Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Jokeli

New Member
Liittynyt
9 Kesäkuu 2009
Sijainti
Porvoo
Otsikon mukaiseen autoon tein koneremontin, kansipahvin pettämisen johdosta. Remontissa vaihtu männänrenkaat ja sylinterit hoonattiin, alakerran laakerit, tiivisteet ja tilpehöörit tietenkin. Nytten auto lyöty takasin kasaan, mutta ei lupaa edes käynnistyä.
Kipinää antaa jokaiselle tulpalle oikeassa järjestyksessä, kun ottaa irti ja kattoo. Bensaa saa, jopa niinkin paljon välillä että kastelee tulpat. Konepyörii tietenkin nätisti, ajotusmerkit kohallaan.
Kymystä sitten iskee mieleen, että kuinka paljon näissä on tehtaalta puristuksia?
Pitäisi mitata tuosta omastakin kuhan saan mittarin.
Vai mistä oikeen vikaa etsimään?
Onko miten normaalia,kun konetta pyörittää niin tuntuu kuin hönkis pihalle öljykorkista, tai tahti menee koneen mukaan, jos laittaa vaikkapa rätin siihen päälle havainnollistamaan asiaa niin ei lennä pois vaan menee edes takaisin, imee ja puhaltaa.

Näihin jos joltain löytyis avartavaa vastausta.

PS. tunti kaupalla, hakua käyttänyt ja muka löytänyt järkeen käypää vastausta.
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

yksi vaihtoehto on kampiakselin triggeripyörä, voipi olle rikki??
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

simonsays sanoi
yksi vaihtoehto on kampiakselin triggeripyörä, voipi olle rikki??

Mihkä asiaan tuon ny sit suoranaisesti pitäis vaikuttaa jos on sanonu sopimuksen jotenni irti?
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Jako merkeistä huolimatta päin per*että tai männän renkaiden katkokset samoin..
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Uldiz sanoi
Jako merkeistä huolimatta päin per*että tai männän renkaiden katkokset samoin..

http://www.austarion.com/tech/4g63.pdf Tuon mukaan laiteltu katkokset männänrenkaisiin. sivu 100.

Miten sitten voisi olla niin päin honkia?

Kysytääs nyt viel täältä että kumpaan suuntaan männän päällä olevat nuolet osottaa, jakopäähän vai toisee?
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Jakopään suuntaan kuuluu männän merkit osoittaa...
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

siis... kipinä pitäs tulla aina 1-4 syl yhtä aikaa ja 2-3 samaan aikaan
johtuen hukkakipinä sytytyksestä.
ja on myös tarkka että tulpan johdot on oikein.
itse vaikkaisin myös jakoa että jompi kumpi nokka on 180astetta pielessä...

oletkos varmistanut myös tasapaino akselin oikean kohdan? se kin voi olla 360astetta pielessä (välitetty kampiakseliin nähden 1:3)

kone saattaa aluksi hönkiä ties minne paineita muutamia jopa 100km ajonkin jälkeen
ennekuin renkaat asettuu
siitä ei kannata vielä olla huolissaa, kuhan on varma että on öljyt koneessa.


merkeistä että juurikin jakopään suuntaan myös kiertokangen merkit.... mulla oli gti galantissa väärin päin ja
reilun 1000km oli visiin ed omistajalla kone kestäny.... (ostin viallisena sen) ja nyt ajossa
huippu tehoilla 110,2kw ;D mitä en meinaa uskoa....
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Mr mmc sanoi
itse vaikkaisin myös jakoa että jompi kumpi nokka on 180astetta pielessä...

oletkos varmistanut myös tasapaino akselin oikean kohdan? se kin voi olla 360astetta pielessä (välitetty kampiakseliin nähden 1:3)

Jakopään merkit ovat niin kohdakkain että lovet vastaikkain ja pallot kummassakin yläpuolella. Kumpaa tasapaino meinaat eikös tässä ole kaksi? Kuskin renkaan takaa kurkittuna, vasemmalla ja oikealla puolella lohkoa. Toinen on omalla hihnalla kiinni kampparissa ja toinen tulee jakopään hinhan kautta ja siinä merkit kohdillaan, kuinka tuo tasapaino akseli sitten käytännössä vaikuttaa siihen että ei lähtisi käyntiin? Eikö sen pitäis vaikuttaa vain siihen että tärrää ihan ketusti?
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Jokeli sanoi
Jakopään merkit ovat niin kohdakkain että lovet vastaikkain ja pallot kummassakin yläpuolella. Kumpaa tasapaino meinaat eikös tässä ole kaksi? Kuskin renkaan takaa kurkittuna, vasemmalla ja oikealla puolella lohkoa. Toinen on omalla hihnalla kiinni kampparissa ja toinen tulee jakopään hinhan kautta ja siinä merkit kohdillaan, kuinka tuo tasapaino akseli sitten käytännössä vaikuttaa siihen että ei lähtisi käyntiin? Eikö sen pitäis vaikuttaa vain siihen että tärrää ihan ketusti?

kyllä, mutta vaikka merkki on kohdallaan tp akseli voi olla kieroksen pielessä, täristää kovasti konetta.
katso artikkelit tuolta ylhäältä siellä on ohje. kyseessä siis se pyörä mitä nokkahihna pyörittää, toisessa on vain se yksi kohta.

joo eli nokat merkit vaakatasossa suorassa linjassa, lukitus tappi ylhäällä nokassa.

mites asento anturi? kun en muista saiko sen väärinpäin laitettu. vaihdelaatikon päässä nokassa
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Jokeli sanoi
Mihkä asiaan tuon ny sit suoranaisesti pitäis vaikuttaa jos on sanonu sopimuksen jotenni irti?

juurikin siihen ettei se käynnisty..ei saa tietoa kammen asennosta.
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Mr mmc sanoi
mites asento anturi? kun en muista saiko sen väärinpäin laitettu. vaihdelaatikon päässä nokassa

Asento anturia ei ole laisinkaan irroitettu remontin yhteydessä, eikä nokkiakaan. Eli siinä kohtaa en uskoisi että voi mennä metsään. mites muuten pystyykö sen jotenkin toteamaan onko tasapaino akseli kierroksen pielessä tollasella starttaus pyörityksellä? Vai pitääkö asennot vaan koitella läpi vai onko jopa jotkut kaks merkkii jotka pitää kohdistaa, nytten kohdistettu yhden mukaan.

Harri K sanoi
juurikin siihen ettei se käynnisty..ei saa tietoa kammen asennosta.

Mites kuitenkin jos/kun on tulpat käytetty irti ja seurattu tuota mäntien liikettä ja kipinää, mitä todettu niin pitäisi sytyttää aina oikeassa kohtaan. Pitää kuitenkin mennä ihmettelemään, kuinka altis tollanen on hajoamaan?
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

onko ilmamäärä mittari kiinni johdot kunnolla paikallaan? tälläinen kävi mielessä.
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Mr mmc sanoi
onko ilmamäärä mittari kiinni johdot kunnolla paikallaan? tälläinen kävi mielessä.

Pitäisi kaikki johdot olla kiinni, pitää vielä tarkistaa kaikki läpeensä.
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

kuinkas se kampiakselin merkki? oliko hammaspyörä irti alapäästä?
kävi vielä mielessä että jos sen pelti lätkän laittaa väärin päin menee 5hammasta jako pieleen
ja se on morot pakoventtiileille....
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

Mr mmc sanoi
kuinkas se kampiakselin merkki? oliko hammaspyörä irti alapäästä?
kävi vielä mielessä että jos sen pelti lätkän laittaa väärin päin menee 5hammasta jako pieleen
ja se on morot pakoventtiileille....

Ei ollu irti, kokonaisena pakettina kampparin kanssa. Jos jako pielessä niin kai jonkun verran pitäis kolahtaa kun konetta ekaa kertaa pyörittää? Kone pyörii nätisti.

Kävin äsken tarkistamassa tuon ilmamäärä mittarin johdot, putsailin ne laittelin takas kiinni. Pyöritin konetta hetken mutta ei mitään vaikutusta, sytkä puolen ongelma tässä on kyllä nyt, pieni pyörittely ja kaikki tulpat märkinä ja bensa tuoksuu oikeen huolella. Luulis että nyt jotain edes ilmottaa vaikka oliskin jotain pielessä, mutta ei paukahuksen paukahusta. Pitää käyä hommaamassa alkuun uudet tulpat, vaikka nuo antavatkin imusarjaa vasten hyvän kipinän, mutta ei toimikkaa välttämättä paineen alla.
 
Vs: Eclipse 4G63, ei käynnisty, apuja.

startissa on paljon voimaa ei tunnu missään noiden pikkusien venttiilien vääntyminen. :-\

mulla tuo romu lähti ihan ekalla pyöräytyksellä kokoamisen jälkeen käyntiin, hiukan köhi mutta lähti heti.
paha kyllä tuollainen vika.
joskus 8valve koneen kanssa tuli sahattua ja kirottua kun ei lähde niin vika oli että jako oli 4 pykälää sivussa.
kasteli vain tulpat joka kerta (murtunu alumiinin pala ja väärään kohtaan muistelin merkin)
 
Takaisin
Ylös Bottom