EA Galantin takapään korkeusero?

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
-01 galant sport sedan. On jo pidempään tuntunut, että takapään vasen puoli on ylempänä kuin oikea, tai tarkemmin sanottuna oikea puoli normaalia matalammalla ??? Autossa on h&r -30mm alustasarja, jolla takapää pysyi normaalikorkeudessa mutta etunen laskeutui sopivaksi. Autossa ei ole nivomatteja.

Kuskin puolelle mahtuu kämmen hyvin renkaan ja kaaren väliin, mutta vänkärin puolella tekee todella tiukkaa.

Mikähän mahtaisi moisen aiheuttaa? Omia mietteitä:
-madallussarjassa huonolaatuinen jousi
-kallistuksenvakaaja vääntynyt (aika epätodennäköistä)
-joku optinen härö tai päässä vikaa
-joku muu, mikä?

Auto ei ole kolaroitu, eli rungon/korin vääntymiseen en usko. Voisiko joku väljä pusla tai muu tehdä tuollaisen ilmiön? Takapää vaeltelee liukkaalla, mutta teki sitä jo vakiojousilla. En äkkiä kokeilemalla löytänyt välyksiä tukivarsista, mutta autokin oli kyllä pyörien varassa...
 
Vs: EA Galantin takapään korkeusero?

Voisko olla et tarkoituksella laitettu, ja sit kun kuski on konttorissa niin se painaa vasemmanpuolen balanssiin?
 
Vs: EA Galantin takapään korkeusero?

Basbarduu sanoi
Voisko olla et tarkoituksella laitettu, ja sit kun kuski on konttorissa niin se painaa vasemmanpuolen balanssiin?

Ei ehkä kuitenkaan näin. Kyllä ne samalla tasolla on normaalisti.

Ylätukivarren puslien venähtäminen kannattaa tsekata kun kerran peräpääkin on vaeltanut jo ennen jousien vaihtoa. Laitat prikat tukivarsien ja korin väliin niin vaeltelu loppuu ja näet myös puslien kunnon sekä samalla tietysti saat tarkistettua, ettei vaan ole jousesta kierros jommasta kummasta päästä poikki.
 
Vs: EA Galantin takapään korkeusero?

Skydiver sanoi
Ei ehkä kuitenkaan näin. Kyllä ne samalla tasolla on normaalisti.

Ylätukivarren puslien venähtäminen kannattaa tsekata kun kerran peräpääkin on vaeltanut jo ennen jousien vaihtoa. Laitat prikat tukivarsien ja korin väliin niin vaeltelu loppuu ja näet myös puslien kunnon sekä samalla tietysti saat tarkistettua, ettei vaan ole jousesta kierros jommasta kummasta päästä poikki.

No joo. En kyllä usko itsekkään koitin jonkin "syyn" vaan keksiä. Ois voinu jättää postaamatta. Hölömö minä.
 
Vs: EA Galantin takapään korkeusero?

Basbarduu sanoi
No joo. En kyllä usko itsekkään koitin jonkin "syyn" vaan keksiä. Ois voinu jättää postaamatta. Hölömö minä.

Heh, itseruoskintaa... ;D

Nostokurki: Ei siinä varmasti muu auta kuin ottaa takapää ylös ja alkaa tarkistelemaan ilman pyörää noita välyksiä. Mutta ei siellä äkkiseltään voi olla montaa paikkaa, mistä tuo voisi johtua eli jousi, iskari tai minun vahvin veikkaus tuo ylätukivarren puslien kunto.
 
Vs: EA Galantin takapään korkeusero?

Jouset on viime kesänä vaihdettu, mut eihän se sitä sano etteikö toinen voisi olla poikki :) camberin säätöä olen lykännyt siksi, että tekisi mieli laittaa vakiojouset taakse. Silloin pyörän ja kaaren väliin jäisi edessä ja takana saman verran tilaa... Pitäis vaan ehjät vakiojouset löytää jostain.

Mut mitenkäs ylätukivarren puslat vaikuttaisi korkeuteen? Vetelyyn ne kyllä voi olla -ja todennäköisesti onkin- syy camberien ohella. Korkeuseroa perässä on siis n. 1cm puolien välillä.
 
Vs: EA Galantin takapään korkeusero?

Minun ääni menee kyllä katkenneen jousen piikkiin jos sitä ei ole kerta vielä tarkastettu. Jos auto ei kerta ole mitenkään erikoisemmin kipeää saanut ripustuksien suhteen, niin katkennut jousi voisi olla aika potentiaalinen vaihtoehto.
 
Takaisin
Ylös Bottom