Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

saako esim motonetista kolmoseen käyviä jarrusatuloita taakse. takavasen ei pelitkä kunnolla käsijarrun puolelta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Juu, mietinkii et parempi on ku ei lähde pelleilemään kesärenkuloissa tuonne maaliskuun loskalumille sitten :) lavetille siis.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Eli jos kaipaa kokonaispalvelua siten, että auto on huollettu + tarkastettu + katsastettu ja talvikelpoinen, niin voi suositella Japan Importsia. Hintatasokin on varsin kohtuullinen. Itse ainakin ajattelin ottaa seuraavankin JDM-auton heidän kauttaan.

Ihan kuriositeettina, mita veloittivat tuosta "täyshoito"paketista?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Ihan kuriositeettina, mita veloittivat tuosta "täyshoito"paketista?

Eli rekisteröintipalvelu oli 650 euroa vuosi sitten sisältäen katsastuksen + tarvittavat paperit rekisteröintiin.

Sitten muut olivat:

Ajoivat auton Hangosta Pohjanmaalle ja takaisin Etelä-Suomeen eli Saloon, josta hain auton (eli ajoa n. 800 km).
Defa-lohkolämmitin asennettuna
Edellä mainitut öljynvaihdot + suodatin
Jakopään avaus + tasapainoakselin korjaus
Siirtokilvet 3 kk
Ja laittoivat mukaan pyynnöstä HKS:n iridiumit + HKS:n ilmanoton vaihto-osan

Nämä kaikki muut paitsi rekisteröinti maksoivat yhteensä n. 950 euroa. Eli vähemmän kuin entisen autoni (Alfa 156 V6) jakohihnan vaihto merkkiliikkeessä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hmm. saattaapi olla että sitte pyöriiki salossa pian taas pari kolmosta. ite tuloo pyörittyä siellä ja kun on siinä salossa töissä..

ei kai sun mx5 oo siinä nokian pihalla välillä??
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Eli rekisteröintipalvelu oli 650 euroa vuosi sitten sisältäen katsastuksen + tarvittavat paperit rekisteröintiin.

Sitten muut olivat:

Ajoivat auton Hangosta Pohjanmaalle ja takaisin Etelä-Suomeen eli Saloon, josta hain auton (eli ajoa n. 800 km).
Defa-lohkolämmitin asennettuna
Edellä mainitut öljynvaihdot + suodatin
Jakopään avaus + tasapainoakselin korjaus
Siirtokilvet 3 kk
Ja laittoivat mukaan pyynnöstä HKS:n iridiumit + HKS:n ilmanoton vaihto-osan

Nämä kaikki muut paitsi rekisteröinti maksoivat yhteensä n. 950 euroa. Eli vähemmän kuin entisen autoni (Alfa 156 V6) jakohihnan vaihto merkkiliikkeessä.

Ihan kohtuullista. Ilmeisesti tuo 650 rekisteröinnistä ei kuitenkaan pitänyt sisällään valoja / vilkkuja jotka piti vaihtaa?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mitäs noihin ajovalojen korkeudensäätömoottoreihin tulevaan 3 johtoon tuleekaan syöttää? Mitäs se kopis oleva "säätöpotikka" kytketään siihen järjestelmään?

Itellä ei mitään ajatusta mitä sen potikan ja korkeudensäätömoottorin väli laitetaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Mitäs noihin ajovalojen korkeudensäätömoottoreihin tulevaan 3 johtoon tuleekaan syöttää? Mitäs se kopis oleva "säätöpotikka" kytketään siihen järjestelmään?

Itellä ei mitään ajatusta mitä sen potikan ja korkeudensäätömoottorin väli laitetaan.

yks maihin, yks potikalle, yhteen virta. potikalta toinen johto maihin..
ei se näköjään ollut se kummallisempaa
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Ihan kohtuullista. Ilmeisesti tuo 650 rekisteröinnistä ei kuitenkaan pitänyt sisällään valoja / vilkkuja jotka piti vaihtaa?

Piti sisällään umpiot + niiden vaihdon (en muistanut kirjoittaa tätä alkuperäiseen viestiin). Vilkkuja ei kai tarvinnut vaihtaa tai niistä ei ainakaan ollut puhetta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Mun autoon vaihdettiin kaikki öljyt Fin-Ranacolla (kone, laatikko, kulmavaihde ja perä). Lisäksi olivat sopineet, että Japanin päässä on vaihdettu jäähdytysnesteet kestämään Suomen oloja. Sitten Fin-Ranacolla laitettiin vielä lohkolämmitin ja auto katsastettiin. Ja vielä auto käytiin läpi, jolloin koneen tasapainoakseli korjattiin oikeaan asentoon, kun olivat Japanin päässä ilmeisesti jakohihnan vaihdon yhteydessä laittaneet sen väärin.

Eli jos kaipaa kokonaispalvelua siten, että auto on huollettu + tarkastettu + katsastettu ja talvikelpoinen, niin voi suositella Japan Importsia. Hintatasokin on varsin kohtuullinen. Itse ainakin ajattelin ottaa seuraavankin JDM-auton heidän kauttaan.

Mulle vaihetaan kanssa kaikki öljyt ja jäähdytin neste myöskin, onpahan niiltä osin sitten auto kunnossa kun sitä menen hakemaan, katastavat sen kanssa. Ei tarvi muuta kuin nimi paperiin ja talvi limput alle ja eikun menoksi :driver
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

jarppa sanoi
yks maihin, yks potikalle, yhteen virta. potikalta toinen johto maihin..
ei se näköjään ollut se kummallisempaa

Ei sulla ollu tietoa mihin se väriin virta ja mihin väriin potikka?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Ihan kohtuullista. Ilmeisesti tuo 650 rekisteröinnistä ei kuitenkaan pitänyt sisällään valoja / vilkkuja jotka piti vaihtaa?

Nyt on tuo rekisteröinti palvelun hinta noussut reilulla satasella. :(
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

lancer evo-r sanoi
Nyt on tuo rekisteröinti palvelun hinta noussut reilulla satasella. :(

780€

sisältää tarvittavan katsastamiseen.
-maahantuontikatsastuksen
-kilvet
-uudet ajovalot vaihdettuna
-Tarvittavat vastaavuustodistukset

Lisäkuluja mahdolliset polttoaine kulut auton siirrosta jne ei mitään isoa..
( eli käytännössä siirrämme auton alahärmään tullaamme ja katsastamme, noudat auton huollon jälkeen)

Öljynvaihtohuolto moottori+vaihteisto+kulmavaihde+perä lisäksi jäähdytysnesteet
Käytämme korkealaatuisia Kendall tuotteita.
Hinta 220€

Huollot ja katsastukset teemme AlaHärmän toimipisteessämme,
jossa meillä on asiaankuuluvat säilytys, korjaamotilat.

Näin ainakin minun kohdallani
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites tekeekö ne noita rekisteröintikatsatuksia vain heidän hankkimilleen autoille vai myös muille?
Jos olette moottoripuolelle tehnyt muutoksia niin mistä olette palikat hommanneet? että joutuuko ulkomailta lähtee tilailemaan vai löytyykö kotosuomesta paikkoja myös? :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Ei sulla ollu tietoa mihin se väriin virta ja mihin väriin potikka?

Musta maa, keltainen signaali ja vihreä virta. Näin ainakin Galantissa, mitä pitkän aikaa selvittelin... Jos eri värit niin kerro ne, voipi olla ny vastaus siihenkin :p
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

plyttis sanoi
Mites tekeekö ne noita rekisteröintikatsatuksia vain heidän hankkimilleen autoille vai myös muille?
Jos olette moottoripuolelle tehnyt muutoksia niin mistä olette palikat hommanneet? että joutuuko ulkomailta lähtee tilailemaan vai löytyykö kotosuomesta paikkoja myös? :)

Kannattaa soittaa ja kysyä
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
saako esim motonetista kolmoseen käyviä jarrusatuloita taakse. takavasen ei pelitkä kunnolla käsijarrun puolelta.

Eipä löydy :( tai en ainakaan itse löytänyt.
Oli nimittäin tuo sama ongelma. Saivat tossa paikallisella pajalla onneksi satulan liikkumaan, oli taas kiva vedellä eilen illalla kun saatiin tänne pääkaupunkiseudulle kunnolla lunta :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nijnorz sanoi
Eipä löydy :( tai en ainakaan itse löytänyt.
Oli nimittäin tuo sama ongelma. Saivat tossa paikallisella pajalla onneksi satulan liikkumaan, oli taas kiva vedellä eilen illalla kun saatiin tänne pääkaupunkiseudulle kunnolla lunta :)

Jep, mut elä hyvä mies pilaa autoas käsijarrulla kun on tuo visko eessä..

sain ton omanki liikkumaan onneks ni peruutin sen tilauksen.. mut nyt sittaas on muita ongelmia, eli mistä kysellä noita takakelkan epäkeskopultteja ja heloja?? taka akseli purettavana ja menee muutama hela uusiks..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
Jep, mut elä hyvä mies pilaa autoas käsijarrulla kun on tuo visko eessä..

sain ton omanki liikkumaan onneks ni peruutin sen tilauksen.. mut nyt sittaas on muita ongelmia, eli mistä kysellä noita takakelkan epäkeskopultteja ja heloja?? taka akseli purettavana ja menee muutama hela uusiks..

Ei siis ollu mulla käsijarrussa mitään vikaa, takasatula jumissa vaan niin että laahas jarru pikkasen, onneks onnistu nopeella aikataululla toi korjaus ettei menny lumet sivusuun :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

plyttis sanoi
Mites tekeekö ne noita rekisteröintikatsatuksia vain heidän hankkimilleen autoille vai myös muille?

Ainakin vuosi sitten tekivät mutta hinta oli silloin 1300 euroa eli antoivat 50% alennusta rekisteröinnistä, kun ostin auton heiltä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

miikka sanoi
Musta maa, keltainen signaali ja vihreä virta. Näin ainakin Galantissa, mitä pitkän aikaa selvittelin... Jos eri värit niin kerro ne, voipi olla ny vastaus siihenkin :p

Siinoli vihriä, sininen ja musta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Siinoli vihriä, sininen ja musta.

Prkl, mitäköhän mä oon tos kirjotellu aikasemmin... vihreästä, sinisestä ja mustasta mun piti puhuakin :)

Musta maa, sininen signaali ja vihreä virta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

semmonen vielä, että onko jossain muussa mallissa vastaavat koiranluut kolmoseen eteen ja taakse?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Ainakin vuosi sitten tekivät mutta hinta oli silloin 1300 euroa eli antoivat 50% alennusta rekisteröinnistä, kun ostin auton heiltä.

Oon kateellisena kattellut kun jampat pistää auton palasiksi ja korjaa kaiken omin pikku kätösin. Itsellänihän on näissä asioissa kaksi vasenta kättä, joissa molemmissa on peukalo ja pari muutakin sormea keskellä kämmentä. MUTTA, tämä rekisteröintihomma on kyllä sellainen, jossa olen aika haka (vaikka itse sanonkin) ja näköjään porukka on aika paljon siitäkin hommasta maksamaan! Joku sentään sujuu, täytyy varmaan alkaa myymään rekisteröintejä koneremppaa vastaan :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

vastaan omaan kysymykseen. sain varaosanumeron noihin koiranluihin ja googletin niin carismassa ois samat koiranluut ku evossa.

Tarkistin asian laittamalla googleen varaosanumeron ja evo iii hakusanat niin löyty tällanen:

http://www.dentsport.com/gallery/v/dsg/tech/evo23CE9A/techPages/evoparts_001/

evo II ja evo III yleisimmät varaosanumerot. teen vaikka oman threadin noista.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

miikka sanoi
Prkl, mitäköhän mä oon tos kirjotellu aikasemmin... vihreästä, sinisestä ja mustasta mun piti puhuakin :)

Musta maa, sininen signaali ja vihreä virta.

Joo, noin sen laitoin, mutta ei ruvennu sysäämään. Kaikki oli ok, pikaisella tarkistuksella, mutta mistäs sitä tietää noista moottoreistakaan? :-\

Kohta otan ne moottorit irti ni voi saara silläkinlailla katsastettua.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Olen tilaamassa tuollaiset Siemensin 630cc suuttimet EVOon ja kyselisin, onko EVOssa suuttimet vakio pituiset (75mm) vaiko lyhyemmät? O-rengas kiinnitykset oletettavasti myös?

Ja tuossa luin jonkun sivun taaksepäin, niin onko vakio b.paineensäädin muka tarpeellinen myös vaihtaa lievän tehonkorotuksen kera?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

KaeVuRi sanoi
Olen tilaamassa tuollaiset Siemensin 630cc suuttimet EVOon ja kyselisin, onko EVOssa suuttimet vakio pituiset (75mm) vaiko lyhyemmät? O-rengas kiinnitykset oletettavasti myös?

Ja tuossa luin jonkun sivun taaksepäin, niin onko vakio b.paineensäädin muka tarpeellinen myös vaihtaa lievän tehonkorotuksen kera?

Tilataanko kimpassa pari noita säädettäviä bensanpaineensäätimiä? Mulle olisi ja kevääseen mennessä tarpeen. Kannattaa Kaevuri sun ottaa mukaan myös tehokkaampi bensapumppu samaan settiin itsellesi, sehän taisi olla vakio vielä?

PS! Postitäti toi uudet aivot Evoon eilen :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sudo sanoi
Tilataanko kimpassa pari noita säädettäviä bensanpaineensäätimiä? Mulle olisi ja kevääseen mennessä tarpeen. Kannattaa Kaevuri sun ottaa mukaan myös tehokkaampi bensapumppu samaan settiin itsellesi, sehän taisi olla vakio vielä?

PS! Postitäti toi uudet aivot Evoon eilen :peukku

Lue projekti-topic, nii näät mun stage 2:n ;)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

lancer evo-r sanoi
Nyt on tuo rekisteröinti palvelun hinta noussut reilulla satasella. :(

Aika loogista kun ensirekisteröintikatsastuksen (laaja) hinta nousi joulukuussa 175e -> 258e.
Vaatimuksenmukaisuustodistukset sentään maksavat vielä saman 135-200e JDM autoille, riippuen kuinka monen välikäden kautta hankkii.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Terve!

Kuinka suuria pyöriä olette käyttäneet evo III ? ja minkä rofiilin gummit et mahtuu pyörii.

Ku itellä odottaa kesäpyörien osto tossa keväämmällä ja meinasin 16-17" compomotivet.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Samis sanoi
Terve!

Kuinka suuria pyöriä olette käyttäneet evo III ? ja minkä rofiilin gummit et mahtuu pyörii.

Ku itellä odottaa kesäpyörien osto tossa keväämmällä ja meinasin 16-17" compomotivet.

Ittel renkaat 215/45R17 ja äärikäännöksessä raappii sisälokaria. Kaverilla 205/45R17 ja ei raavi ja oliko Sudolla 215/40R17 eikä raavi sielläkään. Eli suosittelisin itse ainakin 205/45R17, niin ei mene ajomukavuus liian matalan profiilin takia :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Vielä en ole saanut renkaita ja vanteita hommattua, mutta sain ihan ok tarjouksen rengas liikkeestä. Mitenkähän mahtuu pyörimään 205/55-16" ???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

KaeVuRi sanoi
Ittel renkaat 215/45R17 ja äärikäännöksessä raappii sisälokaria. Kaverilla 205/45R17 ja ei raavi ja oliko Sudolla 215/40R17 eikä raavi sielläkään. Eli suosittelisin itse ainakin 205/45R17, niin ei mene ajomukavuus liian matalan profiilin takia :)

Jaksatko muistaa et mikä ET sulla on noissa vanteissa?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

17x8.0 et35 mahtuuko alle ja jos mahtuu ni pyöriiks viel ??? Tuleeks tolla et:llä vanne kaarien ulkopuolelle?
Mitä vanteitä teillä on evossa(kesä)??
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Onko kellään 16" talvirenkaita alla?Mulla on vanteet hommattuna mut millaset renkaat päälle?Mahtuuko 205/55/16?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

stara sanoi
Onko kellään 16" talvirenkaita alla?Mulla on vanteet hommattuna mut millaset renkaat päälle?Mahtuuko 205/55/16?

Saman kokoisista sain ite tänää hyvän tarjouksen, mutta vastausta odotellessa vieläkin
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

HeBo sanoi
17x8.0 et35 mahtuuko alle ja jos mahtuu ni pyöriiks viel ??? Tuleeks tolla et:llä vanne kaarien ulkopuolelle?
Mitä vanteitä teillä on evossa(kesä)??

Usakaltaisin melkein väittää et on kaarissa kiinni noilla. :p

KaeVuRi sanoi
Ei pysty muistaa ku kerran ohimennen mitannu... :-\ Oisko 42 tai 47 ???

Niin vähän arvelinkin. Oon sellasin käsityksen saanut että 42 pitää vähintään olla.
Ainakin edellisessä Lancerissa oli et35 ja 16" vanne pyöri todella lähellä kaaria. Takakaaria joutu muokkaamaankin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

mun vanhassa evossa oli et 42 ja kumit oli 205/40/17 ei ottanu kiinni :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

_jkh_ sanoi
mun vanhassa evossa oli et 42 ja kumit oli 205/40/17 ei ottanu kiinni :peukku

Nii, eli just Sudon auto. Ai siin oli vaan 205... No mutta, korkeus saa silti olla viel 45 nii ei raavi...

16" vanteilla Lancer jää mielestäni vähän ontoksi, joten 17" mielestäni selvästi paras vaikka saisi 18" vanteetki jollain 30 tai 35 profiililla alle, mutta onko se kivaa kun saa varoa pienintäki kuoppaa maassa ettei vanne mee soikeeks :p
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Saman kokoisista sain ite tänää hyvän tarjouksen, mutta vastausta odotellessa vieläkin
Samis oli tuola aijemmin kirjoittanut 185/65/15 renkaista näin:
Sopii aika hyvin, itelläni on talvirenkaat kyseistä kokoa, takapäässä on melko lähellä puskuria mutta ei ota kiinni

Rengas laskurin mukaan 185/65/15 renkaan halkaisia on 62,2cm ja 205/55/16 renkaan halkaisia vastaavasti 63,2cm,eli puoli senttiä säteelle lisää.
Omaan evoon odottaa tuola 205/55/16 kumit,että toivottavasti menee ;D tai jotuu kummi kaupoille.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

_jkh_ sanoi
mun vanhassa evossa oli et 42 ja kumit oli 205/40/17 ei ottanu kiinni :peukku

Ja tossa syksyllä kun mittailin niin 215 menisi vielä alle ilman että ottaa kiinni, mutta sitten vanne jäisi kapeammaksi kuin rengas = ei hyvä.

Kaevurin lansussa muistelisin että mietittiin noiden vanteiden osalta pienempää ET:tä kuin 42, koska kaaria oli muokattu jotta mahtuisi renkaat pyörimään paremmin.

Nyt talvinakkeina alla omassa 195/60/15 orkkisvanteilla, eikä ota kiinni mihinkään, eli 205/55/16 ei myöskään rappaa kiinni jos ET 42 vähintään.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Eli vakio evo 3 koko on 205/60/15 mitkä itselläni talvikumeina ei ota kiinni tietenkään.
Kesä kumeina bf gprofiler225/45/17 7,5x17" et 42 vanteilla otti kiinni vakio alustalla kaariin kovissa
kiihdytyksissä, nyt tein alustasarjan kanssa ei ota kiinni.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Nyt on valkea evo3 pihassa ja 1000km takana :peukku renkaat on 185/65-15, aivan sopiva koko talvirenkaille.

Matkassa ton sai syömään 8,1L/100km muutamalla reippaalla kiihdytyksellä(aivan pakko).
Reippaasti ajellen söi 9,6L/100km matkassa. Pitäis kulkee ~7,5L/100km kun jaksaa körötellä.
Mukava auto kaikinpuolin, mutta alusta on huono homma, pompottaa ku jänis vaikka jäykkä onkin, uus pakko saada pian.

Jäähdytin on kuivunut ja tullut hiushalkeamia, pitää vaihtaa ensiviikolla..
Onko tuossa vakiona Öhlinsin iskarit vai onko nuo vaihdettu jälkeenpäin? Valkoiset jouset.
Pätkii vedättäessä, tulpat varmasti entiset..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Nyt on valkea evo3 pihassa ja 1000km takana :peukku renkaat on 185/65-15, aivan sopiva koko talvirenkaille.

Matkassa ton sai syömään 8,1L/100km muutamalla reippaalla kiihdytyksellä(aivan pakko).
Reippaasti ajellen söi 9,6L/100km matkassa. Pitäis kulkee ~7,5L/100km kun jaksaa körötellä.
Mukava auto kaikinpuolin, mutta alusta on huono homma, pompottaa ku jänis vaikka jäykkä onkin, uus pakko saada pian.

Jäähdytin on kuivunut ja tullut hiushalkeamia, pitää vaihtaa ensiviikolla..
Onko tuossa vakiona Öhlinsin iskarit vai onko nuo vaihdettu jälkeenpäin? Valkoiset jouset.
Pätkii vedättäessä, tulpat varmasti entiset..

Mitäs kautta tuo sun Evo tuli ??
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Joo, noin sen laitoin, mutta ei ruvennu sysäämään. Kaikki oli ok, pikaisella tarkistuksella, mutta mistäs sitä tietää noista moottoreistakaan? :-\

Kohta otan ne moottorit irti ni voi saara silläkinlailla katsastettua.

En tiedä miten olet toimivuutta tarkastanut, mutta kannattaa muistaa, että signaali ei välttämättä saa millään korkeussäädön asennolla sitä 12 volttia. Eli jos sille antaa suoraan akulta 12 V testatakseen moottoria, voi jotain palaa. Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon sanomani, itse en ole uskaltanut suoraan akun perään lyödä kiinni, vaan kytkimen kautta olisi tarkoitus testailla.

Edit: Eikä saakaan 12 V:tä, tänään testasin yhden korkeudensäätömoottorin toimivuuden. Korkein jännite, mitä signaalia pitkin tulee, on rapiat 10 V. Eli en tiedä kannattaako yrittää syöttää signaalia pitkin sitä 12 V:tä, vaan kannattanee laittaa kytkimen kautta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom