Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2007
Sijainti
Ikaalinen
Eli eilen 22.10.2011 , kesken :driver ajon auto alkoi käymään kolmella :nykii pytyllä, ajelin sen vielä takaisin kotiin, n60 km, tänään kävin mittaamassa puristukset, niin kolmosen pytyssä puristukset tasan 0, muissa kolmessa kaikkissa n. 14, mistäs aletaan vikaa etsimään ???. Ehdotuksia....otetaan vastaan... ::)

Saa kommentoida. Autolla ajettu 295000 km.
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

omaan lancerin (vastaavaan)koneessa sama vika.en ole tietoinen miten on tullu mutta reissunpäällä kuulemma levinny. 1 pytyssä ei puristuksia,kaadoin öljyä tulpanreijästä katsoakseni pysyykö se pytyssä.ei pysyny,eli oma veikkaus tässä kohtaa männässä reikä :seina ostin kyseisen auton osiksi eli sinällään ei väliä ole,ja ostaessa oli tieto että käy 3 pytyllä. kansi on tarkoitus avata ja katsoa tuhot kun kerkee,mutta siihen menee aikaa kuitenkin.

ohan siinä sekin mahdollisuus EHKÄ ,että kansipahvi menny silleen että pääsee öljyt valumaan sitäkautta öljypohjaan samantien kun mäntä ylhäällä(siis minulla)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

männänrenkaat poikki luultavasti? selittäis tuon että reissun päällä mennyt ilman sen kummempia komplikaatioita.
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

tulipa suoritettua ohivuotomittaus, tuntuu puhaltavan suoraan kohti öljypohjaa :eek: , eli enköhän ala etsimään moottoria, korjaamisessa ei ilmeisestu mitään järkeä..... ??? ???... olisko kellään tiedossa kyseiseen kikottimeen moottria ???
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
tulipa suoritettua ohivuotomittaus, tuntuu puhaltavan suoraan kohti öljypohjaa :eek: , eli enköhän ala etsimään moottoria, korjaamisessa ei ilmeisestu mitään järkeä..... ??? ???... olisko kellään tiedossa kyseiseen kikottimeen moottria ???

No niin, yhden moottorin eilen hain ja oli tarkoitus alkaa viikonloppuna hommiin, tyssäs heti alkuunsa, olin tilannut jo uudet jakopään hilut ja vesipumpun, no, vesipumppuhan ei sopinut, sitten aloin lähemmin tarkastelemaan ja vertailemaan omaan moottoriini, ilmeisesti tämä ostamani ,moottori on 1,8 gti lancerista, vesipumpusta jo päätellen, olin kyllä ostavani -90 gti galantin konetta, pesrskuta rallaa sanon minä noita kauppiaita.. :seina . Imunokan päässä oleva asentotunnistin erilainen, läppärunko erilainen, onneksi en vielä autostani konetta pois nostanut, pääsee vielä omin voimin sitä siirtelemään, sen verran kone kuitenkin käy vielä. Ei muuta kuin uudelleen metsästämään moottoria ja eiköhän kauppias tuon takaisin ota.
Oli kyllä aikas ruotoisessa kunnossakin päältä päin ja jakopäässä tp-akselin hihna poikki, kiristin jumissa, itse moottori kyllä pyöri ihan hyvin.

että tälläista vuodatusta tällä kertaa.
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

1,8GTI lancerissa/coltissa EI OLE tasapainoakseleita..
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ST sanoi
1,8GTI lancerissa/coltissa EI OLE tasapainoakseleita..

eikös 4g62 koneessa ole... ihan sama kone muuten mutta männissä ja iskunpituudessa eroja :nykii (lohko matalampi ???)

4g93 koneessa (1.8 gti lancer) ei ole tp-akseleita
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Mr mmc sanoi
eikös 4g62 koneessa ole... ihan sama kone muuten mutta männissä ja iskunpituudessa eroja :nykii (lohko matalampi ???)

no minunkin mielestäni, ja menee presiis samat jakopään hilut kuin 2,0 gti galanttiinkin, just meinaan katsoin ;) ...
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
no minunkin mielestäni, ja menee presiis samat jakopään hilut kuin 2,0 gti galanttiinkin, just meinaan katsoin ;) ...

siis Kahan varaosa-selaimesta katsoin, ja toi vesipumppu viittais juurikin tuohon lanceriin...tässä lancerin moottori 4g67
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

No siinä lohkon kyljessähän se tyyppi lukee..

Ja juu,tarkoitin 92-> GTI 1,8 koneita.
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Paljon tommonen vaihto moottori maksaa?

Olen muutaman koneen kasannut monellakin tavalla. Jenkeistä tollaseen saa täyden tiivistesarjan kohtuuhinatan. Samalla sieltä saa uusia mäntiä ja laakereitakin edullisesti. Sekä tämän kaiken voi tehdä lohko paikallaankin. Tottakai helpompaa, kun nostaa koneen kokonaan pois. Noita GTI 16V moottoreita, jotka on kunnossa ei montaa löydy. Tai ainakaan kohtuuhinnalla.

Lähinnä ihmetyttää miten vapariin on saanut mäntään reijän tai männän halki. Ahtamalla olen noita halkonut, mutta reikää en ole onnistunut vielä sulattamaan. Kohta kuitenkin jo kolmevuotta yrittänyt kovasti. :)

Eli se vanha moottori joko nakuttaa saatanasti tai lambda on paskana. Joku kääntänyt essonbaarin puheiden perusteella sytkät päin sitä tai lambda on rikki. Sinäänsä rikkinäinen lambda aiheuttaa, että käy älyttömän rikkaalla. Eli sitten pitäs suuttimen olla viallinen.
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Ilotalo sanoi
Paljon tommonen vaihto moottori maksaa?

Olen muutaman koneen kasannut monellakin tavalla. Jenkeistä tollaseen saa täyden tiivistesarjan kohtuuhinatan. Samalla sieltä saa uusia mäntiä ja laakereitakin edullisesti. Sekä tämän kaiken voi tehdä lohko paikallaankin. Tottakai helpompaa, kun nostaa koneen kokonaan pois. Noita GTI 16V moottoreita, jotka on kunnossa ei montaa löydy. Tai ainakaan kohtuuhinnalla.

Lähinnä ihmetyttää miten vapariin on saanut mäntään reijän tai männän halki. Ahtamalla olen noita halkonut, mutta reikää en ole onnistunut vielä sulattamaan. Kohta kuitenkin jo kolmevuotta yrittänyt kovasti. :)

Eli se vanha moottori joko nakuttaa saatanasti tai lambda on paskana. Joku kääntänyt essonbaarin puheiden perusteella sytkät päin sitä tai lambda on rikki. Sinäänsä rikkinäinen lambda aiheuttaa, että käy älyttömän rikkaalla. Eli sitten pitäs suuttimen olla viallinen.

no tämä moottori maksoi vain 300 egee, ja vanha vaihdossa, seuraava onkin sitten jo melki tonnin, mutta ajettu vaan 60.000km, no tämä minun tapaukseni alkoi kesken ajon, siihen saakka mulla ollessaan ( 4 vuotta ) toiminut moitteettomasti, puristukset mitattiin, kolmospytty nolla, ohivuoot samoin kolmosessa, ja puhaltaa kohti öljypohjaa, voihan siellä olla vaikka männänrengas/kaita poikki, jumissa, ei oo mielenkiintoa eikä aikaa alkaa "ruuvaamaan", ehkä ::) , laitakko linkin sinne jenkkilään noista osista.. kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille, ja vinkkejä otetaan edelleen vastaan... ;)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Täältähän näitä löytyy.

http://www.ebay.com/itm/89-92-MITSUBISHI-ECLIPSE-NON-TURBO-PISTON-RING-KIT-4G63-/160508425663?fits=Make:Mitsubishi|Model:Galant&hash=item255f0c35bf&item=160508425663&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
No niin, yhden moottorin eilen hain ja oli tarkoitus alkaa viikonloppuna hommiin, tyssäs heti alkuunsa, olin tilannut jo uudet jakopään hilut ja vesipumpun, no, vesipumppuhan ei sopinut, sitten aloin lähemmin tarkastelemaan ja vertailemaan omaan moottoriini, ilmeisesti tämä ostamani ,moottori on 1,8 gti lancerista, vesipumpusta jo päätellen, olin kyllä ostavani -90 gti galantin konetta, pesrskuta rallaa sanon minä noita kauppiaita.. :seina . Imunokan päässä oleva asentotunnistin erilainen, läppärunko erilainen, onneksi en vielä autostani konetta pois nostanut, pääsee vielä omin voimin sitä siirtelemään, sen verran kone kuitenkin käy vielä. Ei muuta kuin uudelleen metsästämään moottoria ja eiköhän kauppias tuon takaisin ota.
Oli kyllä aikas ruotoisessa kunnossakin päältä päin ja jakopäässä tp-akselin hihna poikki, kiristin jumissa, itse moottori kyllä pyöri ihan hyvin.

että tälläista vuodatusta tällä kertaa.

eli tuossa ero vesipumpuissa..
 

Liitetiedostot

  • Valokuva748 (640x480).jpg
    Valokuva748 (640x480).jpg
    212 KB · Lukukerrat 455
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ja näissä kuvissa erot imusarjan päästä.. tämä siitä ostetusta motista, minkä jo palutinkin...
 

Liitetiedostot

  • Valokuva747.jpg
    Valokuva747.jpg
    214.2 KB · Lukukerrat 526
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ja tämä kuva tuosta omastani...
 

Liitetiedostot

  • Valokuva749.jpg
    Valokuva749.jpg
    226.9 KB · Lukukerrat 570
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

kuvista päätellen kummatkin koneet voi 90 :ä. :peukku
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

eiku tarkotan vaan että noita kumpaaki konetta on valmistettu 90 vuotena. :-X
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

erilainen on tuo nokan päässä oleva tunnistin minunkin lankku gti.hin eli mulla samanlainen kun sinunkin galantin tunnari. liekkö tuo joku tuonti masiina mitä sulle kaupattiin?

edit siis mulla 4 gti.lankkua 4g67 koneella ja kaikissa tuo sun galantin kuvan mukainen systeemi nokan asentotunnistimes(liitin tököttää juuri niin kuin kuvas).muuten en nyt ulkoo muista tota läppäkoteloo ;)

ja aika rivon näkönen oli toi "vaihtokone" hyvä että sait palautettua sovinnolla
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

mikko412 sanoi
erilainen on tuo nokan päässä oleva tunnistin minunkin lankku gti.hin eli mulla samanlainen kun sinunkin galantin tunnari. liekkö tuo joku tuonti masiina mitä sulle kaupattiin?

edit siis mulla 4 gti.lankkua 4g67 koneella ja kaikissa tuo sun galantin kuvan mukainen systeemi nokan asentotunnistimes(liitin tököttää juuri niin kuin kuvas).muuten en nyt ulkoo muista tota läppäkoteloo ;)

ja aika rivon näkönen oli toi "vaihtokone" hyvä että sait palautettua sovinnolla

Tuo on semmonen vanhan mallinen tunnistin. Itellä on tuommonen lankussa.
Tuossa on semmonen metri johtoa ja liitin on rintapellissä oikeella.
Itelle tuli vaihtokone niin siinä oli tuommonen töpsöli malli. Laiton sen vanhanmallisen
takas, niin ei tarvinu tehä johtotöitä. Muttä olisko 4G61 kone?
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

mikko412 sanoi
erilainen on tuo nokan päässä oleva tunnistin minunkin lankku gti.hin eli mulla samanlainen kun sinunkin galantin tunnari. liekkö tuo joku tuonti masiina mitä sulle kaupattiin?

edit siis mulla 4 gti.lankkua 4g67 koneella ja kaikissa tuo sun galantin kuvan mukainen systeemi nokan asentotunnistimes(liitin tököttää juuri niin kuin kuvas).muuten en nyt ulkoo muista tota läppäkoteloo ;)

ja aika rivon näkönen oli toi "vaihtokone" hyvä että sait palautettua sovinnolla

Joo, oli kyllä TOSI rivon näköinen, olisittepa nähneet sen jakopään, kun kopan päältä poistin, ei ollut ongelmia koneen palauttamisessa, reilu kauppias oli :)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Mutta sanokaas nyt sitten viisaammat, onko autossani vauhtipyörä 6 vai 7-pulttinen vauhtipyörä ??? Vai tietääkö ennen kuin on kone irti, ostin tänään n. 60.000 km:ä ajetun moottorin vm. -92 ja siinä vauhtipyörä on 7-pulttinen....
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
Mutta sanokaas nyt sitten viisaammat, onko autossani vauhtipyörä 6 vai 7-pulttinen vauhtipyörä ??? Vai tietääkö ennen kuin on kone irti, ostin tänään n. 60.000 km:ä ajetun moottorin vm. -92 ja siinä vauhtipyörä on 7-pulttinen....

sulla on 6pulttinen jos sulla on 88-92 mallin 4veto galantti....

7bolt lohko ei käy kunnolla laatikkoon kiinni, toki en ole varma millainen on eclin 7pulttinen sopiiko se lohko kiinni vaihdelaatikkoon.

eli ero on siinä että 7pulttisessa lohkossa ei ole sivukorvakkeiden kiinitys paikkoja ja vaihdellatikko on 5pultilla kiinni
kun 6pulttinen on 4pultilla
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ja kyseessähän on tuolla oleva moottori...myyjä sanoi sen olevan -92:sta Galantista...

http://www.japan.fi/moottorit.php?oid=25&id=15
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ne saattaa tuolla japanmotorssilla sanoo mitä sattuu, en tiiä mitä oot meinannu tehä mut suosittelen ainaki jakopään/vesipumpun uusimista...ite ostin tuon vr4 koneen tuolta ja oli melkosen ruosteessa vesipumppu/kanavat...
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

siis jos kyseessä on 2gen eclin 4g63 7bolt kone sehän sopii lootaan kiinni mutta starttia et saa paikalle kun vauhtipyörän halkaisija on
liian iso...

tuosta tuli mieleen että mullehan vois olla ongelman ratkaisu juurikin 2gen eclin vauhtipyörä+kytkin... ;) kiitti vinkistä ;D
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

jooonas sanoi
ne saattaa tuolla japanmotorssilla sanoo mitä sattuu, en tiiä mitä oot meinannu tehä mut suosittelen ainaki jakopään/vesipumpun uusimista...ite ostin tuon vr4 koneen tuolta ja oli melkosen ruosteessa vesipumppu/kanavat...

no nuohan ovat perus-osia mitä vaihdetaan kun kone vaihdetaan.... ja stefojen kunto myös katsotaan....osat ovat olleet jo ostettuna jo pari viikkoa ;)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
no nuohan ovat perus-osia mitä vaihdetaan kun kone vaihdetaan.... ja stefojen kunto myös katsotaan....osat ovat olleet jo ostettuna jo pari viikkoa ;)

:peukku
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Mr mmc sanoi
sulla on 6pulttinen jos sulla on 88-92 mallin 4veto galantti....

7bolt lohko ei käy kunnolla laatikkoon kiinni, toki en ole varma millainen on eclin 7pulttinen sopiiko se lohko kiinni vaihdelaatikkoon.

eli ero on siinä että 7pulttisessa lohkossa ei ole sivukorvakkeiden kiinitys paikkoja ja vaihdellatikko on 5pultilla kiinni
kun 6pulttinen on 4pultilla

No näinhän se oli, ei ole edessä moottorin kiinnikkeille reikiä, termostaattikoppahäsääkkä aivan erilainen, vauhtipyörän sain samankokoisen kuin omassani, eli tämä ostamani on 7-pulttinen, katotaan nyt mitä huomenna myyjä sanoo kun soitan, ei toi etukannakkeen rakentaminen mikään ylivoimainen tehtävä ole, mutta harmittaa kun olin ostamassa galantin konetta, minkä myyjä sanoi olevankin...... :mad: :seina
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

voi se silti olla galantin kone,näissä kun vuosimallin mukaan muuttua kiinnikkeet jopa koneissa.jos esim jostain "faselift"yms muutoksesta kyse. esim mullakin lancereita useita vm 91-93 ja samaa korimallia,silti uusimmassa 93 voi olla jo uudemman sukupolven kone eri kiinnikkeillä vaikka kori vanhaa mallia. ja jos joku japanin tuonti mosa kyseessä niin sinne on voitu viedä alunperinkin erilaista tekniikkaa kuin suomeen alunperin. esim suomeen/muuhun eurooppaan on tuotu vain ruiskuja,mutta törmäsin tossa yhdessä ketjussa 95 vm KAASARI koneiseen galluun,mitä suomeen tuoduissa ei yksikään alunperin ole ollu.paljastu saudeihin alunperin viedyksi,ja sieltä suomeen ajettu vekotin.arvaa onko muita vastaavia suomessa?
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

mikko412 sanoi
voi se silti olla galantin kone,näissä kun vuosimallin mukaan muuttua kiinnikkeet jopa koneissa.jos esim jostain "faselift"yms muutoksesta kyse. esim mullakin lancereita useita vm 91-93 ja samaa korimallia,silti uusimmassa 93 voi olla jo uudemman sukupolven kone eri kiinnikkeillä vaikka kori vanhaa mallia. ja jos joku japanin tuonti mosa kyseessä niin sinne on voitu viedä alunperinkin erilaista tekniikkaa kuin suomeen alunperin. esim suomeen/muuhun eurooppaan on tuotu vain ruiskuja,mutta törmäsin tossa yhdessä ketjussa 95 vm KAASARI koneiseen galluun,mitä suomeen tuoduissa ei yksikään alunperin ole ollu.paljastu saudeihin alunperin viedyksi,ja sieltä suomeen ajettu vekotin.arvaa onko muita vastaavia suomessa?

galantin 7pulttinen on yhdellä nokalla, 92-96vm
mutta eclin kone on kahdella nokalla ja näyttää identtiselle vaikka eroja onkin aika paljon.
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Mr mmc sanoi
galantin 7pulttinen on yhdellä nokalla, 92-96vm
mutta eclin kone on kahdella nokalla ja näyttää identtiselle vaikka eroja onkin aika paljon.

No, kyllä tämä japanin motori oli sentäs kahdella nokalla...tutkitaan lisää, jos eroa ei löydy kuin tuosta etupään puoleisesta kiinnikkeestä, niin..... ans katto nyt
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

saanko tällä japan motorin kannen päässä olevalla termarikoppahässäkällä korvattua tuon alkuperäisen, tässä yks tyhjä tulppa tuossa päällä. Niitä ei voi vaihtaa keskenään, eri kohdassa kansia ovat ... :mad:
 

Liitetiedostot

  • IMG_2510.JPG
    IMG_2510.JPG
    146.3 KB · Lukukerrat 479
  • IMG_2511.JPG
    IMG_2511.JPG
    126.4 KB · Lukukerrat 750
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

tuolla EI pitäisi olla öljyä... :seina
 

Liitetiedostot

  • IMG_2519.JPG
    IMG_2519.JPG
    184.3 KB · Lukukerrat 390
  • IMG_2518.JPG
    IMG_2518.JPG
    133.5 KB · Lukukerrat 458
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

näiden pitäisi vaihtaa paikkaa keskenään, maanantaihin saakka aikaa päättää, laitanko vai palautanko.....
 

Liitetiedostot

  • IMG_2514.JPG
    IMG_2514.JPG
    183.1 KB · Lukukerrat 551
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

termari kotelohan ei ongelma ole, anna olla tuon mikä on paikallaan.

tärkeintä on että saat koneen kiinni, sivukiinikkeet ja lohkonpää sekä jakopään kiinitykset.
mulla on muistikuva että 7bolt koneeseen ei käy jakopään puolen kannake kiinni, tarkista.

eli tarkistat että saa kiinni/löytyy:
-saat sivukiinikkeet kunnolla kiinni, kone meinaan keinuu aika paljon ja voimalla
-lämmityslaitteelle 2 vesiletkua ylä ja ala
-ylä ja alavesiletku.
-ohjaustehostin ja laturi sekä startti sopivat kiinni
-kampiakselin asentoanturi sopii
-suutin kisko että sopii auton päässä tule ja lähtevä pa-linja kiinni
-nakutus anturi johto riittää imusarjan alla kiinni toisiinsa
-lamdan paikka (pakosarjat pitäs mennä keskenään)
-puola paketti sopii tilaansa ja tulee kunnolla kiinni sekä johdot ylettyy.
-virran vahvistus yksikkö (mikäli nyt näin "uudessa" galantissa se oli siinä imusarjan/jakopään välissä kiinni
-kaasuläppäkotelo, johdot menee ristiin tai vaihdat pelkän läppäosan. imusarjassa kun on näemmä eroja.

-egr venttiilin tulppaa heti :) (letku irti kellosta ja tukkoon (-tai pois kaikki alipaine letkut siitä härvelistä)
-aktiivihiilisuodattimee menevän alipaine letku (solenoidin kautta menee) otat tuosta egr menevästä alipaine letkusta ja tulppaa kaasuläpän alla olevan alipaine lähdön
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Mr mmc sanoi
termari kotelohan ei ongelma ole, anna olla tuon mikä on paikallaan.

tärkeintä on että saat koneen kiinni, sivukiinikkeet ja lohkonpää sekä jakopään kiinitykset.
mulla on muistikuva että 7bolt koneeseen ei käy jakopään puolen kannake kiinni, tarkista.

eli tarkistat että saa kiinni/löytyy:
-saat sivukiinikkeet kunnolla kiinni, kone meinaan keinuu aika paljon ja voimalla
-lämmityslaitteelle 2 vesiletkua ylä ja ala
-ylä ja alavesiletku.
-ohjaustehostin ja laturi sekä startti sopivat kiinni
-kampiakselin asentoanturi sopii
-suutin kisko että sopii auton päässä tule ja lähtevä pa-linja kiinni
-nakutus anturi johto riittää imusarjan alla kiinni toisiinsa
-lamdan paikka (pakosarjat pitäs mennä keskenään)
-puola paketti sopii tilaansa ja tulee kunnolla kiinni sekä johdot ylettyy.
-virran vahvistus yksikkö (mikäli nyt näin "uudessa" galantissa se oli siinä imusarjan/jakopään välissä kiinni
-kaasuläppäkotelo, johdot menee ristiin tai vaihdat pelkän läppäosan. imusarjassa kun on näemmä eroja.

-egr venttiilin tulppaa heti :) (letku irti kellosta ja tukkoon (-tai pois kaikki alipaine letkut siitä härvelistä)
-aktiivihiilisuodattimee menevän alipaine letku (solenoidin kautta menee) otat tuosta egr menevästä alipaine letkusta ja tulppaa kaasuläpän alla olevan alipaine lähdön

Kiitos paljon MR mmc :peukku

imusarjan aion vaihtaa kokonaan tuosta omastani, kaikki muut näyttäs passaavan, toi etupään ( siis syylärin puoleisen) kiinniikkeen siihen joutuu rakentelemaan, on vaan niin pirskatin siistin olonen kone toi japanin moottori, houkuttais kyllä kauheasti sen laittaminen ;)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

eipä sitten sovi toi ostamani japanin kone omaani :seina , vaikka kuinka räknäiltiin, on vähän joka moottorinkannake erilainen, nooh, repäsinpäs sitten kannen pois, jokatapauksessa olisin ottanutkin, sieltähän löytyi "iloinen" yllätys... yksi pakoventtiilin lautanen "vähän" vajavainen, eli tästä selvisikin säikähdykseelä ja muutaman satasen säästöllä, huomenna kannen purkuun ja sitten osia tilailemaan ja ei muuta kuin kasaamaan.... :) . Ja lohko erittäin siistisssä kunnossa, ei minkäänlaista pykälää tai naarmua sylintereissä :peukku
 

Liitetiedostot

  • IMG_2528.JPG
    IMG_2528.JPG
    243.7 KB · Lukukerrat 489
  • IMG_2529.JPG
    IMG_2529.JPG
    238.2 KB · Lukukerrat 396
  • IMG_2530.JPG
    IMG_2530.JPG
    157.1 KB · Lukukerrat 338
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

No niin, auto käy ja kukkuu hyvin, yks helvetinmoinen ongelma vaan on nyt päällä, termosttatikotelon kantta saa millään pitämään, ei kellään olis uutta myydä, pääsis :driver :driver, on putsattu ja hiottu suoraksi, jos vielä vanhalla termarilla koittais...
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
No niin, auto käy ja kukkuu hyvin, yks helvetinmoinen ongelma vaan on nyt päällä, termosttatikotelon kantta saa millään pitämään, ei kellään olis uutta myydä, pääsis :driver :driver, on putsattu ja hiottu suoraksi, jos vielä vanhalla termarilla koittais...

rupes nesteet pysymäänkopan sisällä kun vaihdoin vanhan termarin takaisin, eli tässä uudessa se laippa aavistuksen liian vahva....prkl...että teetti töitä, loppu hyvin, kaikki hyvin :)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

ac474 sanoi
rupes nesteet pysymäänkopan sisällä kun vaihdoin vanhan termarin takaisin, eli tässä uudessa se laippa aavistuksen liian vahva....prkl...että teetti töitä, loppu hyvin, kaikki hyvin :)

Tossa kävin miettimään tuota ämpyilyä miksi 7-bolt lohko ei menisi dynuun. Olenhan itsekin ollut laittamassa 2G eclipseen 6-bolt lohkoa. Eli kaikki moottorikorvakkeet pitää vaan ottaa siitä alkuperäsestä autosta eikä niitä mitkä tulee moottorin mukana.

Hyvä, että auto liikkuu taas. Seuraavaksi jännittämään 7-bolt koneen tyyppivikaa eli crankwalk. :)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Ilotalo sanoi
Tossa kävin miettimään tuota ämpyilyä miksi 7-bolt lohko ei menisi dynuun. Olenhan itsekin ollut laittamassa 2G eclipseen 6-bolt lohkoa. Eli kaikki moottorikorvakkeet pitää vaan ottaa siitä alkuperäsestä autosta eikä niitä mitkä tulee moottorin mukana.

Hyvä, että auto liikkuu taas. Seuraavaksi jännittämään 7-bolt koneen tyyppivikaa eli crankwalk. :)

siis 7bolt lohkossa ei ole sivukannakeille kiinitys kohtia kuten 6bolt lohkossa... joutuu kikkailee
ja vaihdelaatikon toinen puoli ei osu ollenkaan kiinikeisiin, on 2 kiinikettä toisella puolella, tulevat 6bolt kiinityksen ylä ja alapuolelle ne paikat
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

no niin.otinpa omastakin kannen auki jossa oli samaa vikaa eli puristukset hukassa 1 pytystä kun ostin.varaosapeliksi tuli joten ei sen kummemmin haitannu.MUTTA mistä johtuu tuo pakovenan antautuminen,sillä omassa oli sama vika,melkeinpä samanmoinen pala pois. ja ostaessani kertoi että ajossa olis antautunu samalla tavalla kun tämä kuvattukkin kone.

eli olisko ollu orastavaa venavikaa,ja sitten pidemmällä reissulla palanu oikeen kunnolla? mahtaisko käydä liian laihalla??(eikös sillon tuu reikä ekaksi mäntään eikä venaan) omassa on ecu vaihdettu toimivaksi testattuun ja takuu sellaseen,sekä sytkä yksikkö uusittu juuri. eli oisko niissä ollu vikaa ja se aiheuttanu venan antautumisen?

jako oli myös hampaan jostain kohtaa ainakin pieles,sillä en saanu sitä mitenkään kohdilleen merkkejä seuraten,aina oli joku hammas jossain rattaas ketullaan(pyörittelin ainakin 30 kierrosta ja yhdes kohtaa sain merkit aina välillä "hampaan"heitolla kohdilleen) eli oisko tää voinu olla syy venan tuhoon?

ihan siksi haluaisin tietoa,että tota konetta vois vielä mekaanisesti hyödyntää omissa muissa samanlaisissa autois lancer gti 4g67 vm 91-92 (sama kone kun galant gti,mutta pikkasen pienempi kuutio tilavuus :-[)
 
Vs: Galant -91 16V Gti Dyn4 puristukset hukassa

Mr mmc sanoi
siis 7bolt lohkossa ei ole sivukannakeille kiinitys kohtia kuten 6bolt lohkossa... joutuu kikkailee
ja vaihdelaatikon toinen puoli ei osu ollenkaan kiinikeisiin, on 2 kiinikettä toisella puolella, tulevat 6bolt kiinityksen ylä ja alapuolelle ne paikat

Juuri näin, ja lisäksi vielä tuo jakopään puoleiset moottorin kannakkeet lohkoissa AIVAN erilaiset ja eri kohdissa, olisinhan minä tuon japanin motorin sinne laittanut jos se olisi sinne sopinut, ja sain vielä oikean kokoisen vauhtipyöränkin mukaan.... ;), siis 7-bolt ja 215mm:lle kytkimelle..mutta näillä nyt mennään. Eikä tuossa japan moottorissa ollut "vahvikkeita" lohokossa johon olisi voinut kairata kannakkeille reiät samoihin kohtiin, ja molemmissa lohkoissa SELVÄT samat numerot...4G63

Ja olipas auto "outo" ajaa uudella kytkimellä :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom