Heipparallaa.
Uljas ratsuni aiheuttaa jälleen kerran päänvaivaa...
Joku viikko takaperin syttyi moottorin vikavalo.
OBD testeriin (maxiscan) joka antoi viaksi P0488
exauhaust gas
recirculation
throttle control
circuit a range /
performance
vika nollattiin ja pysyi poissa n.15min
tänään rupesin tutkimaan vikaa ja konehuoneen sulakkeista yksi 10A sulake palanut, uusi tilalle ja paloi heti.
Otin kaasuläppäkotelon johdon irti ja uusin sulakkeen, ei palanut.
Purin kaasuläppäkotelon ja öljyähän se oli täynnä. Putsasin kotelon hyvin ja laitoin nippuun, läppä liikkuu tosi huonosti käsin kääntämällä.
Voisiko ajatella että jokin sähkökomponentti on rikki kun öljykylvyssä on ollut? Ostaisi uuden ja ongelma korjattu :driver. Vai pitäisikö purkaa vielä ja yrittää uudestaan :seina Ja vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaa ostaa uusi ;D
Uljas ratsuni aiheuttaa jälleen kerran päänvaivaa...
Joku viikko takaperin syttyi moottorin vikavalo.
OBD testeriin (maxiscan) joka antoi viaksi P0488
exauhaust gas
recirculation
throttle control
circuit a range /
performance
vika nollattiin ja pysyi poissa n.15min
tänään rupesin tutkimaan vikaa ja konehuoneen sulakkeista yksi 10A sulake palanut, uusi tilalle ja paloi heti.
Otin kaasuläppäkotelon johdon irti ja uusin sulakkeen, ei palanut.
Purin kaasuläppäkotelon ja öljyähän se oli täynnä. Putsasin kotelon hyvin ja laitoin nippuun, läppä liikkuu tosi huonosti käsin kääntämällä.
Voisiko ajatella että jokin sähkökomponentti on rikki kun öljykylvyssä on ollut? Ostaisi uuden ja ongelma korjattu :driver. Vai pitäisikö purkaa vielä ja yrittää uudestaan :seina Ja vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaa ostaa uusi ;D