aavikko-mursu
2JZ-GTE - Forged by god himself
- Liittynyt
- 27 Huhtikuu 2009
- Sijainti
- Seinäjoki
terveppä terve
Dynyssä tuli starttimoottori hommia harrastettua eilen ja sainkin taas startin rullaamaan (moottorin maadoitus löyhällä)
Aamulla starttailin töihin ja ei meinannut lähteä millään käyntiin. No vanhana Dx corolla miehenä poljin kaasua ja sainkin lähtemään käyntiin lopulta. Kaasua ei kestänyt antaa yhtään vaan heti meinasi sammua, kunnes lämmöt olivat hivenen nousseet. Työmatkalla syttyi CE valo ja äsken luin vikakoodit ja ilmeni koodi 21, eli lämpötila tunnistin. Arvelin että liitin olisi lähtenyt irti starttimoottorin irroittelun yhteydessä, vaan johdot olivat kiinni. Eilen tuli startin ihmettelyn yhteydessä myös roplailtua relerasiaa mikä on konehuoneen puolella, Auto choke / Starter automatique -relettä irroittelin ja ihmettelin että, onko tämä startin rele, mikä ilmeisesti se ei ole. Sopisi kuvaan hyvin Auto choke (automaatti rikastus/ryyppy?) ominaisuuden uupuminen kun ei tahdo käyntiin kylmänä lähteä? Liian hyvä ajoitus olisi mielestäni että samaa vauhtia hajoaisi lämpöanturi kun tekee muuta remonttia? Lämpöisenä toimii vallan mainiosti pirssi lukuun ottamatta CE-valon palamista.
Sitten se liitin kuva-arvoitus. Keksiikö joku seuraaville liittimille paikat? Tulevat lambdan kanssa samasta nipusta. ;D
Dynyssä tuli starttimoottori hommia harrastettua eilen ja sainkin taas startin rullaamaan (moottorin maadoitus löyhällä)
Aamulla starttailin töihin ja ei meinannut lähteä millään käyntiin. No vanhana Dx corolla miehenä poljin kaasua ja sainkin lähtemään käyntiin lopulta. Kaasua ei kestänyt antaa yhtään vaan heti meinasi sammua, kunnes lämmöt olivat hivenen nousseet. Työmatkalla syttyi CE valo ja äsken luin vikakoodit ja ilmeni koodi 21, eli lämpötila tunnistin. Arvelin että liitin olisi lähtenyt irti starttimoottorin irroittelun yhteydessä, vaan johdot olivat kiinni. Eilen tuli startin ihmettelyn yhteydessä myös roplailtua relerasiaa mikä on konehuoneen puolella, Auto choke / Starter automatique -relettä irroittelin ja ihmettelin että, onko tämä startin rele, mikä ilmeisesti se ei ole. Sopisi kuvaan hyvin Auto choke (automaatti rikastus/ryyppy?) ominaisuuden uupuminen kun ei tahdo käyntiin kylmänä lähteä? Liian hyvä ajoitus olisi mielestäni että samaa vauhtia hajoaisi lämpöanturi kun tekee muuta remonttia? Lämpöisenä toimii vallan mainiosti pirssi lukuun ottamatta CE-valon palamista.
Sitten se liitin kuva-arvoitus. Keksiikö joku seuraaville liittimille paikat? Tulevat lambdan kanssa samasta nipusta. ;D