Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#1
Tosta ecun toiminnasta kysyisin,kun mulla on se itse tehty kahen johdon välis ledvalo.Auto on sammuillut kesken ajon ajoittain,ja hetken päästä taas kulkenut.Nyt vaihdoin bensa suodattimen,vasta 20km ajettu toimii toistaiseksi.Itse kysymys siis,jos esim,bensapumpun johdot ajoittain ei toimi (kosketushäiriö)tai pumppu itessään välil katkoo niin jääkö ecun muistiin tieto,vaikka pumppu toimisi vain ajoittain.jonka voi lukea tolla ledillä diaknostiikka portista.valojohdon tein täältä saatujen ohjeiden mukaan,jos vika on ecussa,,mitä valon pitäs ilmoittaa?
 
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#3
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

En kyllä löytänyt Diaknostiikkaporttia,sulakerasian vieressä pitäs olla.Luin tuolta jostain Vanhemmman kirjoituksen jossa 91 colt eimyöskään löytynyt Diaknostiika porttia ,asiantuntia neuvoi mittaamaan suoraan ecun määrätystä keltaisesta johdosta.Kysymys,,onnistuuko mittaaminen smalla tavalla Galant glsi 2.0l -90 ...jos en sitä DIAKNOSTIIKKAPORTTIA mistään löydä.
 

TomiH

Mitsubishi Lancer 1.5 GLi vm.1991
Club Member
Liittynyt
8 Elokuu 2006
Tykkäykset
1
Sijainti
Nurmes
#4
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Jos galanteissa on samalla tavalla kuin Lancerissa niin ihan siinä sulakerasian vieressä sen pitäisi olla. Siinä voi olla kyllä kuminen suojahuppu päällä. Kokoa ehkä joku 3 cm * 1,5 cm. Ja ihan suorakaiteen muotoinen eli ei sellainen nykyisen obd-portin muotoinen.
 
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#6
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Kiitos,löytyihän se vähän ylempänä nippusiteellä hupussa.Antoi lukemia 12 13 15 23 25, eluikä auto sammuili muutaman kerran ajossa,joten vaihdoin ensin polttoaine suuodattimen,Nyt lyhkäsiä ajoja vasta takana (15km) ja neljä noin kilometrin pätkää) toistaseksi toimii,vyuosi sitten alkoi kylmäkäynnistys takkuumaan,piti antaa kaasua ja lämmittää kone,muuten sammu kun laskin kaasun(vika on edelleen)Kysymys,,voiko moottori sammua kesken ajon noiden vikojen perusteella joita ledi tulkitsi DIaknostiikkaportista.
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
Kurikka
#7
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Ecu rikki noiden vikakoodien perusteella, sieltä puuttuu noille ilmamäärämittarille ja tyhjäkäynninsäätimelle tulevat virrat kokonaan.. Muutama mitsun ecu on tullu vastaan jotka on hajonnu juurikin samalla tavalla..
 
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#8
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Vikakoodilistan mukaan 12 olisi ilmamääränmittari.Tosta tyhjäkäynnistä ei lue mitään vikakoodilistassa,oisko jollain muulla nimikkeellä.? Unohdin mainita,säädin ennen mittausta kaasuvaijeria sieltä konehuoneessa olevasta jousellavarustetusta ruuvista,tais olla vaan tärissy vähän auki tai vaijeri -poljinväli löystyny,ainakin pysy tyhjäkäynnillä.
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
Kurikka
#9
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

taimen sanoi
Vikakoodilistan mukaan 12 olisi ilmamääränmittari.Tosta tyhjäkäynnistä ei lue mitään vikakoodilistassa,oisko jollain muulla nimikkeellä.?
12 Ilmamäärämittari
13 Imuilman lämpötilamittari
15 Tyhjäkäynnin säätömoottori
23 Nokka-akselin asentotunnistin
25 Ilmanpainemittari

Näiden kaikkien tunnistimien "mittausvirta" tulee samasta paikasta eculta, eli siitä osiosta on jotain palanu..
 
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#11
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Onko mahdollista itse korjata,mul ois kaveri joka vois osata,jos sais jotain kuvaa/kaaviota kyseisestä piiristä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
232
#12
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Onhan nuita mahdollista korjailla mut en tiedä mistä kaavio. Ota ecu käteen ja toiseen käteen suurennuslasi jonka jälkeen etsi missä on palanut komponentti.
 
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#13
Vs: Galant glsi 2.0l -90 ecun toiminta

Eilen siis nollasin ecun,eli otin akun kengäirti tunniks,äsken laitoin koneen käyntiin ja sitten sammutin.Mittari eli ledvalo sarjaporttiin ja nyt se vilkuttaa tasasesti lyhyttä jatkuvaa valoa.Saattaa siis olla kunnossa,mistä lie aikasemmat lukemat,onhan noita johtoja tullu varmaan ajan kanssa liikuteltua.Seuraan tilannetta.Kiitos vinkeistä.
 
Ylös Bottom