Grandis 2 DI-D kaasuläppäkotelo

Jamo

Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2014
Heipparallaa.
Uljas ratsuni aiheuttaa jälleen kerran päänvaivaa...
Joku viikko takaperin syttyi moottorin vikavalo.
OBD testeriin (maxiscan) joka antoi viaksi P0488
exauhaust gas
recirculation
throttle control
circuit a range /
performance
vika nollattiin ja pysyi poissa n.15min
tänään rupesin tutkimaan vikaa ja konehuoneen sulakkeista yksi 10A sulake palanut, uusi tilalle ja paloi heti.
Otin kaasuläppäkotelon johdon irti ja uusin sulakkeen, ei palanut.
Purin kaasuläppäkotelon ja öljyähän se oli täynnä. Putsasin kotelon hyvin ja laitoin nippuun, läppä liikkuu tosi huonosti käsin kääntämällä.
Voisiko ajatella että jokin sähkökomponentti on rikki kun öljykylvyssä on ollut? Ostaisi uuden ja ongelma korjattu :driver. Vai pitäisikö purkaa vielä ja yrittää uudestaan :seina Ja vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaa ostaa uusi ;D
 
Vs: Grandis 2 DI-D kaasuläppäkotelo

Mä olen hukannut useamman tunnin elämästäni noiden helvetin kaasuläppien kanssa kikkaillessa, en löytäny mitään näkyvää vikaa, vaikka purin ja putsasin koko härvelin niin ei se silti toiminu. Eli osta vaan uusi suosiolla..
Jotain kiinakuraa muistan nähneeni jopa alle 100€, pierburg maksaa todennäköisesti halvimmillaan maailmalla jotain 170-180€ ilman postikuluja.

Itse taidan kokeilla volkkariin kiinalaista, mitsuun vois raaskia ostaa kunnollisen jos se joskus valmistuu..
 
Vs: Grandis 2 DI-D kaasuläppäkotelo

Tilasin saksasta jonki sortin kaasuläppäkotelon. Makso 120€ postejen kanssa.... Katotaan minkälainen tulee.
Edellinen tohon on papereitten mukaan vaihdettu reilu kolme vuotta sitten joten tiuhaan saa vaihtaa.
 
Vs: Grandis 2 DI-D kaasuläppäkotelo

Ongelmanahan noissa et akselin läpi pääsee öljy/kondenssi vedet akselin tiivisteestä. Ja sitten koko hela hoito kuolee yleensä. Ja ei tosiaankaan auta mikään muu kui uusia se. Mm. edellisessä oli 1dl öljyä ::)
 
Vs: Grandis 2 DI-D kaasuläppäkotelo

Toi oli kans aivan täynnä öljyä kun kannen avasin, ei auttanut putsaaminen...
Nyt uusi paikallaan ja toistaiseksi toimii.
 
Takaisin
Ylös Bottom