Nonnih,
Tänne asti päästiin ilman että pääsee raportoimaan vioista ja ongelmista. ;D
Elikäs Galant E34 (turbodiesel 1991) ja kytkinongelma. Kytkin ottaa kiinni ihan nätisti ja normaalituntuman mukaan, mutta irrottaa ajoittain huonosti. Huomasin eilen oireen ekan kerran: ajon jälkeen (n. 80 km yhtäsoittoa) pysäytys ja 5 min jälkeen uusi käynnistys ja liikkeellelähtö, jolloin pakki ei mennyt päälle kytkin pohjassa. Kone sammuksiin, pakki päälle ja käyntiin niin ei mitään ongelmaa. Sen jälkeen oire katosi, mutta tänään ollut tosi hankalaa saada vaihteita päälle.
Kytkinpolkimen tuntuma on täysin normaali. Nestettä on eikä vuotojakaan näy.
Teoriat:
- vaihdelaatikon kytkinakseli likainen ja/tai kuiva -> kytkinlevy ei pääse liikkumaan kunnolla
- kytkimen irrotushaarukka murtumassa
- kytkinasetelmassa tai levyn jousissa murtumia tai väsymiä.
Tänään tarkoitus (jos pääsen kunnialla kotiin) ottaa auto ylös, avata laatikon ja koneen alapuolelta niitä yhdistävä suojapelti ja koettaa siitä raosta tiristää ohutta öljyä akselille. Jos ei se auta, niin sitte täytyy nöyrtyä ja pudottaa laatikko pois.
Olisko kellään ollu samoja kokemuksia...?
Tänne asti päästiin ilman että pääsee raportoimaan vioista ja ongelmista. ;D
Elikäs Galant E34 (turbodiesel 1991) ja kytkinongelma. Kytkin ottaa kiinni ihan nätisti ja normaalituntuman mukaan, mutta irrottaa ajoittain huonosti. Huomasin eilen oireen ekan kerran: ajon jälkeen (n. 80 km yhtäsoittoa) pysäytys ja 5 min jälkeen uusi käynnistys ja liikkeellelähtö, jolloin pakki ei mennyt päälle kytkin pohjassa. Kone sammuksiin, pakki päälle ja käyntiin niin ei mitään ongelmaa. Sen jälkeen oire katosi, mutta tänään ollut tosi hankalaa saada vaihteita päälle.
Kytkinpolkimen tuntuma on täysin normaali. Nestettä on eikä vuotojakaan näy.
Teoriat:
- vaihdelaatikon kytkinakseli likainen ja/tai kuiva -> kytkinlevy ei pääse liikkumaan kunnolla
- kytkimen irrotushaarukka murtumassa
- kytkinasetelmassa tai levyn jousissa murtumia tai väsymiä.
Tänään tarkoitus (jos pääsen kunnialla kotiin) ottaa auto ylös, avata laatikon ja koneen alapuolelta niitä yhdistävä suojapelti ja koettaa siitä raosta tiristää ohutta öljyä akselille. Jos ei se auta, niin sitte täytyy nöyrtyä ja pudottaa laatikko pois.
Olisko kellään ollu samoja kokemuksia...?