EVO IV RS LHD

swrt2002

Member
Liittynyt
10 Joulukuu 2007
Hei elikkä tämmöinen projekti tuli taas otettua eteen. Kokeiltiin kaikennäköisiä subaruja mutta kyllä see EVO on oma luokkansa kuitenkin.
Auto: EVO 4 RS vm.1996, aj. 83000km, ei mitään varustetia kun on RS malli. Kuitenkin edelliset omistajat ovat satsaneet raha : säädettävä Cusco coilover jousitus, EVO5 mappatu ECU + Evo 5 suutimet, Walbro pumppu, Magnex pakoputki decat, RSE Motorsport (UK) huolletu perä ja ECU ohjelma.

e41.jpg

e44.jpg

x06092011662.jpg

100_0129.jpg


Auto purettiin kokonaan ja eka projekti oli ohjauksen vaihto vasemalle.

strip1.jpg

strip2.jpg

strip3.jpg


Koko rintapelti vaihdettiin ja maalattiin.

LHD_15102011745.jpg


LHD_15102011749.jpg


Itävallasta tilatiin uusi EVO6 RS mallin nopea LHD ohjausvaihde.
holy_grail.jpg


"Pientä" sähköviritystä, mutta kun kysessä on RS niin ei niitä johtoja kovin monta ole.

elekter.jpg
 
Vs: EVO IV RS LHD

Lauantaina oli pitkä työpäivä ja koko sisustan kasaus ja sähkötyöt on valmiit.

c1.jpg


c2.jpg
 
Vs: EVO IV RS LHD

Todellinen jouluyllätys siis kun moottorista löydettiin kunnon crankwalki.... :seina.
Onneksi ei ole vist niin huono ettei pystyisi korjamaan. Ainakin ajossa ei sammunut vielä elikkä välyys ei ole ehkä niin iso.
Vien sen Ivar Raidamin pajalle korjattavaksi (Harju KEK Rally Team) ja katsotaan mitä spesialisti sanoo.

Mutta onneksi ei suurempa hätää kun tuli ostettua EVO6 moottori turboinen tilalle. Ei pitäisi ainakin crankwalk onglema enää olla.

Samalla laitetaan vähän jämäkkämpi kytkinpaketti tilalle (Exedy Cerametallic Paddle Clutch). Toivottavasti se lumi vielä tulisi joskus niin saisi piikkirenkailla pienet testit vedettyä.
 
Vs: EVO IV RS LHD

Komia on projekti! ;)

Jos saan udella kauan aikaa meni tohon ohjauksen swappaukseen?

Nii ja mites ilmeni crankwalk, iha mittaamalla? Itellä samaan pelko, tosin pitää mittailla kun seuraava öljyjenvaihto.

Ja saikohan tähän topicciin edes kommentoida ? ??? :-[ :-[
 
Vs: EVO IV RS LHD

MitsuEvo3 sanoi
Komia on projekti! ;)

Jos saan udella kauan aikaa meni tohon ohjauksen swappaukseen?
Nii ja mites ilmeni crankwalk, iha mittaamalla? Itellä samaan pelko, tosin pitää mittailla kun seuraava öljyjenvaihto.
Ja saikohan tähän topicciin edes kommentoida ? ??? :-[ :-[

Ohjauksen swappi sisältäen korityöt ,maalaus ja kasaus + sähköt yhteensä noin 2,5 viikkoa.

Kun mootori oli poistettu autosta niin siellä mietin että pitäisi vaihtaa samlla kaikki hihnat. Olin just luennut jostain foorumista crankwalk juttua ja kun vedin kampiakselia hihnapyörästä edes-takaisin niin kuulu tommoinen "clonk" ääni. En ole mittannut mutta see on selvästi isompi kun tehtaan määrämä max välys 0,15mm. kampi tunnistin on kyllä ihan ehjä vielä

Ei vissi saa tänne kommenttia laittaa
 
Vs: EVO IV RS LHD

Evox sanoi
>Komeeta on. Mites tulipelli on muutettu?

Tulipelli on swapattu kokonaisena LHD lancerista. Vanhat spot saumat porattiin ja alkuperäinen pala kokonaisena poistettu.
Elikkä nyt on täsmälleen samanlaisena kun olis jo syntynt LHD-na. Peltisepällä oli koko viikon, sen verran iso urakka on.

Tämmöiset palat kokonaisena vaihdettu : http://essi24.ru/catalog/auto/mitsubishi/unit/catalog/EU/model/c323e31c2a8b81b53b58d1f8f125a890/mgroup/42/sgroup/210.html

Itelle rakennan niin pitää tehdä kaikki kunnolla alusta lähtien.
 
Vs: EVO IV RS LHD

swrt2002 sanoi
Ohjauksen swappi sisältäen korityöt ,maalaus ja kasaus + sähköt yhteensä noin 2,5 viikkoa.

Kun mootori oli poistettu autosta niin siellä mietin että pitäisi vaihtaa samlla kaikki hihnat. Olin just luennut jostain foorumista crankwalk juttua ja kun vedin kampiakselia hihnapyörästä edes-takaisin niin kuulu tommoinen "clonk" ääni. En ole mittannut mutta see on selvästi isompi kun tehtaan määrämä max välys 0,15mm. kampi tunnistin on kyllä ihan ehjä vielä

Ei vissi saa tänne kommenttia laittaa

Asia kunnossa, melko asiallisesti tehty täytyy sanoa! ;)

Eli siis tarkoitat apulaitehihnaa missä on laturit öljypumput yms muut pikkuhilppeet kiinni? Vai ihan jakopäähihnaa? siis ihan ottamalla hihnapyörästä kiinni ja vetelemällä edestakaisin niin klonksuu, jos ymmärsin oikein? Täytyypi kokeilla omakohtaisesti.

Ja tuo; Ei vissi saa tänne kommenttia laittaa

Anteeksi että kommentoiin vielä, onko jo nyt jokun keskutelu topicci tälle vai teetkö edes?
 
Vs: EVO IV RS LHD

MitsuEvo3 sanoi
Anteeksi että kommentoiin vielä, onko jo nyt jokun keskutelu topicci tälle vai teetkö edes?
No niin toinen aihe tuolla Projektipäiväkirjojen keskustelu mestassa ::)
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41121.0
 
Vs: EVO IV RS LHD

MitsuEvo3 sanoi
Eli siis tarkoitat apulaitehihnaa missä on laturit öljypumput yms muut pikkuhilppeet kiinni? Vai ihan jakopäähihnaa? siis ihan ottamalla hihnapyörästä kiinni ja vetelemällä edestakaisin niin klonksuu, jos ymmärsin oikein? Täytyypi kokeilla omakohtaisesti.

Elikkä siis apulaite h-pyörästä vedät edes-takaisin, ei hammashihnan pyörästä. Alempi muovikotelo pitää poistaa jotta sormet mahtuisi hihnapyörän taakse.
 
Vs: EVO IV RS LHD

Evo4 Crankwalk korjausopas :
1. Osta Evo6 moottori... ;)

ab28122011879.jpg


Lisäksi laitettiin uusi Exedy Cerametallic Paddle kytkin.Toivottavasti kestää jäärata ajon tämmöisellä.

ab28122011878.jpg


ab28122011885.jpg


Tänään uusitan vielä jakohihna ja vesipumppu ja sitten alkaa nostohommat.
 
Vs: EVO IV RS LHD

Ekat lumitestit tehty. Meno piikkirengailla on kyllä aivan jotain muuta.... ;D

snow1.jpg


snow2.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom