Evo IX lisämittareiden asennus

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
olisi tarkoituksena asentaa ahtopainemittari ysiin.. minkälainen projekti on vetää piuha konehuoneesta kabiiniin? toisin sanoen, joutuuko kojelautaa purkamaan, vai saako läpiviennin jostakin ns. kivuttomasti? elektronisessa mittarissahan ei ilmeisesti tarvi kuin virta jostain ja yksi piuha konehuoneeseen sijoitettavasta boksista?! kokemusta ei ole, koska tällä urpolla on ensimmäinen oma turpovehje alla.

ajattelin asentaa mittarin (jota ei vielä ole) samalla tavalla kuin puercolla (kiitos hienoista kuvista!). onko evoihin olemassa mitään valmista lisämittaripaneelia muuta kuin 1din radion alle tai a-pilariin? itse en ole löytänyt kuvia. itellä on 2din soitin, ja a-pilari ei tule kysymykseen, koska siinä olevat mittarit on niin järkyttävännäköinen ratkaisu. :p jos monta mittaria saisi asennettua helposti ja siististi, voisi tulevaisuudessa harkita ainakin laajakaistalambdaa.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Rexpeedillä löytyy ainakin tuollainen teline: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=39
Siisteydestä voi kai sitten olla montaa mieltä.

Toinen vaihtoehto on tuohon ratin taakse, ratin ja mittariston väliin, tulevat "korvat":

Rexpeed: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=96
Perrin: http://www.jrm-racing.se/p774/files/1040_original.jpg
Perrin2: http://www.jrm-racing.se/p774/files/796_original.jpg

Itellä mittarit tällä hetkellä näin: http://s167.photobucket.com/albums/u135/aakievo/?action=view&current=IMG_0171.jpg
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Pade sanoi
Rexpeedillä löytyy ainakin tuollainen teline: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=39
Siisteydestä voi kai sitten olla montaa mieltä.

Toinen vaihtoehto on tuohon ratin taakse, ratin ja mittariston väliin, tulevat "korvat":

Rexpeed: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=96
Perrin: http://www.jrm-racing.se/p774/files/1040_original.jpg
Perrin2: http://www.jrm-racing.se/p774/files/796_original.jpg

Itellä mittarit tällä hetkellä näin: http://s167.photobucket.com/albums/u135/aakievo/?action=view&current=IMG_0171.jpg

juu, ton kojelaudan päälle tulevan telineen voi unohtaa. mieluummin vaikka sinne a-pilariin! ;D

noi mikkihiirivaihtoehdot olin unohtanut kokonaan, itse asiassa toi perrinin yksinkertainen malli vois jopa tulla kysymykseen. ja toisaalta, jos alottaa sillä ahtomittarilla asennettuna puerco-tyyliin, niin helppohan se on sitten tulevaisuudessa siirtää mikkihiiren korvaksi.

todella tyylikkäät noi sun asennukset! :peukku itse en vaan missään nimessä halua luopua tosta "kasinelosen cherryn" kellosta. 8)

niin, edelleen, joutuuko piuhan läpiviennille konehuoneesta purkamaan paljon sisustaa?
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Ei tarvitse paljon purkaa. Helposti pääsee.
Itsellä on nyt ajatuksissa hommata tuollanen mikkihiirikorvasetti. ;)
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Tässä on mun toteutus E8:ssa
12112009.jpg
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

nahkuri sanoi
niin, edelleen, joutuuko piuhan läpiviennille konehuoneesta purkamaan paljon sisustaa?
Oikeanpuolen iskarin ja tulipellin välissä on läpivienti ja toinen löytyy oikean sisälokarin alta.
Hanskalokeron ja sen alapuolisen muovin irroitus riittää.
Reikiin ei yletä käsin, mutta sieltä saa kyllä johdot ja letkut ujutettua.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

overboost sanoi
Oikeanpuolen iskarin ja tulipellin välissä on läpivienti ja toinen löytyy oikean sisälokarin alta.
Hanskalokeron ja sen alapuolisen muovin irroitus riittää.
Reikiin ei yletä käsin, mutta sieltä saa kyllä johdot ja letkut ujutettua.

tänks. itse asiassa muistin just, että onhan mulla sisälämppärin pistoke, jota seuraamalla ois löytänyt sen läpiviennin. mutta kun aina pitää ensin kysyä, sitten vasta tutkia. ;D

toi evokuutio-tyylinen asennus ois kyllä kaikista siistein, mutta kun tossa on maahantuojan asentama 2din navi/soitin, niin täytyy unohtaa.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

nahkuri sanoi
tänks. itse asiassa muistin just, että onhan mulla sisälämppärin pistoke, jota seuraamalla ois löytänyt sen läpiviennin. mutta kun aina pitää ensin kysyä, sitten vasta tutkia. ;D
Se reikä on niin pieni, että joudut käyttää sisälokarin puoleista läpivientiä.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Olis harkinnassa hommata elektroninen ahtopainemittari, mutta vähän mietityttää miten tämä kytketään.
Mekaaninen olisi myös vaihtoehto mutta mikä näistä mahtaa olla helpompi evo ysiin kytkeä?
Ajattelin asentaa sen kojelaudalle, tuulilasin vasempaan nurkkaan ihan pinta asennuksena mutta en haluaisi että mitään jälkijä ei tulisi jos vaikka ton pois joskus haluaa...
Löytyykö jotain muita valmiita telineitä esimerkiksi tollainen "mikki hiiri" tosin vaan yhdellä "korvalla"?
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Mittareissa on usein mukana pieni kotelo ja jalka jonka voi kiinnittää esim. kaksipuoleisella teipillä. Johdon saa luultavasti vietyä kojelauden ja A-pilarin muovin välistä alas. Mekaanisessa letku voi olla melko huonosti taipuvaa ja paksua ja elektroninen mittari on yleensä pienempi.

Tuohon laittaisin elektronisen noilla perusteilla, mutta mekaanisissakaan ei ole mitään vikaa sinänsä.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Onkos jossain mitään asennusohjeita ja kuvia elektronisen mittarin asennuksesta?
Auttaisi paljon :)
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

M.V sanoi
Onkos jossain mitään asennusohjeita ja kuvia elektronisen mittarin asennuksesta?
Auttaisi paljon :)

jos haluat niin voit tulla tänne tiluksille niin asennetään yhdesä :)
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

M.V sanoi
Onkos jossain mitään asennusohjeita ja kuvia elektronisen mittarin asennuksesta?
Auttaisi paljon :)

Elektroniseen mittariin tule paineanturi konehuoneeseen ja siitä johdot mittarille. Eli letkua ei tarvitse haaroittaa mittarille asti vaan siihen anturiin. Muuten sama kytkentä kuin mekaanisella eli virta, valot ja maa.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

_jkh_ sanoi
löytyyköhän tällästä kehystä mikä olis LHD autoon tarkotettu ja mittarit vähän kuskiin päin suunnattu?? http://www.japanparts.com/images/ImageFromDB.php?base=1&no=18825

tai jotain ton tyylistä ja tietenkin hiilarista

Muutamaan eri valimistajan kapineeseen tömänny niin aina tulee mittarit suoraan. Eli RHD/LHD samassa. Melko hinnakkaita ovat.

52mm mittareille löytyy niitä 1din sovittimia hintaan about 10€ , Mut juu ei ole noin porno kuin tuo.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Pade sanoi
Rexpeedillä löytyy ainakin tuollainen teline: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=39
Siisteydestä voi kai sitten olla montaa mieltä.

Toinen vaihtoehto on tuohon ratin taakse, ratin ja mittariston väliin, tulevat "korvat":

Rexpeed: http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=96
Perrin: http://www.jrm-racing.se/p774/files/1040_original.jpg
Perrin2: http://www.jrm-racing.se/p774/files/796_original.jpg

Itellä mittarit tällä hetkellä näin: http://s167.photobucket.com/albums/u135/aakievo/?action=view&current=IMG_0171.jpg

Onks noi mittarit DEFIN(eikös ne oo virrattomana ihan mustia) mallistoa? Sellaset ite haluisin, tai no oikeastaan en tarttis ku ahtomittarit, mut toi hiilarinen mikkihiiri-asennus ois ehkä se mieluisin.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

-JP- sanoi
52" mittareille löytyy niitä
Huh,onpas evo varsinainen tila-auto kun noin isoja mittareita mahtuu kuskin kanssa kabiiniin.!
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

-JP- sanoi
Muutamaan eri valimistajan kapineeseen tömänny niin aina tulee mittarit suoraan. Eli RHD/LHD samassa. Melko hinnakkaita ovat.

52" mittareille löytyy niitä 1din sovittimia hintaan about 10€ , Mut juu ei ole noin porno kuin tuo.

Ja mä haluaisin nähdä sellasen adapterin millä saa 52" mittarin DIN-paikkaan sopimaan :eek: Olisko sellasia millä saa 40" telkunkin sovitettua ja löytyykö biltemasta? :peukku
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Jäätävää kettuilua.. :D hhaahahah..
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Onks noi mittarit DEFIN(eikös ne oo virrattomana ihan mustia) mallistoa? Sellaset ite haluisin, tai no oikeastaan en tarttis ku ahtomittarit, mut toi hiilarinen mikkihiiri-asennus ois ehkä se mieluisin.

Mulla on ylimääräinen Defi ahtomittari + keskusyksikkö, jos kiinnostaa.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Onks noi mittarit DEFIN(eikös ne oo virrattomana ihan mustia) mallistoa? Sellaset ite haluisin, tai no oikeastaan en tarttis ku ahtomittarit, mut toi hiilarinen mikkihiiri-asennus ois ehkä se mieluisin.

Ei valitettavasti ole Defin mittareita nää vaan halpis STRI-merkkisiä.
Itseäkin himottaisi Defin mittarit, etenkin nyt kun kaksi näistä nykyisistä on jo enemmän tai vähemmän sanoneet itsensä irti :p

Ainakin nuo Perrinin mikkihiiri-telineet on säädettäviä 52-60mm joten ne Defin BF-sarjan mittarit pitäisi myös saada tuollaiseen asennettua.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

nokonzok sanoi
Mulla on ylimääräinen Defi ahtomittari + keskusyksikkö, jos kiinnostaa.

Mikäs toi keskusyksikkö on? Joo, laitoin YV:tä. ;)
Vastaava ku tää http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=96 sais löytyä yhdelle mittarille. Vai onko joku muukin tärkeä mittari, mikä kannattas asentaa samalla, jos ahtomittarin laittaa. Esim. Öljynlämpö?
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Parista vanhasta topicistakin näitä löytyi jo jonkin verran.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20093.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13660.0

Ahtopaine, laajakaista seosmittarilla sekä öljynpaine vaikuttas olevan ne oleellisimmat mittarit.

Peke, jos et montaa mittaria halua kabiiniin, mutta tahdot kuitenkin saada/nähdä dataa useammasta asiasta niin silloin PLX:n mittarit ja tiedonkeruuvehkeet saattais olla etsimäsi ratkaisu. Heillä on ihan laadukkaan oloisia ohjelmoitavia mittareita ja et välttämättä tarvitse kuin yhden näytön, johon voit yhdistää useamman anturin. Saatavilla on myös PC:lle ladattavaa ja jälkeenpäin tarkasteltavaa versiota, jonka kuvittelisin olevan ainakin katusäätöjä ja oikeita seoksia hakiessa oivallinen apuväline.

Valikoimaa löytyy PLX:n kotisivuilta:
http://www.plxdevices.com/imfd.html

Minkähän kokoinen se vakiomittariston "LANCER"-aukko on jos sitä kokoa muokkais sopivaksi ja istuttais tällaisen ohjelmoitavan näytön siihen turhaan reikään? Ei tarviis telineitä sun muita härpäkkeitä. Noi PLX:n näytöt on niin litteitä, että ne pitäs olla kohtuu helppo sijoittaa kojetauluun.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Mikäs toi keskusyksikkö on? Joo, laitoin YV:tä. ;)
Vastaava ku tää http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=96 sais löytyä yhdelle mittarille. Vai onko joku muukin tärkeä mittari, mikä kannattas asentaa samalla, jos ahtomittarin laittaa. Esim. Öljynlämpö?

itse ajattelin hommata laajakaistalambdan, sille kun olisi paikkakin jo valmiina putkessa. halpis ahtomittari odottaa noutoa kaupassa, tosin asennus taitaa mennä kevääseen.. jos oot tilaamassa tommosta kaksikorvaista telinettä, voisin tulla kimppaan. toi hiilarinenkin on ihan ok, mutta ite tykkäisin tosta perrinin yksinkertaisesta mikkihiirestä. oletan, että mittareiden pohjat/takaseinät on yleensä siistejä ja sileitä. mutta jos johdot kulkevat takaseinästä, niin sitten tietysti suljettu kotelo.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Mikäs toi keskusyksikkö on? Joo, laitoin YV:tä. ;)
Vastaava ku tää http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=96 sais löytyä yhdelle mittarille. Vai onko joku muukin tärkeä mittari, mikä kannattas asentaa samalla, jos ahtomittarin laittaa. Esim. Öljynlämpö?

Defin mittarit (ainakin tuo BF-sarja) vaatii tuon keskusyksikön toimiakseen. Eli kaikki mittarit liitetään siihen: http://www.defi-shop.com/product/bf/images/daisy_chain_bf.gif
Kannattaa tosiaan myös mittaritelinettä valikoidessa huomioida, että nuo Defin BF-sarjalaiset ovat 60mm versus "normimittareiden" 52mm.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Ite kans ajatellu sellaista Auto Meterin mikkihiiritelinettä yhdellä korvakkeella. Ebaysta löytyy esim. "Auto Meter evo pod" -hakusanalla. Löytyy yhdelläkin korvalla, ainakin muovisena.

http://www.autometer.com/cat_mounts.aspx?sid=0&mid=2&mdl=28&gw=0&pg=2

http://shop.ebay.co.uk/i.html?LH_AvailTo=3&_nkw=auto+meter+evo+pod&_arm=1&_armm=63&_ruu=http://shop.ebay.co.uk/i.html%3F_nkw%3Dauto%2Bmeter%2Bevo%2Bpod%26_arr%3D1&_rdc=1

Kattelin, että ~50 eur saa sellaisen postikuluinen Suomeen + tullit yms.

Edit: Löytyyhän hiilikuituistakin yhdellä korvalla:
http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=95
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Hittolainen ku nuo telineet on 52mm mittareille ja DEFIT 60mm... :seina
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Hittolainen ku nuo telineet on 52mm mittareille ja DEFIT 60mm... :seina

Kyllähän sitä nyt maailmassa mittari telineitä 60mm mittareille on.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Piti just vastata, että kyllähän sitä maailmaan muitakin mittareita mahtuu ;D

Ja kyllä tossa hiilikuitusessa näyttäis ehkä sen verran varaa olevan, että suurentaa tota aukkoa sen muutaman millin vaikka dremelillä.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Ai saa? :D
No varmaan löytyy mittareita, mut millasia sit ja mistä? Mä ku en ihan mitä tahansa hyväksy.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Hittolainen ku nuo telineet on 52mm mittareille ja DEFIT 60mm... :seina

Perrinin mikkihiirikorvat ei kelvannu vai? :p Niiden pitäisi olla säädettävissä 52mm-60mm..
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Tarzi sanoi
Valikoimaa löytyy PLX:n kotisivuilta:
http://www.plxdevices.com/imfd.html

Noi PLX:n näytöt on niin litteitä, että ne pitäs olla kohtuu helppo sijoittaa kojetauluun.

Alkoi todella kiinnostamaan ,varsinkin kun vertaa hintoja DEFIn vastaaviin setuppeihin. :peukku
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Tarzi sanoi
Parista vanhasta topicistakin näitä löytyi jo jonkin verran.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20093.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13660.0

Ahtopaine, laajakaista seosmittarilla sekä öljynpaine vaikuttas olevan ne oleellisimmat mittarit.

Peke, jos et montaa mittaria halua kabiiniin, mutta tahdot kuitenkin saada/nähdä dataa useammasta asiasta niin silloin PLX:n mittarit ja tiedonkeruuvehkeet saattais olla etsimäsi ratkaisu. Heillä on ihan laadukkaan oloisia ohjelmoitavia mittareita ja et välttämättä tarvitse kuin yhden näytön, johon voit yhdistää useamman anturin. Saatavilla on myös PC:lle ladattavaa ja jälkeenpäin tarkasteltavaa versiota, jonka kuvittelisin olevan ainakin katusäätöjä ja oikeita seoksia hakiessa oivallinen apuväline.

Valikoimaa löytyy PLX:n kotisivuilta:
http://www.plxdevices.com/imfd.html

Minkähän kokoinen se vakiomittariston "LANCER"-aukko on jos sitä kokoa muokkais sopivaksi ja istuttais tällaisen ohjelmoitavan näytön siihen turhaan reikään? Ei tarviis telineitä sun muita härpäkkeitä. Noi PLX:n näytöt on niin litteitä, että ne pitäs olla kohtuu helppo sijoittaa kojetauluun.

Tuo orkkismittaristoon näyttö-ois pirun hyvä idea, mutta mistä niin pienen näytön/mittarin löysit? Pade, nuo Perrinin korvat ei oikein iske, jää kaikki piuhat sun muut näkyviin...
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
mutta mistä niin pienen näytön/mittarin löysit?

Ei niin pientä varmaan olekaan.

Mutta esim. sijoittamalla näytön sen aukon päälle ja suurentamalla alkuperäistä aukkoa tarpeeksi paremman upotuksen aikaansaamiseksi, samalla alkuperäisen tilalle vähän carbon-lookia rexpeedistä:
http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=102

En tiedä kuinka hyvin toimii jos näytön laittaa aukon taakse muuttamatta aukon kokoa. Tuollaisia reunakoristerinkuloita lienee pystyy teettämään haluttuun kokoon, väriin ja makuun että saa paremman lopputuloksen jos päätyy aukkoa muokkaamaan ja laittamaan sen näytön sinne taakse. Itse tahtoisin toteutuksen näin, ei turhia koteloita kabiinissa (= kiinnostaa vähemmän myös ulkopuolisia kun ei ole näkyvissä), ei ikäviä asennusjälkiä autoa myytäessä, ei näkyviä johtoja ja kaikki ylimääräiset anturit saa näytettyä siihen yhteen ja samaan näyttöön sekä sijoitus muiden mittareiden sekaan kun paikka mittaristossa on jo lähes valmiina tehtaalta. Tuo nykyinen Lancer-aukko on mielestäni niin turha kuin olla voi.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Tarzi sanoi
Itse tahtoisin toteutuksen näin, ei turhia koteloita kabiinissa (= kiinnostaa vähemmän myös ulkopuolisia kun ei ole näkyvissä), ei ikäviä asennusjälkiä autoa myytäessä, ei näkyviä johtoja ja kaikki ylimääräiset anturit saa näytettyä siihen yhteen ja samaan näyttöön sekä sijoitus muiden mittareiden sekaan kun paikka mittaristossa on jo lähes valmiina tehtaalta.

Sama täällä, jos tulee "näkyviä" asennuksia, niin sit hillittyjä.

Tarzi sanoi
Tuo nykyinen Lancer-aukko on mielestäni niin turha kuin olla voi.

Näin on, miks ne ei voinu tehtaalla laittaa siihen vaikka ahtopainemittaria...???
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Jos hommais tälläsen Custom Multi-Gauge with OBDII, niin mitä kaikkea tuolta näkee? Ei ainakaan ahtopainetta. ;D
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

:eek:fftopic Lukeekos kaikissa 7-9 evoissa "lancer" vakiona? Mulla lukee siinä "Evolution" ja en usko et on laitettu jälkeenpäin.(taino mistä sitä tietää). Vai olisko Jaappaniasta tulleissa tollein. Omaani haluaisin joko poistattaa ne keskimmäiset tuuletusritilät ja laittaa siine paikkaan mittarit tai sitten jos löytyis tuollainen mut rhd http://www.rexpeed.net/new2007/product_detail.php?serial=39
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

_^ http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Autoja+ja+moottorivekottimia./Mitsubishi+-+Evolution+VIII/Cluster_carbon/
jep, alunperin lukee "lancer", ite vaihdoin rexpeed:n Evolution merkkiin.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Jos hommais tälläsen Custom Multi-Gauge with OBDII, niin mitä kaikkea tuolta näkee? Ei ainakaan ahtopainetta. ;D

Jos hankkii pelkästään tuon paketin, niin sillä on mahdollista nähdä seuraavat tiedot, mikäli ne on luettavissa auton OBD-portista:
* Throttle Position
* Intake Pressure (MAP)
* OBD Type
* Fuel Level
* RPM
* Air Flow (MAF)
* Oxygen Sensor Voltage1 (Bank 1)
* Barometric Pressure
* MPH
* Short Term Fuel Trim (Bank 1)
* Oxygen Sensor Voltage2 (Bank 1)
* Catalytic Converter Temperature
* Engine Load
* Long Term Fuel Trim (Bank 1)
* Oxygen Sensor Voltage1 (Bank 2)
* ECU Voltage
* Engine Timing
* Short Term Fuel Trim (Bank 2)
* Oxygen Sensor Voltage2 (Bank 2)
* Absolute Engine Load
* Air Intake Temperature
* Long Term Fuel Trim (Bank 2)
* Ambient Air Temperature
* Water Temperature
* Fuel Pressure
* Fuel Pressure Relative

Tuohon samaan näyttöön saa luonnollisesti kytkettyä laajennusta halutessaan lisäksi haluamansa lisäanturit esimerkiksi ahtopaineelle, laajakaistalambdalle yms.
Now not only can you daisy chain our Sensor Modules but you also have access to all data on your ECU. This allows you to view all parameters of your vehicle and also act as a scan tool to check and clear engine codes when necessary.
Samalla tuossa on näköjään mahdollisuus lukea vikakoodeja ja nollata niitä. Itselläni on ollut vastaavaan pystyvä näyttö Scangauge II käytössä jo muutaman vuoden vaikka lähinnä käytänkin sitä nykyisin kulutusten ja jäljellä olevan bensamäärän seuraamiseen. Pari ensimmäistä tankillista tuon hankkimisen jälkeen meni yrittäessä saada kulutuslukemia mahdollisimman pieneksi, joten ihan kiva lelu vähemmän kuluttavan ajon opetteluunkin ;D

EDIT: Tuossa listassa oli näköjän mainittu MPH, mutta en osaa sanoa pystyykö yksiköitä muuttamaan haluamiinsa, kuten Scangaugessa, jossa pystyy vaihtamaan litroiksi, kilometreiksi, bareiksi jne..
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Miks muuten olet vaihtamassa pois tuota Scangauge II:sta, jos se kerta pelittää ja siitä löytyy tarvittavat ominaisuudet? Onks tuonkin asennus töpseli kiinni OBD:hen juttu?
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Enhän mä ole missään sanonutkaan vaihtavani sitä pois ;)
Mutta ahtopainetta ja polttoaineseoksia Scangaugella(kaan) ei ikävä kyllä saa irti OBD-portista, vaikka kaikinpuolin toimiva peli onkin :-[ Siihen tarkoitukseen tahtoisin sen näytön ja anturit sekä paikan mittaristoon. Scangauge on tosiaan ihan plug and play OBD-porttiin ja piuhatkin on piilossa kojelaudan ja A-pilarin muovien takana. Kiinnitys velcronauhalla A-pilarin vieressä. Tuossa on se hyvä, että pistokkeen saa laittaa tarpeen mukaan joko sivulta tai suoraan takaa, kuten itselläni. Nopea vaihtaa myös autosta toiseen tarvittaessa.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Peke sanoi
Miks muuten olet vaihtamassa pois tuota Scangauge II:sta, jos se kerta pelittää ja siitä löytyy tarvittavat ominaisuudet? Onks tuonkin asennus töpseli kiinni OBD:hen juttu?


mulla loppu nopeus mittarin toiminta kun laitoin scangaugen kiinni,perk ???

onkohan siinä joku kikka tai viba..
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Jep, mulla on käynyt pari kertaa samalla tavalla epähuomiossa. Ota se vaan irti ja seuraa sen mukana tulleen ohjekirjasen järjestystä kytkemiseen. Muistaakseni kaikki virrat piti olla pois ennen kuin sen kytkee päälle. Ei siis huolta, koitat vaan uudelleen.
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Tarzi sanoi
Jep, mulla on käynyt pari kertaa samalla tavalla epähuomiossa. Ota se vaan irti ja seuraa sen mukana tulleen ohjekirjasen järjestystä kytkemiseen. Muistaakseni kaikki virrat piti olla pois ennen kuin sen kytkee päälle. Ei siis huolta, koitat vaan uudelleen.

jeps :peukku
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus


meinasin pistää aem uego-laajakaistapaketin (30-4100) tilaukseen, kun sellaisen löysin mielestäni sopuhintaan. eikö toi olekin ihan ok setti, jos haluan seurata seossuhdetta ihan vain omaksi ilokseni, eikä kytkeminenkään liene mitään rakettitiedettä?! kannattaako se boschin anturi laittaa orkkislambdan rinnalle (ilmeisesti niitä on vakioputkessa kaksi, mutta tossa viriputkessa enää vain toinen), vaikka tolla voisi ilmeisesti myös korvata auton oman lambdan? pahoittelen sekavaa ulosantia, en tosiaan ymmärrä (vielä ;)) näistä juuri mitään..
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

nahkuri sanoi
meinasin pistää aem uego-laajakaistapaketin (30-4100) tilaukseen, kun sellaisen löysin mielestäni sopuhintaan. eikö toi olekin ihan ok setti, jos haluan seurata seossuhdetta ihan vain omaksi ilokseni, eikä kytkeminenkään liene mitään rakettitiedettä?! kannattaako se boschin anturi laittaa orkkislambdan rinnalle (ilmeisesti niitä on vakioputkessa kaksi, mutta tossa viriputkessa enää vain toinen), vaikka tolla voisi ilmeisesti myös korvata auton oman lambdan? pahoittelen sekavaa ulosantia, en tosiaan ymmärrä (vielä ;)) näistä juuri mitään..

Itse ostin Innovaten LC-1:n, perusteena se että Innovatessa kaksi ohjelmoitavaa analogialähtöä. Jos ei koskaan koe tarvitsevansa kahta lähtöä, on varmaan sama minkä hankkii. AEM:ssä laajakaistaohjain + mittari samassa paketissa ja sekä AEM että Innovate toimivat myös esim. Evoscannin kanssa jos loggaaminen kiinnostaa. Innovatessa defaulttina pelkkä ohjain, johon voi sitten liittää mittarin joko analogialähtöön tai sarjakommunikoinnin perään. Kahta analogialähtöä tarvitsee oikeastaan vain jos aikoo korvata jomman kumman auton kapeakaistaisista tuolla laajakaistan analogialähdöstä saatavalla kapeakaistaemuloinnilla ja sen lisäksi logata tuota toista esim. auton ecun analogiatulolla tai haluaa laittaa analogiasignaalia syövän mittarin. Itse jättäisin seossäädön auton alkuperäisen lambdan hoidettavaksi.

Jos sulta on poistettu se takimmainen lambda eikä ennen sitä ole enää kattia, voi sen laajakaistan pistää siihen vapaana olevaan reikään.

Edit: korjattu laitteiden ominaisuuksia...
 
Vs: Evo IX lisämittareiden asennus

Pietari sanoi
Jos sulta on poistettu se takimmainen lambda eikä ennen sitä ole enää kattia, voi sen laajakaistan pistää siihen vapaana olevaan reikään.

käsittääkseni mulla on toinen lambda poistettu (autossa 3" downpipe metallikatilla) ja samalla tehty paikka valmiiksi laajakaistalle. ajatuksena on tosiaan päästä seuraamaan seoksia, todennäköisesti ei itse koskaan säätämään autoa.

tota mä juuri hainkin, että on ihan ok jättää alkuperäinen lambda hoitamaan hommansa ja asentaa laajakaista "omaksi iloksi".
 
Takaisin
Ylös Bottom