Evo 9 lisävarusteet?

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Nyt pitäisi omalta kohdalta ruveta miettimään mitä varusteita autoon ottaisi.. Mietinkin millä varustuksella porukka on täällä evojaan tilanneet? Valittavina ei hirveästi taida mitään välttämätöntö olla. Navigaattorin kätevyyden kyllä edellisessä autossa huomasi, mutta onko tuo tarjolla oleva hintansa väärti?

Eli ne ketkä autonsa ovat jo saaneet voisivat vaikka kertoilla mielipiteitään ottamistaan lisävarusteista. Ja ketkä vielä niitä miettivät (kuten minä) voisivat pähkäillä tässä myös tulevia hankintojaan.
 
Itse en tilannut mitään, mutta poikkituen taakse ja eteen erilaisen haen sit varmaan varaosatiskiltä. Niin ja roiskeläpät varmaan kans joutuu ostamaan. Navigointi ja lisämittarit olis ollu tosiaan ainoat mulle tarpeelliset extrat, jokainen tietysti tavallaan... Se tässä tiedoksi kaikille, että ainakin mulle auton myyneen myyjän mukaan mitkään lisävarusteet ei ole ns. oikeita tehdasvarusteita, ne asennetaan Suomessa. :p
Tässä samallahan vois kysäistä noista polttoainelämmittimistä Evo 9:iin. Onko kellään tai onko varmaa tietoa, mahtuuko se sinne? Soitin yhteen firmaan, sieltä sanoivat, että eipä ole sellasta autoa vielä tullut, mihin ei sais lämmitintä asennettua, mutta vaikeaa se kyllä voi olla...Mutta ois kiva tietää, jos jollain olisi jo varmaa tietoa sopivuudesta. :)
 
Jos jotain varusteita tulee otettua, niin ehdottivat, että tilataan ne suoraan tänne. Sillä, jos ne (Hangossa?) asennettaisiin, niin siinä tulisi lisää odotusaikaa.. Jos joku on ottanut tuon "ilmavirtauksen muuntimen" tuonne takalasin päälle, niin onko se livenä minkä näköinen? Kuvissa ainakin itselle "toimii". Suojapeitteen sain vielä ennen nimen laittoa väännettyä alennusten päälle. Aika hyvänhintainen pressu..

Jos Peke sitä webastoa hommaat, niin kysäise tosiaan tarjousta useamman auton laitosta, tiedä vaikka oisi muillakin tarvetta..
 
Itse tilasin varusteiksi noita "hiilari somisteita", poikkituen taakse ja tuon vortex hässäkän katolle. Pyysin kamat paketissa ja asentelin itse. Itse pidän tuota vortexia juuri sopivan provosoivan näköisenä, mutta joku toinen ei siitä varmaan pidä. Maku asia sano kissa, kun per***ään nuoli. ;D
Hiilarit on ihan ok näköset, takapoikkituen vaikutuksesta on paha sanoa mitään, kun vaihdoin alustan samalla, kun sen asensin.

Tuon webaston osalta ei ole varmaa tietoa, mutta jos se jonnekkin mahtuu, niin kuskinpuolelle puskurin sisään. Muualla ompi melkosen ahdasta. Itsellä on tuo auto sen verran purettuna että on tullut aika tutuksi, pintaa syvemmältäkin. ;)
 
aaki sanoi
tuleekos Advan RS vanteiksi kuten avattaressa? on meinaan tyylikkäät kuten Advan RG:n  ;D
Saattaapa hyvinkin tulla tai sitten jotkut viisipuolaiset. Kultaiset kumminkin..
[quote author=pexi]Itse pidän tuota vortexia juuri sopivan provosoivan näköisenä[/quote]
Samaa mieltä..

Roiskeläpistä sen verran, että mitä on porukka mieltä. Onko nuo lisävarusteena saatavat riittävät (suojaavat tarpeeksi) vai pitäisikö ostaa muualta, kuten esim Aaki on tehnyt (Ralliart)?
 
Juischi sanoi
Saattaapa hyvinkin tulla tai sitten jotkut viisipuolaiset. Kultaiset kumminkin..

Juischilla on asenne kohdallaan, niin vanteiden kuin autonkin värin tiimoilta ;D
 
zare sanoi
Juischi sanoi
Saattaapa hyvinkin tulla tai sitten jotkut viisipuolaiset. Kultaiset kumminkin..

Juischilla on asenne kohdallaan, niin vanteiden kuin autonkin värin tiimoilta ;D

Juischista meinaskin eka tulla STi-mies. ;)
Viitsiskö joku jo Evon saanu kertoa, että millaset "paneelit" sisustassa ihan vakiona on? Eli millanen pinta on siinä mittariston ympärillä olevassa paneelissa, entäs se kojelaudan paneeli(leveä, iso paneeli) ja vielä soittimen ympärillä oleva? Ja millanen on toi kynnysvalaistus? Missäs kohdissa sisustassa on vakiona hiilikuitua?
 
pexi sanoi
Itse tilasin varusteiksi noita "hiilari somisteita", poikkituen taakse ja tuon vortex hässäkän katolle. Pyysin kamat paketissa ja asentelin itse.
Oliko tuo poikkituki hankala asentaa ja vaatiiko sisäverhouksen leikkelyä? Entäs tuo "vortex hässäkkä". Miten sen kiinnitys on hoidettu? Jos asentelis myös sitten itse paikoilleen..

Juischilla on asenne kohdallaan, niin vanteiden kuin autonkin värin tiimoilta
Omaan silmään tuo värikombinaatio miellyttää.. :)
 
Viitsiskö joku jo Evon saanu kertoa, että millaset "paneelit" sisustassa ihan vakiona on? Eli millanen pinta on siinä mittariston ympärillä olevassa paneelissa, entäs se kojelaudan paneeli(leveä, iso paneeli) ja vielä soittimen ympärillä oleva? Ja millanen on toi kynnysvalaistus? Missäs kohdissa sisustassa on vakiona hiilikuitua?

Mittariston ympärillä oleva tausta on tummanharmaa , koelaudan paneeli on hiilikuitujäljitelmää ja tuo soittimen paneeli on myös (kiiltävä tumman harmaa) muuta hiilikuitujäljitelmää ei ole sisustassa .

Mulla ei ainakaan ole mitään kynnysvaloja??
Kuvassa kameran salamavalo vähän kirkasti tuota mittaritaulun paneelia ,se ei oikeasti ole noin KIRKAS, mitä kuvassa näyttää!


KUVA

Edit: Liian isojen kuvien laittaminen forumille on kiellettyä. Käytetään ennemmin näitä URL-linkityksiä.
 
Laitapas Aaki pari kuvaa valkosesta Evosta, jos ei jo foorumilta löydy..Toi ulkomainen Evo oli ainakin pirun komee. Jotenki japsisportteihin sopii valkonen ku nenä päähän. :peukku
 
aaki sanoi
Viitsiskö joku jo Evon saanu kertoa, että millaset "paneelit" sisustassa ihan vakiona on? Eli millanen pinta on siinä mittariston ympärillä olevassa paneelissa, entäs se kojelaudan paneeli(leveä, iso paneeli) ja vielä soittimen ympärillä oleva? Ja millanen on toi kynnysvalaistus? Missäs kohdissa sisustassa on vakiona hiilikuitua?

Mittariston ympärillä oleva tausta on tummanharmaa , koelaudan paneeli on hiilikuitujäljitelmää ja tuo soittimen paneeli on myös (kiiltävä tumman harmaa) muuta hiilikuitujäljitelmää ei ole sisustassa .

Mulla ei ainakaan ole mitään kynnysvaloja??
Kuvassa kameran salamavalo vähän kirkasti tuota mittaritaulun paneelia ,se ei oikeasti ole noin KIRKAS, mitä kuvassa näyttää!

No voi prkl, mulle myyjä sanoi, että toi iso kojelaudan paneeli ois harjattua alumiinia. :mad: Nyt meni suunnitelmat uusiks. Ei mitään kynnysvaloja olekaan vakiona, mutta ajattelin, oisko joku tilannu sellaset...? ::)

Edit: Leveät kuvat pois.
 
Jos joku kaipaa ysin etuovien paneeleita niin kannattaa kysellä multa ;)

Irroitettiin äsken:
http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/evo+9/

ja myynnissä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14049.msg87949#msg87949
 
Juischi sanoi
Roiskeläpistä sen verran, että mitä on porukka mieltä. Onko nuo lisävarusteena saatavat riittävät (suojaavat tarpeeksi) vai pitäisikö ostaa muualta, kuten esim Aaki on tehnyt (Ralliart)?
Kyllä ne omat läpät saa sen verran ulos että suojaavat kyljet osumilta. Kannattaa "vinkua" ne mukaan kaupan päälle, maksaa ne kuitenkin yli 200e+asennus jos ei itse laita. Enempi testirupeama niillä mun osalta loppui toviksi, tuli eläkeläispappa kolmion takaa evon takakulmaan ja evo lähti hinausauton lavetilla pajalle. Ehtihän sillä kuukauden ajella, nyt arviolta 2 kuukautta huollossa :)
 
UltimateIX sanoi
Juischi sanoi
Roiskeläpistä sen verran, että mitä on porukka mieltä. Onko nuo lisävarusteena saatavat riittävät (suojaavat tarpeeksi) vai pitäisikö ostaa muualta, kuten esim Aaki on tehnyt (Ralliart)?
Kyllä ne omat läpät saa sen verran ulos että suojaavat kyljet osumilta. Kannattaa "vinkua" ne mukaan kaupan päälle, maksaa ne kuitenkin yli 200e+asennus jos ei itse laita. Enempi testirupeama niillä mun osalta loppui toviksi, tuli eläkeläispappa kolmion takaa evon takakulmaan ja evo lähti hinausauton lavetilla pajalle. Ehtihän sillä kuukauden ajella, nyt arviolta 2 kuukautta huollossa :)

No on huonoa tuuria... :( Mikähän roiskeläpissä maksaa noin pirusti, ja asennushan pitäs olla todella simppeli juttu. Millainen kiinnityssyteemi niissä on?
 
Kai tämäkin on lisävarustepuolelle; Mitä mieltä porukat on, laittaako ne alkuperäiset Evon vanteet talveks ja ratavanteiks hommata jotkut toiset vai toisinpäin?
Tässä ois yks hyvä vaihtoehto radalle :)
oz_ultraleggera_ltg_ci3_l.jpg
 
Peke sanoi
No on huonoa tuuria... :( Mikähän roiskeläpissä maksaa noin pirusti, ja asennushan pitäs olla todella simppeli juttu. Millainen kiinnityssyteemi niissä on?
Vakuutustarkastaja kävi winettää huoltoajasta ja sai sen lyhenemään kahteen viikkoon :) Tulee osatkin pikana. Olisikohan sillä merkitystä että ne joutuu maksaa Hertzille sijaisvolvosta tonnin viikko :-?
Mä kysyin kans et mikä noissa maksaa niin vastaus oli että hiilikuituvahvikkeet. Sanomattakin selvää että lisäksi tulee ns. "veho-lisä" jonka vaikutusta ei kannata vähätellä.
Asennus tulee sellaisilla tukiraudoilla joilla voi säätää ulkonemaa jonkin verran. Jos auton saa ylös niin ei kovin kummoinen homma. Takarenkaan taakse jää hiukan naftisti tilaa, mutta homma hoitui tallin lattialla joten ei mikään ihmeellinen ole laittaa. Ohjeet mukana joista on enemmän jopa hyötyä kuin haittaa. Työkaluna kiintolenkki, sillä pärjää hyvin, reiät valmiina.
 
Mikä lippa tuossa puskurissa on???
http://gallery.ozevo.com/v/rexnetcruise/IMG_2076.jpg.html
 
Peke sanoi
Kai tämäkin on lisävarustepuolelle; Mitä mieltä porukat on, laittaako ne alkuperäiset Evon vanteet talveks ja ratavanteiks hommata jotkut toiset vai toisinpäin?
Tässä ois yks hyvä vaihtoehto radalle :)
oz_ultraleggera_ltg_ci3_l.jpg

Vakiovanteet talveksi ja sitten kevyemmät kiekot radalle/kesäksi. Olettaisin kuitenkin että paremmista kiekoista on enemmän hyötyä kesällä. Talvivanteiden painolla ei nyt kuitenkaan ole niin kauheasti merkitystä, koska niihin keränny lunta, suolaa ja muuta moskaa, jolloin painossa voitettu hyöty hävitään.
 
OZ-vanne sisältää erikoista titaniumilla rikastettua alumiinia, joka merkitsee erityisen hyvää kestävyyttä ja alhaista painoa. Superleggeraa voi todella sanoa "kevytmetalli"-vanteeksi, koska 15"-vanteen paino on noin 5kg (normaali 7x15-vanne painaa noin 8kg), 17" painaa n.7kg ja 18" n.8kg.

Tuo Ultraleggera on 11% kevyempi kuin Superleggera 8)
 
Tässä olen itsekin miettinyt ensi kesäksi vanteita ja ultraleggerat kullan värisinä pisti silmään. 18x8 koossa on vain se huono puoli, että et on 48. Mitä arvon raati on mieltä, jos laittaa jotkut hyvälaatuiset & kevyet (H&R) spacerit väliin (10mm) jotta saisi sen 38 et:n. Keskittäviähän nuo pitäisi kai olla, ettei mitään tärinöitä pitäisi ainakaan syntyä? Miten on muuten laillisuuden kanssa? Ovatko?

18x8 koossa löytyy tuota eri värisenä jolloin et niissä on 35. Tämä sopii evo ix:ään, mutta ei luulisi tuolla et 38 tulevan mitään ongelmia sopivuuden suhteen..

Advanin vanteita on tullut kuolattua ja pitää niiden tilaamisesta vielä ainakin yhteen paikkaan soittaa. Kysellä miten korkealle niissä hinta karkaisi. Nuo Oz vanteet tuntuvat olevan kyllä painon & laadun suhteen aika hyvät. Eikä hintakaan karkaa pilviin. (18x8 = 8,2kg)

 
Juischi sanoi
Miten on muuten laillisuuden kanssa? Ovatko?

OZ:lta saa ainakin joihinkin autoihin spacereita, ja ne on lailliset jos vannevalmistaja suosittelee niitä käytettäväksi ko. autossa ko. vanteella.
 
Juischi sanoi
Tässä olen itsekin miettinyt ensi kesäksi vanteita ja ultraleggerat kullan värisinä pisti silmään. 18x8 koossa on vain se huono puoli, että et on 48. Mitä arvon raati on mieltä, jos laittaa jotkut hyvälaatuiset & kevyet (H&R) spacerit väliin (10mm) jotta saisi sen 38 et:n. Keskittäviähän nuo pitäisi kai olla, ettei mitään tärinöitä pitäisi ainakaan syntyä? Miten on muuten laillisuuden kanssa? Ovatko?

18x8 koossa löytyy tuota eri värisenä jolloin et niissä on 35. Tämä sopii evo ix:ään, mutta ei luulisi tuolla et 38 tulevan mitään ongelmia sopivuuden suhteen..

Advanin vanteita on tullut kuolattua ja pitää niiden tilaamisesta vielä ainakin yhteen paikkaan soittaa. Kysellä miten korkealle niissä hinta karkaisi. Nuo Oz vanteet tuntuvat olevan kyllä painon & laadun suhteen aika hyvät. Eikä hintakaan karkaa pilviin. (18x8 = 8,2kg)



Kiehtois myös nuo advanin rg:t 18*9  mahtaakohan hinta pompsahtaa yli 2500 ekee sarja :nykii
mihinkä puljuihin  olet ollut yhteydessä ?
 
aaki sanoi
Juischi sanoi
Tässä olen itsekin miettinyt ensi kesäksi vanteita ja ultraleggerat kullan värisinä pisti silmään. 18x8 koossa on vain se huono puoli, että et on 48. Mitä arvon raati on mieltä, jos laittaa jotkut hyvälaatuiset & kevyet (H&R) spacerit väliin (10mm) jotta saisi sen 38 et:n. Keskittäviähän nuo pitäisi kai olla, ettei mitään tärinöitä pitäisi ainakaan syntyä? Miten on muuten laillisuuden kanssa? Ovatko?

18x8 koossa löytyy tuota eri värisenä jolloin et niissä on 35. Tämä sopii evo ix:ään, mutta ei luulisi tuolla et 38 tulevan mitään ongelmia sopivuuden suhteen..

Advanin vanteita on tullut kuolattua ja pitää niiden tilaamisesta vielä ainakin yhteen paikkaan soittaa. Kysellä miten korkealle niissä hinta karkaisi. Nuo Oz vanteet tuntuvat olevan kyllä painon & laadun suhteen aika hyvät. Eikä hintakaan karkaa pilviin. (18x8 = 8,2kg)



Kiehtois myös nuo advanin rg:t 18*9  mahtaakohan hinta pompsahtaa yli 2500 ekee sarja :nykii
mihinkä puljuihin  olet ollut yhteydessä ?
http://www.racebreed.fi/

Peke antoi tällaisen firman nimen, jonne aamulla soittelin. Ulkomuistista sanoi 18x8 Advaneiden hinnaksi jotain 2250€/sarja. Huomiseksi lupasi ottaa tarkemmin selville. En tiedä jos useamman sarjan samalla tilaisi, niin voisi saada halvemmalla.? Jos kiinnostusta löytyy, niin voin jonkunlaista kimppatilausalennusta kysellä...

Edit. Aakille linkki: http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=232811&page=1&pp=15&highlight=blue+gold  ;)

Tuossa Advania mustan auton alla..
http://speedomodel.com/evomeet/p1000247.jpg
 
kmk sanoi
Juischi sanoi
Miten on muuten laillisuuden kanssa? Ovatko?

OZ:lta saa ainakin joihinkin autoihin spacereita, ja ne on lailliset jos vannevalmistaja suosittelee niitä käytettäväksi ko. autossa ko. vanteella.
Sen verran tarkennusta, että spacerit eivät ole laillisia, ellei vannevalmistaja ole tyyppihyväksyttänyt vanne+spaceri pakettia kyseiseen autoon. Ja jos on, siitä tulee aina paperit mukana, kun vanteet ostaa. Pelkkä suositus ei riitä.
 
Sieltäpä tänään soiteltiin, niin kuin luvattiin, mutta ilmoitti että Advanien hinnat ovat muuttumassa ja saa ne ma/ti. Hintojen ei pitäisi kuulemma ainakaan nousta.. Jos useampia sarjoja samalla tilaisi, niin sanoi että ainakin rahtikuluissa säästäisi ja itse uskon että hintaa saisi väännettyä edullisemmaksikin.

Näin alustavasti.. Innostusta kellään?
 
No alustavasti kyllä ja kiinnostus olis RGII 18*9 offset 29 cold ,
katsotaan mitä ne saa aikaiseksi hinnan suhteen ?

toki alunperin olen suunnitellut tuota Rota boost:ia saman kokoisena,
alkavat valmistaa sitä näillänäkymin tammi/helmikuussa! hinta varmaankin tulee olemaan puolet Advaneista ;D
 
Minkä laatuisia ja painoisia nuo Rota:n vanteet ovat? (18x8) Näyttäisivät suuremmaksi osaksi muiden valmistajien mallien kopioilta..
 
Juischi sanoi
Minkä laatuisia ja painoisia nuo Rota:n vanteet ovat? (18x8) Näyttäisivät suuremmaksi osaksi muiden valmistajien mallien kopioilta..

kyllä kai noita on kehuttu ihan hyvän laatuisiksi, ja ovat vielä suht kevyitä! :peukku
 
Axu sanoi
Laitapas Aaki pari kuvaa valkosesta Evosta, jos ei jo foorumilta löydy..Toi ulkomainen Evo oli ainakin pirun komee. Jotenki japsisportteihin sopii valkonen ku nenä päähän. :peukku

Muutama räpsäys ;D

isc.fcg


isc.fcg


isc.fcg


isc.fcg
 
Toimii..  :peukku

Mietin muuten kun noita kuvia katsoin, että jos ne kesävanteet ottaa vaikka 9" levyisinä jollain 30 offsetillä, niin vanne tulee noin 2cm alkuperäistä ulommas. Miten tehokkaasti lentää kivet ja kura kylkiin? Miten sisällä alkuperäiset vanteet ovat? Roiskeläppiä kun ei viitsisi mitään ylisuuria laittaa.. Itselle kyllä tod näk kesävanteet tulee 8" tai 8,5" koossa mahdollisimman lähellä olkuperäistä et lukua.
 
aaki sanoi
Juischi sanoi
Minkä laatuisia ja painoisia nuo Rota:n vanteet ovat? (18x8) Näyttäisivät suuremmaksi osaksi muiden valmistajien mallien kopioilta..

kyllä kai noita on kehuttu  ihan hyvän laatuisiksi, ja ovat vielä suht kevyitä!  :peukku
Tuo P-45f on jonkun Ralliart:in vanteen kopio ja painaa 18x8,5 koossa 9,7kg.  :-\ Halvalla ei tietysti saa samaa keveyttä & laatua mitä kalliimmalla. Miellyttäisi kyllä muuten..
 
Kylläpä se valkoinen EVO näyttää hyvältä. Ei sitä oikeastaan rumaa väriä evoon olekaan. Kuvissa mustasta eivät tule muodot esiin, näyttää tökeröltä, mutta kyllä se mustakin luonnossa aika alistaja on :)

Onko tuo muuten orkkis vanteilla?

Jos laitan alle 235/40/18" vanteet, niin mikä on oikea ET? Mietin vain etukäteen että mitkä tassut sitä alle sopisivat kesäksi...
 
Noista roiskeläpistä... olis munkin pitäny pysyä alkuperäissuunnitelmassa ja tilata noi ralliart:n läpät, mut tyhmyyttäni tilasin ne Evon omat :(. Asennettuna reilut 250 egee ja kesti soralla noin 200-300 kilsaa eli suht kalliita kilometrejä niille läpille. Ja eikä ne suojaa kylkiä kiviltä ainakaan mun ajotyylillä ;). Toki niistä on tehty reklamaatio ja vastausta odotellaan... eli suosittelen niille jotka pääsevät nauttimaan auton ominaisuuksista soralla etteivät harkitse muita kun ralliart:n läppiä, niiden luulisi kestävän :peukku
 
ilmari sanoi
Noista roiskeläpistä... olis munkin pitäny pysyä alkuperäissuunnitelmassa ja tilata noi ralliart:n läpät, mut tyhmyyttäni tilasin ne Evon omat :(. Asennettuna reilut 250 egee ja kesti soralla noin 200-300 kilsaa eli suht kalliita kilometrejä niille läpille. Ja eikä ne suojaa kylkiä kiviltä ainakaan mun ajotyylillä ;). Toki niistä on tehty reklamaatio ja vastausta odotellaan... eli suosittelen niille jotka pääsevät nauttimaan auton ominaisuuksista soralla etteivät harkitse muita kun ralliart:n läppiä, niiden luulisi kestävän :peukku
Hyödyllistä tietoa. Kiitän ja kumarran! Eikä nuo Ralliartin läpät hassumman näköisetkään kyllä ole..

Tuo 235/40/18 on ennemminkin renkaskoko, kuin vannekoko.. 8" - 8.5" levyinen vanne olisi tuolle renkaalle ehkäpä passeli. Et varmaankin vakio 38 alaspäin riippuen vanteen mallista.
 
Evo9 jonka uutena purimme, niin 30km riitti ja kyljet olivat hiekkatien rässimisen jälkeen TODELLA pahan näköiset. Alla oli siis vakiot vanteet.
 
Tuolla ulkomaan foorumeilla yleisesti näkyvät pienillä et luvuilla (30) ja leveällä (9-9.5) vanteella olevat setit ovat kyllä hienon näköisiä, mutta tänne suomen oloihin tosiaan ehkä liian olkona lokasuojista.. Ehkä.. Pitää itse niitä mittailla sitten, kunhan auton saa.
 
Juu, aivan. Rengaskokoahan toki tarkoitin. Kirjoitusvirhe. On muuten EVO nyt ainakin Hangossa, toivotaan että alkaisi pikkuhiljaa saapua alle...
 
Peke sanoi
Mun pitäs odotella viel puoltoista kuukautta... :p
Tuleekohan meidän katiskat samassa laivassa.. Tammikuun alkupuolella pitäisi paatin olla suomessa, ellei tsunami satu viemään tehtaita tuossa välissä. :) Pitää kohta ruveta kyselemään mistä läheltä löytyisi jääratoja  :driver
 
Kuulostaa hyvälle.. Majoittuis serkun luo, kun on käymäänkin monesti pyytänyt.

Roiskeläpät tilattu:  http://www.marshallart-design.co.uk/
 
Juischi sanoi
Peke sanoi
Mun pitäs odotella viel puoltoista kuukautta... :p
Tuleekohan meidän katiskat samassa laivassa.. Tammikuun alkupuolella pitäisi paatin olla suomessa, ellei tsunami satu viemään tehtaita tuossa välissä. :) Pitää kohta ruveta kyselemään mistä läheltä löytyisi jääratoja  :driver

No mun auto pitäs tulla jouluviikolla, et ei varmaankaan samalla laivalla tule...
 
Takaisin
Ylös Bottom