EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM

New Member
Liittynyt
29 Marraskuu 2008
olen ymmärtänyt, jotta siirryttäessä evo 9 ahtimeen, saisi semmoisen mukavan
parinkymmenen hepon lisäyksen, johtuen evo 9 isommasta kompurakotelosta.
350hv:n tuloksia olen nähnyt evo 8 otettavan- ja 375-380hv evo 9 .
rupeaako tuo 8 ahdin jo noilla kohtia olemaan äärirajoilla ?
jos molemmissa olisi vielä tuo isompi pakopuoli ( 10.5 )
niin olisiko ero pienempi- vai ?
laittakaahan nyt kovatehoiset vakioahdin miehet tietoa kehiin.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Ysin tehoeroon kasiin nähden vaikuttaa myös MIVEC. Tiedä sitten onko noilla vakioahtimilla juuri mitään tekemistä teho eroihin.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

sen takia lähdin asiaa selvittelemään, kun ISOSSA maailmassa ;D pojat vaihtaa evo 8 autoihin evo 9 ahtimia
ja saavat +20hv pellin alle.. eli onko mutua vai todistettua faktaa..
pakopuolen luulisi vaikuttavan ainakin, jos toisessa on 9.8 ja toisessa 10.5 .
kompurakotelohan on 8 mallissa aika pieni, joten voihan se olla, että se ei vaan kunnolla virtaa
enää +350 tehoissa, verrattuna evo 9 malliin. tuskin ne mitsun pojat sitä huvikseen keksivät.
onkos nokissa eroa 8 vs 9 ?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

evo 8 : 3" putkisto+ohjelmointi

http://www.hestec.fi/projektit/kuvat/teho_mitsubishi_evo8.jpg


evo 9 : samat virit

http://www.hestec.fi/projektit/kuvat/teho_mitsubishi_evo9.jpg
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

+24hv evo 9 hyväksi samoilla vireillä..
mutta voisi kuvitella, jotta evo 8 mallista sais vielä jotain ulos toisella pakosarjalla, ahtimen hukkiksen parantelulla
yms..
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

AMW- lappeenranta

evo 9 : 3" putkisto+ohjelma

375hv / 500nm

tuolla Hestecin sivulla ilmoittivat evo 9 otetun noilla vireillä +400hv /+500nm
paljonkohan on painetta käytetty jo noissa vedoissa ?

ulkomaan elävät ovat laittaneet hukkiksen ulostulon omalla putkellaan (screamer ) kokonaan
ja ovat saaneet +10 - +15hv tehonlisäyksiä, verraten normaaliin "parempaan" dp versioon.

kummankaan sivuilla ei mainita ( AMW / HESTEC ) onko putkisto ahtimelta asti, vai vasta seuraavasta laipasta.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM sanoi
sen takia lähdin asiaa selvittelemään, kun ISOSSA maailmassa ;D pojat vaihtaa evo 8 autoihin evo 9 ahtimia
ja saavat +20hv pellin alle.. eli onko mutua vai todistettua faktaa..
pakopuolen luulisi vaikuttavan ainakin, jos toisessa on 9.8 ja toisessa 10.5 .
kompurakotelohan on 8 mallissa aika pieni, joten voihan se olla, että se ei vaan kunnolla virtaa
enää +350 tehoissa, verrattuna evo 9 malliin. tuskin ne mitsun pojat sitä huvikseen keksivät.
onkos nokissa eroa 8 vs 9 ?

Ainoo mikä tulee mieleen niin 9 MR ahtimessa on titaniset vai magnesiumia ko ne oli vai jotain ? siivet ja viiveen pitäis pienentyä. Edelleen sanoisin jotta se on tuo MIVEC josta tuo pieni ero tulee. Viisaat kertokoot enemmän.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

evo 6.5 mallistakin löytyy jo titaaniakseli/pakosiipi ja 10.5 pakopesä.
evo 9 yhdessä mallissa ainoastaan on toi titaani pako / magnesium imupuoli. niitä ei hirveesti näe ...
auttaako MIVEC yläpäässä noin paljon ? eikös se enemmänkin pitäisi auttaa
alhaalla ?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Mivec auttaa koska erilaiset nokathan kasissa ja ysissä on. Ja nimenomaan yläpäähän on mivecillä saatu nostettua tehoa.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

löytyhän se, kun vähän etti :
evo 8 vakioahdin vs evo 8 evo 9 ahtimella, samalla ahdolla :

http://s224.photobucket.com/albums/dd72/jq4tm/?action=view&current=evo8vsevo89turbollasamapaine.jpg
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

olikohan nää nyt sitten pyöriltä mitattua tehoa, taisivat olla..
erona 22whp siten.
332whp X 1.15 = 381hv / 1.63bar kuulostaa kovalta tulokselta, jos hävikki ollut 15%
354whp x 1.15 = 407hv / 1.63bar sama homma, taitaa ilmoittaa vähän yläkanttiin toi
penkki..
hävikki kuitenkin varmasti ton 15% ainakin ?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Harri K sanoi
Mivec auttaa koska erilaiset nokathan kasissa ja ysissä on. Ja nimenomaan yläpäähän on mivecillä saatu nostettua tehoa.

Vai alapäähän jotta pystytään käyttämään tiukempia nokkia alapään kärsimättä, jolla taas saadaan yläpäähän lisää tehoa? Taitaa muuttuvasta ajoituksesta olla hyötyä lähes koko alueella, riippuen kuinka päin asian miettii...

En kyllä itse lähtisi kasiin ysin ahdinta vaihtamaan, jos en sitä ihan ilmaiseksi jostain saisi. Se ei kuitenkaan mene edes suoraan paikalleen ilman lisäosia ja samalla vaivalla sinne kehittelisi jotain parempaa.

JTM sanoi
olikohan nää nyt sitten pyöriltä mitattua tehoa, taisivat olla..
erona 22whp siten.
332whp X 1.15 = 381hv / 1.63bar kuulostaa kovalta tulokselta, jos hävikki ollut 15%
354whp x 1.15 = 407hv / 1.63bar sama homma, taitaa ilmoittaa vähän yläkanttiin toi
penkki..
hävikki kuitenkin varmasti ton 15% ainakin ?

Muistelisin, että tehoa hukkuu matkalle luokkaa 24%? Eli nuo rengastehot on vakio kokoonpanolle aivan metsässä, jos tuo prosentti noin oli. Tietty joku penkkilappu äärirajoille vedetystä ahtimesta ei juuri auton oikeasta kulusta kerro. Penkissä voidaan saada nopeassa vedossa hieno tulos, mutta ajossa ei sitten jaksakaan mennä.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Käytännössä mivec vaikuttaa koko kierrosrekisteriin kuten tuossa edellä Samppa mainitsikin.

Eli: alhaalla imunokkaa aikaistetaan(overlap pienenee=momenttia lisää) kunnes kierrosluvun noustessa ruvetaan imunokkaa myöhästämään tasaisesti(overlap kasvaa=tehoa lisää).

Toki tietysti myös tuon 9:in isomman pakopesän ansiosta se ei menee niin helposti "tukkoon" kuin kasissa, mutta sillä ei nyt vielä noilla paineilla/putkistokoolla ole niin hirveästi merkitystä.
Suurin ero siis nokan ajoituksesta johtuvaa.

Myöskään en lähtisi Evo9:in ahdinta vaihtamaan jos kriteerinä on ainoastaan tehon lisäys.

-A
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

10.5 pakopesä menee paikalleen vakioahtimeen ja sillä pitäisi saada vähän lisää korkeille kierroksille. Luokkaa 15-20hv. Vakioahtimellakin pitäisi mennä heittämällä päälle 350 hv:n kunnon nokilla.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

eikös 8 nokat ole 9.5mm nostolla ja evo 9 sitten erona, jotta imussa on nostoa 10mm ?
tossa linkin vertailussa molemmissa ahtimissa oli 10.5 pakopuolet .
sitä arvelinkin, jotta helposti selittyisi tehonlisä pakopesän koolla, mutta tossa se
on eliminoitu pois.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Otsikkoon vastaten: jos Evo8:lla tehotavoitteet ovat moottoritehoa 400 heppaa tai yli , niin ahdin vaihtoon ja ihan joku muu sitten kuin Evo9:in ahdin.

-A
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM sanoi
kummankaan sivuilla ei mainita ( AMW / HESTEC ) onko putkisto ahtimelta asti, vai vasta seuraavasta laipasta.

Yleensä putkistolla tarkoitetaan katalysaattorista taaksepäin ja tässäkin tapauksessa on todennäköisesti sama juttu.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

tässä haettiin, jotta mitä sillä on mahdollista saada ;D
hyvä käytöksinen, nopeasti spoolaava, ja tehoa saa olla...
sanotaan 350-400 välille, kaikki käy..
ei sillä huipputeholla ajeta, ja laajalla alueella toimiva kokoonpano pieksee
käytännössä tehokkaammankin kapealla alueella toimivan auton.

vähän vastauksia niinkuin tohon, jotta onko käytännön hyötyä siirtyä
evo 8 10.5 pakopesä ahtimesta ---> evo 9 10.5
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM sanoi
vähän vastauksia niinkuin tohon, jotta onko käytännön hyötyä siirtyä
evo 8 10.5 pakopesä ahtimesta ---> evo 9 10.5

Lähtisin mieluummin siitä että putkisto on kunnossa alusta asti ja vaihtaisin sitten sopivat nokat. Euro-kasissa on aika miedot vakiona.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

-JP- sanoi
Ainoo mikä tulee mieleen niin 9 MR ahtimessa on titaniset vai magnesiumia ko ne oli vai jotain ? siivet ja viiveen pitäis pienentyä. Edelleen sanoisin jotta se on tuo MIVEC josta tuo pieni ero tulee. Viisaat kertokoot enemmän.
Eikö kaikkien ysien ahtimissa pitänyt olla jotain titaanisiipiä tai jotain sinnepäin? Muistini mukaan ysin ahdin eroaa kasin ahtimesta muutenkin kuin kotelon ja muiden em. seikkojen osalta. Sen olen kyllä jostain lukenut, että IX FQ-360:ssä on muista yseistä hieman poikkeava ahdin, joka tuottaisi myös paremman alaväännön. Täytyy vielä selvittää tarkemmin mikä, niin voi alkaa harkitsemaan tilaamista...
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

e15mitsubishi sanoi
Myöskään en lähtisi Evo9:in ahdinta vaihtamaan jos kriteerinä on ainoastaan tehon lisäys.

-A
Olisiko mielestäsi vääntökäyrän käytettävyyden parantamisen kannalta vaihto siis jo perusteltua?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

evoluutio sanoi
Eikö kaikkien ysien ahtimissa pitänyt olla jotain titaanisiipiä tai jotain sinnepäin? Muistini mukaan ysin ahdin eroaa kasin ahtimesta muutenkin kuin kotelon ja muiden em. seikkojen osalta.

Ei pitänyt. http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=156207&highlight=model+differences tuolta voi ihmetellä mallieroja jonkin verran. Myös wikipedian artikkelin kertoo jotain eroavaisuuksia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Lancer_Evolution_IX#Evolution_IX

Ja omien lukemisien mukaan FQ-360 sisältää ihan normaalin GSR:n ahtimen.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Cirrus sanoi
Ei pitänyt. http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=156207&highlight=model+differences tuolta voi ihmetellä mallieroja jonkin verran. Myös wikipedian artikkelin kertoo jotain eroavaisuuksia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Lancer_Evolution_IX#Evolution_IX
Jepjep. Rahan menoa ilmeisesti tietäisi tuon Suomi ysin päivittäminen FQ-360:ksi. Outo juttu tuo MR:n Billstein/Eibach alusta. Nuo jouset eivät nimittäin ole tuota (surullisen) kuuluisaa Prokit-sarjaa, vaan jotkut aivan muut. Tosin noita ei löydy miltään jousia myyvältä liikkeeltä, eikä edes esim. Suomen Eibachin kotisivulta/automallikohtaisestasoveltuvuustaulukosta. Yksi kaveri oli laittanut kuvan MLR:n sivulle kyseisen auton Billstein-iskareista ja pystyin erottamaan kuvasta iskarin osakoodin: se oli täysin poikkeava näistä meidän B6-Ultimate/"perus"MR-iskareista. Eikä löydy Billsteinin sivulta tälläisella koodilla olevia iskareita. Ihmetellä täytyy tällaista salaperäisyyttä...
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Ok. Taisi sitten olla nimenomaan siinä 360:n MR-mallissa erilainen ahdin...
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

evoluutio sanoi
Olisiko mielestäsi vääntökäyrän käytettävyyden parantamisen kannalta vaihto siis jo perusteltua?

Periaatteessa kyllä.
Tosin selkein/suurin muutos tosta vääntökäyrän paranemisesta tulee kyllä tuon imunokan ajoitusmuutoksen kautta. Siihenhän tehdaskin on tuolla muutoksella(mivec) tähdännyt.
Sitten taas jos ahdin pitää oikeasti vaihtaa, siis vaikka sentakia, että se on hajonnut.... niin tullaan äkkiä siihen, missä kulkee se raja kannattaisko sinne laittaa sitten samantein vielä vähän pidemmälle riittävä ahdin.... ;) kunkerran vaihdetaan. <- Ollaan sulkeutumattomassa ympyrässä ;D jne, jne....

-A
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

ast sanoi
Lähtisin mieluummin siitä että putkisto on kunnossa alusta asti ja vaihtaisin sitten sopivat nokat. Euro-kasissa on aika miedot vakiona.

minkämoiset eurokasin nokat on arvoiltaan sitten, muistinko nostotkin väärin ?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Jos ne on samat kuin brittimalli 260:ssa niin ilmeisesti imu 256 astetta, pako 252 astetta. Nostosta ei tietoa eikä tietoa millä nostolla asteet on ilmoitettu.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

molemmat ahtimet löytyy hyllystä,
tai siis evo 9 uusi ahdin ja sitten evo 6.5 käytetty ahdin 10.5 pakopuolella ja titaaniakselilla/siivellä

kumman kaa ;D
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM sanoi
molemmat ahtimet löytyy hyllystä,
tai siis evo 9 uusi ahdin ja sitten evo 6.5 käytetty ahdin 10.5 pakopuolella ja titaaniakselilla/siivellä

kumman kaa ;D

Eiköhän tuo ole selvä peli... eli evo 9:in tietenkin. Onhan se kerran uusikin ja oliko jopa niin, että evo 6.5:aan kompurapuoli oli jopa hieman pienempi?? Vai muistanko väärin.... :p
-A
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

EVO 4-8 KOMPURAKOTELO PIENEMPI
tosin, nyt haenkin mulle sopivaa setuppia, spoolausta, ja voimaa 350-400hv välille...
molemmat varmasti toimii , titaaniahdin herää varmana liukkaasti, mutta evo 9 ahtimen
parempi kompurakotelo pitäisi mahdollistaa hieman suuremmat tehot, mikäli on uskomista
ulkomaan foorumiin ( 20hv )
josko laittaisi ton evo 9 ahtimen ja jos heräävyys ei kelpaa, vaihtais siihen ton titaaniakselin.. 8)
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Kyllä se herää. Eihä näissä Evojen pillereissä lagia ole nimeksikään :driver
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Samppa sanoi
Kyllä se herää. Eihä näissä Evojen pillereissä lagia ole nimeksikään :driver

Kyllä mulla nelkussa tota lagia on ihan p...eleesti. oisko jossain jotain häikkää :nykii
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

[jo sanoi
Kyllä mulla nelkussa tota lagia on ihan p...eleesti. oisko jossain jotain häikkää :nykii

Ensin pitää määritellä mita lagilla tarkoitetaan. Jos isolla vaihteella matalilla kierroksilla painat pedaalin pohjaan niin varmasti kestää ja pitkään ennen kuin puhallin herää. Jos sen sijaan mennään jatkuvasti ns. taistelukierroksilla, pitäisi evon olla kyllä aika hyvin hereillä koko ajan. Toki vaihtojen jälkeen pienen nyykähdyksen huomaa, mutta mistään isosta lagista ei todellakaan voi puhua. Paukulla vähenee entisestään.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM sanoi
EVO 4-8 KOMPURAKOTELO PIENEMPI
tosin, nyt haenkin mulle sopivaa setuppia, spoolausta, ja voimaa 350-400hv välille...
molemmat varmasti toimii , titaaniahdin herää varmana liukkaasti, mutta evo 9 ahtimen
parempi kompurakotelo pitäisi mahdollistaa hieman suuremmat tehot, mikäli on uskomista
ulkomaan foorumiin ( 20hv )
josko laittaisi ton evo 9 ahtimen ja jos heräävyys ei kelpaa, vaihtais siihen ton titaaniakselin.. 8)

Vilkases tota : http://www.turbotechnics.com/docs/news/evo_test.htm
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

mä sain omalla setupillla, (putki, softa) omastani konnelta sen karvan päälle 400 heppaa kutiteltua, mutta silloin ahdin on jo äärirajoilla, ja suuttimet melkein 100% aukioloajalla.

en usko että vakiokasilla saisi pelkällä vaihdolla ysin turboon niitä tehoja kovinkaan turvallisesti irti.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

voisiko kasilla olla siis jotain 370-380hv semmonen toimiva setuppi 9 ahtimella ?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

omasta EX-kasista penkitettiin vakio ahtimella 330hv. . tehtiin lopulta koko moottori uusiks,kantta myöten.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

milläs paineilla tuli evo 9 toi +400 ?

entäs evo 8, mitä modeja ja paljon painetta tossa 330 tuloksessa ?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Onko kukaan testannut noiden +400hv vakio ahtimella ysien kulkua pisemmällä matkalla. Esim. speedpartyissä tai vastaavissa? Jaksaako tuo ahdin antaa voimaa enää pisemmässä vedossa vai jääkö teho vain dynotulokseksi tuossa vaiheessa? Noita lukemia vaan on penkitetty aika monesta ja hieman ristiriitaista tietoa olen kuullut tuosta kulkupuolesta, niin olisi kiva tietää mitä tuolla kokoonpanolla kelataan huippuja vaikkapa 1700m:llä.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Viime speedpartyissa oli yhdessä Saabeista Evo9 ahdin, olikohan 256km/h tulos. Penkkitulos taisi olla hieman alle 400 tosin vetäisi säätöongelman takia rikkaalle ihan yläkierroksilla.
Penkitettiin myöskin tuossa Evo8 ahtimella varustetusta kaverin autosta 350hv 1,3 bar (Saab myös), 9.8cm^2 jaetulla pesällä siis.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

jcarlson sanoi
Viime speedpartyissa oli yhdessä Saabeista Evo9 ahdin, olikohan 256km/h tulos. Penkkitulos taisi olla hieman alle 400 tosin vetäisi säätöongelman takia rikkaalle ihan yläkierroksilla.
Penkitettiin myöskin tuossa Evo8 ahtimella varustetusta kaverin autosta 350hv 1,3 bar (Saab myös), 9.8cm^2 jaetulla pesällä siis.

Juu Saappaiden kulusta olenkin kuullut myös muualta, mutta lähinnä nämä Evon padat vakio nokilla perus putkisto + lastuvirityksillä tuolla teholla kiinnostaisi. Tietty antaa nuokin kuvaa itse ahtimen riittävyydelle, mutta kokoonpano on kuitenkin eri. Evo nyt ei luultavasti tuollaisia huippuja tuolla teholla kelaa jo ihan siivistä ja nelivedosta johtuen, mutta tuloksia olisi kiva kuulla.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

noi nopeus tulokset menee sitten aika linjassa vastaavan tehoisten muiden autojen kanssa
kuulostaa hyvältä 8)
tosin evoissa joo siivet hittoon, ennen kisaan lähtöä :)

yhdestä saappaasta minäkin kuullut, jossa olisi 380hv ja evo 8 vakioahtimella ja yli 5000rpm meni pahasti rikkaalle.
mutta kone oli siinä 2.3
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

JTM sanoi
yhdestä saappaasta minäkin kuullut, jossa olisi 380hv ja evo 8 vakioahtimella ja yli 5000rpm meni pahasti rikkaalle.
mutta kone oli siinä 2.3

Juu, sama. Tutun auto kyseessä. :) Sinänsä lisätilavuus ei auta ylhäällä kun ahdin rajoittaa huipputehot kuitenkin, vääntöjä saa tietty hieman enemmän ja alempaa.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Samppa sanoi
Onko kukaan testannut noiden +400hv vakio ahtimella ysien kulkua pisemmällä matkalla. Esim. speedpartyissä tai vastaavissa? Jaksaako tuo ahdin antaa voimaa enää pisemmässä vedossa vai jääkö teho vain dynotulokseksi tuossa vaiheessa? Noita lukemia vaan on penkitetty aika monesta ja hieman ristiriitaista tietoa olen kuullut tuosta kulkupuolesta, niin olisi kiva tietää mitä tuolla kokoonpanolla kelataan huippuja vaikkapa 1700m:llä.

ahdot on siellä 1.4-1.5 tietämilla ja huiput on GPS:n mukaan se 280. 270 jälkeen oli aika hidasta kiihtyminen :)
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

kyllähän tolla vauhdillakin jo kauppaan kerkeää ;D
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

simonsays sanoi
ahdot on siellä 1.4-1.5 tietämilla ja huiput on GPS:n mukaan se 280. 270 jälkeen oli aika hidasta kiihtyminen :)

No ei noi ahdot kyllä pahalta vielä kuullosta. Olisin arvannut korkeammaksi. Kovasti kulkee kyllä. Nuo välit ku ois omassakin. Huiput ei sinällään vielä paljoa kerro vaan lähinnä kiinnostaisi tuo tietyllä matkalla tollasessa pisemmässä vedossa kerätty nopeus. Kertoo siitä suorituskyvystä itselle huomattavan paljon enemmän. Esim. moni +250km/h keräävä auto ottaa tuolla 1500m:llä esimerkiksi vain 220km/h. Moni ei sitäkään.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Eikö FQ-400 mallissa ollut ihan moottorin sisuskalutkin "normaali"Evoista poikkeavat? Kuullostaa meinaan noi 400hv:n tehot vakiokoneelta hieman riskialttiilta... Tuota huippunopeutta varmaan voisi sitten yrittää parantaa ilmanvastusta pienentämällä (tietysti helpommin sanottu kuin tehty). Jokin pohjalevy voisi kenties auttaa. Onkohan kukaan kokeillut..?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

evoluutio sanoi
Eikö FQ-400 mallissa ollut ihan moottorin sisuskalutkin "normaali"Evoista poikkeavat? Kuullostaa meinaan noi 400hv:n tehot vakiokoneelta hieman riskialttiilta...

Se että FQ400 oli kallis rakennettu erikoismalli ei tietenkään suoraan tarkoita sitä, etteikö myös vakio osat pystyisi kestämään. Kyllä vakio-osat kasissa ja ysissä kestää suht ongelmitta ainakin sen minkä vakioturbolla tehoja irti saa.

FQ400:ssa ei kyllä ollut vakioturbo vaan turbona oli garretin valmistama kuulalaakeroitu erikoisversio.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Löytyykö mitään keinoa, jolla tuon FQ400:n saisi kilpiin Suomessa muuten kuin muuttoautona?
 
Takaisin
Ylös Bottom