Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Oireet:

Satunnaisesti voima häviää ja kone prötää kuin kävisi kolmella - vikavalo syttyy hetken kuluttua ja palaa ehkä 20s ja sammuu jolloin auto alkaa välittömästi toimia normaalisti. Kerran sain pysäytettyä vikavalon aikana. Paikallaan kierrokset korkealle toimii, mutta kaasulla kierroksia "saattaen" alaspäin prötää ja kierrokset vajuu alle tyhjäkäynnin - pysyy käynnissä vain kaasulla. Edelleen kun vikavalo sammuu häviää myös röpellys ja kaikki palaa normaaliksi. Haiskahtaa joltain ecun turvaominaisuudelta?

Alkoi tankkauksen jälkeen, joten oletin että polttoaineen seassa oli roskaa tai vettä. Harri K osasi sanoa että ainoat suodattimet on tankissa eikä konehuoneessa, kuten oletin. Se siitä teoriasta. Heitin kuitenkin tankkiin puoli litraa masinolia varmuuden vuoksi.

Harri epäili lambdaa. En tajunnut kokeilla loppuuko prötäys isommilla kierroksilla ajossa...

Olen tällä hetkellä Joensuun kupeessa pari päivää ja oma kaapeli ja läppäri on luonnollisesti kotona, eli en saa vikakoodia luettua. Olisiko täällä idässä avuliasta kerholaista, joka voisi koodit tarkastaa, että voisin tehdä päätöksen jätänkö auton tänne vai yritänkö sillä 400km taipaleen takaisin kotiin.

Olen kännykkäsurffailu vankina täällä, joten pahoitteluni jos asiaa on jo käsitelty - en ainakaan itse haulla löytänyt.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

IX: tankissa mielestäni vain "siivilä" ei suodatinta.

Kaksi arvausta :

- PA pumppu.
- Jokin vittumainen anturi sekoilu...




No joo toivottavasti löytyy ne vian lukulaitteet.

Loppuviesti Privatella. :)
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Tankissa on pari vuotta vanha walbro. En usko että siinä olisi vikaa. Samoin tulpat, johdot ja puolat vaihdoin syksyllä. Vikakoodeillahan tuo selviää, mutta lauantaina ei ole nuo pajat auki. :(
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

-JP- sanoi

Luin, kiitos. :)

Kokeilen vielä jos löytyisi lähempää. Tonne ajelee täältä lähes 2h kun on niin paljon kuuskympin rajoitusta matkalla. Pari tärppiä on vetämässä paikallisille rallipajoille.

Joensuun ja lähiseudun kerholaiset herätys. :)
Mä EN HALUA ajaa kotiin tuolla DNSF Scrapyard Runiin varatulla shitroen bx:llä.. :(
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Eräässä Legnumissa oli tasan samat oireet kun joku nopeudentunnistusanturi temppuili.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Multa löytyis läppäri ja Evoscan openport 1.3 kaapelilla. Asun tässä Joensuun kupeessa, omaan seiskaan pitää huomenna iskari vaihtaa, niin jos vielä ehtii sen jälkeen niin vois pyörähtää kaupungissa. Laittele vaikka privaa missä tarkemmin oot ja ajankohtaa, niin katotaan.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Tarkastettiin faiorin kaapelilla vikakoodit - ei yhtäkään. Kiitos silti paljon vaivasta. :) Vähän nyt jää mysteeriksi. Vissiin joku anturihärö, mutta outoa ettei jäänyt vikamuistiin. Ei auta kuin seurailla.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Kotimatkasta puolet onnistui normaalisti, mutta sitten alkoi valot vilkkua ja auto röpeltää. Röpellyksen jälkeen pakokaasu haisee kitkerälle, kunnes hetken tyhjäkäynnin jälkeen palaa normaaliksi rikkaan tuoksuksi kun auto alkaa jälleen toimia. Ajelin kolmosella loput 200km kotiin ilman ongelmia, joten kovasti tuo lambdavialle haiskahtaa kun kerran isommilla kierroksilla toimii. Tarvinnee laittaa uusi anturi tilaukseen.

Kulutusennätyksiin ei tällä kerralla päästy. +3.5L satkulle lisää normaaliin. ::)
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

mystinengalant sanoi
Toihan nyt selviäis helposti kun loggaisitte lambdan signaalia eculta.

Njoo no voihan tuota ihmetellä tässä viikolla kun saa oman läpärdin kiinni.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Omalle kohdalle on sattunut neljä evoa joissa ollut lambda pimeänä eikä ole röpellellyt millään lailla, ainoa asia josta sen on huomannut mitään loggailematta on ollut bensankulutus. Mutta loggaamallahan se selviää, jospa se valokin syttyisi sitten kun olet piuhoissa kiinni.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Tulpat, johdot ja puolat on uusittu syksyllä. Tulppia kattelinkin ja hyvältä näyttivät. En usko noissa vian olevan.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Biim sanoi
Tulpat, johdot ja puolat on uusittu syksyllä. Tulppia kattelinkin ja hyvältä näyttivät. En usko noissa vian olevan.

tämä muuten on vähän samanlainen mitä mulla tekee gti käynistässä satunaisesti, lähtee 3lla käyntiin trötää
tyhjäkäynillä korjaantuu tai kieroksilla, oli kone kuuma tai kylmä. ajosta ei vielä ole tuota tehnyt (koputtaa puuta=päätä)
ja tässä miettiessä niin viimekesänä mä uusin tulpat ja tulpanjohdot...

nyt en ulkoa muista että onkos evossa virranvahvistin puolille jota ecu ohjaa? tuo että tavallaan kastelee tulpan(t)
vois viitata heikkoon kipinään ja yksi oravanpyörän osa on kipinänvahvistin....
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Kuten jo alussa heti sanoin Biim:lle se on se lambda. Samaa teki Vr4 matalil kierroksilla...
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Toivottavasti vika selviää, kaveri tuossa soitteli tänään, että sillä on IV evossaan ihan sama ongelma nyt, eli vikavalo syttyy ja auto ei kulje mihinkään. Sitten korkeilla kierroksilla toimii, mutta lähellä punarajaa rupeaa taas röpöttää/ei kulje.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Faior ehtikin jo kirjoitella tänne ;D Tosiaan nelosessa samankuuloista vikaa. ilmenee monesti varsinkin kylmällä koneella tai kun ajon jäljeen antaa hetkisen käydä tyhjäkäynnillä ja jatkaa matkaa. Itse olen kokeillut monilla eri tulpilla/tulpan johdoilla sekä puolilla mutta vika ilmenee edelleen..Pitänee itsekkin perehtyä seuraavaksi tuohon labdan kuntoon...
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Jos punarajallaki rötää ni sitte on tulppie kärkiväli syytä tarkistaa sekä bensansuodatin/bensanpaineet.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Hmm, minä voisin kysyä tosta omastakin seiskasta tässä sitten..

Eli homma on sellanen, että kun autolla ajaa matka-ajoa, ja moottori on siten aika viileä näillä pakkasilla.. niin ekat kovat vedot 3, 4 tai 5 vaihteilla pätkäsee hiukan, kun ahdot alkaa olla 1.5bar tietämillä, sitten kun koneen saa kuumaksi parin vedon jälkeen, ei pätkimistä enää esiinny ollenkaan millään vaihteella. Johtuuko tämä siis pelkästään pakkasesta ja kun auto on säädetty Englannissa, niin ilmasto on pikkasen erilainen?

Aiemmin röpelsi ihan kunnolla kun kierrokset nousi korkealle, mutta ongelma selvisi vaihtamalla tulpat, nyt esiintyy enää tuota satunnaista pätkimistä kun ilmat on kovin kylmät tai moottori on viileähkö, vedenlämpö ja öljynlämpö kuitenkin normaalit.

Mulla ois tossa pari logiakin evoscannilla vedettynä, josko joku osais niitä katsoa? Jostain syystä vaan nuo parhaat vedot ei tallentunu ollenkaan ja evoscan katkaisi yhteyden ecuun.. johtuuko liian korkeista kierroksista, vai mistä? Ja musta tuntuu, että toi älytön knock sum tossa toisessa logissa on joku häröily vaan. Ja noissa logiajoissa siis ei esiintynyt tuota pätkimistä ollenkaan, että sen suhteen ovat puhtaita..
 

Liitetiedostot

  • EvoScanDataLog_2011.02.13_12.06.09.csv
    28.4 KB · Lukukerrat 142
  • EvoScanDataLog_2011.02.13_12.14.30.csv
    16.3 KB · Lukukerrat 132
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

faior sanoi
Hmm, minä voisin kysyä tosta omastakin seiskasta tässä sitten..

Eli homma on sellanen, että kun autolla ajaa matka-ajoa, ja moottori on siten aika viileä näillä pakkasilla.. niin ekat kovat vedot 3, 4 tai 5 vaihteilla pätkäsee hiukan, kun ahdot alkaa olla 1.5bar tietämillä, sitten kun koneen saa kuumaksi parin vedon jälkeen, ei pätkimistä enää esiinny ollenkaan millään vaihteella. Johtuuko tämä siis pelkästään pakkasesta ja kun auto on säädetty Englannissa, niin ilmasto on pikkasen erilainen?

Aiemmin röpelsi ihan kunnolla kun kierrokset nousi korkealle, mutta ongelma selvisi vaihtamalla tulpat, nyt esiintyy enää tuota satunnaista pätkimistä kun ilmat on kovin kylmät tai moottori on viileähkö, vedenlämpö ja öljynlämpö kuitenkin normaalit.

Mulla ois tossa pari logiakin evoscannilla vedettynä, josko joku osais niitä katsoa? Jostain syystä vaan nuo parhaat vedot ei tallentunu ollenkaan ja evoscan katkaisi yhteyden ecuun.. johtuuko liian korkeista kierroksista, vai mistä? Ja musta tuntuu, että toi älytön knock sum tossa toisessa logissa on joku häröily vaan.

Mulla teki samaa nissani ja syy oli liian kylmän lämpöarvon tulpat. Tarkastapa ne ja tarvittaessa naputtele pienemmälle kärkivälille. Näkyykö koneen viileys ihan logista? Pitäisihän sen normaaliin nousta vaikka pakkasta onkin - termostaatti vaihtoon?
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Biim sanoi
Mulla teki samaa nissani ja syy oli liian kylmän lämpöarvon tulpat. Tarkastapa ne ja tarvittaessa naputtele pienemmälle kärkivälille. Näkyykö koneen viileys ihan logista? Pitäisihän sen normaaliin nousta vaikka pakkasta onkin - termostaatti vaihtoon?

Joo, nuo tulpat jotka vaihdoin, onkin kuulemma kylmemmät tulpat kun vakiona.. en sitten tiedä, että kuinka paljon. Kärkiväli on n. 0,55. Kyl noi lämmöt vissiin normaalit on, mutta jotenkin tuntuis liittyvän moottoritilan lämpöön tms, ton ekan vedon jälkeen, jossa siis pätkii, niin auto ei enää pätki ollenkaan koko päivänä.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Eli eka veto oli kylmäl koneel? Oisko fuelcuttia vähän kuiteki...
Pysyykö lämmöt siis iha normaalissa aina..ei edes matka-ajossa saa evon lämmöt laskea yhtään kyllä.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Eka veto on niinkun vaikkapa 20 kilometrin ajomatkan jälkeen tehty ensimmäinen täyskaasukiihdytys jollain vaihteella, pätkäsee yleensä kerran ja sitten meno taas jatkuu. Tämän jälkeen sitten saa vedättää vaikka miten ja pätkimistä ei esiinny. Lämmöt on tosiaan sen mittariston oman neulan mukaan aina samassa kohdassa, siis keskellä, eli se ei ainakaan liiku mihinkään.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

faior sanoi
Jostain syystä vaan nuo parhaat vedot ei tallentunu ollenkaan ja evoscan katkaisi yhteyden ecuun.. johtuuko liian korkeista kierroksista, vai mistä?

Uskomatonta mutta totta eräässä autoyksilössä tämä johtui tulpista, jotka olivat oletettavasti häiriösuojaamattomat. Loggaus pätkäisi aina kun nousi ahdoille mutta kommunikointi palasi virheettömäksi NGK:n orkkistulpilla, tosin muutkin ns. R-tulpat ajanevat saman asian (kuten Denson Iridium jne). Mitkä tulpat sulla on?
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Eilen lähdin rekasta ohi niin pätkäisi fuel cuttia.
Eli uudellakin hukkaportinkellolla saattaa näillä -30 pakkasilla ahdot karata yli sallitun.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Itsellä eilen karkas 1.6bar paineet. Tosin mulla säädetty tohon 1.4bar.. Kyl tää -30c on makiaa.. :)
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Kokeilin evoscannilla. Hassua kyllä logituksen aikana moottorin arvot näkyy, mutta off-log ei saa edes vikakoodeja luettua. ??? Joku asetus kusee varmaankin. Login näytteenottotaajuus taitaa olla turhan pieni että siitä lambdan heittelyä voisi jälkikäteen seurata, mutta sain vikatilan aikaiseksi tyhjäkäynnilläkin ja silloin lambda jää rumputtamaan 0.01V kun auton toimiessa se seilaa 0-0.9V kuten pitääkin. Pelkkä uudelleen käynnistys riitti poistamaan vikatilan.

Outoa vaan miksi se vain silloin tällöin sekoilee, luulisi että rikki ollessaan koko ajan? Auto ei edes liikkunut tuossa välillä.

Mutta tämä selvä ja jään odottelemaan uutta anturia. :)
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Jaahas, tänään taisi löytyä oman nelosen prötäyksen aiheuttaja :peukku Putkessa oli pieni vuoto juuri lambdan kohdalla, pitää huomenna hitsata kuntoon. Mutta alustavasti koitin paikkausaineella tukkia ja sen aikaa minkä se siellä pysyi, niin autokin kyllä toimi normaalisti. Eihän tällä viimepäivinä pystynyt ajamaan ollenkaan kun moottori siirtyi vikatilaan jo matkanopeuksissakin.,´ja lisäksi syttyi joku ihme merkkivalo..ilmeisestikkin joku katalysaattorin ylikuumenemisvalo?
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Lambda vaihdettu. Syylärin irrottamalla sai tarvittavat pari senttiä tilaa, että poksahti auki. Oli muuten silti ihan järjettömän tiukalla!

Ajotietokoneen mukaan auto kulki paluumatkan tallilta vähemmällä bensalla, joten hyvältä näyttää. Liekö harhaluulo, mutta ikäänkuin vähän olisi piristynyt kaasuun vastaavuus pienillä kierroksilla.

Syylärin korkin onnistuin hävittämään jonnekin konehuoneeseen, joten kääräisin paikalle Nissanin 0,9bar korkin, vaikuttaisi pitävän. Onkos evon oma korkki yli 0,9bar?
 

Liitetiedostot

  • 01032011109a.jpg
    01032011109a.jpg
    51.2 KB · Lukukerrat 833
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Stockki taitaa olla tuon 0,9bar ja esim Ralliartin on 1,3bar.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Harri K sanoi
Stockki taitaa olla tuon 0,9bar ja esim Ralliartin on 1,3bar.

No sittenhän tuo joutaa olla tuossa. Pitää vaan muistaa nissaniin ettiä joku ennenkuin lähtee ajelemaan.
Katotaanko niin keväällä on nesteet pellolla kun en varmasti muista. ;D
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Ähäpäs. Ei tämä ongelma täysin poistunutkaan. Ramppikiihdytyksessä tuntui pieni prötäys tänään aamulla, mutta vikavaloon asti ei menty. En saanut toistettua. Lambdahan on tosiaan uusittu reilu tankillinen sitten..
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

tutkin tuossa 8 kaavioita ja evossa ei ole powerunittia vaan ecu ohjaa suoraan puolissa olevaa päätettä...

eräs vikahan voisi olla ihan puolassa että tietyssä lämpötilassa/kuorimituksessa/tärinässä tippuu pois pelistä
ja ei polta kunnolla.

tai sitten suutin vika/tukos tms..
tuossa gti rohjossa kävi eilen siten että tais jäädä joku suutin ihan kunnolla auki... haiskahti bensa ja kävi kolmella....
eikä meinannu lähteä käymään kunnolla...
pitäs saada hommattua tuo innovate niin sais tökätä evo8 ecun paikalle niin pääsis kokeileen häviikö 510cc suuttimilla tuo mun
ongelma... mulla tekee satunnaisesti tuota trötäämisen kuuloista... yleensä käynistyksen yhteydessä mulla tekee..
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Kas MMC olikin tänne kirjoitellut. Lambdan vaihdon jälkeen oli muutama viaton viikko. Tänään mitsu ökisi taas. Ei tuollaista samanlaista totaalistoppia mitä aiemmin, vaan ihankuin ajoittain kolmasosa tehoista. Tuntuu selvästi että prötää, mutta jaksaa kulkea sentään. Ilmeni sekä valoissa tyhjäkäynnillä että ajossa tasakaasulla/pienessä vedossa. Ainut yhtenäisyys mikä löytyy voisi olla se ettei ilmene isoilla kierroksilla (4000rpm->), mutta en tästäkään satavarma ole. Ei vaan kohta enää huvita tuolla työmatkaa tehdä kun tuossa on pari paikkaa mihin hyytyessään ei liiku sitten kukaan mihinkään..

Tarviisko seuraavaksi vaihtaa sitten ne puolat? Todella kiusallinen vika tämä kun tulee millon tulee eikä jätä vikamuistiin merkkiä itsestään. Viimeisen vuoden sisään on kaasun asennosta ja annostelusta ollut tarkempi (ns. hyppyyttää helpommin), eli voisiko kaasuläpän asentotunnistin liittyä tähän mitenkään? Vai liekö tässä edes sellaista..
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Biim sanoi
Kas MMC olikin tänne kirjoitellut. Lambdan vaihdon jälkeen oli muutama viaton viikko. Tänään mitsu ökisi taas. Ei tuollaista samanlaista totaalistoppia mitä aiemmin, vaan ihankuin ajoittain kolmasosa tehoista. Tuntuu selvästi että prötää, mutta jaksaa kulkea sentään. Ilmeni sekä valoissa tyhjäkäynnillä että ajossa tasakaasulla/pienessä vedossa. Ainut yhtenäisyys mikä löytyy voisi olla se ettei ilmene isoilla kierroksilla (4000rpm->), mutta en tästäkään satavarma ole. Ei vaan kohta enää huvita tuolla työmatkaa tehdä kun tuossa on pari paikkaa mihin hyytyessään ei liiku sitten kukaan mihinkään..

Tarviisko seuraavaksi vaihtaa sitten ne puolat? Todella kiusallinen vika tämä kun tulee millon tulee eikä jätä vikamuistiin merkkiä itsestään. Viimeisen vuoden sisään on kaasun asennosta ja annostelusta ollut tarkempi (ns. hyppyyttää helpommin), eli voisiko kaasuläpän asentotunnistin liittyä tähän mitenkään? Vai liekö tässä edes sellaista..

on kaasulapän asentoanturi, samoilla arvoilla kuin e3x gti galantissa ;)

jos jollain on lainata/vaihtaa suuttimia? kysele? jotenkin sellanen mutu vain päällä että suuttimista johtuisi...
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Mr mmc sanoi
on kaasulapän asentoanturi, samoilla arvoilla kuin e3x gti galantissa ;)

jos jollain on lainata/vaihtaa suuttimia? kysele? jotenkin sellanen mutu vain päällä että suuttimista johtuisi...

Tossa on karvan pienemmät suuttimet kuin keppivaihteisessa, joten soppa menisi menisi paksulle...

Tuosta galantin anturihommasta en ymmärtäny mitään. :)
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Biim sanoi
Tossa on karvan pienemmät suuttimet kuin keppivaihteisessa, joten soppa menisi menisi paksulle...

Tuosta galantin anturihommasta en ymmärtäny mitään. :)

valkoiset 510cc suuttimet?

niin potentiometri joka toimii kaasuläpän asentianturina on sähköisesti saman arvoinen gti:ssä ja evossa ;)
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Mr mmc sanoi
valkoiset 510cc suuttimet?

niin potentiometri joka toimii kaasuläpän asentianturina on sähköisesti saman arvoinen gti:ssä ja evossa ;)

En tiedä suuttimien väriä, en ole tarkastanut, mutta muistan lukeneeni jostain että ovat muutaman kympin pienemmät kuin keppivaihteisessa.

En mä edelleenkään tiedä niitä gti:n arvoja. ;) En tunne mitsuja.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

GT-A suuttimet ovat samalla osanumerolla kuin muutkin JDM 5-9 suuttimet.

Mielestäni tuo on sytkäpuolen ongelma ja kaikkein vähiten johtuu suuttimista. Olen toki ollut väärässä ennenkin.

Kaasuläpän asentotunnistin on helppoa testata Evoscannilla. Pitää katsoa mitä se näyttää kaasu ylhäällä, kaasu pohjassa ja että arvo muuttuu tasaisesti ilman hyppyjä tai muuta omituista näiden arvojen välillä poljinta painettaessa ja päästettäessä.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

ast sanoi
GT-A suuttimet ovat samalla osanumerolla kuin muutkin JDM 5-9 suuttimet.

Mielestäni tuo on sytkäpuolen ongelma ja kaikkein vähiten johtuu suuttimista. Olen toki ollut väärässä ennenkin.

Kaasuläpän asentotunnistin on helppoa testata Evoscannilla. Pitää katsoa mitä se näyttää kaasu ylhäällä, kaasu pohjassa ja että arvo muuttuu tasaisesti ilman hyppyjä tai muuta omituista näiden arvojen välillä poljinta painettaessa ja päästettäessä.

Hienoa että tähän tuli varmistus, on siis yksi oljenkorsi lisää jos tarvitsee mennä suuttimia ihmettelemään. Itse en kyllä jaksa moiseen uskoa vaan vahvin riitapukari on tällä hetkellä puola(t). Uudet on tilattu ja kunhan ovat saapuneet onkin edessä taas 400km siivu, jonka aikana varmaan pätkii jos on pätkiäkseen vielä. Tällä kertaa vaan otan mukaan oman läppärin evoscannilla. :p Tarkastan tuon kaasun asentotunnistimen kun seuraavan kerran evoscannin kytken.

Lambdakin toki oli viallinen ja hyvä että tuli vaihdettua. Enemmän ihmettelen sitä, että jos oletetaan että syyllinen on nyt puola, niin miksi se vain pienillä kierroksilla pätkii, mutta ei suurilla eikä vedätyksessä. Muissa mihin olen törmännyt puolavika käyttäytyy täsmälleen toisin päin.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Ja kohtalotoveri ilmottautuu :-\

Eipä näköjää korjaantunut mulla tulpanjohtojen vaihdolla. Nyt taas kun auto seisoi 2pv sateessa ja käynnistin niin heti ensi sekunneista asti kävi vajailla selvästi ja rötäs koko ajan. Yli 3000rpm pelaa mainiosti. 10km kesti enneku konehuone oli lämmin niin rötäys poistui.. missä vika? Puolat?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25588.0 Nyt ei siis kyseessä mielestäni toi sama juttu, sillä tuolloin se tuli lämpösenä ja lambda oli syynä. Nyt tulee kylmänä/kosteella kelillä kylmällä koneella.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Harri K sanoi
Ja kohtalotoveri ilmottautuu :-\

Eipä näköjää korjaantunut mulla tulpanjohtojen vaihdolla. Nyt taas kun auto seisoi 2pv sateessa ja käynnistin niin heti ensi sekunneista asti kävi vajailla selvästi ja rötäs koko ajan. Yli 3000rpm pelaa mainiosti. 10km kesti enneku konehuone oli lämmin niin rötäys poistui.. missä vika? Puolat?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25588.0 Nyt ei siis kyseessä mielestäni toi sama juttu, sillä tuolloin se tuli lämpösenä ja lambda oli syynä. Nyt tulee kylmänä/kosteella kelillä kylmällä koneella.

Esv:n Evo 5:ssa oli ominaisuus että se prötäs ahdoilla. Syy puolat. Tosin eri homma varmaan ku tää.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Nissaneissa jos prötää niin se on lähes satavarmasti puolat tai tulppien kärkiväli jos on vakiopuolat.. ääni noille. Niissä prötäily vaan alkaa ahdoilla ei rauhallisella ajolla yleensä.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Sattuuko kellään Tampereella olemaan noita kahta evon puolaa joutilaana, että voisin kokeilla viikonloppuna. Tarviisi heittää 200km lenkki ja jos ei toisilla puolilla prötää niin sehän olis sitten siinä.
Mun tarviis antaa auto emännälle parin viikon päästä ajoon, mutta ei ole pidempää matkaa tiedossa ennen sitä. En oikein rohkenis lainata autoa jos se sitten rupee sillä röpeltämään. Camskillin puolat on mulla käsissä varmaan vasta ensi viikon alussa.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Ylempi mun vika oletettavasti selvisi. Puolelle tulevan johdon klipsi mennyt rikki ja johto ei ollut täysin pohjassa mielestäni vaan useampi milli auki... viimeks ne oli kyl mielestäni ehjät muutama vko sitten.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Camskillin paketti toi mukanaan uudet puolat. Nämä on aftermarket kopiot - alkuperäiset ilmestyi kauppaan pari päivää mun tilauksen lähdön jälkeen.

No eihän nämä toimi. Auto käy tyhjää (täysin normaalin kuuloisesti) ehkä 5-6s käynnistyksen jälkeen ja sammuu kuin avaimet vetäisi virtalukosta. Toisella kerralla seurasin mittaristoa ja saman ajan jälkeen sammuu - moottorin valo ei tällä välin sammu ollenkaan kuten yleensä. Tulpat on mustat ja haisee bensalta.

Vaihdoin alkuperäiset puolat takaisin. Auto käy ja kukkuu ja ajoin 5km lenkinkin (kerran matkalla röpelsi pikaisesti kuten aiemminkin). Sen jälkeen tulppien tarkastus ja kas, nehän on alkaneet saada päähänsä takaisin sitä normaalia rusehtavaa sävyä eikä bensa haise. Pakko vetää johtopäätös ettei tuo uusi setti vaan toimi. Tulpan johdon/tulpat jne asiaan liittyvät on kaikki vaihdettu puolisen vuotta sitten joten niissä en usko vikaa olevan.

Nämä aftermarketit ei muutenkaan tunnu oikein kaksisilta. Puolan rungon ja liittimen väliin jäävä tila on useamman millin kapeampi kuin oem-puolissa, joten vaativat johtosarjan pään liittimen lievää viilausta/leikkausta että klipsi napsahtaa kiinni. Lisäksi tulpan johdot jää paljon löysemmälle mitä alkuperäisillä puolilla - haiskahtaa siltä että ongelmia olisi myöhemmin tiedossa näiden kanssa.

Sillä välin kun reklamointia käsitellään kysyisinkin arvon raadilta olisiko kellään Tampereella tai lähistöllä evoprojekti sen verran palasina, että voisin lainata pariksi viikoksi käytettyjä puolia? Tarviis lomareissu päästä heittämään perjantaina ja varmasti ei camskilliltä kerkeä uutta tavaraa siihen mennessä tulla. Ajokilometrejä tulee noin 800. Maksan toki vaivanpalkkaa. :) Käsittääkseni ainaki evo 4-9 käyttää samoja puolia, ehkä aiemmatkin.

Ei oikein tunnu järkevältä lähteä noilla alkuperäisilläkään puolilla reissuun kun pätkivät noin - ei tiedä milloin jättävät välille.
 
Vs: Evo VII prötää ja vikavalo palaa ajoittain

Biim: on ne molemmat siel camskillil mun mielest koko ajan ollu myynnis..on nytkin meinaan :)
 
Takaisin
Ylös Bottom