Galant Dynamic-4 -92 käynnistys ongelma sekä sähköliitin kuva-arvoitus.

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
terveppä terve

Dynyssä tuli starttimoottori hommia harrastettua eilen ja sainkin taas startin rullaamaan (moottorin maadoitus löyhällä)
Aamulla starttailin töihin ja ei meinannut lähteä millään käyntiin. No vanhana Dx corolla miehenä poljin kaasua ja sainkin lähtemään käyntiin lopulta. Kaasua ei kestänyt antaa yhtään vaan heti meinasi sammua, kunnes lämmöt olivat hivenen nousseet. Työmatkalla syttyi CE valo ja äsken luin vikakoodit ja ilmeni koodi 21, eli lämpötila tunnistin. Arvelin että liitin olisi lähtenyt irti starttimoottorin irroittelun yhteydessä, vaan johdot olivat kiinni. Eilen tuli startin ihmettelyn yhteydessä myös roplailtua relerasiaa mikä on konehuoneen puolella, Auto choke / Starter automatique -relettä irroittelin ja ihmettelin että, onko tämä startin rele, mikä ilmeisesti se ei ole. Sopisi kuvaan hyvin Auto choke (automaatti rikastus/ryyppy?) ominaisuuden uupuminen kun ei tahdo käyntiin kylmänä lähteä? Liian hyvä ajoitus olisi mielestäni että samaa vauhtia hajoaisi lämpöanturi kun tekee muuta remonttia? Lämpöisenä toimii vallan mainiosti pirssi lukuun ottamatta CE-valon palamista.

Sitten se liitin kuva-arvoitus. Keksiikö joku seuraaville liittimille paikat? Tulevat lambdan kanssa samasta nipusta. ;D
 

Liitetiedostot

  • liittimet.jpg
    liittimet.jpg
    117.4 KB · Lukukerrat 197
Vs: Galant Dynamic-4 -92 käynnistys ongelma sekä sähköliitin kuva-arvoitus.

arvaus,että liittyisi ilmastointi valmiuteen.tuo isompi muistuttas kovasti siltä.
 
Vs: Galant Dynamic-4 -92 käynnistys ongelma sekä sähköliitin kuva-arvoitus.

kävi sama mielessä 5sek viestin lähettämisen jälkeen. Mietin että revinkö ne irti jostain vahingossa vai onko ne aina ollu irti. Ilmastointiahan ei ole. Saakos tuota lämpöanturia mitattua jollain että onko se ehjä?
 
Vs: Galant Dynamic-4 -92 käynnistys ongelma sekä sähköliitin kuva-arvoitus.

Kyllä, ilmastoinnin lämpötilaanturin johto, tuo toinen liittyy myös siihen, automaatti ilmastoinnissa on käytössä tuo toinen latta tyylinen lämpöanturi liitin, noissa 90/6 vanhemmissa mitä mulla on ei ole tuota pikkuliitintä.
Samanlainen on myös lämpömittarin liitin eli tuo yksinapainen
 
Vs: Galant Dynamic-4 -92 käynnistys ongelma sekä sähköliitin kuva-arvoitus.

Mites tuon anturin vastusarvot kylmänä ja kuumana? osaako kukaan kertoa niitä että sais mitattua ja todettua että paskana se on? :3
 
Vs: Galant Dynamic-4 -92 käynnistys ongelma sekä sähköliitin kuva-arvoitus.

Itse itselleni vastaten. DSM forumilta nypätty tieto ja en vastaa tietojen oikeellisuudesta vaikkakin itse niihin luotan :)

0c = 5900ohm
20c = 3500ohm
40c = 2700ohm
80c = 300ohm
 
Takaisin
Ylös Bottom