Evo5 tärisee 5-vaihteella

erno90

New Member
Liittynyt
3 Maaliskuu 2011
Tärinä tapahtuu alle 100km/h ajettaessa ja 5-vaihteella, satasen jälkeen tuntuis häviävän ja myös kun päästän kaasun pois, mistä tämä voisi johtua?? (tärinä ei ole saman tuntuista kuin liian isolla vaihteella ajettaessa...)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Moottorin tukikumit/vetarien sisämaljat?
 

erno90

New Member
Liittynyt
3 Maaliskuu 2011
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

täytyy kokeilla toi tasapainotus ja sit kattoo noi kumit ja maljat läpi...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Mulla oli kutosessa vastaava vika. Laatikossa kytkinakseli ja vitosen rattaat meni vaihtoon. Booreissa oli väljää.
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Mulla vähän samanlainen vika. Tosin tärisee ainoastaan vasemmalla puolella istuessa ??? Ihan pienestä vauhdista ei huomaa mutta kovemmilla nopeuksilla tärisee. Vaihteilla ei ole vaikutusta tärinään. Ainoa mikä tulee mieleen että kardaanista tulisi resonointi kun tukikumit löin täyteen sikaflexiä?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Bosch sanoi
Mulla vähän samanlainen vika. Tosin tärisee ainoastaan vasemmalla puolella istuessa ??? Ihan pienestä vauhdista ei huomaa mutta kovemmilla nopeuksilla tärisee. Vaihteilla ei ole vaikutusta tärinään. Ainoa mikä tulee mieleen että kardaanista tulisi resonointi kun tukikumit löin täyteen sikaflexiä?

Sikaflex ei tuossa paikassa toimi, ei kannata yrittääkään jos ei halua tärinöitä.
 
A

Ance

Guest
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Bosch sanoi
Mulla vähän samanlainen vika. Tosin tärisee ainoastaan vasemmalla puolella istuessa ??? Ihan pienestä vauhdista ei huomaa mutta kovemmilla nopeuksilla tärisee. Vaihteilla ei ole vaikutusta tärinään. Ainoa mikä tulee mieleen että kardaanista tulisi resonointi kun tukikumit löin täyteen sikaflexiä?

No siis mulla tärisee jos ajaa vitosella jotain 70-80km/h, yli sadassa ei täristä enään. Se on pelkästään vitosella ajaessa.
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

ast sanoi
Sikaflex ei tuossa paikassa toimi, ei kannata yrittääkään jos ei halua tärinöitä.
Semmoset ohjeet sain että tukikumit sikaa täyteen ettei kiihdytyksissä elä niin paljoa. Mutta ei vakio autoihin kannata laittaa. Lähinnä mietin tuleeko tärinä kardaanista. Niin vähäistä ollut ajo ettei osaa sanoa johtuuko niistä kumien jäykistämisistä. Jos johtuu ni hyvä ettei tarvitse pelätä että joku paikka hajoamassa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Bosch sanoi
Semmoset ohjeet sain että tukikumit sikaa täyteen ettei kiihdytyksissä elä niin paljoa. Mutta ei vakio autoihin kannata laittaa. Lähinnä mietin tuleeko tärinä kardaanista. Niin vähäistä ollut ajo ettei osaa sanoa johtuuko niistä kumien jäykistämisistä.

Kokemuksella voin sanoa että tulee. Ei auta vaikka kuinka olisi tasapainotettu kardaani ja uudet ristikot, Sika ei vaan sovi kardaanin lähellekään. Ja on nimenomaan sellaista vaihteesta riippumatonta tietyllä kierrosnopeudella vaivaavaa.
 

erno90

New Member
Liittynyt
3 Maaliskuu 2011
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Ance sanoi
Selviskö vika? Mulla on samaa vikaa omassa.

vika ei oo vielä selvinnyt, tuossa sen verran pistin merkille että 2500 kierroksen kohalla täristää eniten, nopeus sijoittuu siihen 80km/h nurkille, muilla kierrosalueilla tärinä on huomattavasti vaisumpaa, .ja yli 100 vauhdissa häviää kokonaan...
 
A

Ance

Guest
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

erno90 sanoi
vika ei oo vielä selvinnyt, tuossa sen verran pistin merkille että 2500 kierroksen kohalla täristää eniten, nopeus sijoittuu siihen 80km/h nurkille, muilla kierrosalueilla tärinä on huomattavasti vaisumpaa, .ja yli 100 vauhdissa häviää kokonaan...

Joo siis mulla toi tärinä on pelkästään 5 vaihteella ja kun vauhtia on se n. 80km/h. Siitä kovempaa kun ajaa niin häviää ja ja sit jos ajaa vaikka 4 vaihteella saman verran kierroksia niin ei täristä yhtään. Vain ja ainoastaan 5 vaihteella..
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Eihän tässä nyt sekoiteta esim pakoputkiston resonaatioita värinöihin? Mullakin tuli putkiston vaihdon jälkeen värinän kaltaista oiretta tietyillä kierrosalueilla ja vain tietyillä vaihteilla. Yleensä sillon kun ollaan suuren väännön alueella mahd isolla vaihteella. Ne resonaatiot sitten voivat voimistua rungossa ja tuntua siltä että koko auto värisee.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo5 tärisee 5-vaihteella

Täälläpäin evo 7 täristelee, kuulemma kaasuasennosta riippumatonta, sekä kytkinpolkimen asennosta. Alkoi vähän kytkinremontin jälkeen, voisiko kyse olla että vetarin tapit ei olisi kiinnittynyt kunnolla ?
 
Ylös Bottom