Haanpää
New Member
- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2011
- Sijainti
- Valkeakoski
Taistellut nyt ton auton kanssa ilmavuotojen kanssa, jotka ovat ilmaantuneet remontin jälkeen.
-Kaikki muut tiivisteet ovat uusia, paitsi kaasuläpän tiiviste.
-Alipaineletkut ja t-haarat ovat myös uusia ja jokainen on klemmarilla kiristetty.
-Tänään vaihdoin kaikki ahto- ja imuputkien klemmarit uusiin ja tarkistin putket ja letkut että ovat kunnossa.
-Toissapäivänä vaihdoin uuden hukkaportin kellon koska vanhasta oli kalvo halki.
Silti ahdot nousevat vain 0.78bar vaikka säädin on säädetty 1.0bar, joutokäyntiä auto käy toisinaan hieman raskaasti afr ollessa tällöin 16-17. Joskus lämpimänä ja aina kylmänä käy joutokäyntiä hyvin ja silloin afr on 14 pintaan. Ahtaessa auto kohisee moottoritilasta joka viittaisi ahtovuotoon, mutta kun en ole löytänyt mitään muuta normaalista poikkeavaa kuin sen että ahtopäineen säätösolenoidilta imusarjalle lähtevään letkuun kun puhaltaa, kuuluu kohina jostakin imusarjan sisältä/kaasuläpän kohdilta ja se ääni muuttuu hieman kun kaasuläpän asentoa muuttaa. Onko tämä normaalia? En tarkalleen muista miltä tiiviste näytti, mutta voisiko se yksinkertaisesti vuotaa tai olla väärinpäin tms? Uusi tarkoitus laittaa jokatapauksessa kun sellaisen vaan jostain saan.
Afr heittelee tasakaasulla ajaessa 14-15 ja ahtaessa 10-13, moottorijarruttaessa 11-13. Esim valoihin tullessa kytkin pohjassa kierrokset käy alhaalla jonka jälkeen käy hieman raskaasti ja seos on silloin sen 16-17, heti kun antaa vähän kaasua niin muuttuu paremmaksi.
Vielä alkuviikosta auto ahtoi normaalisti, siltikin kamalan kohinan saattelemana ja mielestäni hukkaportin kellon vaihdon jälkeen ahdot nousee vain 0.78. Tangon säädin niin että tappi oli puolivälissä tangon reikää, eli kiinni ollessaan jousi on pienellä jännityksellä.
Ja en ole autolla liiemmin rankonut kun on vasta 500km ajettu moottoriremontin jälkeen, mutta muutaman kerran olen ahdoille päästänyt joten kauhean tarkasti en ole asiaa seurannut.
Onko ideoita?
EDIT: OTSIKKO sääntöjen mukaiseen kuosiin... ONGELMIAHAN melkein kaikki viestit käsittelevät..
-Kaikki muut tiivisteet ovat uusia, paitsi kaasuläpän tiiviste.
-Alipaineletkut ja t-haarat ovat myös uusia ja jokainen on klemmarilla kiristetty.
-Tänään vaihdoin kaikki ahto- ja imuputkien klemmarit uusiin ja tarkistin putket ja letkut että ovat kunnossa.
-Toissapäivänä vaihdoin uuden hukkaportin kellon koska vanhasta oli kalvo halki.
Silti ahdot nousevat vain 0.78bar vaikka säädin on säädetty 1.0bar, joutokäyntiä auto käy toisinaan hieman raskaasti afr ollessa tällöin 16-17. Joskus lämpimänä ja aina kylmänä käy joutokäyntiä hyvin ja silloin afr on 14 pintaan. Ahtaessa auto kohisee moottoritilasta joka viittaisi ahtovuotoon, mutta kun en ole löytänyt mitään muuta normaalista poikkeavaa kuin sen että ahtopäineen säätösolenoidilta imusarjalle lähtevään letkuun kun puhaltaa, kuuluu kohina jostakin imusarjan sisältä/kaasuläpän kohdilta ja se ääni muuttuu hieman kun kaasuläpän asentoa muuttaa. Onko tämä normaalia? En tarkalleen muista miltä tiiviste näytti, mutta voisiko se yksinkertaisesti vuotaa tai olla väärinpäin tms? Uusi tarkoitus laittaa jokatapauksessa kun sellaisen vaan jostain saan.
Afr heittelee tasakaasulla ajaessa 14-15 ja ahtaessa 10-13, moottorijarruttaessa 11-13. Esim valoihin tullessa kytkin pohjassa kierrokset käy alhaalla jonka jälkeen käy hieman raskaasti ja seos on silloin sen 16-17, heti kun antaa vähän kaasua niin muuttuu paremmaksi.
Vielä alkuviikosta auto ahtoi normaalisti, siltikin kamalan kohinan saattelemana ja mielestäni hukkaportin kellon vaihdon jälkeen ahdot nousee vain 0.78. Tangon säädin niin että tappi oli puolivälissä tangon reikää, eli kiinni ollessaan jousi on pienellä jännityksellä.
Ja en ole autolla liiemmin rankonut kun on vasta 500km ajettu moottoriremontin jälkeen, mutta muutaman kerran olen ahdoille päästänyt joten kauhean tarkasti en ole asiaa seurannut.
Onko ideoita?
EDIT: OTSIKKO sääntöjen mukaiseen kuosiin... ONGELMIAHAN melkein kaikki viestit käsittelevät..