EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää miltä näyttää FQ-400:n sisuskalut 150tkm ajon jälkeen ja vertailun vuoksi vaikka vakion vastaavat pöydälle mitattavaksi.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

marko_h sanoi
Löytyykö mitään keinoa, jolla tuon FQ400:n saisi kilpiin Suomessa muuten kuin muuttoautona?

Runkonumeroltaan nuo on aivan normaaleja MR-Evoja, muutoksethan tehdään vasta Briteissä. Eli TÜV-lappu tilaukseen ja leimalle. Se on sitten aivan toinen asia, että löytyy aika monta syytä miksi tuollaista ei välttämättä kannata kuitenkaan hankkia.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

nokonzok sanoi
Runkonumeroltaan nuo on aivan normaaleja MR-Evoja, muutoksethan tehdään vasta Briteissä. Eli TÜV-lappu tilaukseen ja leimalle. Se on sitten aivan toinen asia, että löytyy aika monta syytä miksi tuollaista ei välttämättä kannata kuitenkaan hankkia.

Mutta mutta. Eikös seinä tule vastaan, koska MR:n TÜV-lappuun verrattuna autossa on eri putki, eri turbo jne jne. Sama kun vaihtaisin oman autoni turbon?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

FQ-400 katsastuksessa tulee seinä vastaan viimeistään tuon Motec M800:sen kanssa. OBD-tietoja ei siitä ulos saa, kuten ei juuri muistakaan viritys ecuista.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Gooze sanoi
FQ-400 katsastuksessa tulee seinä vastaan viimeistään tuon Motec M800:sen kanssa. OBD-tietoja ei siitä ulos saa, kuten ei juuri muistakaan viritys ecuista.

Paitsi että Motecista saa.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Sitten mulla on joku vanhempi malli, katsastukseen mennään alkuperäisellä eculla.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

nokonzok sanoi
Paitsi että Motecista saa.

Mistä tällainen tieto? Linkistä http://www.motec.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=378

Re: OBD and MoTeC ?

by RossB on Tue Feb 10, 2009 7:31 am
MoTeC ECUs do not have an OBD-2 function. Our ECUs are intended primarily for motor sport use where OBD-2 diagnostics are not a requirement. The calibration of OBD-2 diagnostics in a factory ECU is vehicle specific and any modification you make to a car is likely to have an effect on it.

Käsittääkseni RossB on virallinen motecin työntekijä noilla foorumeilla.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

evoluutio sanoi
Tuota huippunopeutta varmaan voisi sitten yrittää parantaa ilmanvastusta pienentämällä (tietysti helpommin sanottu kuin tehty). Jokin pohjalevy voisi kenties auttaa. Onkohan kukaan kokeillut..?

No siis ei kai tuossa huippunopeudessa mitään ongelmaa ole. Kysyin sitä siis lähinnä vain tuollaisen vakio ahtimella tappiin piristetyn evon suorituskyvyn kannalta, en siksi että se erityisen huono olisi. Suurin hidastava tekijä tuolla isommissa nopeuksissa vajaavetoisiin verrattuna on tuo neliveto ja sen mukanaan tuomat suuret tehohäviöt. Ja tottakai nuo isot siivet, mutta tätä en siis kyselylläni niinkään hakenut vaan tuota suorituskykyä pisemmässä vedossa. Jaksaako tuo ahdin puhaltaa muutakin kuin lämpöä ja pysytäänkö järkevissä ennakoissa vai joudutaanko niitä rukkaamaan rankasti tehon kustannuksella vedon loppupäässä?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Minuakin kiinnostaa, että voiko Motec:sta todellakin saada EOBD tiedot? Olen aika paljon noihin koittanut tutustua ja mistään ei ole tullut vastaan, että kyseistä protokollaa tuettaisiin.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

FQ400 mallin Motec on ilmeisesti erilainen kuin kaupasta ostettava versio joten ei kai ole mahdotonta että siinä olisi OBD-II tuki.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

ast sanoi
FQ400 mallin Motec on ilmeisesti erilainen kuin kaupasta ostettava versio joten ei kai ole mahdotonta että siinä olisi OBD-II tuki.

Pitäisin erittäin epätodennäköisenä. Luetut artikkelit ovat yleensä aina puhuneet m800 motecista. Lisäksi jos motec olisi johonkin malliin toteuttanut obd-II:n, niin pitäisin todennäköisenä että kyseisen kaltainen tuote olisi myös myynnissä. Olisi aika hyödytöntä paiskata tuotekehitykseen resurssia ja jättää sitten implementoimatta se omiin tuotteisiin.

Edit: En osaa kirjoittaa eli virheenkorjausta.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Ei se OBD-II ole todellakaan niin hankala emuloida ainakaan sen verran että menee kirkkaasti läpi katsastuksen testeistä. Ihmettelisin jos ei moista palikkaa jo jostakin löytyisi, voi olla tosin että niistä ollaan hieman hiljempaa. :)

Todellinen OBD-II tuki kaikkine diagnooseineen on kyllä melko työläs urakka sen sijaan.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

On kai siinä nyt sentään hiukan hommaa, että tuollainen mokkula saadaan toimimaan oikein, kun testeri sitä OBD-testiä tekee ja lukee tietoja.
Tehdäänkö tuota testiä edes englannissa? Ainakin jossain vaiheessa Suomi oli ainoa EU-maa, jossa tuo testi tehtiin katsastuksessa, vaikka EOBD onkin pakollinen järjestelmä kaikissa henkilöautoissa EU alueella.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Jenkeissä ainakin tehdään joissakin osavaltioissa, euroopasta en osaa sanoa.. Katsastuksessa testi sisältää lambda-anturien seurannan, käytännössä riittää antaa autossa jo olevien anturien arvot, toimiva kattihan luonnollisesti on jo paikallaan. Lisäksi testeri kysyy onko vikakoodeja, tähän on helppo vastata ettei ole. ;) OBD-II:han on hyvin dokumentoitu ja melko simppeli.

Lueskelinpa vielä AKE:n dokumentteja aiheesta ja käytännössä ei tarvitse edes koko OBD-testin mennä läpi kunhan lambdat toimii ja päästöt ok. :D

"Vaikka auton ja testilaitteen välille ei saada muodostettua tiedonsiirtoyhteyttä,
voidaan auto hyväksyä OBD-testin osalta mikäli MI-valo ei osoita auton
päästöihin vaikuttavissa järjestelmissä olevan vikaa ja lambda-arvo
tyhjäkäynnillä on sallituissa rajoissa."

Lähde: http://www.ake.fi/pdf/1607-208-20041.1.2005.pdf

Lisäksi mainittiin tuosta että tarkistetaan lambdan vaihtavan arvoaan ts. olevan ehjä ja että säätöä tapahtuu.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

jcarlson sanoi
Ei se OBD-II ole todellakaan niin hankala emuloida ainakaan sen verran että menee kirkkaasti läpi katsastuksen testeistä. Ihmettelisin jos ei moista palikkaa jo jostakin löytyisi, voi olla tosin että niistä ollaan hieman hiljempaa. :)

Todellinen OBD-II tuki kaikkine diagnooseineen on kyllä melko työläs urakka sen sijaan.
Emulaattoreitahan löytyy joo, mutta nyt puhuttiinkin FQ-400:sen motecista. Jos FQ-400:n motec sisältää obd:n, niin ei se minään emulaationa sitä sisällä vaan ihan oikeana. Mutta tuskin sisältää.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Menee vieläkin offtopic:n puolelle, mutta jatketaan silti.

Tiedän kyllä mitä OBD-testissä tehdään, työn puolesta on tullut tutustuttua tuohon aiheeseen.
Tuo mainittu "vapautus" koskee käytännössä tiettyjä Ranskalaisia autoja, koska niitä on tullut maahan 01 ja 02 tyyppihyväksyttyinä, vaikka niissä ei kaikissa ei tueta EOBD:ta. Toki tuo sääntö antaa tulkinnanvaran muihinkin autoihin.
Mielestäni tuossa AKE:n ohjeessa on pieni ristiriita, koska Lambda-testi pitäisi tehdä "koneellisesti". 20 sekuntia, tyhjäkäynnillä ja moottorin lämpötila tietokin pitää testiä tehdessä olla tiedossa. Mietin vain, että miten tuo tehdään, jos ei yhteyttä tarvitse olla. Tuskin katsurit rupee mittailemaan lambdaa graaffisella yleismittarilla tai skoopilla.

Ei toki ole mahdotonta tehdä tuollaista emulaattoria, mutta ajattelin vain, ettei se nyt ihan kädenkäänteessä synny. Onhan siinä vielä osajärjestelmätestitkin, vikakoodien luvun jälkeen. Ja lisäksi testi seuraa orjallisesti MI-valoa.

Tuota englannin mahdollista testausta pohdin sen takia, että jos sitä ei siellä tehdä, niin sehän poistaa niiltä ongelman tuon Motec:n kansssa, noissa FQ-400:ssa.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

nokonzok sanoi
Runkonumeroltaan nuo on aivan normaaleja MR-Evoja, muutoksethan tehdään vasta Briteissä. Eli TÜV-lappu tilaukseen ja leimalle. Se on sitten aivan toinen asia, että löytyy aika monta syytä miksi tuollaista ei välttämättä kannata kuitenkaan hankkia.

Jos tuon saisi kilpiin sellaisena kuin se on, niin eikös siinä olisi riittävästi syytä hankkia sellainen?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Alkaa riistäytyy melkosesti Off-topic! Sanoisko joku sellasen hyvän lääkkeen miten tosta VIII otetaan se +400 ulos. Vakio turbo mäkeen? Suuttmiet ja pumppu? joku puheli että olis ollu suuttimet melkein 100% auki ja sehän ei kyl kuulosta kovin hyvältä. Jos lyön tohon paremman pakosarjan ja HKS:n DP:stä katin pois, isommat suuttimet ja pumpun niin mitä tolla setupilla saa? Entä jos heittää vielä vakio nokat mäkeen ja pistää jyrkemmät isommalla nousulla + nokkapyörillä?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Uskoisin, että seuraavalla reseptillä sais yli 400hp:
- Bensapumppu (walbro)
- Suuttimet (1000cc ev14 tai FIC)
- Pakoputkisto (dp, parempi katti, väliputki + peräpönttö)
- Moottorinohjauksen säätö
- Kenties ahdin - FP Red esim

Vakiopakosarjalla pitäis päästä yli 400hp ainakin kuten myös välkkärin pitäis kelvata vielä.

Tosin mitä vakiot moottorin sisäkalut tykkää onkin sitten toinen asia..
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

cubeqtio sanoi
Uskoisin, että seuraavalla reseptillä sais yli 400hp:
- Bensapumppu (walbro)
- Suuttimet (1000cc ev14 tai FIC)
- Pakoputkisto (dp, parempi katti, väliputki + peräpönttö)
- Moottorinohjauksen säätö
- Kenties ahdin - FP Red esim

Vakiopakosarjalla pitäis päästä yli 400hp ainakin kuten myös välkkärin pitäis kelvata vielä.

Tosin mitä vakiot moottorin sisäkalut tykkää onkin sitten toinen asia..

Esim. mulla on kasissa seuraavat:

-3" putki koko matkalta ilman kattia
-K&N paneelisuodatin vakiokotelossa
-Lastu+säätö
-Walbro 255l/h

Näillä 347hv/449Nm +16 asteen lämpötilassa. Painetta 1,5bar.

Uskoisin että aika tiukassa saada enää 400 hv tuosta vakioahtimella ::)
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Yleisesti maailmalla tunnutaan olevan sitä mieltä, ettei seiskan tai kasin vakioahdistimella saa yli neljän sadan hevosen. Siihen tarvitaan ysin ahdistin tai isompi. Ysin hyrrä jää sitten pieneksi heti neljänsadan jälkeen, joten samalla vaivalla isompi.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Mulla Kasissa on
-putkisto ahtimelta(katilla)
-kartiosuodatin
-Harisen säätämä
370hv/495nm

Itellä oli tarkoituksena laittaa vielä nokat, suuttimet,bensapumppu ja isompi ahdin.
Harisen mukaan pitäisi päästä lähelle 500hv, mutta ilman alakerran tekoa olis kuulemma Aikapommi.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Mulla on tossa omassa kasissa nyt HKS:n putki mikä on 3" (dp+catback) katin korvausputki on tekeillä. Ahtoputkisto on HKS ja HKS ilmanputsari mallia "sieni" Jos laitan tohon vielä walbron pumpun ja ne 1000cc suuttimet ja käytän penkissä säädöissä niin katotaan mihin riittää. Luultavasti jäädään siitä 400 mutta kuinka paljon. Mutta jos nyt tekee ton ensin ja kattoo sitten mistä ahistaa ja mikä olis seuraava stage. btw olisko noi suuttimet jees? http://www.deatschwerks.com/products/fuel-injectors/sport-compact/mitsubishi/evo/evo-8/9-2003-06
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Mikä kasi on kyseessä? Euromalli vai JDM malli? Turboissa on käsittääkseni eroa ainakin pakopesän koon osalta. Samoin nokissa.

10.5 pakopesällä pääsee lähelle 400 hv aftermarket nokkien kanssa mutta ylittäminen lienee jo haastavaa, euromallin vakionokilla ja 9.8 pakopesällä ei mitään toivoa päästä lähellekään kun ei ole Miveciä auttamassa. JDM vakionokilla ja 10.5 pakopesällä taas voi päästäkin melko lähelle 400 hv. Ja tässä puhutaan nyt sellaisista luotettavassa dynossa kesäkelillä toistettavissa olevista lukemista. Talvella hieman optimistisemmassa dynossa voi saada hienoja lappuja vähemmällä panostuksella :)

Tuo aikaisemmin mainittu pakosarjakaan ei varsinaisesti loista hinta/hevosvoima-suhteessa tässä teholuokassa vielä.

Seuraava stage on sitten sellainen missä vähän kaikki alkaa vaatimaan uusimista moottorin sisuskaluista alkaen. Tai jos haluaa ottaa riskiä ja lappuun voimaa niin turbon ja nokkien vaihto on seuraava vaihe.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Wado: ihan kysymys: kannattaako se kone rikkoa vakiokaluilla haahuilemalla väkisin sinne 400hp pintaan? Eikö se 350-370hp ole riittävä vakiosisustaiselle?
Jos haluaa sen 400hp niin mielestäni sisusta uusiksi jo..
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Harri K sanoi
Wado: ihan kysymys: kannattaako se kone rikkoa vakiokaluilla haahuilemalla väkisin sinne 400hp pintaan? Eikö se 350-370hp ole riittävä vakiosisustaiselle?
Jos haluaa sen 400hp niin mielestäni sisusta uusiksi jo..

+1

Kuten aijemmin mainitsin myös, että kyllä tuo 400hp vakiosisäkaluilla on aika uhkarohkeaa. Kanget siellä pettää tod näk ekana.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

No tätä mä niinku vähän halusinkin tietää. Mutta tosiaan mennään nyt sillä putkistolla ja pumpulla+suuttimilla ekaks rullille ja/kun nälkä kasvaa syödessä ni katotaan sit koko kone uusiks. Nyt tiedän mitä kannattaa ja mitä ei kannata kokeilla. Ihan euro malli on, suomiauto. Voihan se olla että tuokin riittää mut se on niinmonta kertaa nähty et helpolla haluaa lisää. Mutta paljon kiitoksia vastauksista ja valaisusta!
*muoks* Onko noissa eri ahtimissa mallimerkinnät erilaiset ja jos niin missä ne merkinnät on?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Wado sanoi
No tätä mä niinku vähän halusinkin tietää. Mutta tosiaan mennään nyt sillä putkistolla ja pumpulla+suuttimilla ekaks rullille ja/kun nälkä kasvaa syödessä ni katotaan sit koko kone uusiks. Nyt tiedän mitä kannattaa ja mitä ei kannata kokeilla. Ihan euro malli on, suomiauto. Voihan se olla että tuokin riittää mut se on niinmonta kertaa nähty et helpolla haluaa lisää. Mutta paljon kiitoksia vastauksista ja valaisusta!
*muoks* Onko noissa eri ahtimissa mallimerkinnät erilaiset ja jos niin missä ne merkinnät on?

Tuolta nyt ens hätään: www.kosunenracing.com/ (siellä on ohjeet jossa tietoja osasta evon turboista)

Kompurapuolella on lätkä jossa mallimerkintä. Variaatiot on yleensä RS/GSR -mallien välillä. Erikseen on myös TME sekä GT-A.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Hieman :eek:fftopic

Wado: Ihan mielenkiinnosta kyselen, onko mahdollisesti kyseessä tämä musta VIII missä on ysin puskimet vaihdettu, ysin vanteet? 6-vaihteinen laatikko, JDM penkit, JDM kone..
Jos on kertoiko sulle myyjä noiden osien tarinaa miksi ne ovat autossa? Itse en saanut vastausta tähän vaikka kyselin. Koska Suomi autossahan noita siis ei ole..
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

janza sanoi
Hieman :eek:fftopic

Wado: Ihan mielenkiinnosta kyselen, onko mahdollisesti kyseessä tämä musta VIII missä on ysin puskimet vaihdettu, ysin vanteet? 6-vaihteinen laatikko, JDM penkit, JDM kone..
Jos on kertoiko sulle myyjä noiden osien tarinaa miksi ne ovat autossa? Itse en saanut vastausta tähän vaikka kyselin. Koska Suomi autossahan noita siis ei ole..
Juurikin tuo! siis en edes tiennyt tosta JDM koneesta! mutta laatikon tarina oli sellainen että kaveri teki FQ:sta sprintti auton ja jäi ylimääräiseksi. Eli siis onko nyt näin että tossa on kuitenkin sitte JDM nokat ja se JDM tbo myös?! :eek: Ralliartin kykä siin on ainakin, ja sen kyllä huomaa!
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Wado sanoi
Juurikin tuo! siis en edes tiennyt tosta JDM koneesta! mutta laatikon tarina oli sellainen että kaveri teki FQ:sta sprintti auton ja jäi ylimääräiseksi. Eli siis onko nyt näin että tossa on kuitenkin sitte JDM nokat ja se JDM tbo myös?! :eek: Ralliartin kykä siin on ainakin, ja sen kyllä huomaa!

Sitä sun varmaan tarvii kysyä myyjältä. Eipä sitä voi tietää mitä osia koneesta on irroteltu vai vaihdettu tekniikka täydellisenä jne.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

No pystynkö mä selvittämään sen jotenki itse? merkinnät?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Wado sanoi
Mutta tosiaan mennään nyt sillä putkistolla ja pumpulla+suuttimilla ekaks rullille ja/kun nälkä kasvaa syödessä ni katotaan sit koko kone uusiks.

No näinhän siinä taitaa käydä..... pari kolme tonnia säästät jos ensin teet sen koneen eikä sit jälkikäteen... :)
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Wado sanoi
No pystynkö mä selvittämään sen jotenki itse? merkinnät?

Ahtimen kompressorikotelossa saattaa lukea -10.5 (JDM MR malli) tai -9.8 (normaali kasi), nokista en osaa sanoa näkeekö jostain. Ei ainakaan purkamatta.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

-JP- sanoi
No näinhän siinä taitaa käydä..... pari kolme tonnia säästät jos ensin teet sen koneen eikä sit jälkikäteen... :)
Valitettavasti totta ;D
Ja kaikkihan riippuu mitä menee sulaako mäntä vai veivi pilkistää lohkosta niin ai, että !
Yleensä näissä se on max power = veivi tahtoo kurkistelemaan ulkoilmaan.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Biim sanoi
Yleisesti maailmalla tunnutaan olevan sitä mieltä, ettei seiskan tai kasin vakioahdistimella saa yli neljän sadan hevosen. Siihen tarvitaan ysin ahdistin tai isompi. Ysin hyrrä jää sitten pieneksi heti neljänsadan jälkeen, joten samalla vaivalla isompi.

Itsellä on TD05HRA 10.5 ja gsc s1 nokat ja penkitetty hieman yli 400hv 1,65bar paineilla.

Editoidaas: Normaaliajossa auto toimii loistavasti. 3000rpm on 1,7 bar painetta ja pitää ~1,5bar punarajalle.

Radalla ahdin alkaa olemaan jo aikamoinen lämpöpumppu ja tehot tippuvat suht äkkiä imuilman lämmetessä.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

timppa811 sanoi
Itsellä on TD05HRA 10.5 ja gsc s1 nokat ja penkitetty hieman yli 400hv 1,65bar paineilla.

Editoidaas: Normaaliajossa auto toimii loistavasti. 3000rpm on 1,7 bar painetta ja pitää ~1,5bar punarajalle.

Radalla ahdin alkaa olemaan jo aikamoinen lämpöpumppu ja tehot tippuvat suht äkkiä imuilman lämmetessä.

Tässä aika hyvä esimerkki siitä mitä tuolla vajaa kolmisen vuotta sitten näköjään kyselin...

Samppa sanoi
Onko kukaan testannut noiden +400hv vakio ahtimella ysien kulkua pisemmällä matkalla. Esim. speedpartyissä tai vastaavissa? Jaksaako tuo ahdin antaa voimaa enää pisemmässä vedossa vai jääkö teho vain dynotulokseksi tuossa vaiheessa? Noita lukemia vaan on penkitetty aika monesta ja hieman ristiriitaista tietoa olen kuullut tuosta kulkupuolesta, niin olisi kiva tietää mitä tuolla kokoonpanolla kelataan huippuja vaikkapa 1700m:llä.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

timppa811 sanoi
Radalla ahdin alkaa olemaan jo aikamoinen lämpöpumppu ja tehot tippuvat suht äkkiä imuilman lämmetessä.

Apexi ecu muistaakseni? Siinäpä se selitys, Apexin korjauskäyrät ovat moottorin lämpötilan mukaan aika rajut, 3 astetta lähtee ennakkoa helposti radalla ainakin vakiojäähdyttimellä eikä todellakaan kulje sen jälkeen vaikka ahtimesta ja coolerista tulisi ilmaa pohjoisnavalta.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

ast sanoi
Apexi ecu muistaakseni? Siinäpä se selitys, Apexin korjauskäyrät ovat moottorin lämpötilan mukaan aika rajut, 3 astetta lähtee ennakkoa helposti radalla ainakin vakiojäähdyttimellä eikä todellakaan kulje sen jälkeen vaikka ahtimesta ja coolerista tulisi ilmaa pohjoisnavalta.

No on ainakin turvallinen kun ei tehoja ole... :)
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

ast sanoi
Apexi ecu muistaakseni? Siinäpä se selitys, Apexin korjauskäyrät ovat moottorin lämpötilan mukaan aika rajut, 3 astetta lähtee ennakkoa helposti radalla ainakin vakiojäähdyttimellä eikä todellakaan kulje sen jälkeen vaikka ahtimesta ja coolerista tulisi ilmaa pohjoisnavalta.

Juu apexi on. Kovalla ajolla lämmöt nousee ~98 asteeseen ja flekti lähtee päälle vasta 96 astetta. Pystyykö noita säätämään mitenkään? Kapulalla ei ainakaan pysty.

Onko kellään muuten tietoa miten tuota flektin päälle lähtemis lämpötilaa voisi mulkata?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

timppa811 sanoi
Juu apexi on. Kovalla ajolla lämmöt nousee ~98 asteeseen ja flekti lähtee päälle vasta 96 astetta. Pystyykö noita säätämään mitenkään? Kapulalla ei ainakaan pysty.

Onko kellään muuten tietoa miten tuota flektin päälle lähtemis lämpötilaa voisi mulkata?

Eipä varsinaisesti kuulu enää tähän ketjuun, mutta ainakin erään Evo Power FC softaversion vakioarvot ovat:

Sytytysennakko vs. lämpötila
85 astetta 0 astetta pois
95 astetta 3 astetta pois (näiden välillä siis interpoloidaan ja lämpötilan ollessa 95 astetta tai yli otetaan 3 astetta kartoista pois)

Säätäminen ja dataloggaus kapulan lisäksi onnistuu PC softa FC Datalogitilla tai Apexin omalla PC työkalulla. Edellämainittu kartta on säädettävissä ainakin FC Datalogitilla. Nähdäkseni flektien käynnistymislämpötilaa ei voi säätää ellei sitten onnistuisi Apexin omilla työkaluilla.

Jos kiinnostaa ostaa tuo FC Datalogit niin laita privaattiviestiä. Ilmaiseksi en myy, mutta halvemmalla kuin uusi.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Taisipa olla että noita jollain tavalla mulkattiin ranacolla, muttei muistikuvaa miten..

Flektin jos sais lähtemään aiemmin päälle, niin saattaisi ainakin hieman parantaa tilannetta. Autossa on jo alumiinisyyläri.
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

Omasta evo kasista, vakio hiluilla putkistoa lukuun ottamatta:

org.ahtimella parastulos 364hv ja 560nm ref.veto stadialla ja noin 2% sisään softatechillä pirkkalassa.
lisää innovatiivisia vakiokone kokeiluja jos jotakuta kiinnostaa:
T04E bb hajosi jo testissä... mutta ei ehtinyt edes säväyttää
gt3076 397hv ja n.600nm samat dynopaikat
hx40super 537hv ja 640nm samat dynopaikat
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

samikoo sanoi
Omasta evo kasista, vakio hiluilla putkistoa lukuun ottamatta:

org.ahtimella parastulos 364hv ja 560nm ref.veto stadialla ja noin 2% sisään softatechillä pirkkalassa.
lisää innovatiivisia vakiokone kokeiluja jos jotakuta kiinnostaa:
T04E bb hajosi jo testissä... mutta ei ehtinyt edes säväyttää
gt3076 397hv ja n.600nm samat dynopaikat
hx40super 537hv ja 640nm samat dynopaikat

Vakiosisuskaluilla?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

samikoo sanoi
Omasta evo kasista, vakio hiluilla putkistoa lukuun ottamatta:

org.ahtimella parastulos 364hv ja 560nm ref.veto stadialla ja noin 2% sisään softatechillä pirkkalassa.
lisää innovatiivisia vakiokone kokeiluja jos jotakuta kiinnostaa:
T04E bb hajosi jo testissä... mutta ei ehtinyt edes säväyttää
gt3076 397hv ja n.600nm samat dynopaikat
hx40super 537hv ja 640nm samat dynopaikat
Vieläkö menee vakio kaluilla hx55? Vai joko kone auki?
 
Vs: EVO 8 MAX TEHOT VAKIOAHTIMELLA

-JP- sanoi
;D ! ....kasvaa ainakin palotila... ei tartte "stroukata". :peukku

Lainatakseni legendaarista Fordmiesta: "WHOOOOOOOSTIHTHITSIHSHISTTHSIHISTIHSIHITHSITHHTSHIHIIIII!!!" :)

Ihan hatun noston arvoinen suoritus jos tosiaan vakiokamoilla. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom