Vs: Evojen turbo outlet/elbow vaikutus ?
Vakion elbowin porttaaminen ei toimita.AMW elbov aukeaa turbon laipalta
3" 90 asteen matkalla ensimmäiseen laippaan mikä on samassa kohtaa kuin 7-9.
tämä liitettynä 3" putkeen on pisimmälle viety modi mitä tuolle voi tehdä.
Vakion muuttaminen alle 400 hp tehoilla tuo yllätävän vähän tehoa, kaasuun vastavuus
paranee hieman mutta vain jos koko putki on 3" ilman kattia tai supistuksia.
Sain valmiiksi viime viikolla evo6 kilpurin missä seuraavat modit:
EVO9 turbo,AMW pakosarja,3" pakoputki+Elbow,Männät,veivit, noin 264-268 10,2/10,8 nokat
Autronic SMC,vakio suuttimet, teho.b.pumppu.Ihan ei vastaa siihen mitä kysyit, mutta
valottaa ehkä sitä miten hyvä ahdin evo9 on oikeilla lisäosilla.
Tulokset ...verrokki vakio Evo.Bensana kisabensa, dynon lämpötila 5 astetta
Ahtokäyrä:
45 kuristimella piti rajoittaa ahtoja kun suuttimet oli tapissa n 5500rpm
Käppyröiden tehot ja väännöt voisivat edustaa 98e katuauton max tehoja.
Kisabensalla on varaa nostaa ahdot aina 2 bar ja yläkierroksilla +0,3 bar
Silloin liikutaan n +700Nm ja +470 hp tasoilla...Vakio turbolla ! Eli vääntö
olisi tällöin 650 Nm välillä 3400-6000rpm !
Kaasuun vastavuus ja herääminen on ihan eri tasolla kuin joku 12 kg painavan
diesel hyper superin..ja on myös nopea pätkillä.