Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

GDI rules sanoi
No ainakin Oulussa sanoivat, että luovutushuoltoon kuuluu mm. renkaiden suuntauksen tarkastus ennenkuin se asiakkaalle uutena luovutetaan. Sitähän en pysty sanomaan, että onko se vain sanahelinää.

Saman sanovat mulle. Kuulemma aika pitkä lista asioita tarkastetaan ennenkuin auto on luovutusvalmis.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Kappas. Jumi eilen kaasupoljin mekaanisesti pohjaan. Ei ollut kovin kivaa. No pitää lisätä listaan jonka kerron Aineella jahka kerkiän käymään. Veho ei pystynyt sorvaamaan levyjä ja Aine kuulemma pystyy, joten sinne olisi tarkoitus mennä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Syttyihän se vikavalo evoon, ei kestänyt ihan vuotta.
Maanantaina huoltoon aika.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Miten muilla, evon omistajilla huutaa/uliseeko laatikko 4500 kierroksilla?
Kytkin pohjassa loppuu äänet.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tdi?? sanoi
Miten muilla, evon omistajilla huutaa/uliseeko laatikko 4500 kierroksilla?
Kytkin pohjassa loppuu äänet.

jos on 8evo kyseessä,niin jakolaatikon äänet tulee sisälle saakka.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

MitsuT sanoi
jos on 8evo kyseessä,niin jakolaatikon äänet tulee sisälle saakka.
Niinpä se ujeltaa,mut tietääkö kukaan miks jarujen huomiovalo syttyy kun jarrutan voimakkaasti nestettä on ja palatkin pitäis olla ok ???
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Niinpä se ujeltaa,mut tietääkö kukaan miks jarujen huomiovalo syttyy kun jarrutan voimakkaasti nestettä on ja palatkin pitäis olla ok ???

Ootko kattonut että nestettä tosiaan on myös siellä takaosassa sitä säiliötä?
Samassa säiliös on nimittäin niin kytkin kuin jarrunestekkin, ja se aiheuttaa siel siirtymisiä, koska väliseinä vain erottaa ne (eli neste pääsee ylitse menemään toiselle puolelle)

villi veikkaus vaan edellämainittu...takaosaan säiliötä on vaikea katsoa...
Tosin se takaosa on siis kytkimelle...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
Ootko kattonut että nestettä tosiaan on myös siellä takaosassa sitä säiliötä?
Samassa säiliös on nimittäin niin kytkin kuin jarrunestekkin, ja se aiheuttaa siel siirtymisiä, koska väliseinä vain erottaa ne (eli neste pääsee ylitse menemään toiselle puolelle)

villi veikkaus vaan edellämainittu...takaosaan säiliötä on vaikea katsoa...
Tosin se takaosa on siis kytkimelle...
Kiitti neuvosta,mut kyllä nesteet on kohillaan,nyt kun tuli pakkaset(-10)valo syttyi jo ihan tavallisella jarrutuksella,voisiko neste jähmettyä näin pienellä pakkasella,eli silloin ois nesteet jollain tapaan pilalla.???? ??? ??? ???
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Mites toi ABS anturi.... ? Jos jokuniistä kiukuttelee ? Toimiiko ABS kun valo palaa ?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Evo 9 keskuslukko lopetti pakkasten tultua avaamasta / sulkemasta kuskinpuolen takaovea. Ovi ei ole jäässä vaan sisäpuoleta ovi aukeaa / sulkeutuu helposti. Täytyy vaan muistaa lukita ovi käsin... :seina
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

ewopower sanoi
Evo 9 keskuslukko lopetti pakkasten tultua avaamasta / sulkemasta kuskinpuolen takaovea. Ovi ei ole jäässä vaan sisäpuoleta ovi aukeaa / sulkeutuu helposti. Täytyy vaan muistaa lukita ovi käsin... :seina

Oliskohan mulla ollu toi sama homma...?

Eilen aamulla en saanu millään takaovea auki... sen verran lujasti oli kiinni ,että jäipi melkein kahva käteen. Sama homma vielä siinä 4 aikaan IP , mutta illalla ovi jo aukesi kuin itsestään. Ihmettelin kovasti tuota , että miten voipi jäänyä noin lujasti kiinni....??

No selvispä ny sitten tääki homma. ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

ewopower sanoi
Evo 9 keskuslukko lopetti pakkasten tultua avaamasta / sulkemasta kuskinpuolen takaovea. Ovi ei ole jäässä vaan sisäpuoleta ovi aukeaa / sulkeutuu helposti. Täytyy vaan muistaa lukita ovi käsin... :seina

sama vika rahikaisella :D mutta jumii vänkärin puolen takaovi. lauhalla pelaa,mutta yli -10 niin eipä pelaakkaan enään.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

MitsuT sanoi
sama vika rahikaisella :D mutta jumii vänkärin puolen takaovi. lauhalla pelaa,mutta yli -10 niin eipä pelaakkaan enään.

Toi saattaa johtua vivustojen rasvasta, jähmettyy pakkasella ja taas lämpimämmässä toimii.
Outlanderissa oli samaa vikaa eivätkä osanneet sitäkään korjata ekalla kerralla, olivat vieneet auton halliin ja sanoivat että nyt toimii taas. ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Markok sanoi
Toi saattaa johtua vivustojen rasvasta, jähmettyy pakkasella ja taas lämpimämmässä toimii.
Outlanderissa oli samaa vikaa eivätkä osanneet sitäkään korjata ekalla kerralla, olivat vieneet auton halliin ja sanoivat että nyt toimii taas. ;D

Carismassa samaa vikaa aina talvella...oikea takaove lukko pelas mite halus...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

No iskin tuonne lukkothreadiinkin jo postin, mutta mulla pelaa molemmat takaovet miten sattuu pakkasella. Mihin tuolla pitäisi laittaa rasvaa että nuo ovet alkaisi pelaan? Toimiviin lukkoihin edellisessä autossa tottuneena, en kyllä muista millään tarkastaa aina että menikö takaovet lukkoon.

Hmm pitää seuraavassa huollossa sanoa että takaovet ei pelaa, mutta sitten ei tietenkään ole pakkasta ja mitään ei tapahdu niille.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Kaik toimii nyt,vaihdettiin kaikki nesteet uusiin ,yes :peukku
ACD hydrauliikan nesteetkinkö? Tarviiko niitä edes vaihdella? Onkohan hankala/tyyris homma teettää?

Sori epestrand, sain tästä sun replystä hyvän keppihevosen lähteä kysymään asiaa... :D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Kellään ääntää kytkin ku polinta polkasee? Sellanen pieni inahdus kuuluu...Vaarallista vai ominaisuus...?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Vanha vika poistui ja uusi tilalle. Saamarin keskuslukitus ja moottorin ROHINA/KOLINA.

Torstaina taas huoltoon.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tdi?? sanoi
........ja moottorin ROHINA/KOLINA.

Mulla kans kylmänä. Ei kuulu kajuuttaan , mutta kun seisoskelee ulkopuolella niin silloin kuuuluu. Toistaiseksi oon pitäny ominaisuutena.

Auto menossa huoltoon viikon päästä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

-JP- sanoi
Mulla kans kylmänä. Ei kuulu kajuuttaan , mutta kun seisoskelee ulkopuolella niin silloin kuuuluu. Toistaiseksi oon pitäny ominaisuutena.

Auto menossa huoltoon viikon päästä.

Mulla alkaa kuulumaan 5000rpm paikkeilla kierrosten noustessa voimistuu.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tdi?? sanoi
Mulla alkaa kuulumaan 5000rpm paikkeilla kierrosten noustessa voimistuu.

Se rohina noissa EVO 8-9 moottoreissa on kyllä ihan normaalia.. kai, ohessa "virallinen" vastaus:

Ajoimme testit ja mittaukset KehäVehon ja meidän Evoilla.
Molemmissa autoissa ja muissakin yksilöissä joita olen kokeillut, kuuluu vastaava
ääni samoilla kierrosalueilla ja kuormitustilanteissa.
Toisissa yksilöissä ääni on vaimeampi kuin toisissa eli äänen taso vaihtelee mutta
on havaittavissa kaikissa yksilöissä.
Molemmissa autoissa kaikki testerin moottorin toimintaan liittyvät suureet olivat samoja
sekä venttiilikoneiston ohjauksen ollessa pois taikka mukana.
Äänen synty ja laatu vastaa lyhyen männän helman antamaan ääneen yläkuolohodassa,
jolloin mäntä 'kääntyy' työtahdin paineaallon vaikutuksesta toiseen reunaan kuin sen
noustessa ylös. Männän helma 'lyö' sylinterin seinämään, joka aiheuttaa äänen ja tämä on
ominaista moottoreille joissa on lyhyt mäntä. Se miksi ääni vaihtelee johtuu männän ja männäntapin/
kiertokangen yläpään sovituksesta ja toleranssista. Tiukempi sovitus antaa voimakkaamman äänen.
Ääni ei aiheuta moottorille mitään vaurioita. Vastaava ääni vielä voimakkaampana on esiintynyt
mm. Lancer 1.5 moottoreissa.

Terveisin


VEMIC AUTO OY AB

Jukka Engren
Service Manager

tel. +358 10 569 2787
fax +358 10 569 2790
mobile + 358 400 304 435
jukka.engren@vemicauto.fi

 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

malinen sanoi
Se rohina noissa EVO 8-9 moottoreissa on kyllä ihan normaalia.. kai, ohessa "virallinen" vastaus:

Ajoimme testit ja mittaukset KehäVehon ja meidän Evoilla.
Molemmissa autoissa ja muissakin yksilöissä joita olen kokeillut, kuuluu vastaava
ääni samoilla kierrosalueilla ja kuormitustilanteissa.
Toisissa yksilöissä ääni on vaimeampi kuin toisissa eli äänen taso vaihtelee mutta
on havaittavissa kaikissa yksilöissä.
Molemmissa autoissa kaikki testerin moottorin toimintaan liittyvät suureet olivat samoja
sekä venttiilikoneiston ohjauksen ollessa pois taikka mukana.
Äänen synty ja laatu vastaa lyhyen männän helman antamaan ääneen yläkuolohodassa,
jolloin mäntä 'kääntyy' työtahdin paineaallon vaikutuksesta toiseen reunaan kuin sen
noustessa ylös. Männän helma 'lyö' sylinterin seinämään, joka aiheuttaa äänen ja tämä on
ominaista moottoreille joissa on lyhyt mäntä. Se miksi ääni vaihtelee johtuu männän ja männäntapin/
kiertokangen yläpään sovituksesta ja toleranssista. Tiukempi sovitus antaa voimakkaamman äänen.
Ääni ei aiheuta moottorille mitään vaurioita. Vastaava ääni vielä voimakkaampana on esiintynyt
mm. Lancer 1.5 moottoreissa.

Terveisin


VEMIC AUTO OY AB

Jukka Engren
Service Manager

tel. +358 10 569 2787
fax +358 10 569 2790
mobile + 358 400 304 435
jukka.engren@vemicauto.fi



Mulla alkoi ihan yhtäkkiä rohiseen. Kerran löi rajoittimeen (1vaihde) ja samalla syttyi vikavalo.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Luettuani koko keskusteluketjun läpi joudun toteamaan seuraava;

-Maahantuonnin Änkyrä Engren on pöpi. Tekee puhelimessa diagnoosin siitä, onko vika takuunalainen vai ei. Yleensä se ei tietenkään kuulu takuunpiiriin. Koko maahantuonnin organisaatio on aivan vitus**, toimitusjohtaja hieman yrittää ymmärtää.

-Luulenpa, että suurimmalla osalla kitinästä/räminästä/paukkumisesta/surruttamisesta valittava poistaa vikansa ajamalla autolla edes muutama tuha kilometri, niin kuin sillä on tarkoitus. URKU AUKI ja kone kuumaksi......happee happee.....suomeksi sanottuna lennättää niin vitusti!

EVOT on hyviä ja kestäviä autoja. Takuut ei oo niin justiinsa.....

-sponsored by UGS
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Yami sanoi
ACD hydrauliikan nesteetkinkö? Tarviiko niitä edes vaihdella? Onkohan hankala/tyyris homma teettää?

Sori epestrand, sain tästä sun replystä hyvän keppihevosen lähteä kysymään asiaa... :D
No jarrunesteet ne vaihto,ja hinta oli sopiva oli nääs tutunkauppaa...... :peukku
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Eihä ny jarrunesteitte vaihto voi kallis ollakaa... 15min homma korkeintaan =)
Ilmaruuvit auki, joka nurkasta ja uutta nestettä sisään vaa.. Sitte jokainen ruuvi kii ja yks kerrallaan ilmaus.
Nim. Eilen castrollin kisanesteet laittanu ja ilmannu ysiin....
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
Eihä ny jarrunesteitte vaihto voi kallis ollakaa... 15min homma korkeintaan =)
Ilmaruuvit auki, joka nurkasta ja uutta nestettä sisään vaa.. Sitte jokainen ruuvi kii ja yks kerrallaan ilmaus.
Nim. Eilen castrollin kisanesteet laittanu ja ilmannu ysiin....
En varmaankaan sanonut että se oli kallista,vaan sopiva mun kukkarolle.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Nyt kun talvea on kulunut niin omassa autosani on alkanut rämiseen muutama paikka. Ärsyttävin on mittariston lasi. Pitää melko kovaa ääntä rämistessään. Eli menee takuukorjauslistalle.

Sitten tuli istuttua takan omassa autossani parin muun kaverin kanssa ja johan on kummalliset turvavyöt autossa. Jokainen vyö menee jossain vaiheessa "kiristys"-moodiin ja sitä ei saa enään kiskottua ulospäin vaan se hirttää ihmisen siihen penkkiin ellei löysää klipsista ja palauta ihan sisimpään asentoon. Sitten sitä saa taas kiskottua ulospäin. Vittumaiset kapistukset. Kait tuo joku vika kuitenkin on? No ainakin meinaan sanoa asiasta huollossa.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Sitten tuli istuttua takan omassa autossani parin muun kaverin kanssa ja johan on kummalliset turvavyöt autossa. Jokainen vyö menee jossain vaiheessa "kiristys"-moodiin ja sitä ei saa enään kiskottua ulospäin vaan se hirttää ihmisen siihen penkkiin ellei löysää klipsista ja palauta ihan sisimpään asentoon. Sitten sitä saa taas kiskottua ulospäin. Vittumaiset kapistukset. Kait tuo joku vika kuitenkin on? No ainakin meinaan sanoa asiasta huollossa.
Itsestäänkö menee kireelle? Vöissä kuuluu olla ns. lastaus modi, kun vetää vyön ulos niin menee sen jälkeen vain sisään päin.
Palautuu normaaliksi sen jälkeen kun on päästänyt vyön sisään.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Markok sanoi
Itsestäänkö menee kireelle? Vöissä kuuluu olla ns. lastaus modi, kun vetää vyön ulos niin menee sen jälkeen vain sisään päin.
Palautuu normaaliksi sen jälkeen kun on päästänyt vyön sisään.

Ei siis itsestään vaan ne kelautuu tosiaan sitten vain sisäänpäin. Outoa oli se että oikeanpuolimmaisin vyö ei ihan joka siirtymällä tehnyt sitä. Mutta on kyllä todella tyhmä ominaisuus. Känninen kaverikin kiristi itsensä niin lujaan siihen vöihin että alkoi jo valittelemaan että ei saa henkeä. Ensimmäinen auto missä minä tiedän että olisi tuollainen "ominaisuus" takaturvavöissä. Pitääpäs tutkia voisiko tuon mekanismin poistaa kunhan jaksaa.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Ehkä, ehkä olisi paikallaan lukasta sieltä OMISTAJAN KÄSIKIRJASTA että mitä siellä sanotaan näistä takavöistä... niin mutta niinhän se on varmaan jo tehtykin, eli kyllä niissä joku vika varmaan on.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

uge sanoi
Ehkä, ehkä olisi paikallaan lukasta sieltä OMISTAJAN KÄSIKIRJASTA että mitä siellä sanotaan näistä takavöistä... niin mutta niinhän se on varmaan jo tehtykin, eli kyllä niissä joku vika varmaan on.

Äläpä viisastele. Kyllä niissä jotain vikaa on jos aikuiset ihmiset onnistuvat kiristymään niissä sellaiseen tilaan että alkaa henkeä ahdistamaan.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Äläpä viisastele. Kyllä niissä jotain vikaa on jos aikuiset ihmiset onnistuvat kiristymään niissä sellaiseen tilaan että alkaa henkeä ahdistamaan.

:eek:fftopic Viisastelu on tän boardin suola, viisastelua on täällä harrastettu kautta aikain.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Äläpä viisastele. Kyllä niissä jotain vikaa on jos aikuiset ihmiset onnistuvat kiristymään niissä sellaiseen tilaan että alkaa henkeä ahdistamaan.

Sä puhut kahdesta ihan eri asiasta. Känninen kaveri ja aikuinen ihminen ne on varmasti kaks eri asiaa. ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Viisastelua tai ei, mutta lainatakseni omistajan käsikirjaa: " VAROITUS! Jos turvavyötä käyttävä henkilö liikuttaa yläruumistaan suhteellisen paljon niin että vyö purkautuu täysin, kiristin voi kytkeytyä ALR valintaan ja mennä lukkoon ja estäen siten liikkumisen. Jos näin tapahtuu, henkilön tulee kytkeä kiristin takaisin ELR valintaan ottamalla turvavyö pois ja kelaamalla se täysin. Henkilön tulisi käyttää turvavyötä uudelleen" Lisätietoa aiheesta saa omistajan käsikirjasta. Meniköhän taas viisastelun puolelle... :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Ärsyttävin on mittariston lasi. Pitää melko kovaa ääntä rämistessään. Eli menee takuukorjauslistalle.

Toi rämisee mullakin, mutta eivätpä taida osata tehdä sille mitään huollossa. ??? Ite laittaa jotain sinne väliin ku uudella osalla vika vaan siirtyy...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Markok sanoi
Sä puhut kahdesta ihan eri asiasta. Känninen kaveri ja aikuinen ihminen ne on varmasti kaks eri asiaa. ;D
No kyseinen kaveri oli kyllä noin 60:ssä oleva herrasmies, joskin humalassa kuten sanoin. Laskisin hänet kuitenkin jo kohtuudella aikuiseksi.

uge sanoi
Viisastelua tai ei, mutta lainatakseni omistajan käsikirjaa: " VAROITUS! Jos turvavyötä käyttävä henkilö liikuttaa yläruumistaan suhteellisen paljon niin että vyö purkautuu täysin, kiristin voi kytkeytyä ALR valintaan ja mennä lukkoon ja estäen siten liikkumisen. Jos näin tapahtuu, henkilön tulee kytkeä kiristin takaisin ELR valintaan ottamalla turvavyö pois ja kelaamalla se täysin. Henkilön tulisi käyttää turvavyötä uudelleen" Lisätietoa aiheesta saa omistajan käsikirjasta. Meniköhän taas viisastelun puolelle... :)
Väittäisin siis että vikaa todellakin on, koska joka ainoalla takapenkin matkustajalla vyöt hirttivät kiinni ja vielä useaan otteeseen. Ei todellakaan aina vöitä kelattu ulos ja takapenkillä oli 3 matkustajaa, niin heiluminenkin oli aika vaikeaa. Ja kun täyteen ahdetulla takapenkillä tapahtuu tuo että jollakin vyö alkaa kiristämään jo ihan henkeä, niin siinä onkin kiire taiteilla se irti.

No oli vikaa tai ei, niin turvallisuuden nimissä tuosta "ominaisuudesta" olisi päästävä eroon. En uskaltaisi ainakaan lapsia laittaa tuonne keskenään...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Eli kelaus täysin ulos..jos ymmärsin oikein...muistaakseni auttaa monessa muussakin autossa...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Peke sanoi
Toi rämisee mullakin, mutta eivätpä taida osata tehdä sille mitään huollossa. ??? Ite laittaa jotain sinne väliin ku uudella osalla vika vaan siirtyy...

Ei jos vastaukset on huollostakin luokkaa "Eihän auton laatua ole tarkoitus parantaa" ;D :seina
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Pikkusen butyyli-massaa sinne mittariston ja sen kehyksen väliin, ni häipyy kitinät ja saa vielä tarvittaessa irtikin.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

pexi sanoi
Pikkusen butyyli-massaa sinne mittariston ja sen kehyksen väliin, ni häipyy kitinät ja saa vielä tarvittaessa irtikin.
Huh huh!! Mulla hajos jakkara evosta,ja takuu aika loppui marraskuussa,räpsähti vaan halki takapuolelta.Onko kellään kokemusta takuuaja loppuessa,et maahantuoja maksas viulut?apua!!!!!!1
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Huh huh!! Mulla hajos jakkara evosta,ja takuu aika loppui marraskuussa,räpsähti vaan halki takapuolelta.Onko kellään kokemusta takuuaja loppuessa,et maahantuoja maksas viulut?apua!!!!!!1

Ongelmahan tässä on se, että maahantuoja ei hoida asioita edes takuuajan puitteissa. Taidat valitettavasti olla vähän heikoilla.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Huh huh!! Mulla hajos jakkara evosta,ja takuu aika loppui marraskuussa,räpsähti vaan halki takapuolelta.Onko kellään kokemusta takuuaja loppuessa,et maahantuoja maksas viulut?apua!!!!!!1

Tämä onkin vähän hankalampi juttu. Takuun lisäksi kuluttajaa suojaa toki virhevastuu jutut, jotka löytyvät kuluttajansuojalaista. Penkin oletettu kestoikä autossa on varmaan pitempi kuin 3v ja jotain. Elikkä mahdollisuuksia voisi olla johonkin osakorvauksiin ehkä. Ei muuta kuin myyjäliikeeseen yhteys ja kuuntelemaan selitykset. Jos ei ole tulemassa vastaan yhtään, niin oman kunnan kuluttajaneuvojaan yhteys. Sitten tarvittaessa valitusta kuluttariitalautakuntaan.

:eek:fftopic
Oikeasti kuluttajalla on Suomessa paljon oikeuksia ja tavaroiden pitää pelata ja kestää. Kannattaa tilata Kuluttaja-lehteä, jossa jokaisessa esitetään kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja asioista. Pysyy kärryillä mitä voi vaatia ja mitä ei. Lehti on vielä halpa kaiken lisäksi.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Tämä onkin vähän hankalampi juttu. Takuun lisäksi kuluttajaa suojaa toki virhevastuu jutut, jotka löytyvät kuluttajansuojalaista. Penkin oletettu kestoikä autossa on varmaan pitempi kuin 3v ja jotain. Elikkä mahdollisuuksia voisi olla johonkin osakorvauksiin ehkä. Ei muuta kuin myyjäliikeeseen yhteys ja kuuntelemaan selitykset. Jos ei ole tulemassa vastaan yhtään, niin oman kunnan kuluttajaneuvojaan yhteys. Sitten tarvittaessa valitusta kuluttariitalautakuntaan.

:eek:fftopic
Oikeasti kuluttajalla on Suomessa paljon oikeuksia ja tavaroiden pitää pelata ja kestää. Kannattaa tilata Kuluttaja-lehteä, jossa jokaisessa esitetään kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja asioista. Pysyy kärryillä mitä voi vaatia ja mitä ei. Lehti on vielä halpa kaiken lisäksi.
Yhteydessä olin ja sanoivat että laitetaan jakkara kuntoon ,jonka jälkeen ollaan yhteydessä maahantuojaan,mutta minusta tuntui oudolta tämä marssijärjestys,eli jos maahantuoja ei suostu minkäänlaiseen korvaukseen,se tulee paljon kalliimmaksi kuin tilaisin uuden jakkara itse!Taidan nuolla hiljalleen omat haavat.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Eihän tuossa marssijärjestyksessä mitään ihmeellistä. Vaadit vain mustaa valkoiselle, että et aio maksaa siitä mitään. Tai edes jonkinlaisen paperin teetät, missä et joudu koko penkkiä maksamaan.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Yhteydessä olin ja sanoivat että laitetaan jakkara kuntoon ,jonka jälkeen ollaan yhteydessä maahantuojaan,mutta minusta tuntui oudolta tämä marssijärjestys,eli jos maahantuoja ei suostu minkäänlaiseen korvaukseen,se tulee paljon kalliimmaksi kuin tilaisin uuden jakkara itse!Taidan nuolla hiljalleen omat haavat.

No virhevastuuta kantaa aina ensisijaisesti myyjäliike. Eli vaikka maahantuoja sanoisi mitä, voi myyjäliikkeen kanssa vääntää asiasta. Puhelu kuluttajaneuvojalle ei ole kallis ja voi valaista asiaa kovastikin. Jo kuluttajaneuvojan yhteydenotto liikkeeseen voi laittaa vauhtia asiaan. Mutta oma mielipide olisi siis että jakkaran kuluissa pitäisi tulla vastaan sinua, mutta en ole alan amattilainen.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
No virhevastuuta kantaa aina ensisijaisesti myyjäliike. Eli vaikka maahantuoja sanoisi mitä, voi myyjäliikkeen kanssa vääntää asiasta. Puhelu kuluttajaneuvojalle ei ole kallis ja voi valaista asiaa kovastikin. Jo kuluttajaneuvojan yhteydenotto liikkeeseen voi laittaa vauhtia asiaan. Mutta oma mielipide olisi siis että jakkaran kuluissa pitäisi tulla vastaan sinua, mutta en ole alan amattilainen.
Kiitos neuvoista,olisin laittanut kuvan mut en taida osata,herjaa kuvan koosta enkä osaa muuttaa sitä.

Edit: kuva liitetty
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

^^ ...Mites hajos ?


Oliko pakkasella (lämmönvaihtelu?) osuutta vai menikö ajossa ? ???
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

-JP- sanoi
^^ ...Mites hajos ?


Oliko pakkasella (lämmönvaihtelu?) osuutta vai menikö ajossa ? ???
Tavallisessa ajossa meni,mut pakkasta oli ulkona n.-13 astetta mut auton sisällä kasvoi palmut :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom