamittaukseen perustuvia evoscannin laskemia arvoja. Noita voi kyllä sitten verrata keskenään.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Kattelin sitä ekaa logia jossa oli logattu about kaikkee mahdollista ja oli siis sahalaidottunut mutta maf air temp scaled näytti tasasta 8 ja coollant näytti tasasta 85 :)
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Tuosta pietarin kirjoituksesta en kyllä ymmärtänyt mitään, mutta coolantti näytti Scantechilla 75C tänään kun tuossa käyttelin. Myös intake air temp oli kylmänä -1C (ulkona oli jotain tuollaista) ja kohta koneen lämmetessä muutaman asteen plussalla. Noi kuulostaisi minusta kyllä silti toimivan. Edelliset nimenomaan scantechillä siis.

Autolla on pakko huomenna ajaa parikymmentä kilometriä, joten nollasin koodit tänään ja huomenna duuniin päästyä tarkastan ne uudestaan. Eipä sinällään - ajolleen tuosta ei mitään vikaa huomaakaan.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Ootko toista kaapelii koittanu?
(otan huomen oman kaapelin mukaan)
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Harri K sanoi
Ootko toista kaapelii koittanu?
(otan huomen oman kaapelin mukaan)

En oo. Mulla ei ole kuin tuo yksi. Mut koklataan huomenna ensin sitä sun. :)
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Tänään 10km aikana tuli scantechin mukaan yksi vikakoodi - oxygen sensor circuit. Evoscannin mukaan siellä on edelleen vikana oxygen sensor, intake air flow sensor, throttle position sensor, isc motor position sensor ja engine coolant temp sensor. Alkaa mennä luotto tuohon evoscanniin kyllä..

Scantechin mukaan long term fuel trim on se 12.5%, mutta short term muuttuu kyllä ajossa. Tyhjäkäynnillä luku liikahtelee 1 ja 25 välillä. Voiko tuosta päätellä jotain?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Pitäisi jotenkin testata ettei se anturimaa ole katki mutta kyllä mun mielestä sun maffilta tuli dataa niissä logeissa. Eli edelleen olen pelkän lambdan kannalla.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

mystinengalant sanoi
Pitäisi jotenkin testata ettei se anturimaa ole katki mutta kyllä mun mielestä sun maffilta tuli dataa niissä logeissa. Eli edelleen olen pelkän lambdan kannalla.

Kyllä tää alkaa vahvasti haista pelkältä lambdalta. Käytin anturin irtikin ja olihan tuo kovin nokinen ja musta kuten olettaa sopii kun kovin rikkaalla käy.

Harrin kanssa testailtiin niin evoscan 2.9 näyttää xp-koneella järkevämpiä vikakoodeja kuin mun win7-64bit koneella. Scantech on edelleen sitä mieltä, että vain lambdassa on vika. Eli vaikuttaa myös siltä, että 2.8 ja 2.9 -versiot ei toimi oikein 64-bittisin wintoosan kanssa. Päivitettyäni viime kuussa ilmestyneen 2.9-version alkoi vikakoodien lukukin olla helpompaa. Ei toki silti vielä joka kerran onnistu. Harrin kaapelilla ei toiminut sen paremmin, joten siinä ei vika ole.

Viimeisimmällä testillä evoscannin mukaan ei tule vikakoodeja, vaikka lambda näyttää logissa 0 - 0.05 V, eli en kauheesti tuohon evoscanniin luottaisi. ;)
Nooh, tilataan uusi happianturi ja antaa auton seisoa väliaika. Ilmoittelen tänne sitten miten jatkossa toimii.
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Biim sanoi
Viimeisimmällä testillä evoscannin mukaan ei tule vikakoodeja, vaikka lambda näyttää logissa 0 - 0.05 V, eli en kauheesti tuohon evoscanniin luottaisi. ;)
OT:

Eipä vanhemmilla softilla/vessoillakaan sytytä/anna vikakoodia,jos vähänkin lambdalla liikennettä.

Jos täysin ääretön->vikavalo syttyy/vikakoodi tulee.

Olisiko siis samoja peruja.?
 
Vs: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

ST sanoi
OT:

Eipä vanhemmilla softilla/vessoillakaan sytytä/anna vikakoodia,jos vähänkin lambdalla liikennettä.

Jos täysin ääretön->vikavalo syttyy/vikakoodi tulee.

Olisiko siis samoja peruja.?

Niin siis 2.7 ja 2.8 -versiot antoi sen hirmuisen listan vikoja, joista yksi oli aina lambda (muut ilmeisesti huuhaata). Tämä 2.9 ei anna nyt mitään vikaa, vaikka siellä se lambaada on kyllä ainakin rikki. Mulla on siis kaikki noi kolme versiota asennettuna ihan testailun vuoksi. Tänään toivo heräsi hetkeksi kun vikavalo ajossa sammui. Mutta tulihan se sitten takaisin uudelleen minuutin sisällä. Ilmeisesti lambda palasi hetkeksi näyttämään juuri sellaisia lukemia, mitkä ecu tulkitsee elämäksi. ;D
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Paljon vikakoodeja kerralla - kaikki on saimaan rannalla?

Tossa oli tänään taas yks lambdavikainen evo, jonka käytös hyvin samanlaista.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

mystinengalant sanoi
Paljon vikakoodeja kerralla - kaikki on saimaan rannalla?

Tossa oli tänään taas yks lambdavikainen evo, jonka käytös hyvin samanlaista.

Siis ei sielt xp+evoscan 2.9 antanut kuin 2 vikakoodia.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Huomasin ainakin ite että jos scannaa vikakoodit evoscannilla käyttäen MUTII - EFI -valintaa niin se antaa mitä sattuu vikakoodeja, mulla heittää vehicle speed sensoria jo vuoden putkeen ja ihan satunnaisesti skannaillessa, välillä ei tule mitään koodia ja välillä tuo..

Sitten kun valitsee OBDII - EFI -valinnan niin antaa oxygen sensor heater circuitista vikakoodia, mulla siis palaa moottorinvikavalo ja oletettavasti vika onkin tossa anturin lämmityksessä koska koko lambda ei lämpeä yhtään kun virrat laittaa päälle, anturi myös helisee pirusti kun heiluttaa.. mulla toi anturi siis ei ole edes käytössä muuta kun ettei toi lämmityksenvikavalo syttyisi.. ja nyt se sitten meni rikki. Käytän laajakaistalambdaa moottorinohjaukselle.. on muutes kestäny nyt yli vuoden päivät toi anturi tossa turbo elbowissa, eli ei ne ihan helpolla rikki mene.

Samaa vikakoodia antaa myös PCMSCAN-ohjelma, eli tuota heater circuittia.. epäilykset heräs kun tuo vehicle speed sensori oli ihan moitteettomassa kunnossa kun sen tarkistin, ja nopeus näkyy oikein jne.

WIN7 64bit käytössä täälläkin. Sit myös huomasin että vanhalla läppärillä ja Windows XP:llä ei pääse käsiksi AYC-ecuun ollenkaan, tällä toisella läppärillä taas sekin onnistuu pienellä kikkailulla, eli saa näkymään pumpun paineet yms yms sensorit. 2.8 evoscan käytössä kun ei oo ehtiny päivittämään vielä..
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Faior: antaako evoscan myös nopeuden oikein vaikka speed sensor vika on päällä?
Meinaan vaan että ACD käyttää tätä tietoa hyväkseen ja jossei toimi oikein ni saattaa myös lukot toimia epävarmasti.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Harri K sanoi
Faior: antaako evoscan myös nopeuden oikein vaikka speed sensor vika on päällä?
Meinaan vaan että ACD käyttää tätä tietoa hyväkseen ja jossei toimi oikein ni saattaa myös lukot toimia epävarmasti.
Kuinkas ayc vanhemmissa,meinaan että itsellänikin on aina tuo speed sensor vikakoodi.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Tunari-82 sanoi
Kuinkas ayc vanhemmissa,meinaan että itsellänikin on aina tuo speed sensor vikakoodi.
Pelkkään AYC:hen se ei vaikuta kun sehän lukee vain pyöräkohtaisesti nopeuksia (abs kehiltä).
Mutta ACD:hen mielestäni kyllä vaikuttaa.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Harri K sanoi
Faior: antaako evoscan myös nopeuden oikein vaikka speed sensor vika on päällä?
Meinaan vaan että ACD käyttää tätä tietoa hyväkseen ja jossei toimi oikein ni saattaa myös lukot toimia epävarmasti.

Joo antaa oikein ja oon logannu monesti tuota nopeutta, ei tuu mitään piikkejä tai romahduksia, tuo sama vikakoodi oli joskus vuos sitten myös, silloin tuo sensorin kansi oli todella huonosti kiinni ja sytytti moottorin merkkivaloa sillon tällön, liimasin kannen takas kiinni ja ei sytytelly merkkivaloa enää. Sen takia kuvittelin nytkin sen olevan syynä, mutta sensori oli hyvässä kunnossa.. aukasin sen ja putsailin ja lisäsin uudet rasvat ja vähän muutakin modifikaatiota tein, mutta ei vaikuttanut asiaan.. Huomenna testaan toisella lambdalla häviääkö merkkivalo.

Myös kaikki ACD/AYC:n käyttämät pyöränopeudet näkyy oikein ja myös nopeus ACD-puolella näkyy oikein, ilman piikkejä + AYC-pumppu toimii oikein, ainakin latailee silloin tällöin kun alkaa pyörät lipsumaan(sivuluisu esim.) .. en tiedä mitä yksiköitä noi luvut on, mutta lataa "täyteen" ja silloin lukema on 75 kunnes tippuu 62-60 lukemiin ja sitten taas lataa nopeasti takas 75:een. Myöskään mitään vikakoodeja ei tule jos piuhalla suoraan koittaa merkkivaloista lukea.

Olisin flässäämällä poistanut tuon lambdan häiriövalon pois, mutta kaapeli on kadoksissa..
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti

Jep, laitoin entisen takalambdan toho johtoihin kiinni ja valohan sammui.. kuumenee kyllä melko kuumaksi tuo anturi näköjään ajossa. Jospa tuo kestäs taas hetken aikaa, ettei tarviis uutta ostaa.. vaikka tohon taitaa käydä ihan mikä vaan tarvikelambdakin?
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti SELVINNYT


Osan tuloa odoteltu ja influenssat lusittu. Uusi lambda kiinni ja oxygen circuitti alkoi heti vippasta iloisesti. 15km matkalla long term fuel trimmi putosi kympillä alkavaan ja short term näytteli matalaa ykköstä. Normaalia ilmeisesti. Samoin kulutus näyttää taas tavallisia alle kympin lukemia eikä vikakoodeja ilmestynyt takaisin. Tämä taitaa olla taputeltu ja tälläkin kertaa päästiin vähällä.

Ihmetyttää toki miksi lambda hajosi jo vuoden kuluttua uusimisesta. Vai onko nämä camskillin halpikset oikeasti näin huonoja?
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti SELVINNYT

Biim sanoi
Ihmetyttää toki miksi lambda hajosi jo vuoden kuluttua uusimisesta. Vai onko nämä camskillin halpikset oikeasti näin huonoja?

Riippuen lambdan merkistä niin hyvinkin mahdollista, on näitä nähty jossain toisisa autoissa että orkkis kestää 300tkm ja tarvikkeita menee pari kpl vuosi.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti SELVINNYT

J. Puhakka sanoi
Riippuen lambdan merkistä niin hyvinkin mahdollista, on näitä nähty jossain toisisa autoissa että orkkis kestää 300tkm ja tarvikkeita menee pari kpl vuosi.

Edellinen rikki mennyt (vuodessa) oli camskilliltä ja Denso tuossa näkyi lukevan. Tässä uudemmassa oli reikiä vähän enemmän anturiosassa ja vain jenkkilä näkyi valmistusmaana. En bongannut valmistajan nimeä ollenkaan.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti SELVINNYT

Biim sanoi
Edellinen rikki mennyt (vuodessa) oli camskilliltä ja Denso tuossa näkyi lukevan. Tässä uudemmassa oli reikiä vähän enemmän anturiosassa ja vain jenkkilä näkyi valmistusmaana. En bongannut valmistajan nimeä ollenkaan.
Jos se on jenkkien tekemä ni sillon se on Walker Productsin tekele.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla-auto toimii ajolleen normaalisti [SELVINNYT]

Denso se on kyllä mielestäni OEM:kin. Ja ainakin itselle noin yleensä varsin kestävän maineessa.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla-auto toimii ajolleen normaalisti [SELVINNYT]

Denso on yksi maailman suurimpia valmistajia ja mielestäni Japanilaiseen autoon käy hyvin japanilainen tuote.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla-auto toimii ajolleen normaalisti [SELVINNYT]


Nää molemmat (walker ja denso) on samalla koodilla ostettu camskilliltä. Eli tulee mikä tulee.
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla - auto toimii ajolleen normaalisti SELVINNYT

J. Puhakka sanoi
Riippuen lambdan merkistä niin hyvinkin mahdollista, on näitä nähty jossain toisisa autoissa että orkkis kestää 300tkm ja tarvikkeita menee pari kpl vuosi.

mullahan bosch kesti 2kk.... nyt toinen on kestäny toistaiseksi
 
Vs: E7: Paljon vikakoodeja kerralla-auto toimii ajolleen normaalisti [SELVINNYT]

Mistä nopealla aikataululla lambda? Hajos vissii ahdinrempan yhteydes piuha kun ei anna kuin 0V pihalle anturi enään.
Camskillille laitoin mailia josko airmailil sais nopeesti..
 
Takaisin
Ylös Bottom