kapsu
Eclipse 2g, '97 4G63 NA
- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Hämeenlinna
Jos olet tukkinut, niin
mistä/millä tukit?
mitkä kokemukset?
mistä/millä tukit?
mitkä kokemukset?
Lopeta jahkailu ja laite se nokigeneraattori umpeen. Miksi se antaisi vikakoodia, kun EGR-venttiili jatkaa omaa elämäänsä aikaisempaan tapaan. Pakokaasut eivät vain kierrä, kun laippa estää virtauksen. Periaatteessakin katsastuksessa mitattavat normaalit parametrit muuttuvat korkeintaan parempaan suuntaan. NOx:eja ei katsastuksessa onneksi mitata. Ei ollut muutaman vuoden kokemuksella päästöissä katsarilla napisemista.Juggis sanoiOkei, eli eikö KELLÄÄN ole lykännyt vikakoodia, saati päästöt olleet keturallaan katsastuksessa? Itse nyt suunnittelen tämän toteuttamista kuitenkin keskusteltuani asiasta tutun automekaanikon kanssa.
ralli art sanoiautoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.
tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella.![]()
ralli art sanoiautoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.
tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella.![]()
ralli art sanoiautoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.
tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella.![]()
ralli art sanoiautoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.
tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella.![]()
En ole sen tarkemmin tutkinut asiaa, mutta ei tuo pitäisi ongelmaksi muodostua. Eihän normaali tilanteessakaan ymmärtääkseni EGR venttiili ole jatkuvasti auki, joten kyllä tuon koneen pitäisi olla suunniteltu myös toimimaan ilman pakokaasun takaisinkiertoakin.MikkoM sanoiOnko kukaan tutkinut paljonko GDI koneessa EGR:n tukkiminen vaikuttaa detonaatio nakutukseen ja sitä kautta sytytysennakkoon. Noissa kun on aika korkea tuo puristussuhde.
Se "jäännös pakokaasu" kun on kumminkin suunniteltu sinne palotapahtumaan.
Periaatteessahan EGR:n tukkiminen voi laskea tehoa, jos sen takia nakutus lisääntyy ja sytytys siirtyy myöhäisemmälle. Vai onko ruiskutustapahtuma sellainen, ettei detonaatiota vai tapahtua.
GDI rules sanoiEn ole sen tarkemmin tutkinut asiaa, mutta ei tuo pitäisi ongelmaksi muodostua. Eihän normaali tilanteessakaan ymmärtääkseni EGR venttiili ole jatkuvasti auki, joten kyllä tuon koneen pitäisi olla suunniteltu myös toimimaan ilman pakokaasun takaisinkiertoakin.
Helpoimmalla pääset kun käyt ostamassa timanttitiskiltä uuden EGR-venttiilin alumiinitiivisteen (ei maksa paljoa, postimaksut kalliimpia) ja leikkaat sitä hyödyntäen samanmuotoisen sulkulaipan.Save82 sanoiTuli hommattu nyt tuomoinen GDi-koneella oleva galant.
Ja nyt olisi edessä EGR:n tulpaus. Joten ei kellään sattuis olemaan tuon laipan kuvia mittoineen? Tai ylimääräistä laippaa lähetettäväksi?
Ari sanoiVoiko -00 Space Wagon 2,4GDI:n EGR:n tulppaamaan?
Mahtaneeko tuo ohje ihan sellaisenaan päteä Carisman 1.8 GDI koneeseen. En ole kyllä 1.8 GDI mottia koskaan livenä nähny.jiiaa sanoiSiinä jonkinlaiset ohjeet.
http://www.galantgdi.de/umbauen.htm
Ootko kokeillu korkeampi oktaanista bensaa. Ei kantsi ajella välttämättä EGR tulpattuna enää 95:lla. Itse olen siirtynyt 98:iin tulppauksen jälkeen.Blizzard^ sanoitulpattu on... puhtaampana pysyy ja nykimiset sun muut kaasuläppä kotelosta johtuneet viat hävis... ainut miinus et nakutus lisäänty reilusti.. ??? :seina
Jr- sanoiEGR tukittu.
Jackie sanoiOlikos autosi vm02? Pukkaako vikakoodia? Kiinnostais tietää mitä OBD sanoo... Itellä ollu kans tulppaus mielessä.
no edellisellä sivullahan RalliArt kirjoitti:Jackie sanoiOlikos autosi vm02? Pukkaako vikakoodia? Kiinnostais tietää mitä OBD sanoo... Itellä ollu kans tulppaus mielessä.