Galantissa check engine valo syttyi kojelaudassa palamaan ja luin vikamuistista koodin 11 eli lambda-anturista olisi kyse. Noh autoon ei ikinä ole sitä vaihdettu ja tuumasin että pitääpä vaihtaa ja hankin Motonetistä Boschin lambdan ja laitoin kiinni. Tyhjensin vikamuistin ja aikansa se meni ja sitten taas uudestaan CE-valo palamaan ja vikakoodi sama 11. Noh sitten samalla korva paljasti myös että pakoputki oli lahonnut ja sen korjailin sitten kanssa. Taas vikamuisti tyhjäksi eli akun kenkä hetkeksi pois ja sitten menikin jo hieman pidempään kunnes se s*aatanan valo syttyi taas ja koodi sama 11. :seina
Katselin tossa että ei kyllä näy silmällä että olisi pakoputki taas jostain rikki eikä äänikään paljasta. Mutta sen huomasin että helvetisti menee bensaa, 200 km ajettu ja puoli tankkia mennyt Mut eikös se ECU pistänytki huimat rikastukset päälle jos lambda-anturilta ei tullut signaalia...
Tää on taas tällainen mysteerivika kun en ite kyl keksi mitään muuta kun sen että pakoputki voisi olla jostain vielä rikki mutta ei viitsisi purkaa atomeiksi saati osta auutta etuputkea summanmutikassa. Alkaa tässä kyllä hermot hieman kiristyä. Olisko se Boschin lambda sit muka jo hajalla, saikos sen mietin testailtua?
Jotain tietoa, kokemuksia tai apua jos löytyisi niin olisi kiva juttu, en tiiä sit meneekö toi ees tossa tilassa katsastuksesta läpi...
Edit: lopullinen syy oli siis vuotava ja erittäin karstainen EGR-venttiili, se tulpattiin pois käytöstä jolloin kulutus normalisoitui.
Katselin tossa että ei kyllä näy silmällä että olisi pakoputki taas jostain rikki eikä äänikään paljasta. Mutta sen huomasin että helvetisti menee bensaa, 200 km ajettu ja puoli tankkia mennyt Mut eikös se ECU pistänytki huimat rikastukset päälle jos lambda-anturilta ei tullut signaalia...
Tää on taas tällainen mysteerivika kun en ite kyl keksi mitään muuta kun sen että pakoputki voisi olla jostain vielä rikki mutta ei viitsisi purkaa atomeiksi saati osta auutta etuputkea summanmutikassa. Alkaa tässä kyllä hermot hieman kiristyä. Olisko se Boschin lambda sit muka jo hajalla, saikos sen mietin testailtua?
Jotain tietoa, kokemuksia tai apua jos löytyisi niin olisi kiva juttu, en tiiä sit meneekö toi ees tossa tilassa katsastuksesta läpi...
Edit: lopullinen syy oli siis vuotava ja erittäin karstainen EGR-venttiili, se tulpattiin pois käytöstä jolloin kulutus normalisoitui.